K-kauppa ilmoittaa mainoksissaan, että suosittelevat asiakkailleen maskin käyttöä, lisäksi kaupassa kuulutetaan tosituvasti, että kaupassa on vahva sositus maskin käytölle
Miten silti jotkut kehtaa vielä liikkua siellä ilman? Ovatkohan nu ihmiset vajaaälyisiä vai mistä on kyse?
Kommentit (81)
Enemmän ihmettelen ihmisiä jotka kehtaa mennä kauppaan keskellä päivää, vaikka iltaisin ennen sulkemisaikaa siellä ei ole ketään, miksei ihmiset käy silloin kaupassa, kuten minä teen?
Sitäkin enemmän ihmettelen ihmisiä jotka kulkee julkisilla, vaikka olisi varaa omaan autoon tai vaikka sähköpyörään. Ilmeisesti ihmishenki ei ole yhden käytetyn auton arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Hölö hölö nyt taas! Just tulin K-supermarketista ( 2x Juhla Mokka 7€ Plussa-kortilla), enkä käytä maskia. N. 2/3 porukasta käyttää, ja saa mun puolesta tehdä niin, mutta 1/3 ei käytä. Ei siitä kukaan mitään numeroa tee, eikä K-kauppa mitään maskipakkoa ole laittamassa. Siellä on kauppiaat, jotka ei todellakaan ala maskittomille asiakkaille ovea näyttämään. Asiakas on aina tervetullut, raha ratkaisee.
Meillä päin paikallinen puskaradio oikein tivaa maskittomien henkilöllisyyksiä toinen toisiltaan joka päivä ja maalittavat maskittomia, jos ja kun henkilöllisyys selviää... itse en terveydellisistä syistä pidä maskia, olen etätöissä ollut jo vuoden ja käynyt sen jälkeen ainoastaan kerran viikossa kaupassa 15 minuutin verran, missään muualla en käy, kun kotona on tarpeeksi puuhaa maaseudulla, desinfioin kädet ennen ja jälkeen kaupan ja pidän todellakin turvaväliä muihin ja enemmänkin. Silti olen maskittomana kuin spitaalinen.
Kirurgin maskit tai kangasmaskit eivät suojaa käyttäjänsä tartunnalta, eivätkä estä käyttäjää levittämistä tartuntaa
Ne toimivat estävät ainoastaan näkyvien pisaroiden roiskumisen suusta
En kestä teitä maskivouhkaajia. Kunnon lampaita.
Juhana Vartiainen meinaa tukehtua maskin takia
Olisi ystävällistä kaupan henkilökuntaa kohtaan. He joutuvat työn puolesta olemaan suljetussa tilassa koko työpäivän. Vaikka sinä maskiton vain käväiset siellä tekemässä ostokset, henkilökunta altistuu satojen jopa tuhansien eri henkilöiden tuomille bakteeri/virus ja tartuntaketjuille päivittäin.
Haluatteko että kaupat suljetaan?
En käytä riepua. Riepuniekat antavat minulle reilun turvavälin. Ja jos eivät anna, pyydän lisää kumealla tekoyskällä ;-)
Minä tottelen kuuliaisesti sosiaali- ja terveysministeriön viime keväänä laatimaa raporttia. Raportissa kerrottiin, että maskeista ei ole mitään hyötyä. Kummallinen 180 asteen käännös kuitenkin tapahtui ohjeistuksessa ja suosituksissa heti, kun maskeja tuli kaupan hyllyille.
Jos maskeista olisi oikeasti merkittävää hyötyä, niin ministeriö ei olisi uskaltanut valehdella niiden hyödyttömyydestä viime keväänä. Maskit ovat vain käytössä luomassa väärää turvallisuuden tunnetta kansalaisille.
Jostain syystä ne on yleensä lihavat monilapsiset mammat, jotka ei maskia käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K_kauppa saa varmaan lisää maksukysyisiä asikkaita.on hyvä profiloitua turvallisuuden perusteella. En oleaikoin käynnyt Prismassa tai LIdlissä, ovat koronalinkoja.
Tuollaiset ilmoitukset saavat voimaan pahoin ja lähtemään kaupasta välittömästi. Tulee mieleen diktatuurivaltio, siihenhän tämäkin maa on menossa jo kovaa vauhtia, ellei Jumala armahda meitä kurjia.
Sinun kannattaa muuttaa heti Venäjälle tai Pohjois-Koreaan.
Katsastuskonttorin sivuilla lukee "Suosittelemme kaikkia A-Katsastuksessa asioivia tuomaan kasvomaskin ja käyttämään sitä asioinnin aikana."
Laitoin poikkeuksellisesti maskin ja kuinkas ollakaan, henkilökunnalla itsellään ei ollut minkäänlaisia suojaimia. Heitin sitten pois heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölö hölö nyt taas! Just tulin K-supermarketista ( 2x Juhla Mokka 7€ Plussa-kortilla), enkä käytä maskia. N. 2/3 porukasta käyttää, ja saa mun puolesta tehdä niin, mutta 1/3 ei käytä. Ei siitä kukaan mitään numeroa tee, eikä K-kauppa mitään maskipakkoa ole laittamassa. Siellä on kauppiaat, jotka ei todellakaan ala maskittomille asiakkaille ovea näyttämään. Asiakas on aina tervetullut, raha ratkaisee.
Meillä päin paikallinen puskaradio oikein tivaa maskittomien henkilöllisyyksiä toinen toisiltaan joka päivä ja maalittavat maskittomia, jos ja kun henkilöllisyys selviää... itse en terveydellisistä syistä pidä maskia, olen etätöissä ollut jo vuoden ja käynyt sen jälkeen ainoastaan kerran viikossa kaupassa 15 minuutin verran, missään muualla en käy, kun kotona on tarpeeksi puuhaa maaseudulla, desinfioin kädet ennen ja jälkeen kaupan ja pidän todellakin turvaväliä muihin ja enemmänkin. Silti olen maskittomana kuin spitaalinen.
Missä tuppukylässä sä oikein asut? 🤯
Vierailija kirjoitti:
Olisi ystävällistä kaupan henkilökuntaa kohtaan. He joutuvat työn puolesta olemaan suljetussa tilassa koko työpäivän. Vaikka sinä maskiton vain käväiset siellä tekemässä ostokset, henkilökunta altistuu satojen jopa tuhansien eri henkilöiden tuomille bakteeri/virus ja tartuntaketjuille päivittäin.
Haluatteko että kaupat suljetaan?
Haluan. Haluan että kaikki mahdolliset kaupat ja palvelut suljetaan loppuvuodeksi, armeija tuo ruokakassit ovelle ja asunnosta ei saa poistua. Se on oikea ja ainoa ratkaisu. t: asiantuntia
Ne kuulutukset rasittaa tosi paljon. Mutta käytän kunnollista maskia omaksi jaa perheeni turvaksi, sekä myös muiden kaupassakövijöinen turvaksi.
Aika vähän näkee maskittomia, ja niistä monet ovat esim astmaatikkoja tai salaliiittoteorioiden uhreja, korona ehkä opettaa tai sitten pysyvät terveinä, toivon näille ja ap:llekin tätä jälkimmäistä.
Kuulin kerran s-marketissa tuollaisen maskikuulutuksen. Käännyin 360 astetta ja jatkoin matkaani.
Kalatiskillä suositeltiin kuhaa. Miten joku kehtaa olla ostamatta kuhaa?
Aivan uskomatonta, että suositellaan tutkitusti ja tunnustetusti turhien maskien käyttöä.
Etenkään terve ihminen ei tarvitse naamarättejä.
Ne eivät suojaa tai estä mitään"viruksia" leviämästä ja se myös lukee niissä maskipaketeissa.
Joku voisi toteuttaa maskittomien sivut, jonne kerätään kuvia maskittomista. Aletaan ottamaan valokuvia noista maskittomista, paikka ja aika merkitään, tottakai, jotta perusteet maskin käytölle ovat olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kehtaa, maskipakkoa ei ole, eikä tule. Suositus on suositus.
Saatko jotain nautintoa siitä, että vaarannat kaupan henkilökunnan terveyden?
Minun lähi-K-kaupassa myyjillä on tai ei ole maskeja. Joskus ne roikkuvat yhdestä korvasta tai ovat leuan alla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin kerran s-marketissa tuollaisen maskikuulutuksen. Käännyin 360 astetta ja jatkoin matkaani.
Minä käännyin 720 astetta ja jatkoin matkaani
Lähimmässä K-Kaupassani ei kuulutella maskeista mitään.