Mikä "koronakitinä" ärsyttää sinua? - peukutusketju
Mikä koronaan liittyvä valittamisen aihe ärsyttää sinua ja miksi? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = samaa mieltä, ärsyttää. Peukku alas = eri mieltä, ei ärsytä minua.
"Jos ei ole suoraan kielletty matkustamasta, niin matkustan. Suositus on vain suositus." Kommentointi on tätä luokkaa ja sitten ihmetellään, kun muut kommentoivat sinun käyttäytyvän vastuuttomasti ja tuomitsevat matkustamisesi.
Kommentit (51)
"Kyllä pitää avata toiminta, jotta me taiteilijat/muusikot saadaan töitä ja talous kuntoon. On niin väärin, että meidän elinkeinoa sorretaan."
En ymmärrä, miksi yksittäisen alan pitäisi olla jotenkin eriarvoisessa asemassa. Sitä paitsi, nämä kovinta melua pitäneet muusikot ovat niitä, joilla on verotustietojen mukaan ollut paksu tilipussi. Miksi eivät ole säästäneet pahan päivän varalle?
"On niin väärin rajoittaa baarien toimintaa!"
Ai onko? Tutkitusti niistä on lähtenyt isoja tartuntaketjuja. Ihan turha vedota siihen, että otetaan vähemmän porukkaa sisälle ja tarjolla on käsidesiä. Ei se paljon lohduta, kun humalaiset kaulailee toisiaan ja pakkautuu pieniin pöytiin, vaikka ravintolassa olisi tilaa.
Mikään koronakitinä ei ärsytä minua ollenkaan, vaikka en pitäisikään henkilön toimintaa hyväksyttävänä.
Ymmärrän TÄYSIN kaikenlaisen koronakitinän eli sen, että ihmisiä yksinkertaisesti v tuttaa tämä alati venyvä rajoitettu elämä.
Itse esim. olen aivan kypsänä ja käytän rauhoittavia yrttejä hillitäkseni koronatilanteen tuomasta turhautumisesta kumpuavan aggression.
Väitteet, että olisi jotenkin vakava asia.
"Etäpalaverit eivät korvaa läsnäoloa", huomionkipeiden ekstroverttien koronamantra
Että kaikki ollaan samassa veneessä.
"Miksi kritisoidaan, että me saatiin korona, kun se olisi voinut osua kenen tahansa kohdalle." Nämä kommentit tulee yleensä heidän suustaan, jotka ovat jatkaneet elämää ihan normaalisti, matkustelevat, näkevät tuttuja, kulkevat avoinna olevissa paikoissa ja sosialisoivat, minkä ehtivät. Hmm...miksiköhän teitä kritisoidaan.
"Se on vaan maski suositus, ei mun, maailman navan, tarvitse sitä käyttää. '
Tähän ääliöintiin pätee tää viisaus;
"The clitoris has 8000 nerve endings, but it's not as sensitive as privileged assholes having to wear a mask during a pandemic"
Kilpailu siitä, kuka kärsii tilanteesta eniten.
"Miksi et halua tavata? Ei meillä mitään koronaa ole, älä ylireagoi."
Näitä ihmettelyjä olen saanut kuulla useampiakin. Perheeseemme kuuluu raskaana oleva ja riskiryhmäläinen. Emme ole tilanteen vuoksi halunneet tavata kavereita tai muita edes ohimennen. Arkeen on liki vuoden kuulunut vain välttämättömät tapaamiset: neuvolakäynnit, pakolliset työtehtävät ja kaupassa käynti harvakseltaan.
Ihmettelijät ovat heitä, joilla on tosi laajat sosiaaliset verkostot ja tapaavat ihmisiä jatkuvasti päikyssä, koulussa, töissä, harrastuksissa ja vapaa-ajalla. Emme halua välillisesti altistaa itseämme kymmenille ihmisille, kun rajoitamme jo omia menoja valmiiksi. Tätä ei ymmärretä sitten millään.
"Ei nää rajoitukset ole sen arvoisia, kun teholla on x ihmistä ja sairaalassa muuten y ihmistä hoidossa."
Saattaisit olla vähän eri mieltä, jos se sairaalassa tehohoidossa makaava olisi oma perheenjäsenesi tai muu läheisesi...
Se, että pelätään tautia ja vaaditaan toisilta toimenpiteitä, mutta ei viitsitä itse laihduttaa.
Kun nää maskit on niiiin hankalia...
Vierailija kirjoitti:
"Se on vaan maski suositus, ei mun, maailman navan, tarvitse sitä käyttää. '
Tähän ääliöintiin pätee tää viisaus;
"The clitoris has 8000 nerve endings, but it's not as sensitive as privileged assholes having to wear a mask during a pandemic"
Mitään pandemiaa ei ole ja maskit on tutkitusti turhia. Kumma kun ei mene jakeluun.
Ravintola- ja kulttuurialan jatkuva valittaminen etenkin kun vertaa moniin muihin maihin, missä ei edes saa sen vertaa tehdä kuin täällä. Ymmärrän, että tilanne on hankala, mutta mun mielestä tuo on myös osin ammatinvalintakysymys. Riskit on tiedostettava ja että työt voi mennä alta muutenkin markkinoiden muuttuessa tai jonkun toisen noustessa alalle ja syrjäyttäen toisen yrityksen alalta. Se on ikävää, mutta näin tämä järjestelmä toimii. Nyt on se aika, kun se riski on realisoitunut. Ja lisäksi rahallista tukea on myös annettu näille kaikille aloille, ja niin toki pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
"Ei nää rajoitukset ole sen arvoisia, kun teholla on x ihmistä ja sairaalassa muuten y ihmistä hoidossa."
Saattaisit olla vähän eri mieltä, jos se sairaalassa tehohoidossa makaava olisi oma perheenjäsenesi tai muu läheisesi...
En muuta mieltäni, rajoitukset ovat ylimitoitettuja. Miljoonia työttöminä ja kurjuudessa.
Pelätään niin hurjasti jotain koronaa, vaikka syöpä on se mitä olisi ihan oikeasti syytä pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Se, että pelätään tautia ja vaaditaan toisilta toimenpiteitä, mutta ei viitsitä itse laihduttaa.
Läskivihaaja iskee jälleen :D
En tiedä ketään joka olisi kuollut, mutta kaksi tiedän joilla korona vaikuttaa vielä kohta puoli vuotta tartunnan jälkeenkin ja nämä ovat kyllä molemmat ihan normaalipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskivihaaja iskee jälleen :D
En tiedä ketään joka olisi kuollut, mutta kaksi tiedän joilla korona vaikuttaa vielä kohta puoli vuotta tartunnan jälkeenkin ja nämä ovat kyllä molemmat ihan normaalipainoisia.
Jep, mutta tilastoista et ymmärrä mitään. No 85 % menehtyneistä on ylipainoisia. Ymmärrätkö mitä tämä tarkoittaa?
Kyttääminen, että kenellä on kaupassa maski jne.