maksaisitko 14 euroa salaatista?
Olisiko se sinulle käypä hinta normaalista lounassalaattiannoksesta? Ei sisällä keittoa.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
En maksa enää Raxin lounasajan salaattibuffetista kymppiäkään, kun ikinä ei voi mennä takuuseen kuinka tuoretta tavara on. Sinänsä ideana hyvä, että voipi syödä niin paljon kuin haluaa, mutta joku laatuvaatimus salaattien tuoreudellekin kyllä on...
En tiedä onko Rax-kohtaista tuo laatuvaihtelu vai ihan yleistä, kun en ole tällä vuosituhannella käynyt kuin yhdessä paikassa muutaman kerran.
En ole edes tiennyt, että Rax myy lounasajan salaattibuffettia, mutta en minäkään nyt Raxiin salaatin takia menisi. Mitä siellä edes on? Maissilastuja, jalapenoja ja kananmuni?
Vierailija kirjoitti:
En maksa enää Raxin lounasajan salaattibuffetista kymppiäkään, kun ikinä ei voi mennä takuuseen kuinka tuoretta tavara on. Sinänsä ideana hyvä, että voipi syödä niin paljon kuin haluaa, mutta joku laatuvaatimus salaattien tuoreudellekin kyllä on...
En tiedä onko Rax-kohtaista tuo laatuvaihtelu vai ihan yleistä, kun en ole tällä vuosituhannella käynyt kuin yhdessä paikassa muutaman kerran.
Itse maksaisin mielummin vaikka 16€ laadukkaasta salaattiannoksesta vedellä kuin 7€ Raxin buffasta pehmiksen kera. En ole tainnut käydä sitten yläasteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen, että miksi te luulette että salaatti olisi edullisempi?
Tuoreainekset maksavat paljon enemmän, kun einesruuat
Ei voi olla kenellekkään yllätys, että terveellinen ruoka on kalliimpaa, kun epäterveellinen
No siksi, että usein salaatit ovat ihan perussalaatteja. Lounassalaatti saattaa sisältää esim. jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, porkkanaa, ja vaikka fetaa ja tonnikalaa/kanaa. Tuolla lounassalaatin hinnalla sitä tekee jo koko meidän suurelle perheelle.
Eiköhän tässä ole nyt jo jonkin aikaa keskusteltu siitä, että salaatille on vaikea määrittää oikeaa hintaa, jos ei tiedä millaisesta salaatista puhutaan.
Tietenkin lounaan hinnnalla kokkaa aterian koko perheelle. Jos hinnat ajattelee näin, niin kukaan ei koskaan söisi ravintolassa. Ei voi tulla halvemmaksi kuin vastaavien ruoka-aineiden ostaminen ruokakaupasta.
Olen nyt 40v matalapalkka-alan työläinen. En ole edes koskaan itsenäisesti käynyt kahvilassakaan tai pikaruokalassakaan. Sen verran on kalliit hinnat että kotiruokaan on pitänyt tyytyä.
En maksaisi mistään ateriasta 14e. Kun tulot on alle 1500e kk.
En edes varastaisi tuollaisen hintaista annosta. Mahtaa olla heikko yritys kun pitää tuollaisia hintoja.
Konkurssin partaalla lienee.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 40v matalapalkka-alan työläinen. En ole edes koskaan itsenäisesti käynyt kahvilassakaan tai pikaruokalassakaan. Sen verran on kalliit hinnat että kotiruokaan on pitänyt tyytyä.
En maksaisi mistään ateriasta 14e. Kun tulot on alle 1500e kk.
En edes varastaisi tuollaisen hintaista annosta. Mahtaa olla heikko yritys kun pitää tuollaisia hintoja.
Konkurssin partaalla lienee.
Onko sulla mitään käsitystä alan kulurakenteesta?
Kaupan pakatut salaatitkin maksavat vähintään kympin kilo, en ole niitäkään ostanut kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan pakatut salaatitkin maksavat vähintään kympin kilo, en ole niitäkään ostanut kertaakaan.
Raakaineet, työ ja pakkausmateriaat maksaa. Ei ne ainekset kaupasta kotiinkaan tule ilmaiseksi tai ilman jotain tekemistä.
Maksaisin jos se olisi laadukas suhteessa hintaan. Melko halvalta tuo kyllä vaikuttaa joten todennäköisesti panostaisin hiukan enemmän laatuun mistä olen toki valmis maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raakaineet, työ ja pakkausmateriaat maksaa. Ei ne ainekset kaupasta kotiinkaan tule ilmaiseksi tai ilman jotain tekemistä.
Niin? Paljon halvemmalla pääsee, kun ostaa muutamaa eri kasvista ja tekee niistä itse. Esim jv-salaattia/valkokaalia, porkkanaa, kurkkua, tomaattia ja mausteeksi muutama oliivi, kapris, ananaspala tms.
En maksaisi enkä harrasta työpaikkalounaita. Haluan itse tehdä salaattini.
14 euroa on sikakallis annos, sillä saa jo osakkeen pörssistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Paljon halvemmalla pääsee, kun ostaa muutamaa eri kasvista ja tekee niistä itse. Esim jv-salaattia/valkokaalia, porkkanaa, kurkkua, tomaattia ja mausteeksi muutama oliivi, kapris, ananaspala tms.
Laske tuohon hinta ajalle, tarvitsemillesi työvälineille ja astioiden pesun kustannukset.
Vierailija kirjoitti:
Esim Pupussa on kyllä hyvät salaatit mut ne isot annokset maksaa jotain 16,90,- Joskus raaskin ostaa lounasedulla.
Älyttömän hintanen, ei kiitos.
Perussalaatista on ihan liikaa, mutta ne Pupun salaatit on niin hyviä ja ruokaisia, että niistä sen summan maksaakin. Sitä salaattia saa tosi paljon ja mulla sitä riittää yleensä kotiinkin otettavaksi.
Sillä rahalla saan kaupasta salaattiaineksia moneksi päiväksi, eli ostan sitten kaupasta ja teen itse.
En maksaisi 14 euroa edes pizzasta.
Jopas sattuikin ketjuun monta pupua kiehuvaa kirjoittajaa... hmm haiseekohan mainostamiselta?
Itse en ollut kuullukkaan koko paikasta ennen tätä ketjua. Mutta etusivun mainoksen lukeminen sai kyllä melkoisesti huvittuneisuutta aikaan. Pelastetaan maailma syömällä pupun niin vastuullisia salaatteja. Sitten kun katsoo niiden ainesosia niin en kyllä ymmärrä miten vastuullista on tunkea salaatteihin paljon kaukaa kuljetettavina erikoisaineksia kuten limeä, avokado jne. Eikö olisi vastuullisempaa ruokaa jos tekisi enemmän kotimaisista aineksista niin ei saastutettaisi luontoa kuljettamalla ruoka-aineita toiselta puolen maailmaa tänne. Ei se lime ole sen vastuullisempi jos sen syö salaattina mitä osana jotain lämmintä ruokaa...
No siksi, että usein salaatit ovat ihan perussalaatteja. Lounassalaatti saattaa sisältää esim. jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, porkkanaa, ja vaikka fetaa ja tonnikalaa/kanaa. Tuolla lounassalaatin hinnalla sitä tekee jo koko meidän suurelle perheelle.