Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipide naisesta joka kantaa käsin kaupasta ostokset kotiin? Ei omista autoa

Vierailija
19.02.2021 |

siis

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei omista autoa eikä mitään muutakaan kulkupeliä niin on siinä vaihtoehdot vähissä. Käsissä on kannettava jos mielii syödä. Käyn minäkin kesät talvet pyörällä kaupassa eikä kiinnosta pennin vertaa jos joku siitä jotain ajattelee.

Kuulostaa vaaralliselta ajaa pyörällä kauppakassit kädessä.

Vierailija
22/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen niin, aina tehnyt (olen 40+). On reppu ja pari kassia. Jossain kohtaa se ottaa sorminiveliin joita pitää parannella, kaupassa jo nostellaan painavia tuotteita (kärryyn, kassalle, pois), vaikka lihakset muuten kestäisivät. Säätila vaihtelee. Kaikki muut & pariskunnat menevät autolla tuntuu siltä, pari muuta kävellen. Kori on pahin sorminivelille (yritän välttää sitä) tulee äkkiä painavaksi (1,5 l maito, perunaa, mehu, ruoka, pesuaineet jne), vetokärryt likaisia ja liian alhaalla - voiko tason laittaa ylemmäs ettei ole maassa, iso kärry vähän hidas siirtää. Ei ole varaakaan autoon ja korttiin. Lähikauppaa parempi ja edullisempi valikoima olisi tietenkin automarketissa joka on kauempana, mutkan takana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutioni: kannoin käsin ja selässä repussa > siirryin polkupyörään kuormajuhtana > siirryin kirjoittamaan ostoslistaa miehelle, joka toi autolla > siirryimme tilaamaan ruuat noutopisteeseen tai suoraan kotiin kuljetuksella

suurperhe

Helppo oli kantaa omat ostokset sinkkuna kotiin, mutta yksin miehenikin kuluttaa kaksi kertaa enemmän ruokaa kuin minä ja kasvavat lapset vielä oman osansa.

Vierailija
24/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan. On ekologinen ja osaa myös harrastaa hyötyliikuntaa. Ei tarvi tunkkaisella kuntosalilla turhaan rehkiä.

Vierailija
25/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin talvella ostokset kulkisi helpommin pulkassa.

Vierailija
26/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite käyn pyörällä, mutta oon kyllä joka paikkaan pyöräilevä oululainen. Järkevä ratkaisu. Kerran testasin, niin lähimpään Prismaan pääsee pyörällä ruuhka-aikaan 10 minuutissa, kun autolla sinne pääseminen kestää ruuhka-aikaan puoli tuntia. Eikä ne kauppakassit pyörän ohjaustangossa oikeastaan mitään paina. Yksi molemmille puolille, niin on kun ei ois kauppakasseja ollenkaan.

Vierailija
27/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tuostakin nyt pitäisi ajatella? Kappas, henkilö on käynyt kaupassa ja vie ostokset kotiinsa, kuinka erikoista ja harvinaista.

Itse käyn kaupassa vaihtelevasti joko kävellen tai autolla. Mitä tästä nyt kaikki ajattelee?!

Vierailija
28/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä/matalapalkka-alan työntekijä ja luultavasti sinkku, ehkä myös lapseton.

Vierailija
29/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vähän "kateellinen" kun näen sellaista kantamista. Minä ole niin laiska että ajan 250 metriä kauppaan auton kanssa vaikka kauppareissun tarkoitus olisi vain ostaa jonkun leipäpaketin... hävettää joka kerta olla tällainen.

Vierailija
30/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti,kantaa käsin joskus vaan pakko.Ennen paljonkin puljasin kauppakassien kanssa.Nyt käydään noin pari kertaa viikko ruokakauppa,tullaan kuuden kassin kanssa kotiin ,käyn monesti kaikki kauppaketjut.Lidl,kkauppa ,skauppa,tai prisma.No pyörästä on hyöty jos lähikaupas käy,1-2km päässä,mutta muuten semmonen yli20km kauppamatka autol.Ennen junal kävin shoppaa sillon reppu selkää ja muut piti kantaa junikselta 2km kotii.En kanna enää mitään.Enkä käy hesoissa shoppailee. Pari päivää sitten riihimäellä..Siel on kaikki vaikka montasataa kilsaa saa ajaa.

Vierailija
31/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä kantaa kasseja kun reput on keksitty.

Mulla ei selkä kestä reppua, jos siellä on vähänkään enemmän tavaraa.

Vierailija
32/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuostakin pitäisi olla mielipide?

Vierailija
33/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se varmaan asuu suht lähellä kauppaa. Kävisin minäkin kävellen ostoksilla, jos asuisin yksin/kaksin ja alle kilometrin päässä kaupasta. Nyt perheellisenä ei viitsi, lähikauppa tulee niin kalliiksi ja viikon ruokaostokset painaa niin paljon ettei niitä mitenkään saisi kannettua. Tosin jos ois kunnon kauppa lähellä niin vois ottaa pulkan tai rattaat niille ruokakasseille 🤔

Vierailija
34/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen vähän "kateellinen" kun näen sellaista kantamista. Minä ole niin laiska että ajan 250 metriä kauppaan auton kanssa vaikka kauppareissun tarkoitus olisi vain ostaa jonkun leipäpaketin... hävettää joka kerta olla tällainen.

No huhhuh. Kannattais kyllä opetella liikkumaan noin lyhyet matkat jalan, jos ei oo juuri mitään kantamistakaan, ihan oman terveydenkin takia. Käytkö ikinä edes kävelyllä tai lenkillä liikunnan vuoksi? Ulkoilma ja liikunta tekee hyvää, antaa energiaakin.

Vierailija
35/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ole miettinyt muiden mielipiteitä kauppa-asioinnistani. Viimeksi tänään kävin jalkaisin kaupassa, johon on sentään 70 metriä matkaa ovelta. Minulla on auto. Ja toimivat jalat.

Tällaisista aloituksista minulla kyllä on mielipide: trolli/sairas.

Vierailija
36/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo

Todennäköisesti en treffais

Mieheltä ok tommonen duuni mutta arvokkailla naisilta jotenkin omituinen ajatus

Vierailija
37/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipide ihmisestä joka muodostaa mielipiteitä muista omien yksinkertaisten yksityiskohtien ja päätelmien perusteella?

Vierailija
38/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan tosi noloa, ja sitten jos se vielä on ostanut vessapaperiakin niin Mä. En. Kestä.

Siis niin noloo, hävettää.

Vierailija
39/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa alle kilsan päässä, kävelen kauppaan ja ostokset kuljetan repussa. Olen viisikymmentä vuotta, nainen. En omista autoa. En ymmärrä, mitä ihmeellistä tai ajattelemista tässä kuviossa pitäisi edes olla.

Vierailija
40/85 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite käyn pyörällä, mutta oon kyllä joka paikkaan pyöräilevä oululainen. Järkevä ratkaisu. Kerran testasin, niin lähimpään Prismaan pääsee pyörällä ruuhka-aikaan 10 minuutissa, kun autolla sinne pääseminen kestää ruuhka-aikaan puoli tuntia. Eikä ne kauppakassit pyörän ohjaustangossa oikeastaan mitään paina. Yksi molemmille puolille, niin on kun ei ois kauppakasseja ollenkaan.

Kauppakassit ohjaustangossa lisäävät ilmanvastusta merkittävästi. Käytännössä pyöräilynopeus laskee jopa 5 km/h. Huomattavasti nopeampi vaihtoehto olisi selkäreppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi