Hengenvaarallisesti lihava tv-sarja
Järkyttävän ahdistava tämän illan jakso. Toi muija yli 400 kg... Mitä ihmisraunioita, pahaa tekee katsoa.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
100 kiloiset sisarukset sarjan nimi on ihan väärä. Painavat ainakin 250 kg.
Suomen suurin pudottajassa Meiju Suvas painoi 100 kg ja on kuitenkin ihan "normaalin" näköinen
Aika hoikkia olivat nämä kilpailijat. Muistaakseni amerikkalaiset olivat kaikki taviksia. Suomessa jostain syystä julkkisversio.
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin rupeaa olemaan yhtä lihavia, kuin kyseisessä tv- sarjassa. Heitä ei vain näy kaduilla. He makaavat hoidettavina palvelutaloissa ja hoivapaikoissa. Makaavat sängyissä liikuntakyvyttöminä, monen hoitajan käänneltävinä. Vievät valtavasti resursseja, kun monta hoitajaa tarvitaan yhden 300kg vaipanvaihtoon, sänkyvaatteiden vaihtoon. Pesulle heitä ei voi viedä, koska tilat eivät riitä. Sänkypesu ainut vaihtoehto. Makaavat lihavina paikallaan, tarvittaisiin jokin teollisuusnosturi näitä siirtämään.
Olen vanhushoitajana palvelutalossa ja tämä on totta. Järkyttävän ylipainoisia on hoidettavina. Eivät pysty kävelemään ylipainonsa vuoksi. Suihkupäivät vievät henkilöstöä, koska vaaditaan min. 3 hoitajaa suihkuttamaan ylipainoista. Samoin vaipanvaihto ei onnistu yhdeltä hoitajalta. Et mitenkään yksin käännä 200-300 kg hoidettavaa. Nämä kuluttavat voimavaroja muilta hoidettavilta. Tästä asiasta olisi puhuttava enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ohjelmassa kaikki lihavat ovat pilanneet elämänsä, vaikka laihtuisivatkin. Valtavat arvet. Kävelyn opetteleminen. Ainainen ruuan himo. Säälin myös läheisiä, jotka eivät uskalla kieltäytymästä ruuan tuomisesta.
Mikä v....n USKALLA KIELTÄYTYMÄSTÄ?!
Nyt just tulee Nicole 23v, kaksi pientä lasta joita äiti hoitaa. Hirveä valitus kuinka vanhempien riippuvuus tuhosi hänen lapsuuden. Tekee saman omilleen. Ainoa ilonaihe on ruoka, ihan sama vaikka vetäis huumeita. Sama lopputulos. Itkee ettei lapsilla ole kohta äitiä. Eihän niillä ole äitiä nytkään. Ihme valittajia ja muiden syyllistäjiä nää ruoka-addiktit.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itsekin tosi lihava (yli 100kg) ja se kuvottaa mua usein, mutta siinä vaiheessa kun hygieniansa hoitaminen muuttuisi hankalaksi ja alkaisi haisemaan, niin varmaan menisin junan alle. Mulle hyvä hygienia on elämässä ykkösasia ja jos se vietäisiin multa pois niin..
En vaan voi sietää haisevia ihmisiä ja joskus kun näkee äärettömän lihavan haisevan ihmisen, niin joudun pidättämään hengitystä.
Jos rehellisiä ollaan, niin ottaisin mielummin huume tai alkoholiriippuvuuden kuin ruokariippuvuuden.
Ylipaino ri ole sama asia kuin huono hygienia. Suurempi ongelma on päihteiden käyttåjillä ja mt- ongelmallisla. Enkä nyt tarkoita jotain lievää/ keskivaikeaa masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin rupeaa olemaan yhtä lihavia, kuin kyseisessä tv- sarjassa. Heitä ei vain näy kaduilla. He makaavat hoidettavina palvelutaloissa ja hoivapaikoissa. Makaavat sängyissä liikuntakyvyttöminä, monen hoitajan käänneltävinä. Vievät valtavasti resursseja, kun monta hoitajaa tarvitaan yhden 300kg vaipanvaihtoon, sänkyvaatteiden vaihtoon. Pesulle heitä ei voi viedä, koska tilat eivät riitä. Sänkypesu ainut vaihtoehto. Makaavat lihavina paikallaan, tarvittaisiin jokin teollisuusnosturi näitä siirtämään.
Olen vanhushoitajana palvelutalossa ja tämä on totta. Järkyttävän ylipainoisia on hoidettavina. Eivät pysty kävelemään ylipainonsa vuoksi. Suihkupäivät vievät henkilöstöä, koska vaaditaan min. 3 hoitajaa suihkuttamaan ylipainoista. Samoin vaipanvaihto ei onnistu yhdeltä hoitajalta. Et mitenkään yksin käännä 200-300 kg hoidettavaa. Nämä kuluttavat voimavaroja muilta hoidettavilta. Tästä asiasta olisi puhuttava enemmän.
Onko kaikki sairaalloisen ylipaino7set vanhukset kerätty teille, kun teen keikkaa monessa paikassa, ja niissä ei ole yhtään? Kaikki slalla olevat tietää, että canhuksilla suurempi ongelma on ruokahalun puute, ja se, että saavat riittävästi ravintoa. Mm monet lääkkeet vaikuttavat näin, ja varsinkin dementoivat sairaudet, joita nöillä vanhainkodeissa olevilla vanhuksilla on, sillä eivät he muuten siellä olisi.
Mua v*tutti se James Kingin vaimo. Sehän vaan syötti sille roskaa kokoajan vaikka kuinka se lääkäri paasas sille että ei saa yhtään antaa roskaruokaa. Se Jameshan lopulta kuoli.
Se akkahan sano että on niin väsyny hoitaan sitä Jamesia. Kävi mielessä että liekkö tahalleen vaan syöttäny ja oottanu että kuolis jo pois.
Kyllä pitää olla jotaki vähä älyisyyttä noillaki lihavien läheisillä, jotka vaan syöttää ja syöttää paskaa noille lihaville, nehän vaan mahdollistaa kokoajan sen, että nuo lihavat ei laihdu.
Noilla läheisillähän se nimenomaan on suurin rooli tuossa, jos ihminen on niin iso ettei ite pääse edes sängystä nousemaan ja hakemaan ruokaa.
Ne aina sanoo että jos ne ei tuo sitä ruokaa mitä se lihava haluaa, niin se lihava suuttuu.
No mitä siitä??? Suuttukoot s**tana!! Muuta ku lykkäisivät vaan sitä terveellistä ruokaa nenän eteen että syö tai ole syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on runsaasti ylipainoa, enkä oikein tiedä, miten lähteä laihduttamaan. Ruokavalio on joo yksi asia, mutta kun pitäisi liikkuakin. Uimahallit suljettu, ja sen lisäksi tykkäisin vain lähinnä kävellä. Kävelemisessä tosin sellainen ongelma, että sairastan suolistosairautta, jossa voi tulla ihan yllättäen vessahätä ja kiva jossain kävelypolulla sitten...niin. Asun kuitenkin lähiössä, en keskellä metsää, jossa ei haittaisi. Paikkakunnalla ei ole sisätiloja, joissa juoksuratoja (niissä voi kävelläkin).
Olen ollut normaalipainoinen viimeksi teininä, jolloin skippasin aterioita. Ja niidenkin vuosien aikana on ollut ylipainoa, eli eli...
Nyt olet väärässä, voit hyvin aloittaa laihduttamisen täysin ilman liikuntaa. Itse olin sairaalloisen ylipainoinen, kun päätin että nyt riittää. Laihdutin 30 kg täysin ilman liikuntaa, pelkän ruokavalion avulla. Koska olin niin huonossa kunnossa etten olisi oikein kyennytkään liikkumaan. Vasta 30 kg painonpudotuksen jälkeen aloin liikkua, ensin kävelylenkeillä, sitten lisäsin mukaan uintia ja aloin nostella kotona puntteja.
Että kyllä nuo sun liikkumisen ongelmat on ihan sitä, ettet ole vielä tarpeeksi motivoitunut laihduttamaan. Keksit tekosyitä.
Kännyyn voi ladata kalorinlaskentaohjelman, esim Yazio. Sinne vaan kaikki mitä suuhun menee, myös juomat. Ekan viikon voi vaikka laskea että mitä mä oikeesti syön. Kilo läskiä on 7000 kaloria. Eli jos haluat kilon viikossa hävittää, pitää leikata 1000 kaloria nautituista kalorioista pois.
Laihdutin 2016 kaloreita laskemalla ja keväällä 2017 aloin juosta ja kävellä purtsilla ( pururata). Paino tippui 107 kilosta 65 kiloon. Puoliso sairastui diabetekseen ja veti 2015 vähähiilarisella 165 kilosta 122 kiloon ja huom. mies, roteva ja erittäin lihaksikas, 192 cm.
Itsekurista se on kiinni. Jos lankeaa, niin se ei saa kaataa koko taivalta. Ja sen ns nälän kyllä kestää, kun tajuaa että kyseessä on mielihalu, ei oikea nälkä. Kurkkua ja tomskua ääntä kohti vaan...
Hieno suoritus laihduttajalle, mutta en suosittele pelkkää tomskua ja kurkkua. Laihduin 118-> 92 ja yhä projekti kesken ilman liikunnan lisäämistä, mutta Dr Now ruokintataulukolla. Alku vaikeaa, mutta sitten kun pääsee vauhtiin niin selkeästi helpottuu. Ihan niin kuin mikä tahansa addiktio. Elämässä on aina pettymyksiä ja niihin pitää vaan tottua. Sitten vaan katse ylöspäin ja positiivisuutta peliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi valehdella. Aika monessa vanhusten paikassa olen keikkaillut enkä yhtään 200 kiloista ole nähnyt, en edes montaa 100 kiloista. Vanhusten parissa yleensä ongelma on laihtuminen, painoa nostaa lähinnä turvotukset.
Lihavia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aloin laihduttamaan kun painoin noin 170 kiloa ja en pystynyt kunnolla pyyhkimään persettä
Eli haise paskalle jota lisäksi tulee valtavasti.
Taas syy lisää karttaa lihavia ihmisiä.
Paskalle haiseva laiha ihminen ei sen sijaan haittaa ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se syönti siellä palvelutalossa toteutuu? Hommaako joku entiseen tahtiin niille evästä vai laihtuuko kun tarjoillaan 5 normi ruokaa päivässä?
Onko tietoa milloin tulee Justinin ja Stevenin tarinan kolmas osa??? En löydä mistään!!!??? :((((
Siis T on tunnustanut juomiensa 8 pulloa viinaa viikossa??? Huh huh. Tuli vähän yllätyksenä.
Itse ovat itsensä lihottaneet. Ei se ruoka väkisin liihota suusta sisään.
Tilasin Discovery Sportin erään urheilulajin takia, mutta tuollahan kaikki Discovery+ ohjelmat, myös Hengenvaarallisesti Lihava kaudet 2-9. Olen katsonut lähes kaikki kaudet jo läpi.
Suosikkisarja tällä hetkellä ja mielestäni aika motivoiva kun itsekin tiputtaa tässä painoa.
Suurin asia jonka olen oppinut katsottuani lähes kaikki kaudet, on se että kaikki selitykset on aina tekosyitä syömiselle. Esim niinkin kauheat asiat kuin hyväksikäytetyksi joutuminen tai läheisten kuolema, ei nekään pakota liikasyömään vaan ylipainoiset käyttää näitä tekosyinä. Vain kieltäytyvät ajattelemasta näitä tekosyinä vaikka oikeasti ovat tekosyitä.
Olen työssäni tavannut miehen joka oli todella valtaisan kokoinen, sänkypotilas. en tiedä paljonko paino mutta takuulla reippaasti yli 200 kiloa. Pienestäkin ponnistuksesta meni huulet sinisiksi ja pelkäsin että kuolee siihen paikkaan.
Hän asui kotona ja vaimonsa hoiti. En tiedä kauanko sydän jaksoi, tuskin enää kauaa sen jälkeen kun hänet tapasin.
Olen katsonut joitakin jaksoja. Miksei siihen syömiseen puututtu jo aiemmin kun oli 90kg? 300kg näyttää kauhealta,haisevat hirveälle. Pikaruokaa syövät ja se on iso syy jatkuva nälkä ja niissä huonot aineet. En ole syönyt koskaan roska fakea ja ajatuskin on ällöttävä. Rottaa myyty kanan siipinä ja vielä pahempaa moskaa laitetaan niihin. Niitä lihoja tutkittu ja Maceja lopetettu. Ihan tarkoituksella syötetty ei oikeata ruokaa 1940 lähtien. Monta tunnettua merkkiä katoaa kaupoista. Käytin vuosia sitten heinz ketsuppia, hyi hitto mitä siinä on ollut. On voinut syödä jotain tietämättä mitä ei voisi koskaan syödä. Minua ei rokotettu lapsena. Nyt kun tietää mitä ne sisältävät. Mutta suur yritysten elintarvikkeet voi sisältää ties mitä.
Katson tätä sarjaa ja ihmettelen kuinka ihminen voi edes saada itsensä tuohon kuntoon.
Yhteinen piirre näillä yli lihavilla on ääretön itsekkyys ja manipulointi kyky.
Koskaan syy läskeille ei ole minä itse vaan aina joku muu kurja lapsuus äiti ei antanut huomiota ym ym..
Luulisi siinä vaiheessa heräävän tilaansa kun kymmenen miehen voimin pitää autoon saada mahtumaan jopa paloautoon,mutta ei ruokaa pitää saada kun niin ahdistaa tilanne.
Hiukan sama kun alkoholisteille,eihä heidänkään juominen ole oma vika vaan aina jonkun muun.Yliläski on kyllä helpompi siinä mielessä kun eivät itse pääse hakemaan ruokaansa ei anna kun sen mitä kuuluu ja häipyy paikalta.
Olen kuunnellut alkkiksen jorinoita ja valheita vuosia samoja piirteitä on kummallakin manipulointia ja syyttelyä.
Tiedän ainakin 3 kpl.