Mikä "koronakitinä" ärsyttää sinua? - peukutusketju
Mikä koronaan liittyvä valittamisen aihe ärsyttää sinua ja miksi? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = samaa mieltä, ärsyttää. Peukku alas = eri mieltä, ei ärsytä minua.
"Jos ei ole suoraan kielletty matkustamasta, niin matkustan. Suositus on vain suositus." Kommentointi on tätä luokkaa ja sitten ihmetellään, kun muut kommentoivat sinun käyttäytyvän vastuuttomasti ja tuomitsevat matkustamisesi.
Kommentit (51)
Valitus siitä, miten huonosti lapset voivat kotona. Totuus: m muuttajat tarvitsevat kotoutusta.
Kouluissa ei ole turvallista eli etäopetusta tarvitaan nyt. Vähemmistön mukaan ei saa tehdä terveyteen liittyviä päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitus maskeista ärsyttää. Siis lähinnä se, että keksitään mitä ihmeellisimpiä syitä, ettei niitä muka voisi käyttää, tyyliin "silmälasit huurustuu, nenä vuotaa, tulee paniikkihäiriö jne." Aatteleeko nämä tyypit yhtään muita. Mun sisko joutuu pukeutumaan joka päivä 8 tunniksi kokosuojapukuun näiden ääliöiden takia.
Nää on varmaan samoja tyyppejä, jotka ei kehtaa käyttää kortsua. Ottavat mieluummin tippurin, kupan, visvasyylän ja hiv:n, kuin käyttäisivät kortsua.
Entäs, jos en käytä maskia siksi, että ne on tunnustetusti ja tutkitusti turhia "viruksen" leviämisen estämisessä?
Käytä ffp2 tai ffp3 -maskia, kun se tieteellisten tutkimusten mukaan suojaa tartunnalta. Pakkoko se on aina käyttää halvinta ja huonointa. Ja toisaalta, vaikka se huono maski ei suojaa sinua kovin hyvin, niin se suojelee muita sun pärskeiltä, ja pienentää siten muiden sairastumisriskiä, varsinkin jos myös muut käyttävät maskeja. Minä suojaan sinua, sinä minua.
En käytä mitään kuonokoppia enkä vaadi sinua "suojaamaan" minua. Joten älä sinä käskytä minua laittamaan kuonokoppaa. Olen sitä paitsi täysin terve.
Onko sun äiti ja isä terveitä? Onko naapuri terve? Onko kaverit terveitä? Lähinnä mietin, että maailmassa on n. 2,5 miljoonaa ihmistä on kuollut koronaan ja moni ihan tervekin, kuten se wuhanilainen 30-vuotias lääkäri, joka varoitti koronasta. On kuolleita maratonjuoksijoita ja jalkapalloilijoita.
Tiedostat varmaan myös, että sun ja sunkaltaisten tyyppien vuoksi meille tulee lisää rajoitteita ja tämä epidemia pitkittyy. Kiinassa ovat jo kaikki baarit auki ja talous kasvaa, mutta ne pistikin epidemian kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitus maskeista ärsyttää. Siis lähinnä se, että keksitään mitä ihmeellisimpiä syitä, ettei niitä muka voisi käyttää, tyyliin "silmälasit huurustuu, nenä vuotaa, tulee paniikkihäiriö jne." Aatteleeko nämä tyypit yhtään muita. Mun sisko joutuu pukeutumaan joka päivä 8 tunniksi kokosuojapukuun näiden ääliöiden takia.
Nää on varmaan samoja tyyppejä, jotka ei kehtaa käyttää kortsua. Ottavat mieluummin tippurin, kupan, visvasyylän ja hiv:n, kuin käyttäisivät kortsua.
Entäs, jos en käytä maskia siksi, että ne on tunnustetusti ja tutkitusti turhia "viruksen" leviämisen estämisessä?
Käytä ffp2 tai ffp3 -maskia, kun se tieteellisten tutkimusten mukaan suojaa tartunnalta. Pakkoko se on aina käyttää halvinta ja huonointa. Ja toisaalta, vaikka se huono maski ei suojaa sinua kovin hyvin, niin se suojelee muita sun pärskeiltä, ja pienentää siten muiden sairastumisriskiä, varsinkin jos myös muut käyttävät maskeja. Minä suojaan sinua, sinä minua.
En käytä mitään kuonokoppia enkä vaadi sinua "suojaamaan" minua. Joten älä sinä käskytä minua laittamaan kuonokoppaa. Olen sitä paitsi täysin terve.
Onko sun äiti ja isä terveitä? Onko naapuri terve? Onko kaverit terveitä? Lähinnä mietin, että maailmassa on n. 2,5 miljoonaa ihmistä on kuollut koronaan ja moni ihan tervekin, kuten se wuhanilainen 30-vuotias lääkäri, joka varoitti koronasta. On kuolleita maratonjuoksijoita ja jalkapalloilijoita.
Tiedostat varmaan myös, että sun ja sunkaltaisten tyyppien vuoksi meille tulee lisää rajoitteita ja tämä epidemia pitkittyy. Kiinassa ovat jo kaikki baarit auki ja talous kasvaa, mutta ne pistikin epidemian kuriin.
Ai sä uskot noihin kuolleisuuslukuihin ja muuhun valtamedian propagandaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plandemia ei lopu kuonokoppia pitämällä.
Hyväosaisten kitinä ja päteminen on ainoa mikä ärsyttää.
1. Etätöistä valitus. No olisitko mieluummin ottanut potkut? Ole kiitollinen että on säännöllinen palkkatulo. Monilta lähti työt alta ja edellinen vuosi on ollut aikamoista tukien suhteen (rahat ovat tulleet todella myöhässä).
2. Valitus maskin käytöstä. Nämä valittajat ovat olleet niitä ketkä käyvät töissä, lapset hoidossa, harrastuksia, pikaruoan noutamista, kaupassa käyntiä pari kertaa viikossa, kaveriperheiden tapaamista jne. Ihan oikeasti valitat maskin käytöstä? Laskepa kontaktit ja vertaa lapsettomaan yksin asuvaan, joka ei käytä maskia, mutta käy kaupassa kerran viikossa ja tapaa perhettä/kavereita kerran kuussa. Kumpi levittää koronaa?
3. Valitus kun muut eivät jää kotiin. Nämä valittajat asuvat mukavasti ja väljästi, oma piha ja rahaa on ollut ostaa harrastusvälinettä ja muuta mukavaa mikä saa viihtymään kotona. Et taitaisi viihtyä itsemurhayksiössä kuukauttakaan ilman mitään tekemistä?
4. Valitus kun ei voi matkustella. Hyväosaisten ongelma tämäkin. Lisäksi jos kyse ulkomaille matkustamista, niin herättää kyllä ihmetystä miksi laittaa rahat ulkomaille tällaisessa taloudellisessa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sä uskot noihin kuolleisuuslukuihin ja muuhun valtamedian propagandaan.
Minä haluan, että tämä epidemia loppuu. Minä haluan nähdä sukulaisia, kavereita ja päästä harrastuksiin. Minä haluan käydä kaupassa ilman maskia, mutta ymmärrän myös, ettei se epidemia lopu, ellen noudata itse suosituksia. Jokaisen on tehtävä osuutensa, että se joskus loppuu. Mutta jos porukka matkustelee ympäriinsä ja painaa ilman maskia, niin ei loppua taida näkyä pitkään aikaan. Sen takia osalta menee työpaikka ja jonkun rakas kuolee.
En mä tiedä mihin uskoa. Mutta aika vaikeaa kuvitella, että Euroopan maat sulkisivat talouksiaan, ihan vain huvikseen. Kyllä mä uskon, että Italiassa, Ranskassa, Britanniassa on ollut aika hirveä vuosi. Siellä se kulttuurikin vaikuttaa. Monta sukupolvea asuu saman katon alla. Myös hygienia on Ranskassa ainakin vähän erilainen kuin Suomessa. Ravintolaan kuljetetaan leivät paljaissa käsissä. Siis juoksevat kadulla patonki kädessä ja sen jälkeen sitä tarjoillaan asiakkaille. Ei tapahtuisi koskaan Suomessa. Samoin tervehtimiset on sellaista pusuttelua, että ei ole ihme vaikka virus leviää.
"Emme tarvitse mitään hallituksen määräämää pakkoa - meillä kaikilla on vastuu koronaviruksen torjumisesta."
Tätä hokemaa olen nähnyt kyllästymiseen asti perusteluna mm. sille, miksi Suomeen ei tarvita maskipakkoa. Olen miettinyt, missä todellisuudessa tuon hokeman toistajat elävät - liikkuvatko he itse kaupungilla, kulkevatko busseilla jne. Vai ovatko itse niitä, jotka eivät piittaa turvaväleistä eivätkä millään saa sitä maskia turpansa eteen. Kaikki eivät todellakaan ota vastuuta ainakaan toisten ihmisten turvallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä pitää avata toiminta, jotta me taiteilijat/muusikot saadaan töitä ja talous kuntoon. On niin väärin, että meidän elinkeinoa sorretaan."
En ymmärrä, miksi yksittäisen alan pitäisi olla jotenkin eriarvoisessa asemassa. Sitä paitsi, nämä kovinta melua pitäneet muusikot ovat niitä, joilla on verotustietojen mukaan ollut paksu tilipussi. Miksi eivät ole säästäneet pahan päivän varalle?
En ole nähnyt yhtäkään tuollaista juttua. Sen sijaan toki esiintyvät taiteilijat ovat kertoneet - huom median kysyessä heiltä kommenttia - että on ankeaa ja pennit tiukalla.
Miksi ihmeessä EI saisi sanoa totuutta?
Se EI ole sama asia kuin että he vaatisivat koronarajoitusten purkamista. Jos niitä jotkut ovat vaatineet, niin esiintymispaikkojen pitäjät ja tapahtumajärjestäjät. Mikä on ihan eri asia kuin esiintyvät taiteilijat itse.
Toki heistä osa voi olla hiljaa tuota mieltä, mutta fiksummasta päästä he kyllä ainakin ymmärtävät, että tuollaisen sanominen ääneen samaan aikaan, kun ihmisiä kuolee koronaan olisi aika itsekkään oloista.
Sitä paitsi, keikat ovat olleet esimerkiksi muusikoilla jäissä jo vuoden. Monet painavat si duunia todella pienellä elannolla. Millä siitä säästää vuoden varoiksi? Kerropa, kun niin tunnut senkin paremmin tietävän.
Kai ymmärrät, että esiintyvien taiteilijoiden työttömyysturva on todella pieni. TE-toimisto saattaa tulkita heidät yrittäjiksi, vaikka he olisivatkin olleet koko ajan erilaisissa työsuhteessa. Tyypillisesti eri projekteissa keikkaa tekevät muusikot tekevät useaa duunia yhtä aikaa.
Siinä sitten ihmetellään, mistä maksetaan tyypille työkkärikorvausta, koska palkansaajan työttömyyskorvaus on päätetty evätä, eikä hän - koska ei ole koskaan yritystä edes perustanut - ole maksanut yrittäjän työttömyysturvaa.
Ja ei, en ole minkään alan taiteilija enkä free lancer, vaan ihan kk-palkkainen ihminen. Tyhmyys ja kateus vaan tuppaa ärsyttämään.
Eikö nuo Paula Vesala ja Mikko Kivinen ihan oma-aloitteisesti kuitenkin hallituksen kimppuun syyttelyineen hyökänneet? Vai kuka heitä siihen kehotti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noi taiteilijat ja muusikot kitisee? Itse ovat valinneet jo valmiiksi epävarman alan, joka työllistää huonosti ja on muutenkin epävarma.
Sun logiikalla ei sitten saa valittaa kukaan mukaan. "Itsepä ovat valinneet tuon alan". Kai tajuat, että koronapandemia on historiallisesti ihan ainutkertainen, olisi saanut olla melkoinen nostradamus tuon aavistakseen.
Itse kiitän kyllä vakaasti kaikkia taiteilijoita siitä, että he ovat työnsä epävarmuudesta huolimatta ryhtyneet alalleen. He tekevät elämästämme paremman.
Tutkijat ovat varoittaneet jo vuosia siitä, että nykyisen kaltainen meininki ja ekokatastrofit tuovat muun muassa pandemioita mukanaan. Sitä ei vain ole haluttu kuulla. Lama voi iskeä koska tahansa ilmankin pandemiaa.
Jos ihmisten pitäisi koko ajan varautua pandemiaan ja Suureen Lamaan niin aika suuri osa elinkeinoista ja yrityksistä katoaisi sen sileän tien.
Entäs sairastuminen tai työttömyys? Oma moka kun otit asuntovelkaa etkä varautunut syövän saamiseen, siihen kun lopulta sairastuu 1/3 suomalaisista, jne.
"Tämä on vain pelkkä flunssa"