Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäisitkö tällaiseen parisuhteeseen

Vierailija
21.02.2021 |

Jos kumppanisi sanoisi sinulle, että ei oikeasti halua enää seksiä kanssasi, eikä nauti siitä enää. Mutta tekee sen kuulemma väkisin ja velvollisuudesta noin 1-2krt kuukaudessa.
On myös pitänyt minua ilman seksiä yli kolme kuukautta, ilman mitään selitystä.
Olen jaksanut ja jaksanut odottaa että tilanne voisi vielä muuttua siihen mitä se oli suhteemmee ensimmäiset kuusi vuotta. Hyvää ja monipuolista seksiä. Nyt yli vuosi ollut tätä.
Ja nuo sanat tuossa alussa, sain kuulla eilen. Rakastamme toisiamme, mutta jotain mun sisällä kuoli eilen kun sain kuulla tuon kaiken. :(

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ennen kuin murrut

Vierailija
22/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse samassa tilanteessa. En koe ikinä olevani rakastettu ja haluttu. Tämä toki traumataustaa exän jatkuvasta pettämisestä. Nykyinen ei rakasta minua niin kuin haluaisin. Olisi joskus kiva kuulla olevansa nätti tms. Lisäksi himon puute. En tosin itsekään halua häntä

Miten olette alunperinkään päätyneet yhteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako hän kertoa, miksei seksi kanssasi enää nappaa ja onko hänellä itsellään ideoita, voiko tilannetta parantaa jotenkin? Mikä mahdollisesti voisi saada hänet innostumaan uudelleen?

Itse elin vuosikausia seksittömässä suhteessa ja syynä oli eripurainen parisuhde, jossa toista ei enää kunnioitettu eikä arvostettu. Nyt olen ollut pari vuotta uudessa suhteessa, joka toimii kaikilla tasoilla. On hyvä olo kaikin puolin, jolloin seksikin toimii automaattisesti.

Olen koittanut kysellä, ja ehdottanut leluja jne, mutta ei auta.

Itse olen ainakin aina arvostanut ja kunnioittanut miestäni paljon. Olen sen myös hänelle kertonut. Kaikki on ollut hyvin, paitsi itse voin huonosti ilman seksiä parisuhteessa. Silloin muuttuu ilmapiiri ja olen hermot kireällä ja surullinen.

Ap

Vierailija
24/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hankala asia. Seksielämää onkin juuri siksi vaikea parantaa, että asioita ei välttämättä ole millään lailla mahdollista niin sanotusti nostaa pöydälle toista satuttamatta. Tein itse juuri sen virheen, että kerroin stressaantuvani seksistä ja että en vain pysty rentoutumaan sen aikana, se tuntuu ahdistavalta, enkä halua sitä. 

En tiedä yhtään, miten tätä tilannetta parantaa. Ei ole mitään tekniikkaa, sanoja, vibraa, leffaa, kynttilänvaloa tai päihdettä, joka saisi sen kierteen katkaistuksi, että NYT MULTA TAAS HALUTAAN JOTAIN, mitä mä en jaksa enkä halua "tarjota".

Kyllä asioista voi minun mielestäni keskustella loukkaamatta toista, nätistikin voi asioita sanoa, ja voi jättää loukkaavat asiat sanomatta.

Oletko nainen vai mies?

Ap

Vierailija
25/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi kuuluu parisuhteeseen ja on sen kantava voima, joka lisää muutakin läheisyyttä. En jäisi tuohon suhteeseen. Miehenä ajattelen myös että itse en voisi loukata naista tuolla tavalla. Maailma on täynnä halukkaita miehiä. Tsemppiä.

Vierailija
26/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin loppuminen kertoo muista ongelmista suhteessa eikä välttämättä liity seksiin mitenkään. Itsellä vaikuttaa myös masennustausta. En koe olevani silloin millään lailla haluttava vaikka toinen niin sanoisikin.

Vierailija
27/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde ei mielestäni eroa kaveruudesta tai ystävyydestä muulla tavalla, kuin sillä että siihen liittyy seksuaalisuus. Toki myös muu jakaminen, mutta ihan oikeasti voisi elää vaikka kämppiksinä ja jutella kaikista asioista ja ostaa vuoron perään kahvia ja vessapaperia ilman, että kyseessä on parisuhde.

Kuulostaa siltä, että ap:n mies haluaa olla vain kämppis ap:n kanssa. Onko hän tyytymätön parisuhteenne muihin alueisiin? Esim talous, kotitöiden jakaminen? Onko hän tyytymätön sinuun ihmisenä?

Onko hän rakastunut toiseen, esim töissä tai netissä? Se selittäisi kyllä.

Aseksuaalilta hän ei tosiaan kuulosta, kun seksielämä on aiemmin ollut vilkaista.

Vierailija
28/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jäisi tuollaiseen suhteeseen. Onko miehesi sadisti kun sanoo sulle noin? Täysin sairasta kumppanin henkistä murtamista. Kunnioita itseäsi ja lähde suhteesta.

Täysin sama ajatus tuli mieleen. Sadisti tai muuten hyvin epävarma mies joka haluaa loukata ja nöyryyttää naistaan. Ap, älä jää suhteeseen jossa sinut rikotaan. Voimia olla rohkea.

Vierailija
29/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo loukkaavaa sanoa, mutta ainakin hän kertoi rehellisesti. Toinen vaihtoehto olisi ollut vain vältellä seksiä, eikä kertoa mitään syytä.

Voi olla, että hän on vain täysin kyllästynyt, kun jo noinkin pitkään olette olleet yhdessä. Tai olet/olette muuttuneet vuosien aikana niiin erilaisiksi, että kiinnostus on lopahtanut.

Vierailija
30/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksin loppuminen kertoo muista ongelmista suhteessa eikä välttämättä liity seksiin mitenkään. Itsellä vaikuttaa myös masennustausta. En koe olevani silloin millään lailla haluttava vaikka toinen niin sanoisikin.

Hyvin usein toisinpäin. Kun loppuu seksi, niin loppuu muukin läheisyys. Ja eletään kämppiksinä. Itsekin tämän kokenut. Siihen loppui se muuten hyvä suhde.

Vierailija
31/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi. Kuulostaa klassiselta tilanteelta, jossa mies ei enää halua olla yhdessä mutta toivoo naisen tekevän ratkaisun.

Joten naisen on tehtävä ratkaisu.

Itse lähtisin tuosta jo ennen kuin lumet ehtivät sulaa.

Vierailija
32/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo loukkaavaa sanoa, mutta ainakin hän kertoi rehellisesti. Toinen vaihtoehto olisi ollut vain vältellä seksiä, eikä kertoa mitään syytä.

Voi olla, että hän on vain täysin kyllästynyt, kun jo noinkin pitkään olette olleet yhdessä. Tai olet/olette muuttuneet vuosien aikana niiin erilaisiksi, että kiinnostus on lopahtanut.

Eihän tuo ole mikään pitkä suhde ollut. Itse olen ollut naimisissa 14vuotta. Haluaisin enemmän seksiä kuin vaimoni mutta toistaiseksi olen tyytynyt tilanteeseen. Helppoa se ei ole.

Vierailija
33/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole mikään pitkä suhde ollut. Itse olen ollut naimisissa 14vuotta. Haluaisin enemmän seksiä kuin vaimoni mutta toistaiseksi olen tyytynyt tilanteeseen. Helppoa se ei ole.

Ei absoluuttista pituutta voi verrata, kun suhteet on erilaisia. Nykyään ei muutenkaan ole niin paljon mitään 30-50-vuotisia avioliittoja.

Vierailija
34/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat pysyä yhdessä, niin ehdota puolisolle parisuhdeterapiaa.

Itse etsisin seksiseuraa myös muualta, ja jossain vaiheessa eroaisin, jos tilanne ei muuttuisi.

Vierailija
35/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse etsisin seksiseuraa myös muualta, ja jossain vaiheessa eroaisin, jos tilanne ei muuttuisi.

Terapiaan mies ei valitettavasti halua :(

Aiemmin jo totesin että en haluaisi lähteä hakemaan seksiä muualta. Rakastan kumppaniani, mutta tiedostan kyllä että mua satutetaan ja voimat alkaa olla loppu.

Ap

Vierailija
36/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön mies. Sanoo suoraan että seksi ei kiinnosta, mutta ei suostu siihen että toinen hakee seksielämänsä muualta. En ymmärrä ihmisten halua kahlita toisensa omilla ehdoillaan. Ainahan mennään sen haluttoman ehdoilla ja sillä osapuolella on oikeus myös vaatia että toinen on ilman seksiä kokonaan. Jos ei pysty tai halua, ei rakasta. Sairasta kiristämistä.

Vierailija
37/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että puolison kanssa parisuhdeterapiaan puimaan miksi ei ole seksiä ja samalla seksiseuraa muualta?

Ei helvetti mitä neuvoja taas.

Vierailija
38/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin, jos kaikki muu olis mukavaa. Ei seksin puute ole niin vakavaa.

Vierailija
39/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkos koskaan elänyt suhteessa jossa kumppani ei halua sinua? Tiedätkö miten musertavaa se on itsetunnolle? Itse olin 9v suhteessa jossa nainen oli haluton viimeiset kolme vuotta. Se tappoi koko parisuhteen ja loppui kaikki hellyys, yhdessä tekeminen jne. M42

Vierailija
40/100 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Ei se uudenkaan suhteen alkuhuuma ikuisuuksia kestä ja seksin määrä vakiintuu siinäkin.

Seksin merkitystä korostetaan ihan liikaa kun oikeasti parisuhteessa ja elämässä yleensä on niin paljon muutakin.