Onko nykyään vielä olemassa "pissiksiä"? Olivat 00- luvulla vielä yleisiä
Halvan näköiset blondatut hiukset, tupakka aina kädessä, isot pyöreät korvikset, paljon meikkiä ns "lokinpaska" silmämeikki, pinkkiä ja merkkivaatteita. Myönnätkö itse olleesi pissis tai oliko joku kaverisi? Onko niitä vielä nykyäänkin?
Kommentit (15)
Olin pissis. Mutta nykyään ainakin Helsingissä tosiaan valtavirta on pissiksiä, meikin sävyt vaan ehkä erilaiset ja enemmän hiustenpidennyksiä kuin värjäyksiä.
Ne on nykyään paljasnilkkateinejä.
Vierailija kirjoitti:
Pissiys on nykyään jo valtavirtaa, joten termille ei ole tarvetta enää.
Jep. Nykyään jo kaikki on samanlaisia kumihuuli - tekoripsi hirviöitä että sitä pidetään ihan vaan normaalina. Olet kummallinen jos sinulla ei sellaisia ole!
Oliko pissiksistä joskus aikoinaan juttu hesarissa, ja siitä sana vakiintui kaikkien käyttöön ja ilmiö tuli julkisuuteen? Olenko väärässä? Joku hämärä mielikuva sellaisesta on. Että jutussa joku pissis pissasi kadulle tms.
niin, tuliko "pissis"-termi siitä, että kun ryypättiin puistossa tai rannalla, niin pissattaahan se - puskaan siis pissalle. Vai niistä huonosti blondatuista, pissanvärisistä hiuksista?
t. Itse just pissisten aikaan samanikäinen ollut, mutta olin korkeintaan semi-pissis :'D
Muoti on muuttunut ja nuo tuon ajan pissikset on nyt nelikymppisiä. Osasta näkee vielä tyylin, pinkkiä ja concealer lips, mutta osa kulkee jo keltaisessa sadetakissa.
Vierailija kirjoitti:
Muoti on muuttunut ja nuo tuon ajan pissikset on nyt nelikymppisiä. Osasta näkee vielä tyylin, pinkkiä ja concealer lips, mutta osa kulkee jo keltaisessa sadetakissa.
Mun yläaste ajallakin oli pissiksiä. Olen nyt 25v.
Sillon oli pissis tyylinä:
-valkoista kajaalia silmäkulmissa
-nude huulet meikkivoiteella
-pakkeli meikkivoide
-valtava kerros ripsiväriä
-värillinen meikki oli noloa, piti olla vaan nuden, mustan tai valkosen sävyjä
-leopardi kuosi vaatteissa
-wesc, benetton, paul frank ja muut logo vaatteet
-uggit
-irc galleria
Jne
Mua vanhemmilla pissis tyyli oli varmaan vähän erilainen
Minulla on vähän erilainen käsitys pissiksestä. Se ei liiity vaatetukseen tai hiustenväriin vaan ajatusmaailmaan ja asenteeseen.
En muuten vieläkään tiedä, mikä on tuo lokinpaska-meikki ja kuka sellaista on käyttänyt.
Joo mutta ennen pissikset oli 15 vuotiaita. Nykyään 25 🤐
Tulee mieleen tämä Fonectan mainos.
Eikö lokinpaska-meikki ollut vasta joskus 2008 vuodesta eteenpäin. Ei oldschool pissiksillä vielä ollut lokinpaskoja vaan esim. turkoosia luomiväriä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun yläaste ajallakin oli pissiksiä. Olen nyt 25v.
Sillon oli pissis tyylinä:
-valkoista kajaalia silmäkulmissa
-nude huulet meikkivoiteella
-pakkeli meikkivoide
-valtava kerros ripsiväriä
-värillinen meikki oli noloa, piti olla vaan nuden, mustan tai valkosen sävyjä
-leopardi kuosi vaatteissa
-wesc, benetton, paul frank ja muut logo vaatteet
-uggit
-irc galleria
JneMua vanhemmilla pissis tyyli oli varmaan vähän erilainen
Oon 27 v ja haluisin lisätä sun listaan tissivyön. Tosin sellaiset leveät tissivyöt taisi olla muodissa vaan pari vuotta. Niistä villiintyi erityisesti ainakin meidän koulussa ne, jotka poltti ja dokasi poikien kanssa viikonloppuisin. Pappa betalar -muotipissiksillä ei muistaakseni näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
niin, tuliko "pissis"-termi siitä, että kun ryypättiin puistossa tai rannalla, niin pissattaahan se - puskaan siis pissalle. Vai niistä huonosti blondatuista, pissanvärisistä hiuksista?
t. Itse just pissisten aikaan samanikäinen ollut, mutta olin korkeintaan semi-pissis :'D
Siiderikännissä housuun kusemisesta. Niitä näki silloin 2000-luvun alussa paljon. Kyllä nauratti joka kerta.
Pissiys on nykyään jo valtavirtaa, joten termille ei ole tarvetta enää.