Hulvattomat/älyttömät asuntoilmoitukset (vuokra tai omistus) -peukutusketju
Millaisia hulvattomia, älyttömiä tai muuten mieleen jääneitä asuntoilmoituksia vuokra-asunnoista tai omistusasunnoista sinulle on tullut vastaan? Oliko asunnossa joku hyvin persoonallinen ratkaisu tai vuokranantajalla/myyjällä joku hyvin kummallinen ehto asunnon myymiselle tai vuokraamiselle? Bongasitko ikkunattoman kämpän, käsittämättömän hintapyynnön tai muuta vastaavaa? Yksi asunto per viesti. Peukku ylös = samaa mieltä, peukku alas = eri mieltä. Ap aloittaa:
Etsin aikoinaan pikkupaikkakunnalta töiden takia vuokrakaksiota. Paikkakunnalla ei moderneja, rempattuja kämppiä ollut, koska kysyntää ei ollut eikä kerrostaloasuntotarjonta muutenkaan ollut hurja. Löysin yhden ihan symppiksen vanhan kaksion keskustasta. Tuosta keskustakaksiosta vuokraemäntä pyysi aikamoista ylihintaa vedoten siihen, että hänellä itsellään on niin hyviä lapsuusmuistoja ko. kaupungista 70-luvulta, kun vieraili tuossa tätivainaansa asunnossa. Hieman nauratti, että vetosi hinnassa omiin lapsuusmuistoihinsa. :D
Ap
Kommentit (451)
Musta kylppärin sisustus. Koko seinä pikimustaa laattaa. Lattialaatoissa mustaa ja valkoista sekaisin. Vessanpönttö sentään oli valkoinen.
Alkoi ahdistaa heti kun menin sisälle siihen kylppäriin. Totta kai välittäjän mielestä kyseessä oli "nerokas ja omalaatuinen" ratkaisu. No ehkä se sitten oli jonkun makuun, mutta en voinut kuvitellakaan että makaisin ammeessa rentoutumassa, kun seinät kaatuvat päälle.
Vierailija kirjoitti:
eniten nyppii, ettei saa oikeasti tärkeistä asioista tietoa vuokranantajalta, vaan pitää kysellä naapureilta tai selvittää jostain kunnan sivuilta. rauhalliseksi kehuttu kerrostalo saattaakin pitää sisällään bilettäjiä, riitelijöitä jne. se lähikoulu voi olla lakkautusuhan alla, kerrostalon kellarikerros homeessa jne.
Kun asuin joskus hieman paskassa 50-luvun talossa, siinä pihalla oli pariskunta katsomassa taloa. He kysyivät jotain asuntojen kuntoon liittyen ja minä sanoin suoraan, että koppakuoriaisia on paljon, seinät on pahvia ja kaikki kuuluu läpi, putket jostain 50-luvulta. Ilme oli tyrmistynyt molemmilla. Luulenpa ettei tullut kauppoja. Ja olen ihan tyytyväinen itseeni, kun säästin heidät siltä paskalta, missä itse asuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa on tullut vastaan hämärä ja pieni kämppä, jossa vuokra oli aivan posketon ja lisäksi vuokraehtoihin kuului pihatyöt.
Öööö? Sitten?? Kyllä minunkin asuntooni kuuluu pihatyöt, ja jos vuokraisin tämän eteenpäin niin ne pihatyöt siirtyisivät vuokralaiselle, totta kai. 😑
Ei tuo ole mikään yleinen käytäntö. Olisko jossain rivitaloasunnoissa näin? En itse missään tapauksessa vuokraisi asuntoa, johon kuuluu jotain epämääräisesti muotoiltuja "pihatöitä" (eli käytännössä mitä? Vuokraisännän istutusten hoitoa?)
Jotakuinkin kaikissa rivitaloasunnoissa pitää itse leikata oman pihan nurmikko, haravoida piha ja kolata/lapioida oma pihatie talvella. Onnea vaan jos meinaat löytää asunnon jossa joku tekee nämä puolestasi, voi olla melkoinen vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa on tullut vastaan hämärä ja pieni kämppä, jossa vuokra oli aivan posketon ja lisäksi vuokraehtoihin kuului pihatyöt.
Öööö? Sitten?? Kyllä minunkin asuntooni kuuluu pihatyöt, ja jos vuokraisin tämän eteenpäin niin ne pihatyöt siirtyisivät vuokralaiselle, totta kai. 😑
Ei tuo ole mikään yleinen käytäntö. Olisko jossain rivitaloasunnoissa näin? En itse missään tapauksessa vuokraisi asuntoa, johon kuuluu jotain epämääräisesti muotoiltuja "pihatöitä" (eli käytännössä mitä? Vuokraisännän istutusten hoitoa?)
Jotakuinkin kaikissa rivitaloasunnoissa pitää itse leikata oman pihan nurmikko, haravoida piha ja kolata/lapioida oma pihatie talvella. Onnea vaan jos meinaat löytää asunnon jossa joku tekee nämä puolestasi, voi olla melkoinen vuokra.
No asunkin kerrostalossa, ja vuokra on ihan kohtuullinen varsinkin siihen nähden, että tuollaiset työt hoitaa joku muu.
Kun asuin lapsena rivitalossa, joku ulkopuolinen kävi sen pihan kolaamassa aamuisin. Lumitöitä ei siis tarvinnut hoitaa itse. En tiedä mistä se palvelu oli tilattu ja paljonko maksoi. Ehkä nykyään on toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useammankin kerran oon törmännyt kerrostalossa näihin "vesimaksu 25 e per hlö". Siis oikeasti?! Jos perheessä on vaikka vanhemmat, 5 v ja vauva, niin vesimaksu on jo satasen. Sairasta touhua.
Ei ne vesimaksut mitään vuokraisännän ahneutta ole, vaan läpilaskutusta suoraan taloyhtiölle, joka niitä perii nuppiluvun mukaan. Miksi vuokranantajan pitäisi ne maksaa omasta pussistaan?
En ole törmännyt yhteenkään omistusasuntoon, jossa vesimaksu olisi 25 €/hlö/kk. Yleisin on 15 €.
Kyllä tässä ihan selvästi on kyse siitä, että halutaan lisää tuottoa ylisuuren vesimaksun varjolla.
Myös suuret vuokrayhtiöt, Sato ja Kojamo ovat hilanneet vesimaksunsa 24 €:oon.
Itsellä Lumon vuokrakämppä ja vuokra nousi juuri yli 3 %, samoin vesimaksu nousi yli 3 %. AIkana, jolloin mediassa kirjoitetaan, että pk-seudulla on valtava määrä vapaita vuokra-asuntoja.
Jos mentäisiin markkinoiden mukaan, niin nyt olisi vanhojen asukkaiden vuokria tullut nostaa hyvin, hyvin maltillisesti ja vesimaksua ei lainkaan nostaa. Mutta ilmeisesti ylitarjonnosta johtuen tyhjänä seisovien kämppien kulut maksatetaan meillä muilla.
Ahneus voi kopsahtaa omaan nilkkaan.
Siis mitä ihmettä? Mulla kokemusta useammasta asunnosta, ja kaikissa vesiennakko 25 euroa per henkilö. Lopullinen lasku mittarin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Suihkukaappi olohuoneen nurkassa. Juu ei...
Minun ekassa vuokrayksiössäni oli! Toki ennen kyseistä asuntoa olin käynyt katsomassa mm. yksiöitä, joista yhden keittiöön ei ollut mahtunut uunia, joten se oli näppärästi n. metrin päässä sängystä, toinen oli niin kapea, ettei kaksi ihmistä mahtunut ohittamaan toisiaan sängyn ja seinän välissä ja kolmannen vuokraemäntä kielsi miesvieraat klo 22 jälkeen...
Ei tapahtunut Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunto oli vanhassa rakennuksessa lähiössä. 40 neliön asunnon kaksi neliön kokoista komeroa oli muutettu jälkikäteen vessaksi ja toinen suihkuksi. Ihan hyvä, että on saatu vessa sinne, mutta olisi nyt mieluummin lohkottu vaikka keittiöstä palanen siihen.
Taitaa olla terveisiä Järvenpäähän. Mieheni ei mahtunut vessaan ovi kiinni. Suihkusta astuttiin suoraan hlavimmalle laminaatille.
Itse törmäsin vastaavaan Tammisaaressa. En mahtunut vessaan, koska ovi aukesi sisäänpäin ja osui pyttyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunto oli vanhassa rakennuksessa lähiössä. 40 neliön asunnon kaksi neliön kokoista komeroa oli muutettu jälkikäteen vessaksi ja toinen suihkuksi. Ihan hyvä, että on saatu vessa sinne, mutta olisi nyt mieluummin lohkottu vaikka keittiöstä palanen siihen.
Taitaa olla terveisiä Järvenpäähän. Mieheni ei mahtunut vessaan ovi kiinni. Suihkusta astuttiin suoraan hlavimmalle laminaatille.
Itse törmäsin vastaavaan Tammisaaressa. En mahtunut vessaan, koska ovi aukesi sisäänpäin ja osui pyttyyn.
Pieni korjaus. Mahduin kyllä vessaan, mutta ovea oli mahdotonta sulkea. Tai ehkä se olisi onnistunut, jos olisin noussut pytyn päälle seisomaan?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ensiasunnon osto on ajankohtaista. Yksin olen kuitenkin ostamassa, eikä minulla ole sukulaisia, jotka voisi taata, joten joudun nykylainsäädännön mukaisten 10% omarahoitukseen sopivia katselemaan ja alle 115 000€:n asunnoissa näitä helmiä sitten riittääkin Turun kokoisessa kaupungissa 😅
Yleinen tapa koittaa nostaa hikisimpien lähiöiden kämpät tuolle tasolle on remppaohjelmien "remppaa ennen kuin myyt" -ohjeet. Siellä on sitten Pirkkoliisa vetänyt virityksiä sisustuslehden irtonumeron ja oman, pettämättömän sisustusmakunsa turvin ostajaa houkuttamaan.
Siinä on sitten Runosmäen "keskustan" kaksion seinään lyöty trendikkäitä sisustustarroja ja hailakoita tapetteja täyteen yhdistettynä Ikean lastulevykeittiöön. Vessaan on isketty yksittäinen rivi koristekaakeleita ja hintaan yli 10-20 000 muun alueen hintatason päälle.
Ohessa vaan unohdetaan mainita, että alueella parasta tekemistä on väistellä kävelytiellä pyöriviä spurguja ja odotella kerran tunnissa liikkuvaa, suoraa bussia. Naapurin nistien tappelut kuuluvat myös hintaan. Sitä kuunnella on sitten mukava katsella Live, Love, Laugh -tarraa keskellä olohuonetta, joka nosti arvoa tonneilla 🙄 jos on pakko myyntirempata, niin kannattaisi rempata neutraalisti, että ostajan on helppo muokata omaan makuun sopivaksi.
Aika paljon olen kuitenkin ollut noissa laatulähiöissä vuokralla, kun ei nuorena, opiskelevan sinkkukundina ollut se naapurusto niin justiinsa. Ainakin se hyöty siitä ajasta on, että nykyään arvioi seutuakin kun miettii kämpän ostoa.
Ensiasunnon ostajalle riittää kyllä 5% omarahoitusosuus, ainoastaan ASP:n kanssa se on se 10%. Ei minullakaan ollut sukulaisia takaamassa kun viime vuonna ostin ensimmäisen asuntoni. Alle kymppitonni omaa rahaa, valtion takaus ja puuttuvan takausosuuksen otin pankin luottona. Ja hyvä täällä lähiössä on olla. Yhtään nistiä en ole nähnyt, ne pyörii keskustassa täällä Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ensiasunnon osto on ajankohtaista. Yksin olen kuitenkin ostamassa, eikä minulla ole sukulaisia, jotka voisi taata, joten joudun nykylainsäädännön mukaisten 10% omarahoitukseen sopivia katselemaan ja alle 115 000€:n asunnoissa näitä helmiä sitten riittääkin Turun kokoisessa kaupungissa 😅
Yleinen tapa koittaa nostaa hikisimpien lähiöiden kämpät tuolle tasolle on remppaohjelmien "remppaa ennen kuin myyt" -ohjeet. Siellä on sitten Pirkkoliisa vetänyt virityksiä sisustuslehden irtonumeron ja oman, pettämättömän sisustusmakunsa turvin ostajaa houkuttamaan.
Siinä on sitten Runosmäen "keskustan" kaksion seinään lyöty trendikkäitä sisustustarroja ja hailakoita tapetteja täyteen yhdistettynä Ikean lastulevykeittiöön. Vessaan on isketty yksittäinen rivi koristekaakeleita ja hintaan yli 10-20 000 muun alueen hintatason päälle.
Ohessa vaan unohdetaan mainita, että alueella parasta tekemistä on väistellä kävelytiellä pyöriviä spurguja ja odotella kerran tunnissa liikkuvaa, suoraa bussia. Naapurin nistien tappelut kuuluvat myös hintaan. Sitä kuunnella on sitten mukava katsella Live, Love, Laugh -tarraa keskellä olohuonetta, joka nosti arvoa tonneilla 🙄 jos on pakko myyntirempata, niin kannattaisi rempata neutraalisti, että ostajan on helppo muokata omaan makuun sopivaksi.
Aika paljon olen kuitenkin ollut noissa laatulähiöissä vuokralla, kun ei nuorena, opiskelevan sinkkukundina ollut se naapurusto niin justiinsa. Ainakin se hyöty siitä ajasta on, että nykyään arvioi seutuakin kun miettii kämpän ostoa.
Ensiasunnon ostajalle riittää kyllä 5% omarahoitusosuus, ainoastaan ASP:n kanssa se on se 10%. Ei minullakaan ollut sukulaisia takaamassa kun viime vuonna ostin ensimmäisen asuntoni. Alle kymppitonni omaa rahaa, valtion takaus ja puuttuvan takausosuuksen otin pankin luottona. Ja hyvä täällä lähiössä on olla. Yhtään nistiä en ole nähnyt, ne pyörii keskustassa täällä Tampereella.
Siis tuleeko tosiaan Tampereen keskustakämppiin nisti kaupan päälle?
Miten se merkitään ilmoitukseen?
2h+k+n?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.etuovi.com/kohde/20526550
Tästä tietenkin saisi ihanan, mutta näkisin painajaisia lopun elämäni näitten kuvien perusteella!
Siis mmmmitä tässä kämpässä on tapahtunut?!
Huoneistossa on ollut kuollut ihminen pitkän aikaa ja huoneistoon on jouduttu tekemään kalmanpoistoremontti. Ruumis on maannut oviaukon kohdalla ja siitä valuneiden hajoamisnesteiden vuoksi siitä kohdin on lattia täytynyt avata pohjia myöten. Hajun vuoksi on myös seinien pinnat sisäpinnat täytynyt poistaa.
Olin joskus vuosia, vuosia sitten vaihto-opiskelijana ulkomailla ja tutustuin suomalaiseen pariskuntaan joiden vuokrakämppään oli kuollut joku mummeli. Vieläkin oli kuulemma jälki kokolattiamatossa (ei siis ihan yhtä pahasti ehtinyt hajota).
Vierailija kirjoitti:
Jos ei itse osaa rempata ja budjetti on tiukka, minusta se halpa laminaattilattia ja ikean keittiökin on parempi vaihtoehto kuin ostaa täysin remontoimaton asunto alkuperäisine keittiönkaappeineen ja muovimattolattioineen. Itse tein juurikin noin, ainoa kriteeri oli, että kylppäriremppa oli tehty (se on kallis ja muutenkin ärsyttävä remontti, kun kylppäriä ei voi remontin aikana käyttää). Muita pintoja laittelin vähitellen kuntoon sitä mukaa kun budjetti antoi myöten ja kun asunnon alkuperäinen kunto kuitenkin oli siisti, ei ollut ongelmaa asua kämpässä ennen pintojen remontointia (vrt. se räkäinen remppaamaton muovimattohirvitys).
Vuokraehtoihin olisi kuulunut, että asunnon omistava vanhus olisi halutessaan saanut käydä omilla avaimillaan tarkastamassa asunnon kunnon (tämä siis etukäteen ilmoittamatta). Hänellä oli aiemmin ollut joku kauhuvuokralainen jonka takia tätä vaati, mutta laitontahan tuollainen menettely olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuleeko tosiaan Tampereen keskustakämppiin nisti kaupan päälle?
Miten se merkitään ilmoitukseen?
2h+k+n?
😄👍
Vuokraehdoissa lemmikki-osion kohdalla:
Sallittu Hevosta pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraehdoissa lemmikki-osion kohdalla:
Sallittu Hevosta pienemmät.
Tämä siis kerrostaloasunto.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.etuovi.com/kohde/f77743?haku=M1623185000
Pari tulipaloa ja vesivahinkoa myöhemmin "Edullinen remontointikohde"
"Kaikki pinnat uusittava. Asunnossa aivan uusi Tulikivi-uuni.".
Voi elämä.
Siis miten siellä on eletty, kun on saatu aikaan kaksi (!) tulipaloa? Vesivahinko voi tietty olla seurausta tulipalosta, mutta silti...
"Persoonallinen sisustus" 68 000 eurolla.
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/salo/16356817?utm_source=is…