AstraZeneca-rokotteen saaneita?
Kokemuksia, tuliko oireita ym. Itse odottelen kutsua rokotukseen ja mielellään juuri tuon Astran otan.
Kommentit (409)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain ekan rokotteen eilen aamupäivällä ja illalla nousi järjettömät vilunväreet, mittasin lämmön ja se oli 37.6 astetta. Otin Buranan, mutta se ei tuntunut auttavan. Nukahdin pariksi tunniksi ja herätessäni minulla oli aivan kamala olo ja palelu. Kuumetta oli 38 astetta. Otin tällä kertaa 800mg Panadolin ja 600mg Buranan ja niiden turvin sain loppuyön nukuttua. Nyt ei ole kuumetta, eikä lämpöä, vilunväristykset jatkuvat ja olen väsynyt, kun en saanut kunnolla nukuttua. Lisäksi päätä särkee hieman ja pistoskohta on kosketusarka, enkä pysty oikein käyttämään kättäni raskaiden asioiden nosteluun. Toivotaan, ettei kuume nouse uudestaan ja olo pikkuhiljaa helpottuisi.
Teen päivitystä tähän, olen siis 21-vuotias ja en ole näin vahvasti ikinä rokotteisiin reagoinut, pientä väsymystä ollut vain rokotuspäivänä, siinä kaikki.
Olin siis eilen päivän ihan zombitilassa ja todella väsynyt. En jaksanut tehdä mitään, makasin vain sängyssä ja katsoin Netflixiä. Liikkuminen ei onnistunut, olin jotenkin voimaton, joten liikkumiseni rajoittuivat vessakäynteihin. Lisäksi lihakseni olivat kipeät. Vilunväristykset jatkuivat koko päivän, mutta lämpöä minulle ei enää noussut. Koin myös oudon aivosumun, unohtelin sanoja ja kirjoitin vähän niin ja näin. Särkylääke auttoi ja otin yöksi saman tujun annoksen parasetamolia ja ibuprofeenia.
Tänään olo on ollut virkeämpi, sillä nukuin 12h. Vähän väsyttää, mutta olo ei ole kuumeinen. Liikkuminenkin sujuu jo paremmin, pistoskohta on edelleen arka, ja siihen on noussut joku paukama.
Vielä näin illan päälle päivitystä: olo ollut parempi, mutta nyt iltapäivällä alkoivat taas satunnaiset viluväristyskohtaukset. Mittasin äsken lämmön ja se oli taas 37.7. Ajattelen, että eilen kuume ei noussut, kun söin lihaskipuihin särkylääkettä, joten se piti lämmönkin alhaisena. Täytynee ottaa yöksi taas särkylääkettä, että saa nukuttua.
Äitinikin (51v.) sai koronarokotteen pari viikkoa sitten ja kertoi, että illalla nousi vähän lämpöä ja seuraavana päivänä väsytti ja siinä se. Tässä on siis selvästi ero nuoremman ja vanhemman välillä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä te olette jotka olette saanneet kovat lihaskivut ja kuumeen AZstä?
35 ja pienikokoinen nainen olen. Sen lisäksi saatoin jo sairastaa koronan, oli todella pahat keuhko-oireet kuukauden mutta testi näytti negaa. Ei tule noin rajuja astman pahenemisvaiheita todellakaan ees joka toinen vuosi.
Sain rokotteen tällä viikolla ja edelleen lämpöä ja kovat lihaskivut, ei jaksa tehdä mitään.
Viikko sitten otettu ja oireet samat kuin kaikissa muissakin rokotteissa eli ei juuri mitään, pistoskohta päivän vähän kipeä. Nyt otetaan mitä tarjotaan ja jatkossa valitaan tarkemmin jos annetaan valita.
Sain rokotteen viisi päivää sitten. Korkea kuume nousi, jäsen- ja päänsärky, sydämen syke tiheni ja olo oli rokotusta seuranneen yön hirveä. Parin päivän päästä tuli rokotuskäden ranteeseen kova, kipeä patti. Epäiltiin veritulppaa, mutta ei selvinnyt mikä se on. Odotan pääsyä ultraan. Oksettava olo yhä ja väsymys. En olisi Astra Zenecaa ottanut, jos olisin tiennyt. Haittailmoitus on lähtenyt Fimealle.
Jos pysyvät jälkihaitat, kukaan korvaa niitä. Suomessa ei saa eutanasia-piikkiäkään tähän. Jos olet pitkäaikais-sairas niin älä erehdy ottamaan Astraa. En ole rokotevastainen mutta haluan tuoda esiin että haitat voivat jäädä pysyviksi. Saatanallista elää sitten.
Astran ottaneille, joille pahoja haittoja jäänyt päälle, tulisi perustaa oma Face-ryhmä.
Miehelleni, joka sairastaa jotakin mystistä lihassairautta, tuli yli 40 asteen kuume ja aivan hirveät säryt. Joka paikkaa särki niin, ettei koskaan ja koko ajan häntä särkee muutenkin. Itselleni "normaalit" kuume, särky ja vilutus. Itselläni rokotuskohdassa mustelma ja se on kipeä ja kutisee. Välillä kummallakin hetkittäinen puutumisen tunne rokotuskädessä kädessä ja tänään, kun rokotuksesta neljä päivää, mietin koko ajan, että onko vain niska jumissa vai esim. keuhkoveritulppaoireita. Sairastan itse harvinaista lymfangioleiomyomatoosia ja siihen lääke Rapamune ja mitä kaikkea tämä yhdistelmä sitten aiheuttaakaan. Täyttä rokotussuojaa ei ainakaan pitäisi tulla tuon lääkkeen vuoksi. Mutta mietityttää, että mitä toinen annos aiheuttaa. Toivottavasti ei ainakaan pahempia oireita.
AstraZenecasta tehty jo yli 100 haittavaikutusta Fimeaan. Kannattaa harkita et ottaako toisen annoksen vai nk. paremman rokotteen jos saa valita. On niin yksilöllistä tässä et mikä on lopputulos.
Olen tässä ihmetellyt, miksi niin moni ei seuraa lääketieteellisiä uutisia kun ollaan koronakriisin keskellä? Moni ei esim. ymmärrä' mitä rokoteteho tarkoittaa. Jos joku ei vielä tiedä, niin rokoteho tarkoittaa tätä: jos rokotteen teho on 80% esimerkiksi, niin sen tarkoittaa etytä 80-prosentilla rokotetuista on 100% suoja koronaa vastaan.20 prosenttia voi silti saada koronatartunnan, mutta näilläkin se korona tulee joko lieväoireisena tai oireettomana. Eli ainoastaan 20% voi saada ja levittää koronaa rokotteen jälkeen.
Koronarokotteet ovat siis supertehokkaita koronaa vastaan. Influenssarokotteiden teho vaihtelee vuosittain ja on yleensä 40-60%. Vanhuksilla influenssarokotteiden teho on aina heikompi, kuin myös koronarokotteiden teho.Vanhuksien immuunipuolustus on sen verran heikentynyt, ettei rokotteet anna yhtä voimakasta suojaa virustartunnoille kuin mitä nuoret saavat.
Jos siis olet AstraZenecan saanut nuorehko henkilö ja sait rokotereaktion (kuume- lihaskivut yms) olet todennäköisesti jo ensimmäisen rokotteen jäljiltä 100% immuuni koronalle.
Lähteet: https://www.firstpost.com/health/astrazeneca-vaccine-is-80-4-pfizer-vac…
Ja: https://www.businessinsider.com/covid-vaccine-one-shot-effectiveness-pf…
45, hoikka, hyväkuntoinen. Kuume, lihaskivut, vuoteen omana vuorokausi. Vesiripulia muutama päivä, lisäksi rokotettu käsivarsi kipeä viikon. Huimausta pari viikkoa rokotteen jälkeen. Samat oireet tuli kahdelle 30 + vuotiaalle rokotetulle työtoverilleni, muille työkavereille ei yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lämpöä, päänsärkyä ja väsymystä tuli. Meni ohi vuorokaudessa.
Samoin täällä.
Tietääkö kukaan, kuinka isolle osalle tulee oireita (lämpö, säryt yms.)?
Työkaverin tuttu sai. Ei mitään oireita, lievä kipu pistoskohdassa, ei muuta.
Onkohan kukaan raskaana ollut saanut rokotetta? Meillä yritys päällä jatkuvasti, joten en voi koskaan olla sata varma, ettei olisi tärpännyt. Aika ensi viikolla.
Astrassa ensimmäisestä rokotteesta enemmän oireita ja toisesta vähemmän. Pfizerista just toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Sain rokotteen tänään ja oireita odottelen.
Onko muuten missään ollut tarkemmin, kuinka pitkään rokottamisesta on mennyt, kun embolian oireet ovat alkaneet?
Olen kuullut että n.10 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä ihmetellyt, miksi niin moni ei seuraa lääketieteellisiä uutisia kun ollaan koronakriisin keskellä? Moni ei esim. ymmärrä' mitä rokoteteho tarkoittaa. Jos joku ei vielä tiedä, niin rokoteho tarkoittaa tätä: jos rokotteen teho on 80% esimerkiksi, niin sen tarkoittaa etytä 80-prosentilla rokotetuista on 100% suoja koronaa vastaan.20 prosenttia voi silti saada koronatartunnan, mutta näilläkin se korona tulee joko lieväoireisena tai oireettomana. Eli ainoastaan 20% voi saada ja levittää koronaa rokotteen jälkeen.
Koronarokotteet ovat siis supertehokkaita koronaa vastaan. Influenssarokotteiden teho vaihtelee vuosittain ja on yleensä 40-60%. Vanhuksilla influenssarokotteiden teho on aina heikompi, kuin myös koronarokotteiden teho.Vanhuksien immuunipuolustus on sen verran heikentynyt, ettei rokotteet anna yhtä voimakasta suojaa virustartunnoille kuin mitä nuoret saavat.
Jos siis olet AstraZenecan saanut nuorehko henkilö ja sait rokotereaktion (kuume- lihaskivut yms) olet
Lähteet: https://www.firstpost.com/health/astrazeneca-vaccine-is-80-4-pfizer-vac…
Ja: https://www.businessinsider.com/covid-vaccine-one-shot-effectiveness-pf…
Entä nämä joille ei tule oireita?Ikinä ei yksikään rokote ole aiheuttanut tälläisiä oireita,onko ne ollut tehottomia?
Vierailija kirjoitti:
Aamulla sain, ei ainakaan vielä ole mitään oireita.
12-14 h rokotuksesta alkavat.
Miulle tuli kans korkia kuume melkeen 39 astetta 12h rokotuksesta. Se kesti melke 2 päivää. Buranaa ja parasetamolilla kuumetta sain alas sinne 37 reiluhun ja rokotuskohta ol nii pal kipiä. Makasin vaa. Mutta siit ne oireet män ja ei jäänyt muita. Joistain luin, että tehosteests tullee enemmän oiretta mut miul tuli täst ekast. Sit luin aiheesta niin kyl sit on mahdollista, että ne joilla eka rokotus tuo kovat oireet, on mahdollista et olis korona jo sairastettu aiemmin. Itel oli vuos sitt kova flunssa ja hengenahdistusta mut en päässyt koronatestihin. Et on minun kohal iha mahdollista et olisin sen jo sairastanukkin. Kyllä astra zeneca uskaltaa ottaa. Älkää nyt ihmiset uskoko disinformaatioon ja jättäkö rokotetta ottamatta. Bisnes nää rokotukset tietysti on mutta kaikki maailmassa on.