Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä "koronakitinä" ärsyttää sinua? - peukutusketju

Vierailija
18.02.2021 |

Mikä koronaan liittyvä valittamisen aihe ärsyttää sinua ja miksi? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = samaa mieltä, ärsyttää. Peukku alas = eri mieltä, ei ärsytä minua.

"Jos ei ole suoraan kielletty matkustamasta, niin matkustan. Suositus on vain suositus." Kommentointi on tätä luokkaa ja sitten ihmetellään, kun muut kommentoivat sinun käyttäytyvän vastuuttomasti ja tuomitsevat matkustamisesi.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaan kaikkia osallistumaan tähän koronauskontoon ja sen outoihin rituaaleihin, joilla vedätetään koko maailmaa.

Vierailija
22/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä pitää avata toiminta, jotta me taiteilijat/muusikot saadaan töitä ja talous kuntoon. On niin väärin, että meidän elinkeinoa sorretaan."

En ymmärrä, miksi yksittäisen alan pitäisi olla jotenkin eriarvoisessa asemassa. Sitä paitsi, nämä kovinta melua pitäneet muusikot ovat niitä, joilla on verotustietojen mukaan ollut paksu tilipussi. Miksi eivät ole säästäneet pahan päivän varalle?

Ei niille taviksille joilta rajoitukset ovat vieneet elinkeinon, anneta palstatilaa. Joku Viljami valoteknikko tai Sanna roudari eivät ole julkkiksia, vaan tavallisia työttömiä, joilla ei nyt ole muutakaan työtä. Eikä näitä kukaan haastattele edes pyynnöstä.

Sama juttu kuin naapurin Ramilla, jonka lounasravintolassa ei ole asiakkaita, sillä he ovat etätöissä. Ja nyt sitä ei kannata yrittää avata edes illaksi a la cartea varten, koska kohtahan ne suljetaan kuuden jälkeen. Rami ei ole mikään TV-kokki, joka on mediaseksikäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä pitää avata toiminta, jotta me taiteilijat/muusikot saadaan töitä ja talous kuntoon. On niin väärin, että meidän elinkeinoa sorretaan."

En ymmärrä, miksi yksittäisen alan pitäisi olla jotenkin eriarvoisessa asemassa. Sitä paitsi, nämä kovinta melua pitäneet muusikot ovat niitä, joilla on verotustietojen mukaan ollut paksu tilipussi. Miksi eivät ole säästäneet pahan päivän varalle?

En ole nähnyt yhtäkään tuollaista juttua. Sen sijaan toki esiintyvät taiteilijat ovat kertoneet - huom median kysyessä heiltä kommenttia - että on ankeaa ja pennit tiukalla.

Miksi ihmeessä EI saisi sanoa totuutta?

Se EI ole sama asia kuin että he vaatisivat koronarajoitusten purkamista. Jos niitä jotkut ovat vaatineet, niin esiintymispaikkojen pitäjät ja tapahtumajärjestäjät. Mikä on ihan eri asia kuin esiintyvät taiteilijat itse.

Toki heistä osa voi olla hiljaa tuota mieltä, mutta fiksummasta päästä he kyllä ainakin ymmärtävät, että tuollaisen sanominen ääneen samaan aikaan, kun ihmisiä kuolee koronaan olisi aika itsekkään oloista.

Sitä paitsi, keikat ovat olleet esimerkiksi muusikoilla jäissä jo vuoden. Monet painavat si duunia todella pienellä elannolla. Millä siitä säästää vuoden varoiksi? Kerropa, kun niin tunnut senkin paremmin tietävän.

Kai ymmärrät, että esiintyvien taiteilijoiden työttömyysturva on todella pieni. TE-toimisto saattaa tulkita heidät yrittäjiksi, vaikka he olisivatkin olleet koko ajan erilaisissa työsuhteessa. Tyypillisesti eri projekteissa keikkaa tekevät muusikot tekevät useaa duunia yhtä aikaa.

Siinä sitten ihmetellään, mistä maksetaan tyypille työkkärikorvausta, koska palkansaajan työttömyyskorvaus on päätetty evätä, eikä hän - koska ei ole koskaan yritystä edes perustanut - ole maksanut yrittäjän työttömyysturvaa.

Ja ei, en ole minkään alan taiteilija enkä free lancer, vaan ihan kk-palkkainen ihminen. Tyhmyys ja kateus vaan tuppaa ärsyttämään.

Vierailija
24/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei voi mennä minnekään." Mihin haluaa mennä, melukonserttiin? "Ketään ei voi nähdä." Edelleen voi nähdä jonkun jos on, joku tai jotkut. Siinä on vain muutama rajoite.

Vierailija
25/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noi taiteilijat ja muusikot kitisee? Itse ovat valinneet jo valmiiksi epävarman alan, joka työllistää huonosti ja on muutenkin epävarma.

Vierailija
26/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että pelätään tautia ja vaaditaan toisilta toimenpiteitä, mutta ei viitsitä itse laihduttaa.

Läskivihaaja iskee jälleen :D

En tiedä ketään joka olisi kuollut, mutta kaksi tiedän joilla korona vaikuttaa vielä kohta puoli vuotta tartunnan jälkeenkin ja nämä ovat kyllä molemmat ihan normaalipainoisia. 

Jep, mutta tilastoista et ymmärrä mitään. No 85 % menehtyneistä on ylipainoisia. Ymmärrätkö mitä tämä tarkoittaa?

Ymmärrän toki. Ei kai kukaan kuvittele että ainoa syy miksi koronaa "pelätään" on sen jonkin verran normaalia korkeampi kuoleisuus? Suurimmalle osalle väestöä se ongelma on nimenomaan nuo pitkään jatkuvat ongelmat.

Vierailija
27/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitus maskeista ärsyttää. Siis lähinnä se, että keksitään mitä ihmeellisimpiä syitä, ettei niitä muka voisi käyttää, tyyliin "silmälasit huurustuu, nenä vuotaa, tulee paniikkihäiriö jne." Aatteleeko nämä tyypit yhtään muita. Mun sisko joutuu pukeutumaan joka päivä 8 tunniksi kokosuojapukuun näiden ääliöiden takia.

Nää on varmaan samoja tyyppejä, jotka ei kehtaa käyttää kortsua. Ottavat mieluummin tippurin, kupan, visvasyylän ja hiv:n, kuin käyttäisivät kortsua.

Vierailija
28/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että pelätään tautia ja vaaditaan toisilta toimenpiteitä, mutta ei viitsitä itse laihduttaa.

En tiedä ketään joka olisi kuollut, mutta kaksi tiedän joilla korona vaikuttaa vielä kohta puoli vuotta tartunnan jälkeenkin ja nämä ovat kyllä molemmat ihan normaalipainoisia. 

Jep, mutta tilastoista et ymmärrä mitään. No 85 % menehtyneistä on ylipainoisia. Ymmärrätkö mitä tämä tarkoittaa?

Ymmärrän toki. Ei kai kukaan kuvittele että ainoa syy miksi koronaa "pelätään" on sen jonkin verran normaalia korkeampi kuoleisuus? Suurimmalle osalle väestöä se ongelma on nimenomaan nuo pitkään jatkuvat ongelmat.

Tuota noin. Kuolleet on kuolleet n. 84 vuotiaana tähän tautiin. Normaali kuolinikä on n. 82.

Oiskohan ikä ylipainoa isompi riskitekijä?

Vierailija
29/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitus maskeista ärsyttää. Siis lähinnä se, että keksitään mitä ihmeellisimpiä syitä, ettei niitä muka voisi käyttää, tyyliin "silmälasit huurustuu, nenä vuotaa, tulee paniikkihäiriö jne." Aatteleeko nämä tyypit yhtään muita. Mun sisko joutuu pukeutumaan joka päivä 8 tunniksi kokosuojapukuun näiden ääliöiden takia.

Nää on varmaan samoja tyyppejä, jotka ei kehtaa käyttää kortsua. Ottavat mieluummin tippurin, kupan, visvasyylän ja hiv:n, kuin käyttäisivät kortsua.

Entäs, jos en käytä maskia siksi, että ne on tunnustetusti ja tutkitusti turhia "viruksen" leviämisen estämisessä?

Vierailija
30/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noi taiteilijat ja muusikot kitisee? Itse ovat valinneet jo valmiiksi epävarman alan, joka työllistää huonosti ja on muutenkin epävarma.

Sun logiikalla ei sitten saa valittaa kukaan mukaan. "Itsepä ovat valinneet tuon alan". Kai tajuat, että koronapandemia on historiallisesti ihan ainutkertainen, olisi saanut olla melkoinen nostradamus tuon aavistakseen.

Itse kiitän kyllä vakaasti kaikkia taiteilijoita siitä, että he ovat työnsä epävarmuudesta huolimatta ryhtyneet alalleen. He tekevät elämästämme paremman.

Vierailija
31/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää kitinä siitä miten kaikki pitäisi laittaa kiinni niin elettäisiin loppuelämä onnelisena kun totuus on ihan jotain muuta.

Vierailija
32/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun minä pelkään koronaa, ja olen introvertti erakkoluonne, koronarajoitukset eivät saa harmittaa ketään. Jos harmittaa, se on merkki ilman muuta siitä, ertä he eivät noudata niitä ja ovat itsekkäitä"

Vierailija
33/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin. Kuolleet on kuolleet n. 84 vuotiaana tähän tautiin. Normaali kuolinikä on n. 82.

No siihen en osaa sanoa mitään. En ole kokenut tarpeelliseksi kauheasti tutustua kuolleiden ikään/muihin ominaisuuksiin. Olen ymmärtänyt lehtijuttujen perusteella että suurin riski kuolemaan on ylipainoisella, vanhalla, tupakoivalla miehellä, jolla on lisäksi kroonisia sairauksia.

Vierailija
34/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei pääse ulkomaille." Ymmärtää tavallaan hyvin sen, mutta on ihmisiä jotka eivät pääse matkustamaan ehkä koskaan enää (ei ole rahaa tai muuta mahdollisuutta). Eivät ole voineet matkustaa ulkomaille aiemminkaan tai pääse, jos haluaisi muuttaa suomesta. Voiko miettiä miltä se tuntuu. Ei voi vai. Selvä.

Vierailija
35/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs, jos en käytä maskia siksi, että ne on tunnustetusti ja tutkitusti turhia "viruksen" leviämisen estämisessä?

Käytä ffp2 tai ffp3 -maskia, kun se tieteellisten tutkimusten mukaan suojaa tartunnalta. Pakkoko se on aina käyttää halvinta ja huonointa. Ja toisaalta, vaikka se huono maski ei suojaa sinua kovin hyvin, niin se suojelee muita sun pärskeiltä, ja pienentää siten muiden sairastumisriskiä, varsinkin jos myös muut käyttävät maskeja. Minä suojaan sinua, sinä minua.

Vierailija
36/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä ffp2 tai ffp3 -maskia, kun se tieteellisten tutkimusten mukaan suojaa tartunnalta. Pakkoko se on aina käyttää halvinta ja huonointa. Ja toisaalta, vaikka se huono maski ei suojaa sinua kovin hyvin, niin se suojelee muita sun pärskeiltä, ja pienentää siten muiden sairastumisriskiä, varsinkin jos myös muut käyttävät maskeja. Minä suojaan sinua, sinä minua.

En käytä mitään kuonokoppia enkä vaadi sinua "suojaamaan" minua. Joten älä sinä käskytä minua laittamaan kuonokoppaa. Olen sitä paitsi täysin terve.

Vierailija
37/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt yhtäkään tuollaista juttua. Sen sijaan toki esiintyvät taiteilijat ovat kertoneet - huom median kysyessä heiltä kommenttia - että on ankeaa ja pennit tiukalla.

Miksi ihmeessä EI saisi sanoa totuutta?

Se EI ole sama asia kuin että he vaatisivat koronarajoitusten purkamista. Jos niitä jotkut ovat vaatineet, niin esiintymispaikkojen pitäjät ja tapahtumajärjestäjät. Mikä on ihan eri asia kuin esiintyvät taiteilijat itse.

Toki heistä osa voi olla hiljaa tuota mieltä, mutta fiksummasta päästä he kyllä ainakin ymmärtävät, että tuollaisen sanominen ääneen samaan aikaan, kun ihmisiä kuolee koronaan olisi aika itsekkään oloista.

Sitä paitsi, keikat ovat olleet esimerkiksi muusikoilla jäissä jo vuoden. Monet painavat si duunia todella pienellä elannolla. Millä siitä säästää vuoden varoiksi? Kerropa, kun niin tunnut senkin paremmin tietävän.

Kai ymmärrät, että esiintyvien taiteilijoiden työttömyysturva on todella pieni. TE-toimisto saattaa tulkita heidät yrittäjiksi, vaikka he olisivatkin olleet koko ajan erilaisissa työsuhteessa. Tyypillisesti eri projekteissa keikkaa tekevät muusikot tekevät useaa duunia yhtä aikaa.

Siinä sitten ihmetellään, mistä maksetaan tyypille työkkärikorvausta, koska palkansaajan työttömyyskorvaus on päätetty evätä, eikä hän - koska ei ole koskaan yritystä edes perustanut - ole maksanut yrittäjän työttömyysturvaa.

Ja ei, en ole minkään alan taiteilija enkä free lancer, vaan ihan kk-palkkainen ihminen. Tyhmyys ja kateus vaan tuppaa ärsyttämään.

Esiintyvien taiteilijoiden pieni työttömyysturva ja kulttuurialan epävarmuus ja kova kilpailu on ollut tiedossa jo vuosia, mutta vasta nyt siihen herättiin, kun oma palkkapussi on uhattuna. On iso etuoikeus, jos on kyennyt elättämään itsensä keikoilla tai taiteella, koska harva koulutettukaan taitelija siihen pystyy täyspäiväisesti. Nämä ongelmat olivat jo ennen koronaa ja nyt ne näkyvät vain yhä selkeämmin ja laajemmin. Sitä paitsi onhan tästä pitäneet meteliä esiintyjätkin kuten Paula Vesala ja Mikko Kivinen ja vaatineet rajoitusten purkamista. Siis tilanteessa, missä nyt variantit levivävät, tartunnat on nousussa ja usea maa on käytännössä täysin suljettu.

Vierailija
38/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä on nyt semmoinen juttu, että sille ei voi tehdä mitään. Ylipainolle sen sijaan voi. Ja jos on terve ja hyväkuntoinen 80-kymppinen, niin ei korona mikään suuri riski ole.

Vierailija
39/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden yrittäjien uhriutuminen ja yritykset vaikuttaa päättäjiin naamioimalla huoli omasta liikevoitosta huoleksi työpaikoista.

Vierailija
40/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun logiikalla ei sitten saa valittaa kukaan mukaan. "Itsepä ovat valinneet tuon alan". Kai tajuat, että koronapandemia on historiallisesti ihan ainutkertainen, olisi saanut olla melkoinen nostradamus tuon aavistakseen.

Itse kiitän kyllä vakaasti kaikkia taiteilijoita siitä, että he ovat työnsä epävarmuudesta huolimatta ryhtyneet alalleen. He tekevät elämästämme paremman.

Tutkijat ovat varoittaneet jo vuosia siitä, että nykyisen kaltainen meininki ja ekokatastrofit tuovat muun muassa pandemioita mukanaan. Sitä ei vain ole haluttu kuulla. Lama voi iskeä koska tahansa ilmankin pandemiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan