Mielipide naisesta joka kantaa käsin kaupasta ostokset kotiin? Ei omista autoa
Kommentit (85)
Kenellä ei nykyaikana ole varaa autoon? Eihän sitä nyt tarvitse aivan tuliterällä menopelillä ajella eikä sellaisen hankkiminen ole hinnan alenemisen kannalta järkevääkään. Itselläni tuollainen toiminta ei herätä ylimääräistä "arvostusta", koska jokaisen on kuitenkin syötävä elääkseen ja hankittava ruokansa, mikä ilman autoa tarkoittaa apostolin kyytiä tai vaihtoehtoisesti kaupan kotiinkuljetusta.
Mulla on auto, mutta useimminten käyn kaupassa kävellen tai pyörällä, saa samalla arkiliikuntaa, edestakainen lenkki on noin 3 km. Tekis hyvää aika monelle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä, miksi ei käytä reppua, mutta en vielä tuon perusteella osaa muodostaa kovin tarkkaa mielipidettä kyseisestä naisesta. Sama koskisi myös miestä, vaikka sitä ap ei ilmeisesti ihmettele lainkaan.
Koska kun se jugurttipurkki tms. hajoaa ja leviää sinne kassiin, niin kassi helpompi pestä eikä harmita jos meni pilalle. Reppu vaikeampi pestä ja sen piloille meneminen harmittaa.
AP taas Porvoossa elämän syvien merkitysten äärellä...
Luultavasti aloittaja yrittää sheimata jotain tuntemaansa henkilöä, joka tekee otsikossa kerrotulla tavalla.
AP saa kieroutunutta mielihyvää siitä, että postailee täällä jatkuvasti samantyyppisiä avauksia, jotka liittyvät tavalla tai toisella johonkin hänen tuttuunsa, tai ehkä jopa useampiinkin tuttuihinsa.
Ei kannata vaivautua vastaamaan tällaisiin järjettömiin aloituksiin.
Mitä tästä taas pitäs ajatella? Mulla on auto, mutta välillä tykkään käydä pienet ostokset tekeen kävellen.
En ymmärrä näitä joiden mielestä on noloa. Mitä siitäkin tulis jos joka ikinen ihminen maapallolla omistais auton ja kulkis sillä kaikki muutaman sadan metrin matkatkin.
Auton käyttäinen kauppamatkoilla on järjetöntä, ellei asu jossakin korvessa. Pyörällä saa kuljetetuksi isotkin ostokset. Reppu selkään ja tavarakoriin osa tavaroista. Samalla saa hyvää liikuntaa.
Mitäs vikaa siinä on?
Niin kauan kun jaksan kantaa,niin hyvä on🤗
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti aloittaja yrittää sheimata jotain tuntemaansa henkilöä, joka tekee otsikossa kerrotulla tavalla.
AP saa kieroutunutta mielihyvää siitä, että postailee täällä jatkuvasti samantyyppisiä avauksia, jotka liittyvät tavalla tai toisella johonkin hänen tuttuunsa, tai ehkä jopa useampiinkin tuttuihinsa.
Ei kannata vaivautua vastaamaan tällaisiin järjettömiin aloituksiin.
Melko kunnollinen tuttu aloittajalla, jos ainoa sheimaamisen aihe on se ettei omista autoa ja kantaa kauppakassit kävellen. Tutustumisen arvoinen ihminen kyllä. Yleensä ihmisiä sheimataan paskanpuhumisesta tai juoruilusta tai pettämisestä tai jostain oikeasti sheimaamisen arvoisesta asiasta.
Asun kaupan yläkerrassa, joten autolla kauppaan meno on hieman hankalaa :D
Oikeastiko joku miettii tämmöisiä? Kauhean vaivalloiselta kuulostaa elämä.
Suomalaisista aikuisista suurin osa on ylipainoisia ja liikunnan harrastaminen on monella todella vähäistä tai olematonta. Saattaisi syömiset ja juomiset pysyä vähän kohtuullisempana jos ne ostokset tosiaan pitäisi itse kantaa kotiin. Toki jossain maalla asuessa eri asia kun kauppaan voi olla kymmeniä kilometrejä.
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä kantaa kasseja kun reput on keksitty.
Reput on tarkoitettu koululaisille ja retkeilijöille. Kahdella terveellä kädellä kantaa hyvin kaksi kassia.
Muovikassi on mainettaan parempi ekoteko:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/04/01/mika-naista-on-ekologisin-muov…
Kangaskassia pitää käyttää yli 250 kertaa ennen kuin sen ympäristöhaitat jäävät yhtä mataliksi kuin kierrätysmuovikassin.
Kerrankin tuli sellainen kysymys josta ei minulla valmiiksi mielipidettä eikä oikeastaan ole hetken asiaa mietittyänikään.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vikaa siinä on?
Niin kauan kun jaksan kantaa,niin hyvä on🤗
Minä raavaana miehenä kannan ruuat kotiin yleensä parissa muovikassissa, sillä asuntoni läheisyydessä on kävelymatkan päässä useita S-markettejä ja yksi Citymarket. Lähimmät kaupat ovat noin 5 minuutin kävelymatkan päässä ja 15 minuutin kävelymatkan säteellä on 7 eri ruokakauppaa. Teen aivan mielelläni 2 x 15 minuutin kävelymatkan kauppareissun yhteydessä. Se on sitä hyötyliikuntaa raikkaassa ulkoilmassa.
Kävelen kaikki alle 3km matkat, myös kauppareissut vaikka ois auto ja ajokorttikin. Tykkään ulkoilla, päivä alkaa hyvin kun kävelee töihin ja kauppakassitkin kulkee kevyesti kun käyn säännöllisesti nostamassa painoja. Kroppa on kuosissa vaikka pari lasta oon pyöräyttänyt. Ei kiinnosta mitä muut ajattelee, tiedän että monet ihmettelee mutta siinähän ihmettelee. En osaa olla ilman ulkoilua ja mulla ei oo niin kiire sohvalle ettenkö ehtis kävellen käydä kaupassa.
Kauppaan matkaa noin 200 metriä ja aina käyn kävellen koska onhan se nopeampaa mielestäni. Naapuri käy havaintoni mukaan todella usein autolla ja talvella raappaa auton ikkunat ensin ja kurvaa kaupan pihaan ja ostoksille ja sitten takaisin pihaan ja auto parkkiin.
Jos tässä joku sairas on niin kyllä se on ap.