Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntouttava työtoiminta: Pitkospuita pitkin työelämään -ryhmä kantaa polttopuita laavulle (HS)

Vierailija
21.02.2021 |

Kuka näitä puuhasteluprojekteja oikein keksii? Tuli vastaan tällainen kuva Helsingin Sanomissa: kuntouttavaan työtoimintaan osallistuvat kantavat polttopuita Biltema-kasseissa laavulle peräkanassa. Ihan asiallista työtä ja jonkun sekin on tehtävä, mutta jotenkin tuntuu tällaiset hommat vain tehottomalta puuhastelulta, jonka tärkein tarkoitus on saada laiska työtön liikkeelle, ei niinkään työn tuottavuus. Tämä ei ainakaan lisäisi omaa motivaatiotani. Lisäksi tuo nimi on jotenkin typerä ja kuulostaa parodialta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007815340.html

Kommentit (332)

Vierailija
301/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkospuita pitkin työelämään :D  Ei saatana naurattaa niin että mahaan sattuu, kenenhän suuri älynväläys tuo on ollut?

Tuon kun tuo esille mahdollisessa työhaastattelussa, niin menestys on taattu! Suorastaan kilvan työnantajat tarjoavat työtä huikealla palkalla!

Vierailija
302/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulvoin naurusta kun luin tuon jutun 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työskennellyt kaupan myyjänä ja sen jälkeen korkeakouluttautunut. Voisin työskennellä kaupan myyjänäkin, jos en löytäisi töitä omalta alalta. Ainakin hetkellisesti. Suurimpina ongelmana kaupan alalla koen sen, että työsuhteet on usein osa-aikaisia (ei riittävästi tunteja) ja kun sille tielle lähtee korkeakoulutettuna, saattaa sille tielly myös jämähtää. Toki myös palkat on aika alhaiset.

Kaupanmyyjänä olossa positiivisinta oli se, että sai oikeasti unohtaa työn kun töistä lähti ja osa-aikaisuuden vuoksi oli aikaa puuhailla omia juttujaan vapaa-ajalla. Työ oli aika leppoisaa.

Vierailija
304/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavan työn tarkoitus ei ole olla tuottavaa, vaan kuntouttaa.

No kyllä ovat työkunnossa jos jaksavat kantaa polttopuita laavuille. Nyt pitäisi enää olla töitä tarjolla.

Mistä se kuntouttava toiminta niitä töitä tarjoaa? Ei ole heidän tehtävä.

Sitä paitsi kuntouttavassa toiminnassa on ne, joilla on ongelmia henkisen puolen, päihteiden tai elämänhallinnan kanssa. Siksi mikä tahansa säännöllinen toiminta on tärkeää. Mitään kovin vaativaa ei voida laittaa tekemään, kun osa ei jaksa oma-aloitteisesti edes sängystä nousta. Koulutustaidta osallistujilla on hyvin kirjavaa.

Tuossa tulee ulkoilu ja kuntoilu hoidettua samalla. Onpa edes jokin järkevä askare samalla. Monesti kuulee, miten kuntouttavassa on leikitty lasten laululeikkejä.

Vierailija
305/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä eräs TE-virkailija, joka ilmeisesti oli pantu soittelemaan asiakkaille muiden virkailijoiden lomien aikana, kyseli minulta kuulumisia ja ehdotteli kuntouttavaa toimintaa, työkokeilua ja työpajalle menoa (en muista näitä termejä enää kovin hyvin). Hänen mukaansa pajalla pääsisi olemaan muiden ihmisten seurassa ja tottuisi vähitellen työelämään, esimerkiksi heräämään aamulla ajoissa. Keskustelu tästä asiasta päättyi melko pian, koska en ollut kovin vastaanottavaisella tuulella. Työnhakukurssille hän ei sentään patistellut, koska olin edellisviikolla käynyt kolmannen etäkurssin ja oppinut kolmannen kerran pitämään hissipuheen ja etsimään CV-pohjan netistä.

Minua kiinnostaisi kuitenkin nähdä, millaiseen pajatoimintaan TE-virkailijat minut sijoittaisivat. Olen ollut päätoiminen viestinnän alan yrityskouluttaja 90-luvun alusta lähtien, takana on toistakymmentä vuotta yksinyrittäjyyttä ja viimeisin tutkinto puoli vuotta sitten suoritettu. Jos paja kuitenkin tuo minulle työelämässä välttämättömiä taitoja, joita minulla ei vielä ole, ja poikii kohtuupalkkaisen työpaikan vielä viideksitoista vuodeksi, totta maar minua kiinnostaa.

Just tätä. Eivätkö he katso ollenkaan kun soittavat, että missä ammatissa ns. hiostettava on ollut ja kuinka kauan. Minulle on soittanut virkailija, joka tuskin oli vielä syntynytkään, kun olin jo töissä. Tein työuran toimittajana, melkein 50 vuotta. Olen siis lähellä eläkeikää ja nyt työttömänä, tehän tiedätte media-alan myllerryksen. 

Nyt minulle tarjotiin, siis käskettiin, palkkatukipaikkaan myyjäksi. TE-toimiston lähettämässä työtarjouksessa kerrottiin, että olivat katsoneet paikan minulle sopivaksi. Periaatteessa homma menee kuitenkin niin, että palkkatuetun työn pitää auttaa työntekijä takaisin avoimille työmarkkinoille ja edistää työllistettävän jo olemassa olevaa ammattitaitoa, tai palkkatukea ei voida myöntää. Vaan TE:pä myöntää, koska sillä on hirmuinen tarve saada minut ns. sakkolistalta pois.

Hirmuisesti huvittaa, että kuinka myyntityö edistää journalistista osaamistani ja valokuvaustaitojani. Tai kun haen seuraavaa avointa toimittajan paikkaa, niin se varmasti aukeaa, koska olin vuoden puotipuksuna.

Sama täällä, jos kaupanmyyjänä oleminen palauttaa minulle entisen työni ja tietenkin myös oikealla palkalla, niin todellakin kiinnostaa. (Ja kaikki kunnioitus ja kiitos kaupoissa työskenteleville).

Se, miten puhut kaupanmyyjistä "puotipuksuina" ei kyllä kerro mistään kunnioituksesta heitä kohtaan. Minun mielestäni tuo on halventava nimitys.

Puotipuksu on aivan neutraali nimitys kauppa-apulaiselle. Alle nelikymppinen ei sitä välttämättä kuitenkaan tunnista, mutta muutamassa sekunnissa se näkyy löytyvän netistä. Jos haluaa tietää lisää, voi katsoa, millaisissa yhteyksissä sitä käytetään. Mutta luuleeko mieluummin kuin tietää? Näemmä luulee.

Vierailija
306/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin huomiota näiden työttömien vaatetukseen. Omilla vaatteilla näköjään joutuvat olemaan. Työttömiä saa näköjään kohdella miten vain. Näin talvella mä en edes voisi osallistua tuollaiseen koska en voisi ottaa sitä riskiä, että ainoa ulkovaatekerta menee pilalle, eikä mulla ole edes ehjiä kenkiä.

Sai sieltä työvaatteet, ja kengät.

Vierailija
307/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsispä vielä kuntoutettavaan juomaan kahvia syömään keksiä ja tekemään ristisanatehtäviä ja surffailemaan netissä. Heittivät mut takaisin työkkärin normi puolelle 😒 kuntoutettavassa oli paljon kivempaa. Super löysää meininkiä eikä vaadita muuta kun tulee paikalle ja osaa kävellä kahvimuki kourassa 👍

Vierailija
308/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu on siis Sipilän hallituskaudelta 2018, ajalta jolloin oli se mahtava aktiivimalli. Mitä tuota nyt enää jahnaamaan, kun uudet tuulet puhaltaa.

No siksi kun ensi vuonna tulee vielä paskamaisempi aktiivimalli sen kumotun tilalle. Kiitos demarit.

Mikä siinä on erityisen paskamaista? Jos tarkoitat sitä, että pakko hakea 0-4 työpaikkaa, niin onhan se älytöntä, koska kaikille ei suinkaan ole tarjolla omaan osaaviseen soveltuvia työpaikkoja ja muutenkin liukuhihnahakeminen on ihan turhaa. Mutta onko tuo välttämättä niin paha asia? Hakee neljään paikkaan - samaan aikaan kun niihin samaan neljään paikkaan hakeaa paikkakunnalasta riippuen 200-1000 muutakin. Käytäntö tullaan luultavasti kumoamaan jossain vaiheessa, koska työnantajat ärsyyntyvät turhiin hakemuksiin, joita vyöryy ovista ja ikkunoista.

Teet yhden hakemuksen viikossa, ei luulisi olevan ylitsepääsemätön ongelma. Omaan osaamiseen soveltuvia työpaikkoja on varmasti enemmän kuin yksi, joten lainsäätäjä on sitä mieltä, että haet myös kauempaa niihin paikkoihin, joissa voisit tehdä tulosta. Työhakemus ei ole turha hakemus, koska hakemusten tasoa ja todellista työnhakua seurataan aktiivisesti.

Vierailija
309/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ollut SDP joka keksi kuntouttavan työtoiminnan?

Tarja Filatov, tähän nykyiseen muotoonsa. On itsekin jälkeenpäin katunut .

Oli kasarilla ja ysärilläkin "kuntouttavaa työtoimintaa", mutta sillä oli silloin eri nimi ja usein maksettiin alinta taulukkopalkkaa. Silloin laitettiin kunnalle ukkojen mukaan ihan oikeisiin hommiin apumieheksi, ja maksettiin taulukkopalkka. Ehdin osallistua kerran sellaiseen "ennen Neukkulan kaatumista"-työllistämisprojektiin 80 ja 90-luvun vaihteessa. Sellaisessa oli ihan hyvä meininki, koska teit vakkareiden mukana ihan samoja hommia apumiehenä tasa-arvoisena heidän kanssaan ja sait alinta peruspalkkaa, ei mitään herramunjee-halkosavottaa muiden työttömien kanssa jossain pusikossa. Se 80-luvun malli oli aika hyvä.

Joo ja työllistämishommina oli mm. akateemiselle puolen vuoden pätkiä ihan oikeita oman alan hommia mm. museolla oikealla palkalla eikä mitään leikkimistä.

Vierailija
310/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu on siis Sipilän hallituskaudelta 2018, ajalta jolloin oli se mahtava aktiivimalli. Mitä tuota nyt enää jahnaamaan, kun uudet tuulet puhaltaa.

No siksi kun ensi vuonna tulee vielä paskamaisempi aktiivimalli sen kumotun tilalle. Kiitos demarit.

Mikä siinä on erityisen paskamaista? Jos tarkoitat sitä, että pakko hakea 0-4 työpaikkaa, niin onhan se älytöntä, koska kaikille ei suinkaan ole tarjolla omaan osaaviseen soveltuvia työpaikkoja ja muutenkin liukuhihnahakeminen on ihan turhaa. Mutta onko tuo välttämättä niin paha asia? Hakee neljään paikkaan - samaan aikaan kun niihin samaan neljään paikkaan hakeaa paikkakunnalasta riippuen 200-1000 muutakin. Käytäntö tullaan luultavasti kumoamaan jossain vaiheessa, koska työnantajat ärsyyntyvät turhiin hakemuksiin, joita vyöryy ovista ja ikkunoista.

Teet yhden hakemuksen viikossa, ei luulisi olevan ylitsepääsemätön ongelma. Omaan osaamiseen soveltuvia työpaikkoja on varmasti enemmän kuin yksi, joten lainsäätäjä on sitä mieltä, että haet myös kauempaa niihin paikkoihin, joissa voisit tehdä tulosta. Työhakemus ei ole turha hakemus, koska hakemusten tasoa ja todellista työnhakua seurataan aktiivisesti.

Koita nyt ymmärtää (ota asioista selvää) että siihen kuuluu se pakollinen kahden viikon välein käynti työkkärissä myös. Kun haluat päteä vaan, niin älä poimi rusinoita pullasta vaan ota selvää koko aktiivimalli kakkosesta ennen kun tulet tänne kertomaan itsestään selvyyksiä.

Vierailija
311/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämän ”kuntoutuksen” voisi jättää kokonaan pois työllistämistoimenpiteistä.

Se on nöyryyttävää ja siinä mennään liikaa henkilökohtaiselle alueelle.

Kannatan mieluummin ”yhteiskuntatyön” mallia, jossa kaikki työttömyyskorvausta/toimeentulotukea saavat joutuisivat korvaamaan yhteiskunnalle saamansa tuet tekemällä viikossa 10-20 tuntia työtä.

Se voisi olla mitä tahansa avustavaa työtä, ulkoilualueiden siistimistä tms.

Jokainen voisi olla hyödyksi, eikä kenenkään tarvitsisi tuntea olevansa joku reppana kuntoutettava.

Tätä oli alapeukutettu, mutta jos jossain vaiheessa tulee vastikkeellinen sosiaaliturva niin mieluummin tällainen (MUTTA oikealla työehtosopimuksen mukaisella tuntipalkalla tai kuukausipalkan perusteella) kuin se, että toinen saa samasta työstä 2500 euroa ja toinen tekee palkattomana harjoittelijana tai työ"kokeilussa" samaa työtä murto-osalla. Mutta ei näin voi tehdä, koska kaikille kuuluu perusturva jossain muodossa ja tällöin muidenkin etuuksien saajat tulisi laittaa pakkotyöhön. Ja niitä etuuksia saavat myös hyväosaiset välittömästi ja välillisesti.

Vierailija
312/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämän ”kuntoutuksen” voisi jättää kokonaan pois työllistämistoimenpiteistä.

Kannatan mieluummin ”yhteiskuntatyön” mallia, jossa kaikki työttömyyskorvausta/toimeentulotukea saavat joutuisivat korvaamaan yhteiskunnalle saamansa tuet tekemällä viikossa 10-20 tuntia työtä.

Jokainen voisi olla hyödyksi, eikä kenenkään tarvitsisi tuntea olevansa joku reppana kuntoutettava.

Tätä oli alapeukutettu, mutta jos jossain vaiheessa tulee vastikkeellinen sosiaaliturva niin mieluummin tällainen (MUTTA oikealla työehtosopimuksen mukaisella tuntipalkalla tai kuukausipalkan perusteella) kuin se, että toinen saa samasta työstä 2500 euroa ja toinen tekee palkattomana harjoittelijana tai työ"kokeilussa" samaa työtä murto-osalla. Mutta ei näin voi tehdä, koska kaikille kuuluu perusturva jossain muodossa ja tällöin muidenkin etuuksien saajat tulisi laittaa pakkotyöhön. Ja niitä etuuksia saavat myös hyväosaiset välittömästi ja välillisesti.

No kun ne hyväosaiset on jo töissä ja ne maksaa niiden vähäosaisten perusturvan, joten kahteenko kertaan niitä pitää rangaista siitä, että osa porukasta ei suostu itse tekemään elettäkään elättääkseen itsensä.

Vierailija
313/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin huomiota näiden työttömien vaatetukseen. Omilla vaatteilla näköjään joutuvat olemaan. Työttömiä saa näköjään kohdella miten vain. Näin talvella mä en edes voisi osallistua tuollaiseen koska en voisi ottaa sitä riskiä, että ainoa ulkovaatekerta menee pilalle, eikä mulla ole edes ehjiä kenkiä.

Tuossa kuvassa ei silti näy...?

Vierailija
314/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on hyvä juttu! Kintulammi on mukava paikka ja jatkuvasti kuulee kitinää siitä, että autottomat tai vähävaraiset eivät pääse sinne. Nytpä pääsevät. Tosin ainakin vuosi sitten puita kantoi Ekokumppaneiden palkkalistoilla oleva henkilö, sellainen nuori ja hoikka poika, hyvässä kunnossa varmasti. Itse väsähtäneenä tietotyöläisenä salaa haaveilin että saisi vaihtaa paikkoja hänen kanssaan.

Omassa tuttavapiirissä vain yksi on ollut kuntouttavassa työtoiminnassa. Fyysisesti ihan terve ihminen, mutta töitä on onnistunut välttelemään jo kymmenen vuotta. Valvoo yöt ja nukkuu pitkälle iltapäivään. Kyllä se kuntouttava on ihan hyvä ainakin vuorokausirytmilleen.

Kamalaa. Minä teen yötöitä ja nukun päivät. Mikä on se virallinen ja hyväksytty oikea vuorokausirytmi?

t.vakkariyökkö

Näinpä. Ja kun itse olin kolmivuorotyössä ei koskaan ole ollut rytmi enemmän sekaisin.

Vierailija
315/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita nyt ymmärtää (ota asioista selvää) että siihen kuuluu se pakollinen kahden viikon välein käynti työkkärissä myös. Kun haluat päteä vaan, niin älä poimi rusinoita pullasta vaan ota selvää koko aktiivimalli kakkosesta ennen kun tulet tänne kertomaan itsestään selvyyksiä.

Jospa sitten pätisin sen verran, että käyt uudessa mallissa kahden viikon välein työkkärissä vain intensiivijaksojen aikana eli työnhaun alussa 3 kk ajan ja aina 6 kk välein 3 kertaa.

Joten jos sinä haluat päteä, niin miksi ihmeessä jätät olennaiset asiat kertomatta?

Vierailija
316/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä eräs TE-virkailija, joka ilmeisesti oli pantu soittelemaan asiakkaille muiden virkailijoiden lomien aikana, kyseli minulta kuulumisia ja ehdotteli kuntouttavaa toimintaa, työkokeilua ja työpajalle menoa (en muista näitä termejä enää kovin hyvin). Hänen mukaansa pajalla pääsisi olemaan muiden ihmisten seurassa ja tottuisi vähitellen työelämään, esimerkiksi heräämään aamulla ajoissa. Keskustelu tästä asiasta päättyi melko pian, koska en ollut kovin vastaanottavaisella tuulella. Työnhakukurssille hän ei sentään patistellut, koska olin edellisviikolla käynyt kolmannen etäkurssin ja oppinut kolmannen kerran pitämään hissipuheen ja etsimään CV-pohjan netistä.

Minua kiinnostaisi kuitenkin nähdä, millaiseen pajatoimintaan TE-virkailijat minut sijoittaisivat. Olen ollut päätoiminen viestinnän alan yrityskouluttaja 90-luvun alusta lähtien, takana on toistakymmentä vuotta yksinyrittäjyyttä ja viimeisin tutkinto puoli vuotta sitten suoritettu. Jos paja kuitenkin tuo minulle työelämässä välttämättömiä taitoja, joita minulla ei vielä ole, ja poikii kohtuupalkkaisen työpaikan vielä viideksitoista vuodeksi, totta maar minua kiinnostaa.

Just tätä. Eivätkö he katso ollenkaan kun soittavat, että missä ammatissa ns. hiostettava on ollut ja kuinka kauan. Minulle on soittanut virkailija, joka tuskin oli vielä syntynytkään, kun olin jo töissä. Tein työuran toimittajana, melkein 50 vuotta. Olen siis lähellä eläkeikää ja nyt työttömänä, tehän tiedätte media-alan myllerryksen. 

Nyt minulle tarjotiin, siis käskettiin, palkkatukipaikkaan myyjäksi. TE-toimiston lähettämässä työtarjouksessa kerrottiin, että olivat katsoneet paikan minulle sopivaksi. Periaatteessa homma menee kuitenkin niin, että palkkatuetun työn pitää auttaa työntekijä takaisin avoimille työmarkkinoille ja edistää työllistettävän jo olemassa olevaa ammattitaitoa, tai palkkatukea ei voida myöntää. Vaan TE:pä myöntää, koska sillä on hirmuinen tarve saada minut ns. sakkolistalta pois.

Hirmuisesti huvittaa, että kuinka myyntityö edistää journalistista osaamistani ja valokuvaustaitojani. Tai kun haen seuraavaa avointa toimittajan paikkaa, niin se varmasti aukeaa, koska olin vuoden puotipuksuna.

Sama täällä, jos kaupanmyyjänä oleminen palauttaa minulle entisen työni ja tietenkin myös oikealla palkalla, niin todellakin kiinnostaa. (Ja kaikki kunnioitus ja kiitos kaupoissa työskenteleville).

Se, miten puhut kaupanmyyjistä "puotipuksuina" ei kyllä kerro mistään kunnioituksesta heitä kohtaan. Minun mielestäni tuo on halventava nimitys.

Puotipuksu on aivan neutraali nimitys kauppa-apulaiselle. Alle nelikymppinen ei sitä välttämättä kuitenkaan tunnista, mutta muutamassa sekunnissa se näkyy löytyvän netistä. Jos haluaa tietää lisää, voi katsoa, millaisissa yhteyksissä sitä käytetään. Mutta luuleeko mieluummin kuin tietää? Näemmä luulee.

Joo, oli neutraali, 50-luvulla.

Vierailija
317/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia voi kyykyttää, nöyryyttää tai simputtaa, mutta koittakaapas kunniakansaa ärsyttää.

Vierailija
318/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kuvassa ei silti näy...?

Noita kuntouttavan paikkoja on  niin erilaisia, toisissa on vain ajantappamista ja toisissa joutuu oikeasti tekemään hommia, toisissa ollaan omissa kamppeissa ja toisissa tulee työvaatteet talon puolesta.

Vierailija
319/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ne hyväosaiset on jo töissä ja ne maksaa niiden vähäosaisten perusturvan, joten kahteenko kertaan niitä pitää rangaista siitä, että osa porukasta ei suostu itse tekemään elettäkään elättääkseen itsensä.

Nyt en ymmärtänyt yhtään logiikkaasi. Eli hyväosaisia rankaistaisiin, jos osa porukasta tekee samaa työtä kuin he mutta työttömyysturvalla? Siinä voi käydä kohta niin, että ei ole enää hyväosaisia kun samat työntekijät saa ilmaiseksi. Enkä puhu nyt kirurgilentäjistä ja muista huippueksperteistä, vaan näistä jotka luulevat elättävänsä koko Suomen koska nyt sattuvat olevan töissä.

Vierailija
320/332 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salli mun nauraa. Jo nyt työkkärin työntekijät ovat kiireisiä ja toisekseen ei heillä ole mitään tietoa esim. siitä mitä milläkin työkokemuksella ja koulutuksella voi tehdä minkä huomaa esim. haettavaksi osoitettujen työnpaikojen epäsopivuudesta - en itsekään pystyisi arvioimaan vaikka eri insinöörien työtehtäviä.  Kun nyt työt lisääntyvät entisestään niin luuletko, että siellä ehditään syynätä jokainen työhakemus sanamuotoineen ja sanktioidaan siitä:D?