Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies 56v sai viime viikolla diagnoosiksi otsaohimolohkon rappeuman, olen itkenyt ihan älyttömästi

Vierailija
20.02.2021 |

Meillä 10v tytär ja 4v poika, itse olen 44v. Tuntuu niin lohduttomalta.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te nyt jauhatte ap:n puolison iästä mutta tuo tauti voi tulla nuoremmillekin. Äitini sai diagnoosin 45-vuotiaana ja kuoli 4 vuoden kuluttua. On kamala sairaus, koska muuttaa koko persoonan. Esim äitini muuttui helluntaiuskovaisesta rauhallisesta naisesta kiroilevaksi, yliseksuaaliseksi ja holtittomasti muutenkin eläväksi. Naarmutti naapuruston autoja, laittoi postiluukkuihin sekavia kirjeitä jne.

Otan osaa, ap 😢

Miehen ex on tuollainen vaikka on fyysisesti terve 35-vuotias.

Vierailija
22/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mut ei ole myötätuntoa teille vanhoille ukoille porsiville.

Tällaisia kommentteja kirjoittelevat vain sellaiset, jolla on vajetta myötätunnossa noin yleisestikin.

Myötätunnossa on vain sellainen valuvika, että vaikka se on kaunista, niin ei se oikeasti auta yhtään ketään yhtään missään. Se on vain sellaista "voi musta suntuu pahalta, kun susta tuntuu pahalta, tunnetaan nyt tämä tunne yhdessä hetken aikaa, joo moikka".

Ei ole valuvika. Mutta sinusta empatia puuttuu kokonaan, olet yksinäinen ja katkera huomionkipeä säälittävä paska.

Jos ap tarvitsee apua, autan. Jos sinä tarvitset, arvaas autanko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kamalaa. Käytösoireet voi olla kyllä kamalat. Meillä pappa alkoi tekemään seksuaalisia ehdotuksia kaikille, myös omille ja muiden lapsille. Ei tietenkään nähnyt itse siinä enää mitään pahaa. Oli myös hyvin impulsiivinen ja aggressiivinen. Ajoissa sitten kannattaa miettiä laitospaikkaa.

Vierailija
24/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia kommentteja kirjoittelevat vain sellaiset, jolla on vajetta myötätunnossa noin yleisestikin.

Myötätuntoni menee sille alle kouluikäiselle pojalle jolla on 56v isä, joka on nyt vieläpä virallisesti rappeumainen vanha ukko

Ei ole ajateltu taas lapsia sitten yhtään, kun minäminäminääääät on halunneet porsia

Tuo on kyllä vähän brutaalisti sanottu, mutta olen itse saman ikäisen isän lapsi. Isäni sai aivohalvauksen, ja se on leimannut lapsuuttani merkittävästi. Lapset tajuavat kyllä, ja kärsivät tilanteesta suuresti myös. Pidä ap lapsistasi huolta ennen kaikkea, äläkä kuormita heitä tällä asialla. Lapsilla on oikeus lapsuuteen, aikuisten murheet ovat aikuisten asioita.

Vierailija
25/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myötätuntoni menee sille alle kouluikäiselle pojalle jolla on 56v isä, joka on nyt vieläpä virallisesti rappeumainen vanha ukko

Ei ole ajateltu taas lapsia sitten yhtään, kun minäminäminääääät on halunneet porsia

Sairaus ja kuolema eivät liity pelkästään ikään. Jotain on pahasti vialla sinussa itsessäsi, lienetkö miten iäkäs?

Sinussa on vika, ei muissa.

Vierailija
26/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalia kommentteja! Älä ap välitä ❤️. Vertaistuki olisi tärkeää ja läheisten tuki. Lähetän perheellenne rakkautta ja kovasti voimia.

Kamalien kommenttien takana on yksi ainut häiriintynyt ihminen. Olen pyytänyt poistamaan, mode varmaan kahvilla.

Vierailija
27/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa testamenttiasiat kuntoon välittömästi. Suosittelen lämpimästi omistusoikeustestamenttia puolison hyväksi, jotta pystyt huolehtimaan lapsistasi paremmin. Kannattaa samalla rajata lasten tulevat puolisot pois.

Vierailija
28/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia! ❤️

Vierailija
29/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaus ja kuolema eivät liity pelkästään ikään. Jotain on pahasti vialla sinussa itsessäsi, lienetkö miten iäkäs?

Sinussa on vika, ei muissa.

Sinä et nyt ymmärrä. Kun minä halveksin tuollaisia kuin AP, en pidä heitä minään.

Surkea elämä epätoivoiselta akalla ja lapset kärsii.

Sinä et ymmärrä. Ketään ei hevon v****a kiinnosta mitä sinä mietit yhtään kenestäkään. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin silloin pitää mölyt mahassaan. Opettele käytöstavat.

Vierailija
30/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalia kommentteja! Älä ap välitä ❤️. Vertaistuki olisi tärkeää ja läheisten tuki. Lähetän perheellenne rakkautta ja kovasti voimia.

Kamalien kommenttien takana on yksi ainut häiriintynyt ihminen. Olen pyytänyt poistamaan, mode varmaan kahvilla.

Minä olen pyytänyt poistamaan koko ketjun.

Sairas ketju, kuka muka olisi noin typerä kuin tuo trolli AP.

Vierailija
31/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplle myötätuntohalaus. Elämä on välillä järkyttävää ja niin surullista. Mutta ole vahva lastesi takia, ota kaikki apu vastaan ja puhu asiasta.. Älä sulje tuskaa sisällesi

Vierailija
32/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on teillä, jotka epätoivossanne menette ottamaan vanhemman miehen.

Ei säälitä yhtään.

Ja tuollainen on ihminen, jolla ei ole MITÄÄN.

Vanhan miehen ottanut on aina häviäjä, eli pahnan pohjimmainen.

Pahnanpohjimmainen on porsaista pienin, jota muut tallovat ja joka pääsee viimeiseksi syömään. Se usein vammautuu ja kuolee. Sinä itse olet sellainen, kaikkea vaille jäänyt, mukaanlukien järkeä ja tervettä tunne-elämää. Ja ihan ilmeisesti kumppania.

Menikö vanhan ukon patjalla tunteisiin?

Miltä kotipiian elämä maistuu?

En ole ap, en edes parisuhteessa vaan kahdesti eronnut. Sinä olet tyyppiesimerkki psykoosista. Mikähän sen nyt laukaisi, juominenko?

Miksi et saanut suhteitasi kestämään?

Olen ihan terve, en vain voi sietää tuollaisia naisia kuin AP.

Toisaalta eipä se mulle kuulu kun ei ole onneksi mun elämää tuollainen reppanan elämä.

Et ole terve.

Eikä suhteen kesto ole mikään itseisarvo. Minä en haaskaa elämääni esimerkiksi alkoholistiin vain siksi, että minulla joku mies olisi. Nuori tai vanha, rakkaushan ei ole iästä kiinni.

Sinulle tuntematon asia sekin.

Vierailija
33/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa! Se, että on aikaa valmistautua tulevaan, on sekä siunaus, että kirous, kun toivoa paranemisesta ei ole. Järjestäkää elämänne niin, että pystytte jatkamaan sitä lasten kanssa. Omaishoitajuutta ei kannata jatkaa kauemmin, kuin jaksaa ja lasten turvallisuutta ei pidä riskeerata. Toivottavasti miehelle järjestyy hyvä hoitopaikka sitten, kun se tulee ajankohtaiseksi.

Vierailija
34/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika palon on samanlainen kuin muutkin dementiat. Alzheimer ja ne muut oireiltaan samoja. Yksilöllistä.

Vierailija
35/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa oli varsin ikäviä kokemuksia ko. sairaudesta. Tutulla on sama sairaus, joka on edennyt hitaasti. Hän on todella kiltti käytökseltään, mutta tarvitsee paljon ohjausta toimissaan. Apua on paljon saatavilla, ja kaikki kannattaa ottaa vastaan. Myös vertaistukea. Voimia paljon!

36/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni on myös otsalohkodementikko. Juurikin on noita käytösoreita. Nyt on ikää jo 75 vuotta, ja diagnoosin sai 67-68 vuotiaana. Tosin näitä käytösongelmia alkoi tulla mun mielestä reilusti ennen 60 vuotispäiviä. Jäi sairaseläkkeelle jo reilusti ennen 60 ikää masennusdiagnoosin vuoksi. Lähinnä tuolloinkin oli vain ikävää käytöstä, eli riidan haastamista ja raivoamista.

Mutta kuten huomaat, niin vuosia voi olla vielä runsaasti. Isäkin pärjää ihan ok palvelutalossa. Juttelee ihan järkeviä välillä, mutta välillä raivostuu pikkuasioista.

Vierailija
37/66 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoildn puolestasi.

Vierailija
38/66 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä vähän brutaalisti sanottu, mutta olen itse saman ikäisen isän lapsi. Isäni sai aivohalvauksen, ja se on leimannut lapsuuttani merkittävästi. Lapset tajuavat kyllä, ja kärsivät tilanteesta suuresti myös. Pidä ap lapsistasi huolta ennen kaikkea, äläkä kuormita heitä tällä asialla. Lapsilla on oikeus lapsuuteen, aikuisten murheet ovat aikuisten asioita.

Minunkin isöni sai melkein tappavan aivolaakin kun olin 13v , jättää jäljet mutta kyllä siitä selviää.

AP älä vielä heitä kirvestä kaivoon, lääkitystäon olemassa ja jos hyvin käy miehesi voi  olla melko ok kunnossa useamman vuoden. Jos aikaisin todettu sitä paremmin lääkkeet hidastaa oireita.

Vierailija
39/66 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap sulle ja koko teidän perheelle.

Vierailija
40/66 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lapsena kolmesti ilmaan heitetty ja kahdestikiinni otettu syyllistää ap:ta tämän miehen iästä?

New flash: myös nuorempi tai samanikäinen puoliso voi sairastua vakavasti/vammautua!

Kaverin mies sai kolmekymppisenä hirvikolarissa aivovamman. Perheessä 3 lasta, josta nuorin taapero eikä mies uudessa tilanteessan kestänyt sitä. Erosivat ja mies hankki oman kämpän, jossa lapset kävivät parin tunnin pikavisiiteilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän