Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumppanin kanssa 'ostettiin' asunto yhdessä, nyt ei suostu myymään puolikasta minulle

Vierailija
20.02.2021 |

Eli muutama vuosi sitten etsittiin ja valitsittiin yhdessä asuntoa meille. Kumppani haki lainan ja osti asunnon meille niillä puhein että saan ostaa oman puolikkaani heti kun haluan ja olen saanut asiani kuntoon. Tiesimme tämän tilanteen kun alunperin rupesimme etsimään tätä asuntoa, että ostan oman puolikkaani vasta parin vuoden kuluttua. Osallistuin kuitenkin kaikkiin maksuihin, remontteihin jne. Nyt asia on tullut ajankohtaiseksi, mutta kumppanini vain hermostuu koko asiasta ja ei suostu enään myymään asunnosta puolikasta. Mitä ajatuksia tästä? Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Minusta tuntuu että minua on loukattu pahimmalla mahdollisella tavalla, että koko suhteelta on viety pohja ja luottamus :(

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kehotatte aloittajaa jatkamaan miehen kanssa asumista ilmaiseksi??!!

Miksi aloittajan pitäisi jäädä minkäänlaiseen suhteeseen miehen kanssa joka on vedättänyt häntä noin isossa asiassa?! Petollisuus tuollaisen asian suhteen on vakava.

Vierailija
42/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan tässä vaiheessa en enää itse haluaisi ostaa sitä puolikasta ja eiköhän se olisi eron paikka, sillä luottamus on mennyttä. Mutta onko sitten pakko ottaa kaikki takkiin, jos vastapuoli ei suostu hyvittämään mitään, luultavasti tappeleminen menee liian vaikeaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kaiken takaisin, kerään rahaa asumalla ilmaiseksi ja kun olen saanut tarpeekseni niin lähden

44/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontitkin voivat olla monen tonnin arvoisia. Jos ap kerta on maksanut osan noista remonteista, niin miehen olisi reilua maksaa ap:n maksama osuus remonteista takaisin, jos kerta ei aio myydäkään osuuttaan ap:lle.

Vierailija
45/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on ku lepakot häärää

Vierailija
46/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse vuokraisit asuntoa niin vuokra olisi minimissään 500€/kk. Jos siis olet maksanut ruoat ja huonekalut ja mies lyhennyksen, vastikkeen ja korot niin mielestäni sinua ei ole huijattu.

Miten niin?? Ai että ap vaan jatkaa tyytyväisenä juoksevien kulujen maksamisista vuokran verran ja kumppani kerryttää omaisuutta? Vaikka oli sovittu (suullinenkin sopimus on pätevä) ihan muuta.

Vierailija
47/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi tarkoitti sitä silloin pari vuotta sitten. Nyt hän omistaa asunnon, ei ole enää pää pilvissä sinuun rakastunut ja ajattelee järjellä. Asunto on hänen, ei ongelmia. Olet maksanut jotain kuluja, se on kohtuullista kun muuten asut siivellä ilmaiseksi. Nyt jos ja kun eroatte, ero on siisti ja helppo koska ei ole jaettavaa omaisuutta.

Vierailija
48/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan enään edes haaveile puolikkaan ostosta.. Enemmän olen miettinyt tunnenko itseni turhaan petetyksi vai voiko tästä selvitä tai muuta. Mutta taidan kerätä pesämunaa ja lähteä sitten joskus.

49/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Remontitkin voivat olla monen tonnin arvoisia. Jos ap kerta on maksanut osan noista remonteista, niin miehen olisi reilua maksaa ap:n maksama osuus remonteista takaisin, jos kerta ei aio myydäkään osuuttaan ap:lle.

... tai sitten sopia miehen kanssa, ettei ap maksa asumiskuluja (vastike, sähkölaskut jne) niinkauan kunnes remontin kulut on kuitattu.

Vierailija
50/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat remnteista saan kuulemma heti seteleinä käteen kun haluan :D

Vierailija
51/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ne setelisi, huonekalusi ja tavarasi ja etsit uuden kodin ja uuden puolison. 

Vierailija
52/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin valituksesi jos olisitte eroamassa. Nyt vain loukkaat toista että muuttaisit tilanteen niin että hän asuisi nurkissasi ja eron tullessa potkisit hänet pihalle

Vierailija
53/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minä hänet potkisin eron tullessa pihalle? Ja miten hän asuisi nurkissani sen enempää kuin minäkään hänen nurkissaan, jos talo on 50/50?

Vierailija
54/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Asu jatkossakin ilmaiseksi! Älä maksa enää mitään. Säästyy omat rahat.

Se ei yleensä sovi omistajalle. Ainakaan mitään vuokraa ala maksamaan, vastike puoliksi maksimissaan. Kartuta omaa kassaa. Eron sattuessa älyttömän helppoa vain lähteä eikä oottaa omia rahojaan pois puolikkaastaan.

Vierailija
55/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ne remonttirahat vastaan ja säästä siihen sijoitusasuntoon alkupääoma. Ja sitten jaatte asumiskulut puoliksi, poislukien lainan lyhennyksen.

Vierailija
56/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadi ne nyt. Muuten et välttämättä saa niitä ilman oikeudenkäyntiä.

Vierailija
57/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tokikaan maksa mitään laskuja enään, ostan omat ruokani ja mahd halvalla ja säästän loput itselleni.

Vierailija
58/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaadi ne nyt. Muuten et välttämättä saa niitä ilman oikeudenkäyntiä.

Hyvä idea. Kiitos:)

Vierailija
59/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tokikaan maksa mitään laskuja enään, ostan omat ruokani ja mahd halvalla ja säästän loput itselleni.

Hyvä idea. Miksi olisit reilu, kun ei toinenkaan ollut.

Vierailija
60/112 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina en ymmarra naisia jotka alkavat asumaan kumppanin kanssa ja suullisilla sopimuksilla. 

Minua ei saatu yhteisen katon alle ilman laillista avioliittoa. Kaikki on aina ollut yhteista jo 40 vuotta, koko omaisuus molempien nimissa. Senverran itsekunnioitusta pitaa olla etta ei hairahda kuten ap.