Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso häiritsee opiskelua jatkuvasti. Ärsyttää.

Vierailija
21.02.2021 |

Olen korkeakouluopiskelija ja etäopinnot päällä. Pakko avautua johonkin kun ärsyttää avopuolison jatkuva häiritseminen. Opiskelen siis kotona etäopetuksen takia, ja minulla on käytössä oma työhuone opiskelua varten. Avopuoliso ei opiskele, ja on tällä hetkellä lomautettuna, joten on kaikki päivät myöskin kotona. No ei siinäkään mitään ongelmaa olisi, ellei koko ajan tarkoituksella häiritsisi ja keskyttäisi minua. Olen sanonut että ei mielellään turhaan tulisi työhuoneeseen koulupäivieni aikana, koska yritän keskittyä ja minulla on hommaa kuitenkin melkoisesti, ja kun lisäksi on etäluentoja yms. Niin tarvitsen rauhan koulupäivien ajaksi. No ei usko. Jatkuvasti ravaa huoneessa kyselemässä ja höpöttämässä kaikkea turhaa, ja välillä vaan paukkaa sisään katsomaan "mitä teen", tai valittamassa tylsyyttä. On oikeasti kuin pikku lapsi joka kaipaa huomiota vähän väliä. Tulee välillä myös ihan muuten vaan makoilemaan työhuoneeni sohvalle ja kälättämään turhuuksia, jotka voisin aivan hyvin hänen kanssaan käydä läpi myöhemmin. Ei edes koskaan koputa vaan suorastaan ryntää ovesta sisään. Ääh. Ärsyttää. Opiskelu ja keskittyminen keskeytyvät tuohon oikeasti 5 minuutin välein.
Ja sitten jos ei tule työhuoneeseen ja puuhailee omia juttujaan muualla asunnossa, saattaa soittaa kovalla musiikkia, ja tämäkin häiritsee.
En tiedä olenko vain liian vaativa. Onko väärin vaatia hiljaisuutta ja rauhaa kun opiskelen? En tietenkään vaadi täyttä hiljaisuutta, ja normaalit elämisen äänet eivät haittaa yhtään. Mutta tuo jatkuva keskeyttäminen ja musiikin soitto rasittavat.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryntäilee 5 minsan välein ovesta sisään? Ihanko totta? Vai keksitköhän koko jutun päästäsi?

Vierailija
22/25 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vaativa. Puolisosi vain on tuollainen, täällä on paljon vastaavia ketjuja. Mm. että kumppani tuppautuu aina kylppäriin kun minäkin olen siellä.

Teette selkeän rajauksen, että silloin kun olet työhuoneessa ja ovi on kiinni, sinne EI TULLA kuin hätätapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolisoni lopetti tuon vasta kun räjähdin aivan kunnolla. En tarkoituksella, mutta olin älyttömän stressaantunut ja keitti yli.

Ongelma kumpusi siitä että ollaan puolison kanssa hyvin erilaisia mitä tulee keskittymiseen ja opiskeluun. Tämä voi keskeyttää jonkun asian tekemisen vaikka viiden minuutin välein ja huudattaa musiikkia eikä se haittaa mitään esseen kirjoittamista tai luentomateriaalien lukemista. Minä taas joudun palautumaan ja kasaamaan ajatukseni joka keskeytyksen jälkeen, joskus se ei edes enää onnistu. Tarvitsen myös hiljaisuuden. Puolisoni ei ollut tajunnut miten paljon nuo asiat ihan oikeasti kuormittavat keskittymistäni, koska tätä nuo eivät häiritse yhtään.

Vierailija
24/25 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jännä juttu, miten miehille pitää olla koko ajan läsnä ja kuuntelemassa äijän monologia kaijuttimien piuhoista tms. Naisen pitää myös koko ajan olla keksimässä virikettä miehelle ja yhteistä puuhaa pariskunnalle. Meillä minä olen tällä hetkellä työtön ja mies tekee etätöitä ja en ikinä keskeytä miestä! Ei vaan tulisi mieleenkään mennä häiritsemään ja valittamaan, että on tylsäääääää.

Vierailija
25/25 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen hänelle ihan kunnolla räjähtänytkin asiasta. Ja keskusteltu ollaan totta kai. Olen koittanut tehdä selväksi, että opintoni vaativat aikaa ja keskittymistä, enkä voi olla tämän takia koko ajan läsnä. On näiden keskustelujen jälkeen aina tuntunut ymmärtävän, mutta sitten kuitenkin homma jatkuu samana hetken päästä. Huomasin kyllä jo ennen tätä koronaa ja etäopintojen alkua, että hän ei oikein ymmärrä kuinka paljon korkeakouluopinnot vaativat aikaa. Varsinkin jos haluaa niissä pärjätä.

Mutta luulen että tämä ongelma johtuu kuitenkin suureksi osaksi siitä että ollaan molemmat nyt kaikki päivät kotona, ja tämä on tosi uusi tilanne meille. Luulen että mies varmaankin ajattelee juurikin siten, että myös minulla on vapaata vain koska opiskelen nyt kotoa käsin. Vaikka näinhän ei ole.

Olen myös päätellyt että tuo käytös voisi johtua myöskin miehen kokemasta stressistä. Hän on ollut melko stressaantunut tuosta lomautuksesta, ja luulen että koittaa jotenkin paikkailla tuolla "huomion hakemisella" sitä stressiä. Olen ehdottanut että kävisi juurikin vaikka lenkillä tai salilla tai jotain, koska liikunta voisi auttaa myös siihen häntä vaivaavaan tekemättömyyden tunteeseen ja stressiin. Mutta ei ainakaan vielä ole aloittanut.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan