Teini-ikäisen yökastelu vai mitä tämä on? Tulkaa auttamaan
Heips!
Yritin hausta jo etsiä mutta en vastaavaa keskustelua löytänyt.. ei varmaan siis kovin yleistä. Meillä on siis tilanne että 14v on alkanut pissaamaan öisin sänkyyn. Ekasta kerrasta joskus pari viikkoa sitten ei kertonut mutta löysin pissalta haisevat lakanat pyykkikorista. Nyt parin viikon aikana lähes joka yö tullut pissa sänkyyn. Poika on tosi häpeissään eikä edes mulle mielellään asiasta puhu. Sen verran oon kuitenkin saanut irti, että muuten ei kuulema pissan kanssa mitään ongelmia ole. Onkohan tää nyt joku vaihe vai miltä kuulostaa? En ole vanhempien lasten kohdalla vastaavaan törmännyt.. Ja kerrottakoon vielä että pienempänä ei ollut yökastelija, taipumusta ei siis ole
Kommentit (65)
Passita terkkarille puhumaan jos ei sulle pysty
Kannattaa tosiaan ostaa pojalle omia lakanoita omaan huoneeseen niin vähentää noloutta kun hoitaa asian itse. Varmaan joku vaihe vain, ei hätää
Vierailija kirjoitti:
Passita terkkarille puhumaan jos ei sulle pysty
Minäkin veisin ammattilaiselle, mieluummin lääkärille. Kertoisin, että lääkärille voi kertoa luottamuksella ihan mitä vaan, jos ei sinulle halua kertoa jotain, mitä on meneillään. Ja sitten poika yksin sinne vastaanotolle.
Tsemppiä sinulle ja pojalle. Olisihan tuo kiusallinen vaiva kenelle vain.
Kuseskelin joskus aikuisena mutta poikasi vaiva tuskin johtuu sellaisesta. Vai onko pojallasi jotain lääkkeitä?
Meillä yhdessä sukulaisperheessä oli tämä ongelma. Kasteleminen tapahtuu iltayöstä. Poika herätettiin vessaan 1-2 tunnin kuluttua nukkumaan menosta. Minulla oli itsellänikin tämä ongelma. Sama hoito. Äiti herätti iltayöstä vessaan. Kasteleminen loppui. Veisin pojan lääkäriin, että tulee poissuljetuksi sairauden mahdollisuus.
Ei kuulosta normaalilta. Mittauttaisin verensokerit ja veisin pojan kusinäytteen labraan. Jos kaikki ok, niin kuulostaa psyykkiseltä. Terkalle juttelemaan vaan. Voiko koskelan tapahtumat ahdistaa?
Liittyyköhän kuitenkin normaaleihin poikien toimintoihin.. meillä yhdellä pojista oli joka yö peti märkänä tiedät kyllä mistä. Patjansuojuksia ostin ja lakanoita poika vaihtoi joka yö. Sittemmin jo mennyt tuo vaihe ohi
Vierailija kirjoitti:
Liittyyköhän kuitenkin normaaleihin poikien toimintoihin.. meillä yhdellä pojista oli joka yö peti märkänä tiedät kyllä mistä. Patjansuojuksia ostin ja lakanoita poika vaihtoi joka yö. Sittemmin jo mennyt tuo vaihe ohi
Märkäuni, sille ei voi mitään vaan kuuluu pojan kehitykseen. Loppuu jossainvaiheessa.
Mälliä se vaan on. Siksi sitä poikaa nolottaakin kun siitä vouhotat. Anna olla
Ei voi kukaan muu kun av mamma olla näin pihalla poikien toiminnoista :D
1 tyypin diabeteksen oire, heti lääkäriin!
Meillä huomattiin tytön diabetes juurikin yökastelun vuoksi. Muita oireita ei silloin vielä ollut.
Vierailija kirjoitti:
1 tyypin diabeteksen oire, heti lääkäriin!
Meillä huomattiin tytön diabetes juurikin yökastelun vuoksi. Muita oireita ei silloin vielä ollut.
Tätä tämäkin äiti oli tulossa ehdottamaan
Onko selvinnyt syy? Jatkuuko oireilu?
Mua kiinnostaa löytyikö syy ja jos loppui niin mikä auttoi.
Onko poikasi joku luuseri? Voi olla että häpeää omaa pientä katkarapua, kannattaa sanoa sille et kasvaa mieheksi.
Näyttää pahasti siltä, että pentusi on joku sekasikiö. Kunnon incel kasvamassa!
Oletko katsonut että seisooko pojallasi jo? Jos vaikka hän kuuluu tähän sateenkari ryhmään, niin suosittelen viemään pojan lekurille sekä katsoa voiko hänestä tulla vielä normaalia, vai onko peli menetetty jo!
Heittäisin pihalle. Voi käyttää jotain kamaa ja pää sekaisin sitten kuseksia alleen.
Ei ole normaalia. Lääkäriin mars