Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS tänään: “Pandemia toi esiin itsekkäät ihmislampaat”

Vierailija
20.02.2021 |

Mitäpä tuohon lisäämäänkään.

Kommentit (477)

Vierailija
281/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaan jonkun verran älykkyyttä, että tajuaa maskin käytön hyödyt.

Vierailija
282/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Esimerkiksi kasvomaskista kieltäytyvät saattavat perustella toimintaansa sillä, että jos maski ei suojaa käyttäjäänsä kovin hyvin, miksi he sitä pitäisivät? Tai sillä, että perusterveillä ihmisillä koronakuolleisuus on vähäistä, joten eivät he siitä välitä."

Mutta eivätkö nämä ole aika hyviä pointteja... En kyllä usko, että maski paljon suojaa toisiakaan. Kyllä ne aerosolit sieltä maskin takaa lentelee. Lisäksi maskia näpelöi sormillaan lähes jokainen, sillä ei se vaan pysy paikallaan. Jatkuvasti näkee niitäkin, jotka välillä vetää maskin alas pois nenän edestä, sitten taas suun ja nenän eteen kun on enemmän väkijoukko näkemässä.

Nämä eivät ole uskonasioita siinä vaiheessa, kun laboratorio-olosuhteissa on mitattu, että maski suodattaa kyllä osan aerosoleista.

Voi itku tätä järjenjuoksua. Laboratorio-olosuhteet OVAT IHAN ERI JUTTU kuin miten ihmiset oikeasti toimivat oikeassa elämässä. Monet mm. solmivat maskin nauhoja (koska maskit ovat liian isoja/maskien kuminauhat liian pitkiä) ja näin ollen maskien reunoille jää valtavat raot, eli aerosolit pääsevät sivusta leviämään. Hyvin harvalla on tiiviisti maski kasvoilla. Laboratoriossa maskien pitäminen on tehty oikeaoppisesti, mitä taas oikeassa elämässä ei tapahdu. Maski kun kaikilla ei ole oikein kasvoilla, eikä ole vaihdettu tarpeeksi usein - ties kuinka vanhaa ja monta kertaa pidetty samaa maskia. Kerran näin vanhahkon miehen joku maski naamalla ja maski oli ihan märkä suun kohdalta. Ilmeisesti oli vaikeaa hengittää maskin kanssa ja siksi kostui reippaasti ponnisteluista. Mitäpä veikkaat kuinka paljon tällainen märkä maski suodattaa aerosoleja?

-ERI

Jep. Kuinka moni käyttää käsihuuhdetta 2-3min aina ennen ja jälkeen maskiin koskemisen? Vaihtaa maskin aina kun se on kostunut eli n. 30 min välein?

Ihan höpöhöpöä. Ne on varmasti THL toimistossa nauraneet kippurassa kun ovat noita ohjeita kirjoittaneet.

Mutta kun typerä kansa on saatu tappelemaan maskeista jää huomiotta vuotavat rajat, konkurssit, mielenterveysongelmien käsiin räjähtäminen,pääministerin valehtelut jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä odottaessa sitä maskia käytetään? Vai vaan ihan muuten vain?

Sitä käytetään, kunnes olet puulaatikossa, ja osalla vielä silloinkin tuo rätti naamalla, kunnes muuttuu tuhkaksi. Näi ainakin jos joku teitä nykyisiä vaatimuksia ja jotain yhteistä suojelua koronaa vastaan haluavia haluaa kuunnella.

Korona kun ei mailmasta katoa. Se ei lähde edes rokotteella, koska rokote antaa kaikkea muuta kuin 100% suojan, ja sekin suoja heikkenee hyvinkin nopeasti ajan myötä. Koronasta eroon pääseminen on ihan yhtä epätoivoinen yritys, kuin yrittää hävittää influenssaa, tai useita muita hengitystieinfektioita aiheuttavia viruksia maailmasta. Siksi myöskään rajoituksille ei näillä ideoilla näy loppua, koska tavoitteeksi on julistettu jokin voitto koronasta, jota ei kuitenkaan tule. Sen sijaan nämä pässit ja lampaansa, sekulaarit eläimet ovat luoneet sekulaarit koronalahkonsa, jotka eivät ole aiheuttaneet kuin lisääntyvät, ja erilaistavat harmit maailmaan. Riidan ja uudenlaisen sodan ihmisten välille, joka ei näiden opeilla pääty hyvin, eikä myöskään vie parempaan. Ongelnat vain muttavat muotoaan.

Vierailija
284/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin juttu käsitteli juuri tämän palstan ylimielisiä typeryksiä joiden tiedevastainen rinkirunkkaus on aiheuttanut Suomessa satoja ellei tuhansia turhia kuolemia. Tärkeintä on minä itte ja mun henkistyneisyys ja muille bää bää huutelu netissä ja joogafoorumeilla.

Vierailija
285/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen olkoon nimesi kirjoitti:

Mitä odottaessa sitä maskia käytetään? Vai vaan ihan muuten vain?

Sitä käytetään, kunnes olet puulaatikossa, ja osalla vielä silloinkin tuo rätti naamalla, kunnes muuttuu tuhkaksi. Näi ainakin jos joku teitä nykyisiä vaatimuksia ja jotain yhteistä suojelua koronaa vastaan haluavia haluaa kuunnella.

Korona kun ei mailmasta katoa. Se ei lähde edes rokotteella, koska rokote antaa kaikkea muuta kuin 100% suojan, ja sekin suoja heikkenee hyvinkin nopeasti ajan myötä. Koronasta eroon pääseminen on ihan yhtä epätoivoinen yritys, kuin yrittää hävittää influenssaa, tai useita muita hengitystieinfektioita aiheuttavia viruksia maailmasta. Siksi myöskään rajoituksille ei näillä ideoilla näy loppua, koska tavoitteeksi on julistettu jokin voitto koronasta, jota ei kuitenkaan tule. Sen sijaan nämä pässit ja lampaansa, sekulaarit eläimet ovat luoneet sekulaarit koronalahkonsa, jotka eivät ole aiheuttaneet kuin lisääntyvät, ja erilaistavat harmit maailmaan. Riidan ja uudenlaisen sodan ihmisten välille, joka ei näiden opeilla pääty hyvin, eikä myöskään vie parempaan. Ongelnat vain muttavat muotoaan.

Vuoden tyhmin kommentti palstalla tuli jo nyt sinulta.

Vierailija
286/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä alkoi somessa näkyä kirjoituksia, joissa ihmiset miettivät, kehtaisivatko käyttää maskia. Odottivat maskisuositusta, jotta kehtaisivat. Mitä useampi käytti, sitä vähemmän erottui muista maski naamallaan. "Mun maski suojaa sua ja sun maski mua" -ajattelu tuli vasta tämän jälkeen. Ensin piti ylipäätään kehdata laittaa maski omalle naamalleen. Kuulun riskiryhmään ja kehtasin käyttää kunnollista hengityssuojainta jo viime keväänä, kun asioin apteekissa. Siitäkin huolimatta, että Suomessa tehdyn tutkimuksen mukaan maskit olivat jopa vaarallisia.  Itsetuntoni ei ole kiinni siitä, mitä muut ihmiset minusta ajattelevat. Jos ja kun haluan suojautua, suojaudun. Eikä mua haittaa tipan tippaa, vaikka kukaan muu ei käyttäisi sen paremmin hengityssuojainta kuin maskiakaan. Jos "lammasmaisuudesta" puhutaan, mun mielestä se on sitä, että uskaltaa tehdä jotain vasta sitten, kun siitä annetaan virallinen suositus ja kun muutkin tekevät, mutta sitä ennen ei kehdata. 

Tuo maskisekoilu aiheutti osaltaan sen, että ihmiset eivät luota.

Ei heitä siksi pidä haukkua, kun päättäjät menettivät tuhannen taalan paikan luoda uskottavuutta. Ei tuota ole unohdettu. Pikavauhtua kyhätyn rokotteen suosittelu menee monilla tuon aikaansaadun epäluottamuksen varjon alle.

T. Koulutettu rokotemyönteinen mutta koronarokotevarovainen varsinkin, kun se ei estä tartuntaa eikä tartuttamista

Totta. Kuitenkin jo vuosia on ollut tietoa maskien ja hengityssuojainten eroista. Jo keväällä löytyi VTT:n tekemiä tutkimuksia asiasta ihan iltapäivälehdistäkin, jos vain vaivautui lukemaan. Kuitenkin monet eivät kehdanneet vielä syksylläkään käyttää sen paremmin hengityssuojainta kuin maskiakaan, koska muutkaan eivät käyttäneet. Ei kehdattu erottua joukosta. Tämä on se lammasmaisuus, ei suinkaan se, että pyrkii halutessaan suojaamaan itsensä mahdollisimman hyvin. Tällä hetkellä edullisimmat ffp2-hengityssuojaimet taitavat maksaa suunnilleen saman verran kuin syksyllä kertakäyttöiset nk kansanmaskit, joten maskinsa vaihtaminen hengityssuojaimeen ei pitäisi suurimmalle osalle olla enää edes kustannuskysymys. Ja jonkin verran voi varmaan investoida omaan mielenterveyteensäkin, jos vastaan tuleva maskiton aiheuttaa pelkoa ja ahdistusta. Vai tuleeko tässä eteen taas se lammasmaisuus eli erottuukin joukosta, jos suojaa itsensä, eikä sen vuoksi taaskaan kehdata? 

FFP3 js silmäsuoja, visiiri tai mieluummin sellainen olkapäille laskeutuva paperihattu jossa silmien edessä muovitettu läpinäkyvä kohta, kertakäyttöhansikkaat.

Miksi käytätte energiaanne toisten toiminnasta välittämiseen ettekä itse suojaudu tehokkaammin? Netistä saa helposti niitä sellaisia kuplapukujakin, joissa hartioista ylöspäin tai joskus koko vartalo vetoketjuilla ja tarralla suljettavan kuplan sisällä, sinne alle vielä tuplamaski ja pukeutuminen ja riisuminen käsidesin jälkeen niin on varmaan aika pieni riski että saa koronan sieltä lähikaupasta tai bussista. Miksi ette käytä näitä?

Tuota juuri yritinkin aiemmissa kirjoituksissani sanoa. Mutta olisiko nyt niin, että nämä ihmiset eivät taaskaan kehtaa käyttää hengityssuojaimia ja suojalaseja, jos muutkaan eivät käytä tai Suomessa anneta virallista suositusta? Eli sama ilmiö kuin syksyllä: en kehtaa, jos muutkaan ei. Joissain muissa maissa on jo siirrytty maskeista hengitysuojaimiin. Joko pakolla tai vapaaehtoisesti. Katselin just viikolla sivusilmällä jotain uutislähetystä Italian hallituksesta ja vain yhdellä näytti olevan enää tavallinen maski. Kaikilla muilla oli hengityssuojaimet. Oman maskinsa saa ja voi vaihtaa parempaan suojautumiskeinoon, jos haluaa. Ei tarvitse odottaa virallisia suosituksia tai sitä, että hengityssuojaimia alkaisi näkyä enemmän kuin tavallisia maskeja. 

Ihan turhaa käyttää aikaansa ja energiaansa sen vatvomiseen, mitä joku muu tekee. Viime keväänä kunnollisista suojaimista oli huutava pula, mutta ei ole enää. Hinnatkin ovat tulleet reippaasti alaspäin. Mulla on omat syyni, miksi en halua saada tartuntaa, eikä mulle tuota mitään ongelmaa käyttää hengityssuojainta ja suojalaseja, vaikka muilla ei olekaan. Eikä mun tarvitse vaivata päätäni sillä, käyttääkö joku muu maskia vai ei. Suosittelen kaikille meille enemmän tai vähemmän koronahysteerisille keskittymistä ensisijaisesti omaan suojautumiseen. Voi hyvin käyttää venttiilitöntäkin hengityssuojainta, jolloin se suojaa muitakin. 

Ei näin. Hyöty on silloin, kun suojataan muita ja huolehditaan itsestä. Aika moni luonnollisesti suojaa itseään ja tekee omalla kohdalla itselleen sopivat suojaukset. Mutta tartuntataudeissa on lainkin mukaan suojattava muita. Mutta sehän ei suomalaisille sovi. Aseen Sotši, että antaa kympin, ettei naapuri saa voitosta näkyy hyvin nykyisissä keskusteluissa. Esim. Punttisali, joka on minulle tuttu ympäristö. Jokaisen pitäisi desinfioida laite käyttönsä jälkeen. No sen tehdään hutaisten. Mutta moni pyyhkii laitteen erittäin huolellisesti ennen käyttöä. Ja samat saattavat jättää laitteen pyyhkimättä käyttönsä jälkeen. Ei vaan pysty ottamaan laajemmin vastuuta.

Vierailija
287/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaditaan jonkun verran älykkyyttä, että tajuaa maskin käytön hyödyt.

Joo, liika on aina liikaa ja johtaa turhaan ajatteluun.

Vierailija
288/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On tullut jo tutuksi, kuinka rokotteiden ja maskien ideologiset vastustajat, pandemiaa valheena pitävät sekä höyrypäisiä salaliittoteorioita levittävät kutsuvat toistuvasti tieteeseen luottavia lampaiksi. Sillä he ikään kuin nostavat itsensä ”vahvoiksi yksilöiksi”, jotka ”ajattelevat omilla aivoillaan”.

Huvittavaa, kuinka nämä ”omilla aivoillaan ajattelevat” sitten pitävät mitä tahansa internetistä löytämiään huhuja faktoina, vailla mitään lähdekritiikkiä. Tai joille kelpaa ”asiantuntijaksi” karismaattisesti puhuva henkilöpalvonnan kohde."

Minä en ainakaan hauku ketään lampaaksi vaan mielestäni jokainen saa käyttää maskia ja rokottautua ihan niin paljon kun lystää. Olenhan itsekin aiemmin ollut "tieteen" ihminen ja luottanut päättäjiin, kansaan ja mediaan, joten ymmärrän heitä paremmin kuin hyvin. Olen myös naureskellut typerille ihmisille jotka eivät ymmärrä tieteestä ja tutkimuksesta mitään. Oman kokemuksen mukaan eniten tässä lokaa saavat niskaansa juuri me ITSEKKÄÄT FOLIOHATUT jotka suhtautuvat varauksella tähän mitä on meneillään. Minulle sopii että kaikki saavat elää ihan niinkuin parhaaksi katsovat mutta tuo mielipidekirjoitus ei kyllä todellakaan siihen tähtää. Sen mielestä olen vaan itsekäs typerys. Ehkä olen sitten mutta tällä mennään.

Meneekö tunteisiin pikkusen. Suurin osa yksinkertaisesti ymmärtää että kyse on vakavasta taudista osalle ihmisistä, eivätkä halua sitä tietentahtoen olla levittämässä. Kuolleiden ja sairastuneiden määrä on jo aika hurja ja jatkaa nousuaan. Sitten on toinen poppoo joka ei yksinkertaisesti jaksa välittää vaan elää kuten ennenkin välittämättä aiheuttaako riskiä muille. Kuka tahansa empatiakyvyn omaava ymmärtää kumpi on oikea tapa toimia.

Hurja? No ei kyllä ole. Kuolleita 2/päivä pitsi jos kevään piikki lasketaan pois niin alle 1 per päivä, tehoilla koko ajan muutama per shp ja tehopotilaista kolmasosa ei edes tarvitse hengityskonetta/NIV-maskia eli ovat siellä ennemminkin tarkkailussa, sairaaloissa on koko ajan ollut hyvin tilaa.

Vierailija
289/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Esimerkiksi kasvomaskista kieltäytyvät saattavat perustella toimintaansa sillä, että jos maski ei suojaa käyttäjäänsä kovin hyvin, miksi he sitä pitäisivät? Tai sillä, että perusterveillä ihmisillä koronakuolleisuus on vähäistä, joten eivät he siitä välitä."

Mutta eivätkö nämä ole aika hyviä pointteja... En kyllä usko, että maski paljon suojaa toisiakaan. Kyllä ne aerosolit sieltä maskin takaa lentelee. Lisäksi maskia näpelöi sormillaan lähes jokainen, sillä ei se vaan pysy paikallaan. Jatkuvasti näkee niitäkin, jotka välillä vetää maskin alas pois nenän edestä, sitten taas suun ja nenän eteen kun on enemmän väkijoukko näkemässä.

Nämä eivät ole uskonasioita siinä vaiheessa, kun laboratorio-olosuhteissa on mitattu, että maski suodattaa kyllä osan aerosoleista.

Voi itku tätä järjenjuoksua. Laboratorio-olosuhteet OVAT IHAN ERI JUTTU kuin miten ihmiset oikeasti toimivat oikeassa elämässä. Monet mm. solmivat maskin nauhoja (koska maskit ovat liian isoja/maskien kuminauhat liian pitkiä) ja näin ollen maskien reunoille jää valtavat raot, eli aerosolit pääsevät sivusta leviämään. Hyvin harvalla on tiiviisti maski kasvoilla. Laboratoriossa maskien pitäminen on tehty oikeaoppisesti, mitä taas oikeassa elämässä ei tapahdu. Maski kun kaikilla ei ole oikein kasvoilla, eikä ole vaihdettu tarpeeksi usein - ties kuinka vanhaa ja monta kertaa pidetty samaa maskia. Kerran näin vanhahkon miehen joku maski naamalla ja maski oli ihan märkä suun kohdalta. Ilmeisesti oli vaikeaa hengittää maskin kanssa ja siksi kostui reippaasti ponnisteluista. Mitäpä veikkaat kuinka paljon tällainen märkä maski suodattaa aerosoleja?

-ERI

Jep. Kuinka moni käyttää käsihuuhdetta 2-3min aina ennen ja jälkeen maskiin koskemisen? Vaihtaa maskin aina kun se on kostunut eli n. 30 min välein?

Ihan höpöhöpöä. Ne on varmasti THL toimistossa nauraneet kippurassa kun ovat noita ohjeita kirjoittaneet.

Mutta kun typerä kansa on saatu tappelemaan maskeista jää huomiotta vuotavat rajat, konkurssit, mielenterveysongelmien käsiin räjähtäminen,pääministerin valehtelut jne

Olen niin monella epidemia-alueella ollut, että käsihygienia tulee selkäytimessä. Ymmärrän, että asiat ovat vaikeita, nyt kun ensimmäistä kertaa joutuu näitä kohtaamaan. Väitän, että jokainen joka haluaa, oppii tärkeät perusasiat. Myös sen maskin käytön. On myös monia sairauksia, joihin otetaan rokote joka vuosi tai muutamien vuosien välein. Ennen jopa 3 kk välein.

Vierailija
290/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotevastaiset voisivat antaa kieltää lastensa hoidon. Jos jonkun pitää kuolla, niin miksei hihhuleiden ja heidän lastensa? Samalla punnittaisiin hihhulin vakaumuksen ja vapaamatkustajuuden aste.

Vierailija
291/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On tullut jo tutuksi, kuinka rokotteiden ja maskien ideologiset vastustajat, pandemiaa valheena pitävät sekä höyrypäisiä salaliittoteorioita levittävät kutsuvat toistuvasti tieteeseen luottavia lampaiksi. Sillä he ikään kuin nostavat itsensä ”vahvoiksi yksilöiksi”, jotka ”ajattelevat omilla aivoillaan”.

Huvittavaa, kuinka nämä ”omilla aivoillaan ajattelevat” sitten pitävät mitä tahansa internetistä löytämiään huhuja faktoina, vailla mitään lähdekritiikkiä. Tai joille kelpaa ”asiantuntijaksi” karismaattisesti puhuva henkilöpalvonnan kohde."

Minä en ainakaan hauku ketään lampaaksi vaan mielestäni jokainen saa käyttää maskia ja rokottautua ihan niin paljon kun lystää. Olenhan itsekin aiemmin ollut "tieteen" ihminen ja luottanut päättäjiin, kansaan ja mediaan, joten ymmärrän heitä paremmin kuin hyvin. Olen myös naureskellut typerille ihmisille jotka eivät ymmärrä tieteestä ja tutkimuksesta mitään. Oman kokemuksen mukaan eniten tässä lokaa saavat niskaansa juuri me ITSEKKÄÄT FOLIOHATUT jotka suhtautuvat varauksella tähän mitä on meneillään. Minulle sopii että kaikki saavat elää ihan niinkuin parhaaksi katsovat mutta tuo mielipidekirjoitus ei kyllä todellakaan siihen tähtää. Sen mielestä olen vaan itsekäs typerys. Ehkä olen sitten mutta tällä mennään.

Meneekö tunteisiin pikkusen. Suurin osa yksinkertaisesti ymmärtää että kyse on vakavasta taudista osalle ihmisistä, eivätkä halua sitä tietentahtoen olla levittämässä. Kuolleiden ja sairastuneiden määrä on jo aika hurja ja jatkaa nousuaan. Sitten on toinen poppoo joka ei yksinkertaisesti jaksa välittää vaan elää kuten ennenkin välittämättä aiheuttaako riskiä muille. Kuka tahansa empatiakyvyn omaava ymmärtää kumpi on oikea tapa toimia.

Edelleenkin koronahysteerikko - Kuolintilastot EIVÄT ole mitenkään kasvaneet edellisistä vuosista.

Suomalaisia kuolee edelleenkin se tuhat viikossa -  aivan kuten ennenkin, korona EI ole nostanut minkäänlaista piikkiä tilastoissa.

Jep, 0 ylimääräistä kuolemaa koronan vuoksi 2020. Sitä sietää miettiä.

Vierailija
292/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et käytä maskia ja halua sillä tuoda panostasi leviämisen ehkäisemiseksi, olet kyllä aika itsekäs.

Käsidesit vähentyneet kauppojen eteisessä, suurimmalla osalla maskit naamalla muttanuohotaan lähellä hyllyjen välissä ja kassalla. Maskiton saa tilaa tehokkaasti. Bäääääää

Vierailija
293/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurja? No ei kyllä ole. Kuolleita 2/päivä pitsi jos kevään piikki lasketaan pois niin alle 1 per päivä, tehoilla koko ajan muutama per shp ja tehopotilaista kolmasosa ei edes tarvitse hengityskonetta/NIV-maskia eli ovat siellä ennemminkin tarkkailussa, sairaaloissa on koko ajan ollut hyvin tilaa.

Luvut luonnollisesti foliohatusta vedettyjä.

Vierailija
294/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin juttu käsitteli juuri tämän palstan ylimielisiä typeryksiä joiden tiedevastainen rinkirunkkaus on aiheuttanut Suomessa satoja ellei tuhansia turhia kuolemia. Tärkeintä on minä itte ja mun henkistyneisyys ja muille bää bää huutelu netissä ja joogafoorumeilla.

Täysi olkiukko sinulta. Turhia kuolemia on aiheuttanut hallituksen politiikka, jossa kaikkein oleellisinta olisi ollut rajojen sulkeminen tai tiukka rajavalvonta, jo viime keväänä 2020. Oikeasti, täällä ei olisi mitään epidemiaa, jos Suomi olisi saanut rajansa kiinni ajoissa. Nyt keväällä 2021 tapauksista merkittävä osa tartuntaketjuista on syntynyt ulkomaisen työvoiman tänne tuomana.

Tällä hetkellä suuri ongelma on se, ettei noita rokotteita ole saatavilla, koska hallitus  ei ole tilannut niitä tarpeeksi. Kaikki ajat on varattu täyteen, missä niitä jaellaan.

Vierailija
295/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et käytä maskia ja halua sillä tuoda panostasi leviämisen ehkäisemiseksi, olet kyllä aika itsekäs.

Käsidesit vähentyneet kauppojen eteisessä, suurimmalla osalla maskit naamalla muttanuohotaan lähellä hyllyjen välissä ja kassalla. Maskiton saa tilaa tehokkaasti. Bäääääää

Eikö sinulla ole parempaa tekemistä kuin valehdella ja trollata Vauva palstalla? Vastauksen tietävät kaikki.

Vierailija
296/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvella tulee sentään huivi / "avomallinen" kypärämyssy vedettyä naamalle. Kesällä jää se kyllä pois, koska on liian kuuma. Rokotteen varmaan otan kun siihen on mahdollisuus. Maskeilla roskaaminen ei vaan innosta.

Maskeilla roskaaminen? Mitä sä taas hourailet?  :DDD

S-Marketissa myydään juuri tänään kangasmaskeja hintaan 10 euroa / 5 kpl.

Maskit ovat Finlaysonin valmistamia laadukkaita kangasmaskeja (useita eri värejä ja kaksi erilaista mallia, joista toinen on suunniteltu erityisesti silmälasien käyttäjille). Kaikki maskit ovat konepestäviä ja kestävät käytössä pitkään, jos maskin käyttäjä ei ole niin helvetin tyhmä, että tuhoaa maskit vääränlaisella käytöllä/pesulla/kuivatuksella/säilytyksellä.

Kangasmaskit ovat lähes hyödyttömiä, ne on tarkoitettu kehitysmaiden köyhille joiden ei ole mahdollista hankkia oikeita maskeja.

Vierailija
297/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne sairaalat täyttyy? Aina vaan luvataan ja luvataan.

Vierailija
298/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IRL data on se mikä ratkaisee ja toistaiseksi missään maailman maassa (tai jenkkien osavaltiossa) ei maskipakolla ole ollut minkäänlaista vaikutusta tartuntakäyriin, ei edes pientä hetkellistä nousun hidastumista/laskun nopeutumista.

Ne voivat luoda väärän turvallisuudentunteen, jos ihmiset maskit naamalla menevät liian lähelle toisia ihmisiä ja halaavat tms. Itse uskon turvavälien, n. 3-5 metriä muihin ihmisiin julkisilla paikoilla olevan tehokkaampi keino.

Suurin osa meistä on sisäistänyt maskin ja turvavälin eron. En jätä käsiänikään pesemättä, vaikka käytän maskia tai käsidesiä. Normaaliälyllä varustettu ymmärtää ettei ne sulje pois toisiaan.

Vierailija
299/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi olkiukko sinulta. Turhia kuolemia on aiheuttanut hallituksen politiikka, jossa kaikkein oleellisinta olisi ollut rajojen sulkeminen tai tiukka rajavalvonta, jo viime keväänä 2020. Oikeasti, täällä ei olisi mitään epidemiaa, jos Suomi olisi saanut rajansa kiinni ajoissa. Nyt keväällä 2021 tapauksista merkittävä osa tartuntaketjuista on syntynyt ulkomaisen työvoiman tänne tuomana.

Tällä hetkellä suuri ongelma on se, ettei noita rokotteita ole saatavilla, koska hallitus  ei ole tilannut niitä tarpeeksi. Kaikki ajat on varattu täyteen, missä niitä jaellaan.

Persu tuli ketjuun kertomaan taas epätotuuksia siinä toivossa että valehtelu sataisi persulaariin vaaleissa.

Vierailija
300/477 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne sairaalat täyttyy? Aina vaan luvataan ja luvataan.

Ne on koko ajan täynnä. Ja monia toimenpiteitä ja vastaanottaja siirretään koko ajan , koska kapasiteetti ei riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä