Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kauppias kieltää maskittoman asiakkaan pääsyn kauppaan?

Vierailija
21.02.2021 |

Esimerkiksi nämä, jotka tulevat ryhmissä bussikuljetuksella kauppaan ilman maskeja. Voiko kauppias sanoa, että ilman maskia ette pääse kauppaan asioimaan?

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
2/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa, niin miksei kielletä!? Tai, jos perseillään turvavälien kanssa, niin pistetään pihalle.

Vierailija
4/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.

Mikä sen kieltää?

Vierailija
5/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä ei päästetty apteekkiin ilman maskia. Jäi lääkkeet saamatta.

Vierailija
6/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku laki olemassa, joka kieltää?

Vierailija
7/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni voi.

Samalla tavalla kuin lentoyhtiö voi kieltää tulemasta lennolle, ellei käytä lennolla maskia.

Jos maski vaaditaan kaikilta liikkeeseen tulevilta, niin siinähän ei ole mitään eriarvoistavaa juttua.

Yksityinen yrittäjä saa itse valita asiakkaansa.

Vierailija
8/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos finnair voi kieltää pähkinöiden syönnin.

Vierailija
9/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni voi.

Samalla tavalla kuin lentoyhtiö voi kieltää tulemasta lennolle, ellei käytä lennolla maskia.

Jos maski vaaditaan kaikilta liikkeeseen tulevilta, niin siinähän ei ole mitään eriarvoistavaa juttua.

Näin juuri.

Vierailija
10/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka saiskin/voiskin niin kuka sitä uskaltais/haluais tehdä? Vois olla ammatillinen itsari, jokainen kauppias haluaa rahaa kassaan. Tuossa tilanteessa sitten varmaan jakaisivat ilmaisia maskeja ja vartija pitäisi huolen että välimatkaa pidettäis toisiin.

Vierailija
11/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei muka saisi? Ihmisoikeusjulistuksessa on ilmoitettu mitkä on ne asiat, joiden perusteella ei saa syrjiä. Muuten yrityksillä on oikeus valita asiakkaansa. Maskittomuus ei kuulu näihin ihmisoikeusjulistuksessa mainittuihin asioihin.

Vierailija
12/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai, mutta kuinka moni yrittäjä kieltää asiakasta tulemasta liikkeeseensä. Se on raha joka kiinnostaa.

Vierailija
13/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni voi.

Ketään ei saa syrjiä sairauden perusteella, joten koronaisena saat kuitenkin kaupassa käydä.

Vierailija
14/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kieltää.

Ravintoloitsija, kauppias, hieroja, kampaaja ja kuka tahansa yksityine yrittäjä saa itse valita asiakkaansa.

Kielto peruste pitää olla kaikille sama ja tasavertainen.

Jos yrittäjä vaatii kaikilta sisään tulijoilta maskin, siinä ei ole mitään väärää eikä lainvastaista.

Vierailija
15/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka saiskin/voiskin niin kuka sitä uskaltais/haluais tehdä? Vois olla ammatillinen itsari, jokainen kauppias haluaa rahaa kassaan. Tuossa tilanteessa sitten varmaan jakaisivat ilmaisia maskeja ja vartija pitäisi huolen että välimatkaa pidettäis toisiin.

Kyllä niitä maskillisia asiakkaita on suurin osa. Mitä väliä muutamista maskittomista.

Vierailija
16/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa kieltää.

Oltava tiedote näkyvillä, että maskia on liiketiloissa käytettävä, että ilman maskia ei pääse sisään.

Vierailija
17/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa kieltää.

Ravintoloitsija, kauppias, hieroja, kampaaja ja kuka tahansa yksityine yrittäjä saa itse valita asiakkaansa.

Kielto peruste pitää olla kaikille sama ja tasavertainen.

Jos yrittäjä vaatii kaikilta sisään tulijoilta maskin, siinä ei ole mitään väärää eikä lainvastaista.

Ei voi. Minä voin sanoa että uskontoni ja vakaumukseni kieltää maskin ja sen jälkeen yrittäjä maksaa sakkoja syrjinnästä.

Vierailija
18/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. Jokainen yksityinen yritys itse päättää, kuka saa tulla liikkeeseen ja kuka ei.

Oli sitten kauppa, ravintola tai kuntosali.

Eikös juuri eräs yksityinen lentoyhtiö antanut asiakkaalleen puolen vuoden porttikiellon?

Vierailija
19/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa kieltää, mutta sitten joutuu maksamaan korvaukset oikeudessa jos asiakkaat on kostonhaluisia.  Lisäksi maskit eivät auta koronaa vastaan mitään .

Vierailija
20/150 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni voi.

Näin juuri.

Mutta esim. kuntavaaleissa äänestyspaikalle ilman maskia tulevaa ei voi estää äänestämästä, vaikka hän vaarantaisi virkailijoiden ja muiden äänestämässä olevien turvallisuuden. Siksi koska äänestäminen on julkisen vallan käyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme