Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tulet viereen istumaan tyhjässä bussissa/metrossa?

Vierailija
21.02.2021 |

Kun bussi/metro on lähes tyhjillään, miksi pitää ängetä toisen viereen istumaan, kun tilaa olisi muuallakin yllin kyllin? Ainoana metron vaunussa istuneena matkustajana, viereeni puski toinen matkustaja, joka tuhisi koko matkan turhautuneena, kun en liiskautunut ikkunaa vasten tehdäkseni hänelle enemmän tilaa istua vieressäni. Näin käy aika useinkin, vaikka julkinen kulkuneivo olisi käytännössä tyhjä. Korona-aikana tämä on varsinkin käsittämätöntä, mutta sitä se on ollut jo ennen korona-aikaakin. Mikä ihmisiä vaivaa?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Että ottaa päähän tällainen käytös. Olen kyllä nyt koronan aikana siirtynyt muualle istumaan jos näin käynyt, mutta ärsyttää. Yleensä viereen änkeytyjä vaikuttaa vajakilta tai vanhalta/keski-ikäiseltä mummelilta. Mummelit vielä ymmärrän, mutta keski-ikäisiä ei voi syyttää edes äitiyshöytyistä, liekö sitten vaihdevuodet?

Vierailija
2/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1: Minusta se ei mene niin, että sinun täytyy siirtyä, jos joku tunkeutuu viereen, olethan itse paikallesi ensin ehtinyt. Sen joka tulee jälkeesi pitäisi tajuta mennä tyhjälle paikalle (tyhjälle kaksoispaikalle siis). Ei tämä suomalainen kulttuurijuttu ole, ulkomaalaiset ystäväni ihmettelevät samaa ilmiötä globaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin raivostuttavaa! Varsinkin ottaa päähän sellaiset tyypit jotka on uineet parta- tai hajuvesissä! Kuinka pahalta tämmöset ihmiset oikeen haisee luontaisesti?

Vierailija
4/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on kohteliasta täyttää bussi järjestyksessä. Itse siis istun viereeni tästä syystä. :) Ei kannattaisi olla niin juntti, ettei kestä inhimillistä läsnäoloa.

Vierailija
5/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljen jatkuvasti metrossa (esim. töihin). Tiedän, mihin vaunuun ja mille paikalle kannattaa mennä, että pääsee nopeasti oikeasta ovesta ulos että on lyhin matka liukuportaille. Sen takia suosin tiettyjä paikkoja.

Sitten en tykkää matkustaa selkä menosuuntaan. Sen takia saatan istua viereen sen sijaan, että istuisin vastapäätä.

En kyllä silti keksi, miksi tyhjässä vaunussa pitäisi mennä jonkun viereen.

Vierailija
6/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan normaali ihminen tee noin. Vaihtaisin itse paikkaa. Varsinkin näin korona aikana.

Vierailija
7/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että hän sinulle täällä vastaa?

Vierailija
8/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni on kohteliasta täyttää bussi järjestyksessä. Itse siis istun viereeni tästä syystä. :) Ei kannattaisi olla niin juntti, ettei kestä inhimillistä läsnäoloa.

Jaa minusta kun on kohteliasta kysyä saako viereen istua, varsinkin jos tilaa on muuallakin.

Vierailija
9/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun kirjoittama! Ei ole kukaan aivan viereiselle istuimelle tullut, mutta bussissa esim. käytävän toiselle puolelle. Kun vaihtoehtona olisi kaikki muut paikat. argh!

Vierailija
10/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuljen jatkuvasti metrossa (esim. töihin). Tiedän, mihin vaunuun ja mille paikalle kannattaa mennä, että pääsee nopeasti oikeasta ovesta ulos että on lyhin matka liukuportaille. Sen takia suosin tiettyjä paikkoja.

Sitten en tykkää matkustaa selkä menosuuntaan. Sen takia saatan istua viereen sen sijaan, että istuisin vastapäätä.

Siis jos vaunu on muuten tyhjä pois lukien nuo mainitsemasi paikat, istutko viereen?? Etkö voi istua seuraavaksi lähimmälle paikalle?

Vierailija
11/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen salaa ihastunut sinuun.

Vierailija
12/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis niin raivostuttavaa! Varsinkin ottaa päähän sellaiset tyypit jotka on uineet parta- tai hajuvesissä! Kuinka pahalta tämmöset ihmiset oikeen haisee luontaisesti?

Kiitos kysymästä: hyvältä tuoksun myös ilman niitä. Pidän hyvää huolta hygieniastani ja rakastan hajuvesiä. Harmi, että sä olet noin rajoittunut.

Vierailija
13/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että hän sinulle täällä vastaa?

Jos ei juuri hän, niin joku muu samanlainen  juntti ehkä?

-eri

Vierailija
14/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki tykkään istua tietyille paikoille, mutta en istu viereen, jos nuo suosimani paikat ovat varattuja...

Vierailija
15/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kylmiä luita kolottaa muuten. Äkkiä sä siihen totut.

Vierailija
16/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kysymästä: hyvältä tuoksun myös ilman niitä. Pidän hyvää huolta hygieniastani ja rakastan hajuvesiä. Harmi, että sä olet noin rajoittunut.

Aiheutat pahaa oloa ympärilläsi oleville. Kannattaako sillä ylpeillä?

Vierailija
17/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassajonossa vanhempi mies tunki ihan takinliepeeseen kiinni. Hölmistyin kun käännyin ja yhtäkkiä sen nenä oli melkein omassani kiinni. Oli hyvin ihmeissään kun sanoin et koitettais nyt pitää kiinni turvaväleistä ja huidoin häntä kauemmas. Aivan uskomatonta! Mikä siinä nyt on niin vaikeeta tajuta!!

Vierailija
18/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen salaa ihastunut sinuun.

Minä taas yrittäisin saada ihastukseen katsekontaktin istumalle siten, että näköyhteys olisi mahdollista muodostua.

Vierailija
19/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut saattaa saada vahvoista hajusteista migreenin tai allergisen reaktion. Niitä voisi varmaan lisätä vasta matkan jälkeen. Itselläni ei onneksi ole moisia ongelmia, mutta maskeissa on ollu kyllä se hyvä puoli ettei haista niin selkeästi kaikkea paskaa minkä joku hullu mieltää hyväksi hajuksi.

Vierailija
20/42 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä vielä mitään, mutta miksi joku tulee aina istumaan heti taakseni tyhjässä bussissa? Suu 20cm minun niskastani, wtf? Tyhjä bussi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan