Milloin viimeksi tapasit muita kuin kotitaloudessasi asuvia ihmisiä?
Tavannut siis siinä mielessä, että olette viettäneet aikaa yhdessä.
Itse tapasin viimeksi ystävän uutena vuotena. Sen jälkeen en ole tavannut ketään paitsi kaupan kassoja.
Kommentit (119)
Eilen töissä. Valtaosa tekee etätöitä, mutta en suostu puhumaan asiakkaiden kanssa kotona.
Ystäväni tapasin muutama viikko sitten ja oli kiva nähdä pitkästä aikaa. Tapasimme viimeksi elokuussa.
Eilen juuri tapasin kaverin ja vietettiin iltaa. Ei kiinnosta korona eikä suositukset. Jos tulee korona ja kuolen siihen niin olkoot niin, mutta en aio masentua vuoden kotona.
Miksiköhän alapeukut tähän aloitukseen? Ihan kiinnostavaa lukea näitä. Ihan hyvä, että edelleen yritetään edes vähän nähdä toisiamme.
Torstaina kumppanin äiti kävi kahvilla.
Kodin ulkopuolisia naamoja olen toki nähnyt, mutten varsinaisesti tavannut. Eilen näin paljon ihmisiä viedessäni kumppanin lapsen kouluun. Illalla naapuri kävi hakemassa paketin, joka oli tuotu meille.
No.. alkuviikosta olin parin työkaverin kanssa työpaikalla yhtäaikaa. Isovanhempia on nähty säännöllisesti. Ovat 65-70-vuotiaita, eivätkä halua pitää meihin tai lapsiin etäisyyttä. Pihalla tulee juteltua satunnaisten naapureiden kanssa. Yksi lapsi on päiväkodissa, ja joka päivä juttelen hakiessa pihalla jonkun hoitajan kanssa. Joululomalla käytiin tuttavaperheen luona kylässä.
Ihmisten elämät ja elämäntilanteet ovat niin erilaisia. Meilläkin korona on vaikuttanut elämään paljon, mutta viime kevään jälkeen ei olla edes harkittu täyttä eristäytymistä. Ei olla kuitenkaan esim matkustettu minnekään, 90-vuotiaita suvun vanhuksia käydään tapaamassa ulkona, pidetään maskeja, desinfioidaan käsiä, lähi-ihmiskontakteja on murto-osa verrattuna normaalitilanteeseen jne.
Tapaan ihmisiä työpaikalla. Paria kaveria olen tavannut viikottain. Olemme käyneet hiihtämässä.
Elokuussa äitini 90-vuotispäivänä ulkona kahviteltiin, syyskuussa kävin gynekologilla ja lokakuussa ortopedillä. Adventtina näin poikaani ulkona tunnin verran. Lapsenlapsia olen nähnyt vuosi sitten. Ihan hyvin pysyy pää kasassa.
Eilen töissä. Ja kohta taas, kun lähden käymään ystäväni luona.
Vierailija kirjoitti:
Eilen juuri tapasin kaverin ja vietettiin iltaa. Ei kiinnosta korona eikä suositukset. Jos tulee korona ja kuolen siihen niin olkoot niin, mutta en aio masentua vuoden kotona.
Pelle. Ymmärrätkö, että moni kirjaimellisesti tukehtuu kuoliaaksi? Mieti sitä, kun alat yskiä verta.
Ja vaikka selviäisitkin niin moniin keuhkoihin jää koronasta PYSYVÄT VAURIOT.
Lisäksi saatat viedä jonkun äidin tai isän itsekkyydelläsi hautaan.
Tänään klo 11.05. Poistuin silloin työpaikaltani.
No siis miesystäväni oli luonani eilen. Työkaverin näin toimistolla tiistaina. Muita en ole sitten tämän vuoden puolella nähnytkään, kun tässä ei ilmeisesti puhuttu kaupan kassoista tai naapureiden moikkaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelle. Ymmärrätkö, että moni kirjaimellisesti tukehtuu kuoliaaksi? Mieti sitä, kun alat yskiä verta.
Ymmärrätkö, että jokainen meistä kuolee, vaikka istuisimme poteroon eristäytyneinä loppuelämämme. Itse asiassa siellä eristyksissä kuolee todennäköisemmin, koska yksinäisyys lisää todennäköisyyttä varhaiseen kuolemaan.
Tänään barre-tunnilla, eilen toimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että jokainen meistä kuolee, vaikka istuisimme poteroon eristäytyneinä loppuelämämme. Itse asiassa siellä eristyksissä kuolee todennäköisemmin, koska yksinäisyys lisää todennäköisyyttä varhaiseen kuolemaan.
Ei luoja miten voit olla tyhmä ja itsekäs. Jos kerran sinulla on noin hällä väliä asenne kuolemaan liittyen niin hyvä - mutta älä vedä heikompia mukanasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten luulet, että tuo estyy sillä, että istuu yksin kotona vapisemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei luoja miten voit olla tyhmä ja itsekäs. Jos kerran sinulla on noin hällä väliä asenne kuolemaan liittyen niin hyvä - mutta älä vedä heikompia mukanasi!
Ei sinullakaan ole kykyä estää ihmisten kuolemista, joten turhaan vouhotat. Itsekästä on vaatia toisia rajaamaan elämäänsä omien pelkojensa vuoksi.
Tää on totta. Muistiongelmat ja paniikkihäiriöt lisääntyy hurjasti.