Hulvattomat/älyttömät asuntoilmoitukset (vuokra tai omistus) -peukutusketju
Millaisia hulvattomia, älyttömiä tai muuten mieleen jääneitä asuntoilmoituksia vuokra-asunnoista tai omistusasunnoista sinulle on tullut vastaan? Oliko asunnossa joku hyvin persoonallinen ratkaisu tai vuokranantajalla/myyjällä joku hyvin kummallinen ehto asunnon myymiselle tai vuokraamiselle? Bongasitko ikkunattoman kämpän, käsittämättömän hintapyynnön tai muuta vastaavaa? Yksi asunto per viesti. Peukku ylös = samaa mieltä, peukku alas = eri mieltä. Ap aloittaa:
Etsin aikoinaan pikkupaikkakunnalta töiden takia vuokrakaksiota. Paikkakunnalla ei moderneja, rempattuja kämppiä ollut, koska kysyntää ei ollut eikä kerrostaloasuntotarjonta muutenkaan ollut hurja. Löysin yhden ihan symppiksen vanhan kaksion keskustasta. Tuosta keskustakaksiosta vuokraemäntä pyysi aikamoista ylihintaa vedoten siihen, että hänellä itsellään on niin hyviä lapsuusmuistoja ko. kaupungista 70-luvulta, kun vieraili tuossa tätivainaansa asunnossa. Hieman nauratti, että vetosi hinnassa omiin lapsuusmuistoihinsa. :D
Ap
Kommentit (623)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persoonalliset sisustusratkaisut, joita ajatellaan muidenkin rakastavan. Nimimerkillä eräässä kämpässä oli muuten valkoiset tapetit, mutta keittiössä oli kirkkaan limenvihreät seinät.😅
Tai joka huoneessa erityylinen valtava valokuvatapetti. Pistä siihen eteen sitten huonekaluja tai tauluja, tyylien sekamelska taattu! Tällainen asunto taitaa olla täällä edelleen vuokrattavana. Rintamamiestalo.
Mikkelissä on myytävänä kerrostaloasunto joka on "sisustettu" juuri noin. Eri värisiä seiniä ja valokuvatapetteja. Tulee mieleen joku bordelli. Mä en kestä. Saan hermoripulin tai jotain. :D
https://www.etuovi.com/kohde/605727?haku=M2490360890
Mikkelin kämpän pahin ongelma ei ole valokuvatapetit tai punaiset seinät. Vaan se, että kahden makuuhuoneen ja keittiön ikkunasta avautuu näköala suoraan kauppakeskuksen kattopysäköintiin. Olohuoneen ja ruokailuhuoneen ikkunasta on näköala toisen kauppakeskuksen seinään. Jos muutat lähiöön, saat samalla hinnalla hyvän omakotitalon (alle 20v vanha), oman tontin ja järvimaisemat ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persoonalliset sisustusratkaisut, joita ajatellaan muidenkin rakastavan. Nimimerkillä eräässä kämpässä oli muuten valkoiset tapetit, mutta keittiössä oli kirkkaan limenvihreät seinät.😅
Tai joka huoneessa erityylinen valtava valokuvatapetti. Pistä siihen eteen sitten huonekaluja tai tauluja, tyylien sekamelska taattu! Tällainen asunto taitaa olla täällä edelleen vuokrattavana. Rintamamiestalo.
Mikkelissä on myytävänä kerrostaloasunto joka on "sisustettu" juuri noin. Eri värisiä seiniä ja valokuvatapetteja. Tulee mieleen joku bordelli. Mä en kestä. Saan hermoripulin tai jotain. :D
Mikkelin kämpän pahin ongelma ei ole valokuvatapetit tai punaiset seinät. Vaan se, että kahden makuuhuoneen ja keittiön ikkunasta avautuu näköala suoraan kauppakeskuksen kattopysäköintiin. Olohuoneen ja ruokailuhuoneen ikkunasta on näköala toisen kauppakeskuksen seinään. Jos muutat lähiöön, saat samalla hinnalla hyvän omakotitalon (alle 20v vanha), oman tontin ja järvimaisemat ikkunasta.
Erikoisen näköinen. Levoton.Tapetti ei kiva. Outoa. Eikä punainen seinä ym.
Hirvityksiä on myös asunnot joissa pinnat mustia, patteritkin. Mustat kaapit ja siinä keittiössä.
Repsottava ja remppaamaton omakotitalo, jonne pääsisi kohtuuhintaan vuokralle sillä ehdolla, että remontoi (omalla rahalla tietenkin) ja laittaa pihaa kuntoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toi haitariovi voi hyvänen aika eihän se eristä rappukäytävän yms ääniä, miksi ei normaalia väliovea. Muutenkin noi eri maisemat makkareissa aika räikeä kontrasti ja tietenkin noi kauppakeskus/parkki maisemat.
Edelleen myynnissä vuonna 2026 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvityksiä on myös asunnot joissa pinnat mustia, patteritkin. Mustat kaapit ja siinä keittiössä.
Oon ehkä outo mut mä pidin tosta kämpästä :0 jotenkin oon kyllästynyt näihin perus kliinisen valkoisiin seiniin ja lattiaan (tai sit sellaseen rumaan harmaaseen kumilattiaan mikä mun nykyisessä vuokra-kämpässä on). Eikä tullu mikää ilotalo mieleen...apua jos tuli koska sit mun kämppä näyttää ihan strippiluolalta sisustuksen takia vaikka ei oo punaisia seiniä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ehkä outo mut mä pidin tosta kämpästä :0 jotenkin oon kyllästynyt näihin perus kliinisen valkoisiin seiniin ja lattiaan (tai sit sellaseen rumaan harmaaseen kumilattiaan mikä mun nykyisessä vuokra-kämpässä on). Eikä tullu mikää ilotalo mieleen...apua jos tuli koska sit mun kämppä näyttää ihan strippiluolalta sisustuksen takia vaikka ei oo punaisia seiniä
Myös minä enempi pidin kuin inhosin tuota asuntoa. Nuo muutamat valokuvatapettiseinät nyt on melko pienellä vaivalla vaihdettavissa, jos ei tykkää. Luulen, että ne saattaa olla heidän omista valokuvistaan tehtyjä (?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös minä enempi pidin kuin inhosin tuota asuntoa. Nuo muutamat valokuvatapettiseinät nyt on melko pienellä vaivalla vaihdettavissa, jos ei tykkää. Luulen, että ne saattaa olla heidän omista valokuvistaan tehtyjä (?)
Jokaiselle asunnolle löytyy faneja. Siis tosifaneja tai valefaneja.
Tosifani on niin hölmö, että hän oikeasti tykkää ongelma-asunnosta. Tosifani haluaa katsella ankeita kaupunkimaisemia, koska luontomaisema on hänelle "tylsä" tai "ahdistava". Tosifani haluaa nähdä kotinsa ikkunasta vain rakennettua ympäristöä. Kauppakeskuksen seiniä, kauppakeskuksen kattopysäköintiä, asvaltoitua tietä, kapeita jalkakäytäviä, autoja ja ihmisiä. Lisäbonuksena vielä se, että kauppakeskuksen lastauslaituri ja jäteasema sijaitsevat suoraan olohuoneen ja ruokailuhuoneen ikkunoiden edessä. Öisin saat nauttia rekkojen äänistä (tavarantoimitukset). Aamuisin roska-auto tulee kolistelemaan. Täytyyhän ne biojäteroskikset tyhjentää nopeasti ettei eilisen illan jätteen (myynnistä poistetut elintarvikkeet) ala haista niin pahasti, että naapurit valittavat löyhkästä. :D
Valefanit eivät piittaa asunnosta, mutta he haluavat häiritä keskustelua. Valefani on trolli, kiinteistönvälittäjä, tässä ketjussa mainittujen asuntojen omistaja tai joku muu hörhö, joka on fiksoitunut juuri tähän asuntoon. Hän teeskentelee pitävänsä asunnosta, vaikka ei itse halua asua siinä. Jos asunto todella kiinnostaisi, niin hän olisi jo ostanut tai vuokrannut sen. "Tästä kiva kimppakämppä kolmelle opiskelijalle! Kolme makuuhuonetta (ruokasali muutetaan makuuhuoneeksi), iso olohuone ja keittiö. Asunnon sijainti on loistava, aivan Mikkelin keskustassa. Kaikki palvelun lähellä. Kaupat, ravintolat ja huumekauppiaat. Hyvä joukkoliikenne, koska paikallisliikenteen bussipysäkit sijaitsevat torilla ja kaukobussipysäkki on myös lähellä. Juna-asema myös lähellä ja aseman vieressä roskaruokaravintola (Hesburger)."
Mikkelin asunnon (valokuvatapetit seinissä) hintapyyntö on muuttunut. Välittäjä taisi huomata, että asunnolle nauretaan somessa. Hän päätti tarkista hinnan. Nouseeko hinta vai laskeeko? Saatte itse käydä katsomassa. Kumpikin vaihtoehto (hinnan lasku tai hinnan nosto) olisi ollut tyypillinen paniikkireaktio amatöörimäiseltä kiinteistönvälittäjältä. Fiksu välittäjä panee koko myynti-ilmoituksen uusiksi (valokuvat, esittelytekstit) eikä tyydy näpertelemään numeroiden kanssa.
Mikkelin kämppä on pahempi kuin mitä ensi näkemällä ajattelin. Sisustus on mauton ja tunnelma yhdessä makuuhuoneessa on yhtä miellyttävä kuin Jeffrey Epsteinin lomasaarella. Sininen meri, hiekkarantoja, palmupuita. Puuttuu vain alaikäiset tytöt tarjoamassa seksipalveluita setämiehille.
Asunnon ikkunasta ulos katsoessa näkyy vain kauppakeskuksen seiniä, parkkipaikkoja, jäteasema, lastauslaituri. Siis kaikkea "tosi tärkeää kaupunki-infraa" mitä joku kaavoittaja päätti suunnitella vanhan asuinkkerrostalon naapuriksi. Pahin ongelma on jatkuva meluhaitta. Lähin seinänaapuri (ravintola Pancho Villa) tarjoilee talon asukkaille ilmaiseksi "ravintolakulttuurin lieveilmiöitä" eli musiikkia, kovaäänistä keskustelua, astioiden kilinää keittiössä. Kuinka pitkään ravintola on auki iltaisin? Yhdeksään? Kymmeneen? Siinäpä kiva yllätys lapsiperheelle tai vuorotöitä tekevälle, joka kaipaa nukkumisrauhaa päivisin. Ravintolan aiheuttama tulipaloriski ja hajuhaitta on huomattava. Ei kannata hämmästyä jos keittiön ilmanvaihto työntää rasvankäryt ulos suoraan asuinkerrostalon takapihan puolelle, missä sijaitsevat makuuhuoneet. Ravintoloissa syttyy usein tulipaloja (rasvapalo) joten palaneen käry antaa pikantin "lisämausteen" seinänaapureille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrität vedota tunnearvoon? Ketään ei kiinnosta mistä ne valokuvatapettien kuvat ovat peräisin. Siis ottiko omistaja kuvat itse omalla kameralla vai varastiko hän jonkun muun ihmisen valokuvia netistä omaan käyttöönsä ilman lupaa.
Asunnon myyjä on patalaiska ja saita. Hän ei halua maksaa ammattimiehille siitä, että kämppä MAALATAAN huolellisesti. Vähintään 3 kerrosta maalia. Värisävyt valitaan järkevästi. Kaikki seinät voi tehdä valkoiseksi (maalarinvalkoinen) niin että asunnon ostaja voi helposti itse maalata seinät uudestaan jos haluaa. Valkoinen seinä on paras työstää. Valkoinen maalipinta toimii hyvin pohjana kaiken värisille maaleille.
Itse ostin kerrostaloasunnon, jossa oli yhden makuuhuoneen seinät siniset. En edes yrittänyt maalata tuota väriä piiloon. Seinissä oli epätasaisuutta ja reikiä (taulukoukkujen ja seinähyllyjen reikiä) joten päätin pakkeloida kaikki seinät. Tasoite, hionta, pohjamaali, ja lopuksi pari kerrosta maalarinvalkoista. Työ ei ollut nopea eikä vaivaton. Pari päivää siihen meni.
Kerrostaloasunnon myynti-ilmoituksessa luki, että "poikkeuksellisen helppoa saavutettavuus". Toisin sanoen asunto sijaitsee katutasolla. Asukas voi rullata kätevästi rollaattorilla suoraan sisälle asuntoon. Rappukäytävän ovella ei ole portaita ja talon ensimmäinen asuinkerros on maanpinnan tasolla. Siis asuntojen lattiataso on käytännöllisesti katsoen sama kuin jalkakäytävän taso.
Periaatteessa ihan kiva joo, mutta asunnon ikkunat ovat liian matalalla. Kadulta näkee suoraan sisään. Ohikulkijat pällistelevät suoraan makuuhuoneeseen ja olohuoneeseen. Asukkaalla ei ole yksityisyyttä omassa kodissaan. Talvisin lapset heittelevät lumipalloja ikkunaan, koska lähistöllä sijaitsee useita kouluja ja päiväkoteja. Suoraan vastapäätä sijaitsee puisto. Puisto on suosittu ajanviettopaikka. Kesäkaudella (huhti - syyskuu) humalaiset teinit ja aikuiset örveltävät kännissä kaiken illat ja yöt. Ohikulkijat kuseksivat talon seinustalle ja sammuvat porttikongiin. Kusen käry leijailee sisälle voimakkaana joka kerta kun avaat asuntosi ikkunan. Kesähelteellä tuo haju on kuvottava.
Terveisin,
katutasolla asunut (vuokrakämppä) eikä koskaan enää uudestaan
PS. Tämän viestin tarkistusnumero on 666. Sattuipa hyvin kun keskustelun aiheena on saatanallisen huonot asunnot.
Lisää tarinoita huonoista asunnoista.😂
Vierailija kirjoitti:
Pikkupaikkakunnalllani on samat vuokra-asuntoilmoitukset varmaan vuodesta toiseen. Eivät saa vuokralaista. Vuokrat ovat melko korkeita asunnon tasoon, käytännöllisyyteen ja sijaintiin nähden. Kulut kuitenkin juoksevat myös tyhjistä asunnoista (mm. yhtiövastikkeet).
Ei se ole vuokrasta kiinni, useita halukkaita olisi tullut, vaan kun jokaisella on ollut maksuhäiriömerkintä. Vaikka ilmoituksessa kerrotaan että oltava puhtaat luottotiedot, silti yritetään ja kysytään näyttöä. On muitakin syitä, mitkä ei liity itse asuntoon, mutta kun ei vaan asukkaat ole sitä tasoa mitä vaaditaan niin ei ole ongelmaa pitää tyhjänä. Se on vaikea saada asukas ulos, jos ei maksa vuokraa. Parempi välttää riskit.
Ei varsinaisesti asuntoilmoitus, mutta menköön.
Me asuttiin eräässä 50-luvulla rakennetussa omakotitalossa, jossa oli kylläkin yläkerrassa asunto myös. Muutettiin pois, koska vuokraisäntämme oli pirun kiero äijä. Meidän jälkeen kämppään muutti äiti ja pieni poika. Äiti otti muutaman kuukauden kuluttua muutosta meihin yhteyttä ja kyseli, oltiinkin saatu asunnosta jotain oireita. Hän ja poikansa olivat saaneet oireita, jotka viittasivat sisäilmaongelmaan, eikä vuokraisäntä suostu tutkimaan asiaa. Nainen sitten tilasi sinne tutkimuksen ja sieltä asunnon kellarista, jossa on suihku,sauna, oleskelutilan ja varasto huoneita, löytyi mm. sädesientä. Muuttivat nopeasti pois ja tilanne riitautui pahasti.
Nyt asunnosta on uusi vuokrahakuilmoitus, jossa haetaan pitkäaikaista vuokralaista. Hinta on laskettu ja kellari ei ole enää käytössä. Ilmoituksessa myös kerrotaan asunnon olevan hyvässä kunnossa vaikka rempat on tehty miten sattuu ja mieheni läikyttämät punaviinit ovat edelleen seinässä.
Vuokrailmoituksessa oli lapsen valokuva. Siis kuvassa poseerasi tyttö (selvästi alle 15v, mahdollisesti alle 10v) jonka kasvoja ei ole sensuroitu. Lapsi seisoi mekko päällä kodinhoitohuoneessa. Hän hymyilee, sivelee pesukoneen luukkua ja katsoo kameraan.
Tämä tyttö on nyt varmaan se kotiapulainen (piikatyttö) joka tekee kaikki taloustyöt. Siivous, ruuanlaitto, pyykkien pesu. Valokuvasta tulee heti mieleen joku Jeffrey Epstein loma-asunto, missä lapset ovat seksiorjina. Tytöt tarjoilevat talon isännälle (ja isännän vieraille) alkoholia, hierontaa ja seksiä.
Siis todella NOLO vuokrailmoitus. Vuokraisännäkn arvostelukyky petti pahasti. Mitä lisäarvoa lapsen valokuva tuo asunnon vuokraukseen? Nyt kaikki limaiset setämiehet voivat katsella tätä kuvaa ja fantasioida "kotileikistä" (tuhmat leikit) alakouluikäisen tytön kanssa. 🤣
Tuo vuokrailmoitus on yhä näkyvissä netissä, mutta lapsen kuva poistettiin tällä viikolla. Kukaan ei yllättynyt siitä, että asunto herätti mielenkiintoa. Vääränlaista mielenkiintoa: huvittuneisuutta, epäuskoa (miten joku kehtaa käyttää lapsen valokuvaa noin) ja huolta. Kuva deletoitiin, koska se oli ilmiannettu "epäilyttävän".
Korjaus äskeisen. Vuokrailmoitus oli ilmiannettu epäilyttävänä, koska vuokraisäntä käytti lasta mainoskasvona. Lapsen identiteettiä ei kerrottu. Siis onko lapsi vuokraisännän oma kauhukakara (10v sometyrkky) vai asunnon edellisen vuokralaisen lapsi.
Lisätietoja. Lapsen valokuva poistettiin Oikotien vuokrailmoituksesta, mutta kuva näkyy edelleen vuokranantajan (yritys) omalla nettisivuilla. Tämä yritys ostaa asuntoja ja vuokraa niitä. Yrityksen tiedot löytyivät julkisesta rekisteristä. Yritys harjoittaa asuntobisneksen lisäksi myös lakimiespalveluita. Lapsen valokuva on siis pantu vuokrailmoitukseen, koska juristi ei näe mitään ongelmaa siinä, että 10-vuotias tyttö poseeraa kameralle kevyissä vaatteissa (mekko) ja esittelee asunnon varustetasoa.
Mikäs köyhä trolli siellä huutelee? Yhden lauseen mittainen viesti ja 10 hymiötä kertoo, että sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa tähän ketjuun. Haluat vain saada huomiota typerillä välihuudoilla. Kokemuksen puute ja maksukyvyn puute oireilee juuri noin. Trolli tulee ölisemään ketjuun, vaikka ei koskaan itse tee asuntokauppoja eikä toimi vuokraisäntänä.