Miksi Indy 2 (Tuomion temppeli) epäonnistui
Onko Spielberg & co. koskaan selittänyt julkisesti?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin jatko-osa yhtä hyvä tai parempi. Laitan kaksi esimerkkiä onnistuneesta jatkosta: Gummisetä ja Star Wars.
Mad Max 2
Aliens myös, vaikka edustaakin oikeastaan toista genreä kuin alkuperäinen Alien.
Hahmot ei kiinnostanut eikä tapahtumat. Siinä se. Teknisesti varmaan hienoja juttuja 40 vuotta sitten mutta ei muuta. Vähän niin kuin tylsän tv-sarjan jakso elokuvabudjetilla.
Intialaiset ihmiset vaikuttivat jotenkin saastaisilta, että ehkä siksi. Ainakin itse koin nuo vastenmielisinä elokuvassa.
Ei sisältänyt natsiteemaa, joka on kuitenkin kiehtonut monia.
Monien mielestä Tuomion temppeli on paras Indy-elokuva,mutta tosiasia on, että tekijöillä oli menossa henkilökohtaisia juttuja jotka heijastuivat tähän ks. elokuvaan.
Fanit on Suomessa aivan pihalla näiden historiasta..sama Star Wars OT:sta.Eivät muuta osaa kuin arvostella efektejä ja juonta.Ei sillon ollu nykyaikasia CGI:tä ja muuta pikselimössöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin jatko-osa yhtä hyvä tai parempi. Laitan kaksi esimerkkiä onnistuneesta jatkosta: Gummisetä ja Star Wars.
Mad Max 2
Terminator 2
ja se kohtaus, jossa tarjoillaan apinanaivoja, sen muistan ikuisesti :D
Mutta se kopioitu Octopussystä.
Mä katson mielummin Tuomion temppeliä mielummin, kuin Viimeistä ristiretkeä. Viimeinen ristiretki se vasta tylsä on.
Vierailija kirjoitti:
Intialaiset ihmiset vaikuttivat jotenkin saastaisilta, että ehkä siksi. Ainakin itse koin nuo vastenmielisinä elokuvassa.
Itsellekin kyllä tuli se vaikutelma. Syntyi jotenkin siitä kylän ruokakohtauksesta kun käsin piti jotain epämääräistä sössöä syödä. Olin tosi kranttu lapsena. Se palatsin päivällinen oli niin överi että ymmärsin sen pelleilyksi.
Se kultti oli typerä. Siinä ollut mitään intialaista. Vaikutteita oli haettu lähinnä länsimaiden kuvitelluista mustista messuista. Ja afrikkalainen woodoo nukke.
Vierailija kirjoitti:
Tarina vain ei ollut yhtä hyvä kuin ensimmäisessä. Kolmas oli sitten taas hyvä!
Tässä oli paras intro. Elokuva oli hyvä siihen asti, kun lentokone törmäsi vuoreen.
Oliko se se, jossa oli se kiukutteleva blondi, jota Indyn piti raahata mukana? Ja se pikkupoika?
Muistan sen sydänirrotusjutun. Jostain töllössä pyörivästä se oli leikattu pois, siis se sydänirrotusjuttu. Tässä oli ihan oikeeta kauhua mukana.
Vierailija kirjoitti:
Yrittivät kai uudistaa elokuvaa vähän tjeu alun musikaalikohtaus, joka on kauhea
Paras alku kaikista Indiana Jones-elokuvista.
Vierailija kirjoitti:
Indiana Jones ja viimeinen ristiretki oli jopa parempi kuin ykkösosa. Kakkonen ja nelonen sitten olivatkin surkeita, varsinkin nelonen. Voitosta en ole nähnyt. Muut olen katsonut elokuvissa sitä mukaa, kun ne ovat tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä leffa on mielestäni sullottu täyteen inhottavuuksilla mässäilyä ja raakuuksia. Olin aika nuori, kun näin sen ja se aiheutti painajaisia. Lisäksi elokuva on rasistinen. On inhottavaa, että eläinrääkkäystä ja väkivaltaa on viihteellistetty elokuvassa.
Mikä ihme siitä rasistisen tekee? Samalla tavalla niitä muitakin voisi syyttää siltä.
Ei mikään. Siinähän kuvattiin paikallisia ihmisiä niin hyvinä kuin pahoinakin, eli sellaisena kuin maailma on.
Siinähän se juttu onkin. Vain valkoisissa on hyviä ja pahoja, muissa pelkästään hyviä, kun ovat valkoisten kanssa tekemisissä, ainakin nykystandardien mukaan.
Eikös 4. ja 5. ole ne epäonnistununeet tekeleet? Osat 1-3 hyviä.
Mad Max 2