Olisiko sinulle ok, jos parisuhteessa nähdään vain pari kertaa viikossa?
Ette siis asuisi vielä yhdessä, mutta näette n. 2-4 kertaa viikossa. Yleensä viettäisitte vain illan yhdessä, ei koskaan aamusta iltaan kokonaista päivää. Olisiko ok? Voiko tuollaista edes laskea parisuhteeksi?
Minulla on tuollainen suhde miehen kanssa, ollut jo yli vuoden. Mies kuitenkin sanoo, että seurustellaan, eikä ole pelkkää säätöä.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Talviaikaan nähdään pari kertaa viikossa. Kesällä ollaan pitempiä aikoja yhdessä mökillä. Näin jatkunut jo nelisen vuotta enkä vaihtaisi jatkuvaan yhdessäoloon. Luottamus on kaiken a ja o.
Luottamus, haha! Tiesitkö, että erilään asuvilla on jopa enemmän irtosuhteita kuin sinkuilla? Tämä ilmenee väestöliiton, FINSEX tutkimuksista...
Ehkä siinä ei sitten olekaan mitään outoa. Olen saanut käsityksen, että parisuhteissa ollaan lähes kaikki vapaa-aika yhdessä eli nähdään melkein päivittäin.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siinä ei sitten olekaan mitään outoa. Olen saanut käsityksen, että parisuhteissa ollaan lähes kaikki vapaa-aika yhdessä eli nähdään melkein päivittäin.
- Ap
Se voi olla mahdollista vielä parikymppisteb kohdalla, mutta esin omassa ikäluokassani, kun ihmisillä on erilaiset työajat, joillain lapsia, joillain voi olla jopa iäkkäämpiä sukulaisia, joita käyvät välillä auttamassa, ei tässä elämänvaiheessa ehkä ole mahdollista omistautua vain kumppanille. Esim. itse joutuisin luopumaan lapsista ja he joutuisivat muuttamaan kokonaan isällee, jos minä käyttäisin kaiken vapaa-aikani seurusteluun.
Mulla on kumppanini kanssa tuollainen suhde, monta vuotta menty näin. Pari-kolme kertaa viikossa tavataan, yleensä siten että olemme kerrallaan maksimissaan 24h yhdessä, sitten päivä tai pari erillään. Ihan oikea monogaminen parisuhde tämä on, haluamme tulevaisuuden yhdessä ja rakastamme vain toisiamme. Joillekin tämä passaa, lähipiirissä ratkaisuamme pidetään outona.
Mutta tehän vietätte melko paljon kumppanienne kansss yhdessä aikaa jos joku viettää jopa 24h 2-3 kertaa viikossa.
Yhdessä asuvatkaan ei vietä niin paljon aikaa yhdessä. Usein molemmat töissä, pääsee vasta illalla kotiin ja kaikennäköstä hommaa, et ehtii melkein tunnin pari köllöttää yhdessä kunnolla, ennenku nukkumaan pitää mennä. Eihän siinä ehdi paljon mitään.
Itse tapailen, ja mulle riittäis hyvin tyyliin yks kokonainen vapaa toisen kanssa ja pari-muutama arki-ilta toisen kanssa. Käytännössä kun olen vuorotöissä ja vkl töissä, niin nähdään vain kerran, kaksi viikossa kunnolla. Miestä se harmittaa tosi paljon ja on vähän pettynyt tilanteeseen. Toivotaan, että jaksaa tilannetta. Hyvä mies on.
Just hyvältä kuulostaa. En itse haluaisi yhtään tiheämpää näkemistä, mulla on tarvetta omallekin ajalle töiden lisäksi, ja on harrastuksia ja kavereita ja sen semmoista. Viikossa kuitenkin on vain seitsemän päivää ja jos parisuhteelle antaa niistä jo kaksi (iltaa), niin eihän muiden kesken jää jaettavaksi enää kuin kolme. Vähintään kaksi pyhitän ihan vain omalle olemiselleni ja akkujen lataamiselle.
En myöskään ikinä muuttaisi yhteen kenenkään kanssa. Ihan vakavasti silti seurustelisin, jos seurustelisin. Onneksi jokainen pari sopii nämä keskenään, niin ei sen väliä, mitä muut miettivät.
Mulle ei sopisi tuollainen eikä sopinut ja lopetin suhteen. Haluan jakaa elämäni kuten puolison kanssa.
Onko ap linjoilla? Kiinnostaisi kuulla, miten suhteella menee näin pari vuotta myöhemmin.
En itse ehtisi nähdä välttämättä edes noin usein, joten kai se on oltava ok.
Me nähdään välimatkan vuoksi n kerran viikossa. Yökyläily n parin viikon välein. Yhdessä jo kuusi vuotta. Soitetaan joka päivä. Rakkautta on.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tehän vietätte melko paljon kumppanienne kansss yhdessä aikaa jos joku viettää jopa 24h 2-3 kertaa viikossa.
Yhdessä asuvatkaan ei vietä niin paljon aikaa yhdessä. Usein molemmat töissä, pääsee vasta illalla kotiin ja kaikennäköstä hommaa, et ehtii melkein tunnin pari köllöttää yhdessä kunnolla, ennenku nukkumaan pitää mennä. Eihän siinä ehdi paljon mitään.
Itse tapailen, ja mulle riittäis hyvin tyyliin yks kokonainen vapaa toisen kanssa ja pari-muutama arki-ilta toisen kanssa. Käytännössä kun olen vuorotöissä ja vkl töissä, niin nähdään vain kerran, kaksi viikossa kunnolla. Miestä se harmittaa tosi paljon ja on vähän pettynyt tilanteeseen. Toivotaan, että jaksaa tilannetta. Hyvä mies on.
Mies, vaikka on hyvä mies, haluaa enemmän piparia ja siksi häntä harmittaa tosi paljon.
Tuollainen näkemistahti olisi ok, jos tuo olisi myös minun toiveeni ja sopisi minun aikatauluihini. Olen tottunut itsenäiseen elämään, runsaaseen omaan aikaan ja yksin asumisee, joten jos suhde olisi hyvä ja kokisin miehen olevan yhtä vakaasti sitoutunut kuin minäkin, niin ei mitään ongelmaai. Sitten olisi eri asia, jos minun pitäisi aina kysellä että joko ehditään nähdä ja sumplia aikataulujani ja olla aina tarjolla kun mies haluaa, eikä minun toiveillani tuntuisi olevan väliä, mentäisiin täysin miehentahtisesti. Sellainen ei olisi ok ja toivottavasti en sellaiseen alkaisi.
Kyllä ainakin itse kokisin tuon seurustelusuhteeksi ensimmäisenä vuonna, varsinkin jos ollaan kummatkin koulussa/töissä. Ei mulla ole aikaa eikä jaksamista olla jatkuvasti toisen seurassa joka päivä, ja on mulla muutakin elämää.
Ja sehän on ihan tervettä myös parisuhteelle, ettei olla 24/7 toistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen määrittelee itse suhteensa, ei ole yhtä ainoaa oikeaa mallia parisuhteelle. On olemassa myös avioliittoja, joissa asutaan erillään eri maissa eikä siinäkään ole mitään väärää, naimisissa ovat silti.
Olen samaa mieltä, on ok toivoa itselle sopivankaltaista parisuhdetta, mutta toiveiden tulisi olla jokseenkin yhteensopivat. Teidän täytyy keskustella toiveistanne, ja olla valmiita myös kompromisseihin.
mullekin naisena sopis,mies saa kyllä olla sitten yhteydenotoissa aktiivinen,ettei se homma jää ainoastaan mun kontolle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Se voi olla mahdollista vielä parikymppisteb kohdalla, mutta esin omassa ikäluokassani, kun ihmisillä on erilaiset työajat, joillain lapsia, joillain voi olla jopa iäkkäämpiä sukulaisia, joita käyvät välillä auttamassa, ei tässä elämänvaiheessa ehkä ole mahdollista omistautua vain kumppanille. Esim. itse joutuisin luopumaan lapsista ja he joutuisivat muuttamaan kokonaan isällee, jos minä käyttäisin kaiken vapaa-aikani seurusteluun.
Minä taas olen jokaisessa suhteessa vaihtanut pian täyden työajan osa-aikaiseen, että aikaa ja jaksamista riittäisi myös parisuhteelle. Älytöntä eläkekertymän kannalta, joten voi miettiä koko parisuhteenkaipuun järkevyyttä. Minua ei vain ole luotu "saamaan kaikkea".
Mulla on tuon kaltainen suhde kuin ap:lla, ollaan miehen kanssa oikein tyytyväisiä tähän asetelmaan. Meille syntyy tänä vuonna vauva, mutta emme tästä huolimatta koe tarpeelliseksi muuttaa asumisjärjestelyjä. Mies viisikymppinen, minä nelikymppinen. Onneksi on jo tällä ikää uskallusta tehdä ne omannäköiset ratkaisut.
Parisuhde ja seurustelusuhde ovat eri asia. Molemmat kuitenkin laitettu ap:n avauksessa saman otsikon alle.
Mulle sopii erittäin hyvin seurustelusuhde, jossa tavataan 1-2 kertaa viikossa. Mutta olenkin aikuinen, en miesystävääni takertuva teini.
Minusta tuo olisi tosi loistavaa.
Kerran kävin kolme kertaa treffeillä yhden 34-vuotiaan miehen kanssa. Hän oli kerran aiemmin asunut pari vuotta avoliitossa . 3. Treffeillä hän sanoi, että hän on sitten parisuhteessa sellainen, että hän haluaa nähdä joka päivä. Se oli minulle red flag. Miksi pitäisi JOKA PÄIVÄ nähdä? Miten sitä juttua riittää niin paljon ? Ja muutenkin se asettaa sitten jo hönelle itselleenkin haasteita kumppanin valintaan. Esim. Ei voi seurustella henkilön kanssa, joka asuu esim. 50km päässä, koska ei kai hän jaksa joka päivä sentään ajaa sellaista matkaa edestakaisin, ei voi myöskään olla vuorotyötä tekevä henkilö, koska kun mies itse on päivätyössä 8-16 ja jos nainen on iltavuorossa, niin ei silllon oikein ehdi nähdä. Ja ei myöskään voi olla yh-mutsin kanssa parisuhteessa, kun useimmat naiset haluavat ensin muutaman kuukauden seurustella miehen kanssa, ennen kuin alkavat viettää yhdessä aikaa lapsen kanssa.
Vaihtelu virkistää, yksinkertainen...