AstraZeneca-rokotteen saaneita?
Kokemuksia, tuliko oireita ym. Itse odottelen kutsua rokotukseen ja mielellään juuri tuon Astran otan.
Kommentit (409)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla rokotteen saaneiden ikä eli onko kaikki rokotuksen jälkeen oireita saaneet nuorempia ihmisiä. Kun tästähän on virallistakin tietoa. että nuoret ja hoikat oireilee. Itse olen 57-vuotias ja ei mitään jälkioireita.
Minä olen 61-v. ja sain rokotuksen toissapäivänä. Rokotuspäivän iltana tuli vilunväristyksiä ja paleli, mutta kuumetta en mitannut. Saattoi sitä jonkin verran olla, koska iho tuntui aralta. Päätä, niskaa ja hartioita sekä selkää särki vähän. Panadol auttoi niin, että olo oli taas normaali. Seuraavana päivänä ei ollut enää mitään oireita.
48 v, rokotuksesta pari viikkoa. Nosti lämmön, rajut vilunväristukset, kova päänsärky, oksetti. Rajuimmat oireet menivät muutamassa tunnissa ohi, mutta useita päiviä oli tosi väsynyt olo.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kukaan raskaana ollut saanut rokotetta? Meillä yritys päällä jatkuvasti, joten en voi koskaan olla sata varma, ettei olisi tärpännyt. Aika ensi viikolla.
Onkohan täällä tosiaan ketään, joka olisi sattunut olemaan raskaana rokotteen saadessaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap haluaa DNA-rokotteen?
RNA-rokotteen.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/RNA
Mutta mitään kokemustahan ei ole vaikuttaako tämä perimään.
Astra ei ole rna rokote.
Lääkeinfon mukaan sen tiedot tässä:
Yksi annos sisältää: Simpanssin adenovirusta, joka koodaa SARS-CoV-2-viruksen piikkiglykoproteiinia (ChAdOx1-S*), vähintään 2,5 × 108 infektoivaa yksikköä
*Tuotettu muuntogeenisissä ihmisalkion munuaisten 293-soluissa (HEK293) yhdistelmä-DNA-tekniikalla.Tämä valmiste sisältää muuntogeenisiä organismeja (GMO).”
Löytyy täältä enemmänkin tietoa siitähttps://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=29829&i=ASTRAZENECA_COVID-19+VACCI…
Tämän kun lukee, ei ihmettele yhtään, miksi kyseinen rokote ei kelvannut saksalaisille tai monelle muullekaan. Ei kelpaa itsellenikään. Jään odottamaan parempaa, laadukkaampaa, eettisempää ja tehokkaampaa tuotetta.
Sinä joko otat rokotteen tai et ota. Sen merkkiä sinä et tule päättämään. Edes lääkäri ei voi päättää sitä, mikä rokote annetaan kenellekin.
Monta pitää kuolla ennenkuin Astran käyttö lopetetaan Suomessa? Eikö näyttöä ole jo tarpeeksi...
Onneksi vanhukset osaa jo kieltäytyä
Vierailija kirjoitti:
Veritulppaa isompi riski on 60% suoja. Mitähän jos nyt hätäpäissään alkuun ottaisi tuon Astran ja sitten kun kunnollisia rokotteita on tarjolla, siihen päälle semmoisen?
Tuo 60% mikä täälläkin edelleen pyörii, perustuu joulukuun alun tutkimukseen joka käsitti 4400 henkilön testijoukon ja 4455 henkilön vertailujoukon ja jossa rokotusten väli oli 4 viikkoa. Sen (alustavan) tutkimuksen perusteella rokete suojasi OIREELLISELTA tautimuodolta 60% sen saaneista.
Mikä tärkeämpää, vakavaa tautimuotoa vastaan - eli sellaista josta joutuu sairaalaan, teholle tai arkkuun - suoja oli 100%. Toisin sanoen, ne "suojatta" jääneet eivät olleet kuitankaan täysin suojattomia, vaan heillä tauti tuli vähäoireisena.
Helmikuussa julkaistiin laajempi tutkimus ja sen perusteella:
-Ensimmäinen rokoteannos suojaa 76% oireelliselta tautimuodolta aikavälillä 22-90 päivää rokotuksesta
-Toinen rokoteannos annettuna 90 pv kuluttua nostaa suojan 82,4 prosenttiin. Suoja on parempi 12 viikon rokotevälillä kuin alkuperäisellä 4 viikon rokotevälillä johon joulukuun tutkimus perustui.
-Edelleen, suoja vakavaa tautimuotoa vastaan oli 100%
Itse sain ensimmäisen annoksen AstraZenecaa eilen, koska kuulun toiseen riskiryhmään perusteella "Immuunipuolustusta heikentävä lääkehoito autoimmuunisairauteen". Kun oma immuunipuolustus on lääkkeillä ajettu normaalia heikompaan happeen, niin tieto siitä, että koronatartunta ei vie minua sairaalaan tai joka teholle on se mitä minä ensimmäisenä katson.
Mulle 100% riittää ja riittäisi paljon pienemmätkin prosentit.
Millaiset prosentit sulle pitäisi olla jotta rokote on "kunnollinen"? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla sain, ei ainakaan vielä ole mitään oireita.
12-14 h rokotuksesta alkavat.
Joo, pitää paikkaansa. Aamulla sain, oireet alkoivat puolilta öin. Puistatusta, kipua pistoskohdassa, aamulla kuin olisi ollut kova kohmelo. Päivä alkoi huonosti, huimasi ja iho oli arka päänahassa ja päätä särki. Seuraavana päivänä outoja siristelytuntemuksia ja muutenkin hontelo olo. Pistoskohdassa turvotusta ja kosketusarka. Kolmantena päivänä olo normalisoitui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain eilen astran piikin. Kuumetta 38, kovat lihaskivut. Piti keskellä yötäkin ottaa lisää särkylääkettä, muuten ei onnistunut nukkuminen ollenkaan. Vähän rajummat oireet kuin influenssapiikin jälkeen, saan siitäkin oireita joka vuosi.
Lihaskivut ovat todella repivät. Itse en pystynyt nukkumaan piikitetyn käden kyljellä. Kuumetta vähän yli 38.
Mutta kaikki kestettävässä moodissa ja monen kivut ovat todella aikaikkunassa alle 48 tuntia.
Mulle kävi sama, mitään oireita en huomannut ennen kuin kävin maate. Makasin pistoskyljellä ja huomasin että aristaa hieman pistoskohtaa ja sitten alkoi vilunväristykset ja kertakaikkiaan paska olo, joka helpotti vasta seuraavana iltana. Sellainen, kuin on kova flunssa tulossa. Kahden päivän kuluttua oli olo normaali, paitsi olkapäässä ”arka patti” siinä mihin oli pistetty.
Sinänsä huono ketju, kun ihmiset hehkuttaa, että eilen otin ja vähän kuumetta jne.
Veritulppa tulee vasta n.10 päivän kuluttua rokotuksesta.
Ne ihmiset, kenelle se veritulppa tulee ja joutuvat sairaalaan, niin ne eivät taatusti ole täällä vauvapalstalla vastailemassa näihin ketjuihin.
Tajusin kanssa just äsken että en uskalla ottaa Astran rokotetta. Meillä on suvussa mennyt enoja ja tätejä sydän veritulppaan ja mutsilla on ollut kaksi sydäriä ja yksi tukos jalassa.
Eikö tätäkin nyt voisi katsoa vähän laajemmin ja ottaa perintötekijöitä huomioon. Jos toi rokote veritulppia aiheuttaa olen varmasti yksi joukosta joka sen saa. Astmaatikkona olisin jo kohta vuorossa, mutta iän perustella ei ole saatavilla kuin Astran rokote.
Onko kenellekään toiselle tullut outoja kipuja ja mustelmia n. 2 viikkoa rokotuksen jälkeen?
Astra otettu torstaina. Oli vähän veto pois ja voi ollq ollut vähän lämpöäkin. Normaalisti olin perjantain töissä mutta viikonlopulla lepäilin ehkä vähän enemmän. Pahimmillaan oli vähäistä nivelsärkyä ja ehkä lievää lämmön tunnetta. Keuhkoissa oli kuitenkin jännä tunne vielä tänään. Ei paha mutta jotenkin vähän jännä.
Viikko sitten rokotettu Astralla. Rokotuskohta oli vuorokauden arka. Ei muita oireita.
Tänään hain piikin. Ei vielä oireita mut katotaan huomenna uudestaan. Toi veritulppa homma vähän pelottaa
ette arvaakkaan mitä toisen kierroksen jälkeen.
tai 2v
Vierailija kirjoitti:
Tajusin kanssa just äsken että en uskalla ottaa Astran rokotetta. Meillä on suvussa mennyt enoja ja tätejä sydän veritulppaan ja mutsilla on ollut kaksi sydäriä ja yksi tukos jalassa.
Eikö tätäkin nyt voisi katsoa vähän laajemmin ja ottaa perintötekijöitä huomioon. Jos toi rokote veritulppia aiheuttaa olen varmasti yksi joukosta joka sen saa. Astmaatikkona olisin jo kohta vuorossa, mutta iän perustella ei ole saatavilla kuin Astran rokote.
Jos sukurasite noinkin iso, soita ja kysy josko lääkäri määrää sinulle vahvaa asperiinia tms joka ohentaa verta, esim pariksi kuukaudeksi. Olettaisin sitten voit ottaa rokotteen. Varmista asia.
Kaikki hyvin. Pientä aristusta olkapäässä.
Illalla lämpöä (36.5 -> 37.2)
Seuraavana aamulla kaikki ok.