Kiusattiinkos sinua koulussa 10 v sitten ja vielä märehdit sitä?
Ootpas höpsö. Itse menin eteenpäin jo aikoja sitten, enkä muista kiusaamiani yhtään.
Kommentit (14)
Henkilöinä olen unohtanut, tekoina en. Ei niitä koskaan täydellisesti unohda.
Minua kiusattiin 40 vuotta sitten, enkä märehdi tai muistele sitä.
Mutta se jätti minuun pysyvät jäljet, joita kannan mukanani loppuelämäni.
Minulle sattui myös onnettomuus 30 vuotta sitten. En märehdi sitä, mutta yksi raajani toimii vajaasti, vaikka kuinka menisin elämässä eteenpäin.
Minua kiusattiin vajaa 40v sitten. En muistele sitä joka päivä, mutta ns. lapsi minussa ei unohda sitä koskaan. Parin-kolmen vuoden ajan minua kiusattiin koulussa joka päivä. Sen lisäksi minua kiusattiin myös harrastuksessa.
On tosi raskasta joka päivä varustautua kuuntelemaan ilkeilyä, haukkumista ja ulkopuolelle jättämistä, kun ei ole ketään puolustamassa. Siihen väsyy ja ne sanat imee itseensä osaksi omakuvaa. Vanhempieni mielestä olin huono, kun en osannut puolustautua tehokkaasti. Tavallaan siis ansaitsin sen, sillä "normaalia lasta" ei kiusata. Opettajat olivat samaa mieltä. Kunpa olisin ollut normaali, niin kaikki olisi ollut hyvin.
En osannut olla normaali. Aloin lukea kirjoista, millaista olisi olla normaali ja kuinka voisin tulla normaaliksi. En usko, että sain "totuutta" selville, mutta kiusaaminen lakkasi vähitellen. Mieleen se silti jäi aika pysyvällä tavalla.
Et muista, vaikka juuri muistelet?
Oikein. On annettava anteeksi kiusaajille.
Miksi sitten teet aloituksen asiasta?
Kiusaamisen skaala ulottuu pienestä ja ponnettomasta nälvimisestä vakavaan kouluväkivaltaan. Luuletko että sinun kiusaaminen on ollut samaa kuin kaikilla muilla?
Menit aikoja sitten eteenpäin, mutta tulit tänne ilkkumaan muille asiasta?
Ap ikävöi heitä, kun tekee päivittäin aloituksia aiheesta.
Kiusattiin jo 30 vuotta sitten. Koko peruskoulun ajan. Pojat olivat pahimpia, haukkuivat todella kamalalla tavalla.
Ei liity nykypäivääni mitenkään. Jätin lukioon mennessä nuo piirit pysyvästi taakseni, suoritin hyvät opinnot ja rupesin tekemään uraa. Olisipa kyllä hauska pitää luokkakokous tänä päivänä, tiedän varmaksi, että olen elänyt parhaimman elämän meistä kaikista.
Kiusaajakin jo menehtyi vuosia sitten ja entinen koulukaveri sitten muisti sitten tuostakin edelleen mainita vaikka nyt ihan lapsuuden tapahtumat enään niin hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Aion tuhota heidät tappamalla, sitten kun on oikea aika.
Poliisista otetaan yhteyttä
Mähän unohdin ne ääliöt saman tien ku koulu loppui.