Teini-ikäisen yökastelu vai mitä tämä on? Tulkaa auttamaan
Heips!
Yritin hausta jo etsiä mutta en vastaavaa keskustelua löytänyt.. ei varmaan siis kovin yleistä. Meillä on siis tilanne että 14v on alkanut pissaamaan öisin sänkyyn. Ekasta kerrasta joskus pari viikkoa sitten ei kertonut mutta löysin pissalta haisevat lakanat pyykkikorista. Nyt parin viikon aikana lähes joka yö tullut pissa sänkyyn. Poika on tosi häpeissään eikä edes mulle mielellään asiasta puhu. Sen verran oon kuitenkin saanut irti, että muuten ei kuulema pissan kanssa mitään ongelmia ole. Onkohan tää nyt joku vaihe vai miltä kuulostaa? En ole vanhempien lasten kohdalla vastaavaan törmännyt.. Ja kerrottakoon vielä että pienempänä ei ollut yökastelija, taipumusta ei siis ole
Kommentit (65)
Mä oireilin aikoinaan vanhempieni avioeroa ja äitini eli perheemme vaikeaa taloudellista tilannetta. Siihen aikaan vaan ei mitään apua tullut muuta kuin huutoa äidiltä. Asuimme ahtaasti, kaikki nukkuivat samassa sängyssä. Se oli teinille aika kova juttu muuttaa sellaisiin oloihin.
Eli onko joku muuttunut lapsesi elämässä? Tietämättäsi?
Käytä testissä. Pyydä katsomaan myös sokerit!
Usein erilaiset traumat voivat aiheuttaa tälläistä!
Noroviruksessa olen kahdesti paskonut sänkyyni, rakko toistaiseksi on pitänyt.
Onko pissaa vai spermaa? Teinipojilla öiset siemensyöksyt ja siinä kyllä lakanat märkänä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin heti esim virtsatietulehdus on mahdollista.
Poika itse väittää että päivällä ei pissata enemmän kuin aiemmin eikä pissatessa kirvele niin oon siihen luottanut, mutta kieltämättä vähän typerä olo kun en ole testissä käyttänyt.
Jotenkin siltikin uskon että on psyykkistä. Ei nimittäin minunkaan silmiin mitenkään liikaa ravaa pissillä ym.
Mutta joo varaan testiin kuitenkin ajan. Kiitos. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä oireilin aikoinaan vanhempieni avioeroa ja äitini eli perheemme vaikeaa taloudellista tilannetta. Siihen aikaan vaan ei mitään apua tullut muuta kuin huutoa äidiltä. Asuimme ahtaasti, kaikki nukkuivat samassa sängyssä. Se oli teinille aika kova juttu muuttaa sellaisiin oloihin.
Eli onko joku muuttunut lapsesi elämässä? Tietämättäsi?
Minun silmiin kaikki kyllä on näyttänyt normaalilta. Ei näytä oireilevan mitään tai olevan mitenkään allapäin. Kaveripiiri on sama, perhetilanne on sama, koulu on sama.. Ap
Meeppä ap juttelemaan lapsesi kanssa. Mitä kuuluu? Kerro omiakin juttuja ettei kuulosta tenttaamiselta. Silitä samalla vähän hiuksia ym jos se on teille luonnollista. Miten koulussa menee? Onko arvosanat pysyneet suunnilleen samoina? Noista voit jotain koulusta päätellä. Et kuitenkaan kaikkea, joten JUTTELE.
Tuon ikäisen yökastelu ei kuulosta normaalilta
Vierailija kirjoitti:
Onko pissaa vai spermaa? Teinipojilla öiset siemensyöksyt ja siinä kyllä lakanat märkänä.
Pissalta se haisee ainakin. Ap
Tulkaa auttamaan! Voi hyvää päivää! Oletko jutellut pojan kanssa? Vie se lääkäriin.
Kuulostaa kiusaamiselta. Vai juoko es illalla?
Nyt oikeasti sinne lääkäriin, virtatietulehdukset voi joskus olla oirertomia pitkään eli kuume voi nousta vasta siinä vaiheessa kun tulehdus on jo munuaisissa asti.
Jos sanoo ettei päivällä pissata, se voi tarkoittaa sitäkin, ettei jostain syystä uskalla mennä pisalle päivällä.
Joku asia jännittää. Ei halua mennä vessaan koulussa.
Ja sitten voisi varoa juomasta illalla liikaa, etenkin kofeiinipitoista juomaa, ja käymään vessassa juuri ennen sänkyyn menoa.
Jotain häikkää on jossain, joko fyysisellä puolella tai henkisellä puolella: rankkoja nuorten huoli, kiusaamista. joku järkyttävä kokemus tai muuta sellaista.
Eivät murrosikäiset helposti kerro kaikista ongelmistaan vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Jos sanoo ettei päivällä pissata, se voi tarkoittaa sitäkin, ettei jostain syystä uskalla mennä pisalle päivällä.
Joku asia jännittää. Ei halua mennä vessaan koulussa.
Ja sitten voisi varoa juomasta illalla liikaa, etenkin kofeiinipitoista juomaa, ja käymään vessassa juuri ennen sänkyyn menoa.
Jotain häikkää on jossain, joko fyysisellä puolella tai henkisellä puolella: rankkoja nuorten huoli, kiusaamista. joku järkyttävä kokemus tai muuta sellaista.
Eivät murrosikäiset helposti kerro kaikista ongelmistaan vanhemmille.
Eli rakko tavallaan rentoutuu yöllä ja sit pääsee pissi
Ekaksi hankkikaa useampi hyvälaatuinen, pestävä ja kestävä patjansuojus, ettei patja homehdu. Ja useammat omat lakanat teinille. Opetat pesemään lakanapyykin ja vaihtamaan lakanat itse. Vie vähän pois sitä häpeää, kun muut ei saa tietää. (Tokihan oikeasti huomaat, kun lakanat vaihdettu ja kuivumassa jne.)
Sitten voi alkaa miettiä syitä. Lääkärintarkastus voisi olla paikallaan, mutta saattaa olla ohimenevääkin ja liittyä esim erektioon.
Juoko energiajuomia illalla? Laittakaa yöllä herätys kolmen tunnin välein. Illalla ei juoda tai korkeintaan vain kostutetaan suuta
Voi reppanaa. Eihän tuo ihan normaalilta kuullosta :( varaa huomenna lääkäriaika. Ainakin sokeri ja pissakoe ehdottomasti pitää tarkistaa. Koita saada poika ymmärtämään, ettei tarvitse nolostella asian kanssa! Olisihan tuo noloa kelle tahansa, mutta jos nyt jotenkin saisit kuitenkin hänen oloaan helpotettua :( onko hänellä ollut ummetusta?
Vierailija kirjoitti:
Ekaksi hankkikaa useampi hyvälaatuinen, pestävä ja kestävä patjansuojus, ettei patja homehdu. Ja useammat omat lakanat teinille. Opetat pesemään lakanapyykin ja vaihtamaan lakanat itse. Vie vähän pois sitä häpeää, kun muut ei saa tietää. (Tokihan oikeasti huomaat, kun lakanat vaihdettu ja kuivumassa jne.)
Sitten voi alkaa miettiä syitä. Lääkärintarkastus voisi olla paikallaan, mutta saattaa olla ohimenevääkin ja liittyä esim erektioon.
Joo patjansuojuksen olenkin ostanut, useampikin olisi hyvä olla. Hyviä neuvoja, kiitos näistä. Pissatestiin tosiaan varaan ajan. Ap
Lääkäriin heti esim virtsatietulehdus on mahdollista.