Puoliso häiritsee opiskelua jatkuvasti. Ärsyttää.
Olen korkeakouluopiskelija ja etäopinnot päällä. Pakko avautua johonkin kun ärsyttää avopuolison jatkuva häiritseminen. Opiskelen siis kotona etäopetuksen takia, ja minulla on käytössä oma työhuone opiskelua varten. Avopuoliso ei opiskele, ja on tällä hetkellä lomautettuna, joten on kaikki päivät myöskin kotona. No ei siinäkään mitään ongelmaa olisi, ellei koko ajan tarkoituksella häiritsisi ja keskyttäisi minua. Olen sanonut että ei mielellään turhaan tulisi työhuoneeseen koulupäivieni aikana, koska yritän keskittyä ja minulla on hommaa kuitenkin melkoisesti, ja kun lisäksi on etäluentoja yms. Niin tarvitsen rauhan koulupäivien ajaksi. No ei usko. Jatkuvasti ravaa huoneessa kyselemässä ja höpöttämässä kaikkea turhaa, ja välillä vaan paukkaa sisään katsomaan "mitä teen", tai valittamassa tylsyyttä. On oikeasti kuin pikku lapsi joka kaipaa huomiota vähän väliä. Tulee välillä myös ihan muuten vaan makoilemaan työhuoneeni sohvalle ja kälättämään turhuuksia, jotka voisin aivan hyvin hänen kanssaan käydä läpi myöhemmin. Ei edes koskaan koputa vaan suorastaan ryntää ovesta sisään. Ääh. Ärsyttää. Opiskelu ja keskittyminen keskeytyvät tuohon oikeasti 5 minuutin välein.
Ja sitten jos ei tule työhuoneeseen ja puuhailee omia juttujaan muualla asunnossa, saattaa soittaa kovalla musiikkia, ja tämäkin häiritsee.
En tiedä olenko vain liian vaativa. Onko väärin vaatia hiljaisuutta ja rauhaa kun opiskelen? En tietenkään vaadi täyttä hiljaisuutta, ja normaalit elämisen äänet eivät haittaa yhtään. Mutta tuo jatkuva keskeyttäminen ja musiikin soitto rasittavat.
Kommentit (25)
Ai että oletko liian vaativa? Sori vaan mutta minusta olet täysi tossukka. Mikset vaan ärähdä sille että tänne ei tulla nyt kun teet koulujuttuja! Jos ovessa on lukko, laita se lukkoon. Jos ei ole, käy vaikka ostamassa sellainen yksinkertainen haka.
Oletko selittänyt rauhan tarpeesi hänelle yhtä hyvin kuin nyt tuossa tekstissä? Tuskin hän tahallaan sabotoi opiskeluasi, tilanne on uusi. Eli että kotona ollessa toinen tarvitseekin työrauhaa, eikä olekaan ”käytettävissä”. Hänellä on lomautettuna varmasti jonkinlainen sosiaalinen vaje jos on tottunut näkemään työkavereita päivittäin
Näytät, että suutut tästä oikeasti. Joillekin ei vaan riitä se että pyytää nätisti, viitsisitkö olla laukkaamatta täällä kun yritän opiskella, en minäkään tulisi sun töihisi pitkin päivää, jos sulla nyt sattuisi töitä olemaan. Tai oletko kokeillut tuota, siis tuota nätisti sanomista?
Yksi on myös, että otat johdot pois kaiuttimista, kuunnelkoon kuulokkeilla musiikkinsa. Kerrot että johdot palautetaan sitten kun olet omat opiskelujuttusi hoitanut.
Tai sitten vaan hankin oman kämpän.
Näitä tyhmiä puolisoehdokkaita on, sekä miehissä että naisissa. Että ei ole sukupuolesta kiinni tää homma.
Tekeeköhän tahallaan? Yrittää alistaa ja ärsyttää. Hankkiudu eroon hänestä niin pian kuin suinkin!
Pistät rajat ilmoittamalla että opiskelet 8-10, sitten vartin puolisen tuntia taukoa, jatkuu 10.30-12 jonka jälkeen voitte lounastaa yhdessä. Tai sitten ilmoitat että älä häiritse 8-15, ja hankit korvatulpat
Lukko oveen ja jos käy vielä parin yrityksen jälkeen rapistelemassa/koputtelemassa oven takana niin kunnon rähinät päälle.
Olisi ollut muuten ihan kohtalainen trolli, mutta tuo " tulee häiritsemään 5 minuutin välein" oli vähän liian yliampuvaa.
Onko mies amis? Raksamies? lol tuon takia en ikinä ottaisi amista mieheksi - ymmärtämättömyys vaativampia tehtäviä kohtaan vrt porakoneen käyttö
Sano, että pakko muuttaa pois, kun ei saa opiskelurauhaa.
Pystyisittekö sopimaan päiväohjelmasta, jos miehen lomautus kestää pidempään?
Syökää aamulla yhdessä kiireetön aamiainen, sitten sä siirryt työhuoneelle ja mies lähtee salille, lenkille tms.
Päivällä yhteinen lounastauko. Mies voi kokata, ostaa tai vaikka tilata lounaan, taitojensa mukaan. Syödessä ehditte jutella, sä saat tarpeellisen tauon ja mies ei ole liian yksinäinen.
Sitten vielä pari tuntia opiskelua, mies voi vaikka kuunnella musiikkia, mutta kuulokkeilla.
Ehditte ulkoilla yhdessä vielä valoisan aikaan. Sitten ruokakaupan kautta kotiin, illallisvalmisteluja ja yhteistä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut muuten ihan kohtalainen trolli, mutta tuo " tulee häiritsemään 5 minuutin välein" oli vähän liian yliampuvaa.
Kyllä sen provoksi arvasi jo tuosta kirjoitustyylistä. Pitkä, polveileva selostus täynnä yksityiskohtia.
Eiktsq kirjoitti:
Onko mies amis? Raksamies? lol tuon takia en ikinä ottaisi amista mieheksi - ymmärtämättömyys vaativampia tehtäviä kohtaan vrt porakoneen käyttö
Taas joku työtön akateeminen epäonnistuja täällä katkerana. Pitää ympätä kateus menestyneitä, varakkaita duunareita kohtaan tähänkin keskusteluun.
eli loisit jonkun varakkaan miehen nurkissa? niinkö? voit aina muuttaa johonkin opiskelijamurjuun.
Onko sinusta väärin opiskella ja valmistua ammattiin? Mieti hetki, millä tavalla mies hyötyy siitä, että sinä et saa opintoja suoritetuksi.
Kun sinä kysyt asiaa suoraan, mitä hän vastaa? Siis kysyt sitä, miksi ei hyväksy sinun opiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen provoksi arvasi jo tuosta kirjoitustyylistä. Pitkä, polveileva selostus täynnä yksityiskohtia.
Aina se joihinkin uppoaa näköjään. Naurattaa nähdä joidenkin ottavan ihan tosissaan, oikein tuohtuvan.
Miten puolisosi on aiemmin suhtautunut opiskeluusi? Onko hän kannustanut sinua, suhtautunut neutraalisti vai pitänyt sitä turhana?
Minulle tulee mieleen, että hän on joko lapsellinen tai itsekäs sabotööri. Toivottavasti olen pahasti väärässä.
Koita saada mies innostumaan vaikka hiihdosta tai käymään salilla. Kunto nousee ja sä saat opiskella rauhassa. Onko se tottunut tekemään fyysistä työtä ja ehkä jopa sellaista, missä joku muu kertoo mitä pitää milloinkin tehdä? Se ei vaan osaa itse suunnitella päiväänsä. Tee sä sille tiivis päiväohjelma, niin ei ehdi sua häiriköimään.
Aika erikoista käytöstä aikuiselta ihmiseltä. Jotenkin ajattelee, että sinäkin olet vain kotona, eikä tajua, että vain hänellä on vapaa-aikaa.
Tuo pikkulapsivertaus osui niin oikeaan!