Jäisitkö tällaiseen parisuhteeseen
Jos kumppanisi sanoisi sinulle, että ei oikeasti halua enää seksiä kanssasi, eikä nauti siitä enää. Mutta tekee sen kuulemma väkisin ja velvollisuudesta noin 1-2krt kuukaudessa.
On myös pitänyt minua ilman seksiä yli kolme kuukautta, ilman mitään selitystä.
Olen jaksanut ja jaksanut odottaa että tilanne voisi vielä muuttua siihen mitä se oli suhteemmee ensimmäiset kuusi vuotta. Hyvää ja monipuolista seksiä. Nyt yli vuosi ollut tätä.
Ja nuo sanat tuossa alussa, sain kuulla eilen. Rakastamme toisiamme, mutta jotain mun sisällä kuoli eilen kun sain kuulla tuon kaiken. :(
Kommentit (100)
Ikä?
Onko ulkonäkösi muuttunut olennaisesti?
Ja oletko varma ettei miehelläsi ole suhteen ulkopuolista seksielämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäisin, jos kaikki muu olis mukavaa. Ei seksin puute ole niin vakavaa.
Tämä.
Ei se uudenkaan suhteen alkuhuuma ikuisuuksia kestä ja seksin määrä vakiintuu siinäkin.
Seksin merkitystä korostetaan ihan liikaa kun oikeasti parisuhteessa ja elämässä yleensä on niin paljon muutakin.
Tässä ei ollut kai kyse seksin määrän vakiintumisesta vaan seksin loppumisesta, ja vielä miehen törkeiden sanojen saattelemana. Mielestäni ap:lla on hyvä syy kyseenalaistaa parisuhteensa jos se kämppis suhteeksi menee. Ja siihen päälle vielä miehen ilkeät sanat.
Pyytäisin kumppaniani lähtemään seksuaaliterapeutille kanssani ja myös varaamaan ajan lääkärille, jotta selviäisi onko takana joku terveydellinen syy miksi seksi ei innosta. Esim. Masennus voi viedä seksihimot.
Näissä "ei haluta" asioissa tuntuu olevan vallalla omituinen kaksoisstandardi joka toimii seuraavasti: Naisella on aina oikeus kieltäytyä seksistä ja jos mies ei pidä siitä, se on julmasti ja oikeudettomasti tehty. Mutta miehelläpä ei ole oikeutta kieltäytyä seksistä vaan sekin on julmasti ja oikeudettomasti tehty. Jos naisen ei tee mieli, asiasta valittavalle miehelle kuitataan että itsepä on tämän aiheuttanut joko kotitöiden laiminlyönnillä tms. Mutta jos asiasta valittava nainen taas saa osakseen myötätuntoa.
Eiköhän asia ole niin että halua ei voi pakottaa ja mikä tahansa yrityskin siihen suuntaan vähentää halua entisestään. Koskee siis niin miehiä kuin naisia. Toisaalta tilanne saattaa parantua joskus, mitään taetta tai aikarajaa sille ei vaan voi antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Ei se uudenkaan suhteen alkuhuuma ikuisuuksia kestä ja seksin määrä vakiintuu siinäkin.
Seksin merkitystä korostetaan ihan liikaa kun oikeasti parisuhteessa ja elämässä yleensä on niin paljon muutakin.Tässä ei ollut kai kyse seksin määrän vakiintumisesta vaan seksin loppumisesta, ja vielä miehen törkeiden sanojen saattelemana. Mielestäni ap:lla on hyvä syy kyseenalaistaa parisuhteensa jos se kämppis suhteeksi menee. Ja siihen päälle vielä miehen ilkeät sanat.
Vakiintunut 1-2 kertaan kk. Toki asian olisi voinut nätimmin ilmaista mutta harva mies nyt osaa sanoa asioita loukkaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hankala asia. Seksielämää onkin juuri siksi vaikea parantaa, että asioita ei välttämättä ole millään lailla mahdollista niin sanotusti nostaa pöydälle toista satuttamatta. Tein itse juuri sen virheen, että kerroin stressaantuvani seksistä ja että en vain pysty rentoutumaan sen aikana, se tuntuu ahdistavalta, enkä halua sitä.
En tiedä yhtään, miten tätä tilannetta parantaa. Ei ole mitään tekniikkaa, sanoja, vibraa, leffaa, kynttilänvaloa tai päihdettä, joka saisi sen kierteen katkaistuksi, että NYT MULTA TAAS HALUTAAN JOTAIN, mitä mä en jaksa enkä halua "tarjota".
Kyllä asioista voi minun mielestäni keskustella loukkaamatta toista, nätistikin voi asioita sanoa, ja voi jättää loukkaavat asiat sanomatta.
Oletko nainen vai mies?
Ap
Olen nainen, enkä keksi miten tällaisen asian paketoi kauniisti.
En. Mulla on vain yksi elämä ja seksi on tosi tärkeä osa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Seksin loppuminen kertoo muista ongelmista suhteessa eikä välttämättä liity seksiin mitenkään. Itsellä vaikuttaa myös masennustausta. En koe olevani silloin millään lailla haluttava vaikka toinen niin sanoisikin.
Sillä on iso merkitys miten asioista pystyy puhumaan.
Minä kestäisin tilapäistä haluttomuutta jos syyt selvitetään ja sovitaan yhdessä että seksi saa toistaiseksi jäädä. Mutta loputtomiin en jäisi tuohon kaveriksi. Ja ne haavat voi ollakin niin syviä ettei ne hetkessä parane. Reilu täytyy olla kumpaakin osapuolta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hankala asia. Seksielämää onkin juuri siksi vaikea parantaa, että asioita ei välttämättä ole millään lailla mahdollista niin sanotusti nostaa pöydälle toista satuttamatta. Tein itse juuri sen virheen, että kerroin stressaantuvani seksistä ja että en vain pysty rentoutumaan sen aikana, se tuntuu ahdistavalta, enkä halua sitä.
En tiedä yhtään, miten tätä tilannetta parantaa. Ei ole mitään tekniikkaa, sanoja, vibraa, leffaa, kynttilänvaloa tai päihdettä, joka saisi sen kierteen katkaistuksi, että NYT MULTA TAAS HALUTAAN JOTAIN, mitä mä en jaksa enkä halua "tarjota".
Kyllä asioista voi minun mielestäni keskustella loukkaamatta toista, nätistikin voi asioita sanoa, ja voi jättää loukkaavat asiat sanomatta.
Oletko nainen vai mies?
ApOlen nainen, enkä keksi miten tällaisen asian paketoi kauniisti.
No rumaa on ainakin toisen syyttely, arvostelu, nolaaminen.
Hyvä lähtökohta on sanoa että minua ei huvita, siinä on taustalla omia solmujani ja tarvitsen kehotauhaa. Seksiin liittyvä ahdistus ja haluttomuus on kuitenkin tavallista ja ihan normaalia. Emme ole koneita ja luottamus murenee suhteessa aika helpostikin, monestihan ihmiset hylkäävät itsensä toista miellyttääkseen sängyssäkin.
Ei tuo pidemmän päälle johda muuhun kuon juuri haluttomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Seksin merkitystä korostetaan ihan liikaa kun oikeasti parisuhteessa ja elämässä yleensä on niin paljon muutakin.
Seksin määrä vakiintuu, mutta ainakin sitä on. Itse etsisin puolison, jonka kanssa homma toimii. Mitä sitä elämäänsä tuhlaamaan. 12v suhde itsellä takana, onneksi vaihdoin kirjaimellisesti epätyydyttävästä suhteesta tähän.
Masennus. Ei pysty huolehtimaan itsestään. Jää kaiken. Kuorman alle ka seksuaalisuuteen se heijastuu,
Vierailija kirjoitti:
Masennus. Ei pysty huolehtimaan itsestään. Jää kaiken. Kuorman alle ka seksuaalisuuteen se heijastuu,
Masennuksesta ei kuulemma ole kyse. Rakkaus mua kohtaan on jäljellä, seksuaalinen halukkuus ei.
Ap
Olen joskus lähtenyt suhteesta, kun itsellä kiinnostus loppui. Homma ei lähtenyt valitettavasti täysin lentoon fyysisesti koskaan. Enkä ole myöhemmin katunut hetkeäkään. Toinen osapuoli jäi kyllä itkemään. Hän oli ilmeisesti täysin tyytyväinen kaikkeen. Näin erilaisia me ihmiset olemme. Löysin huomattavasti kaikin puolin antoisamman suhteen. Tässä suhteessa kestän välillä fyysisesti hiljaisempiakin aikoja suuremmitta tuskitta.
Itse olen 31v nainen, ja suhteen alussa seksi sujui puolison kanssa tosi hyvin. No sitten loppui mieheltä halut ja en saanut mitään selkeää syytä. Jouduin aktiivisempana osapuolena tyytymään 1-2x viikossa. Nyt vuosi tätä ja ei tee mieli enää itsellekään. Mies tekee kyllä aloitteen mutta todella inohimottomasti ja makaa sitten alla kuin lahna koko toimituksen ajan. Siinä jos missä tuntee itsensä halutuksi! Suuteleminenkin tuntuu olevan hänelle jotenkin vastenmielistä. En edes ymmärrä miksi hän sitä enää yrittää, eilen jopa vähän loukkaantui kun annoin ensin pakit, TV kiinnosti tosiaan enemmän. No, lopun alkua tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennuksesta ei kuulemma ole kyse. Rakkaus mua kohtaan on jäljellä, seksuaalinen halukkuus ei.
Ap
Miksi olet tuollaisessa suhteessa mikä rikkoo ja tuhoaa? Anteeksi en halua loukata mutta voit elää kämppis elämää vaikka hyvän ystävän kanssa, ja ystäviäkin rakastetaan. Parisuhteeseen kuuluu seksi. Mies vaihtoon.
Yritäpä keskittyä välillä muihinkin asioihin kuin seksiin. Kyseessä voi olla vain vaihe. Miehesi halut sinua kohtaan voivat aivan hyvin palata. On ihan normaalia että halujen määrä vaihtelee eri elämäntilanteissa. Minusta kuulostaa että miehesi halusi vain loukata sinua. Ei ollut ollenkaan fiksua sanoa tuollaista ääneen. Voiko miehellä olla jotain kaunaa sinua kohtaan jostain ihan muusta asiasta? Jos olisin sinä niin en lähtisi ajattelemaan tyylillä ”mieheni ei enää halua minua” ”minussa on ilmeisesti jotain vikaa” vaan että mieheni sanoi, että ”ei enää halua minua, mihin hän pyrkii sillä”?
No riippuu täysin suhteesta muuten; aluksi suhteet ovat aina seksisuhteita, myös avioliitto. Mutta symbioosi voi muodostua kannattavaksi, vaikka seksi jäisi kokonaan pois, ja suhde muuttuisi ystävyyssuhteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Yritäpä keskittyä välillä muihinkin asioihin kuin seksiin. Kyseessä voi olla vain vaihe. Miehesi halut sinua kohtaan voivat aivan hyvin palata. On ihan normaalia että halujen määrä vaihtelee eri elämäntilanteissa. Minusta kuulostaa että miehesi halusi vain loukata sinua. Ei ollut ollenkaan fiksua sanoa tuollaista ääneen. Voiko miehellä olla jotain kaunaa sinua kohtaan jostain ihan muusta asiasta? Jos olisin sinä niin en lähtisi ajattelemaan tyylillä ”mieheni ei enää halua minua” ”minussa on ilmeisesti jotain vikaa” vaan että mieheni sanoi, että ”ei enää halua minua, mihin hän pyrkii sillä”?
Vaihe, joka on kestänyt vuoden. Juu.. ei.
Siis olisit jättämässä kumppanisi, koska hän ei kykene enää nauttimaan seksistä? Ap, olet pelottava.
Juuri näin. Itsetuntoni on palasina vaikka mies sanoo että vika ei ole minussa. Ja samoja fiiliksiä muutenkin, ei enää tee mieli lähteä yhdessä edes lenkille tai tehdä yhdessä mitään, koska ajatuksissa on vain se, että en ole miehelleni haluttava enää. Musertavaa.
Ap