AstraZeneca-rokotteen saaneita?
Kokemuksia, tuliko oireita ym. Itse odottelen kutsua rokotukseen ja mielellään juuri tuon Astran otan.
Kommentit (409)
Minulle kopsahti vakava infarkti 1,5 vuotta sitten, kävin lähellä kuolemaa ja sitä seuranneiden viiden kuukauden kuluessa jouduin käymään läpi helvetin jota ei tee mieli muistella. Tänä aamuna kävin rokotettavana Astra Zeneca -rokotteella, tämä oli minun valintani.
8 tuntia rokotuksen jälkeen ei mitään sivuoireita/kipuja. Toivottavasti ei tulekaan. Olen hitusen päälle 50 vuotias Covid 19 -riskiryhmään kuuluva mies. Päivitän tätä viestiä mikäli oireita ilmaantuu.
En väheksy kenenkään epäröintejä rokotteiden suhteen, kävin itsekin saman mietinnän lävitse ennen rokotusta.
Yhtenä näkökulmana aiheeseen esimerkiksi Virossa viime viikolla mm. 10 -vuotias lapsi menehtyi tartunnan seurauksena. Mikäli tartunnan saat niin tulet kohtalaisella todennäköisyydellä tietämättäsi levittämään sitä myös läheisillesi.
Ei oikein mitään oireita. Yhden päivän oli pientä kuumetta ja lihaksia vähän särki mutta seuraavana päivänä se oli ohi. Veritulppaa tässä vielä pelkään. Rokotuksesta on tosin jo viikko eli kai sekin riski on jo mennyt, vai?
Kuumetta, kylmiä väreitä ja lihaskipua. Pistokohta on arka ja päätä särkee. Nämä alkoi pistoksen jälkeisenä yönä.
Mun läheiset riskiryhmäläinen 60-v sai astran pari viikkoa sitten: ei mitään oireita ja 80-v sai jonkun toisen kuukausi sitten (ei osannut sanoa minkä) eikä mitään oireita. Sitten mun keski-ikäinen kaveri sai phizerin ekasta piikistä tosi rankan väsymyksen, joutui keskeyttämään työpäivän ja toinen rokotus nosti kuumeen ja vei sänkyyn muutamaksi päiväksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kukaan raskaana ollut saanut rokotetta? Meillä yritys päällä jatkuvasti, joten en voi koskaan olla sata varma, ettei olisi tärpännyt. Aika ensi viikolla.
Onkohan täällä tosiaan ketään, joka olisi sattunut olemaan raskaana rokotteen saadessaan?
Rokotetta ei raskaana oleville.korona rokote vaikuttaa istukkaan.
pitäisi olla ohjeissa ,joita ei sitten noudateta.
eikä raskauta aikoville eikä imettäville.
olen lukenut ja kuullut eri lääkäreiltä,en alalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellekään toiselle tullut outoja kipuja ja mustelmia n. 2 viikkoa rokotuksen jälkeen?
Joku lääkärihän amerikassa kuoli rokotuksen jälkeen. Hänen veriarvonsa oli ihan persiillään. Hävisiköhän häneltä valkosolut tai punasolut kokonaan.
KORONAVIRUS SAIRASTUTTI kaksi rokoteannosta saaneen ihmisen Etelä-Savossa
Jos rokotettu kuolee siihen päivän sisällä ja on korona päällä niin ei tarvii veikkailla mihin tilastoihin se kirjataan ..
Innoissaan tautisista rokotteista!
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein mitään oireita. Yhden päivän oli pientä kuumetta ja lihaksia vähän särki mutta seuraavana päivänä se oli ohi. Veritulppaa tässä vielä pelkään. Rokotuksesta on tosin jo viikko eli kai sekin riski on jo mennyt, vai?
Verenkiertoa parantavia ja vatsaa ärsyttämättömiä lääkkeitä löytyy apteekista, näitä OTC -lääkkeitä käytetään yleisesti esim. infarktin jälkitilan hoidossa ehkäisemään uusia tukoksia. Mikäli oma verenkiertosi epäilyttää niin ota yhteyttä lääkäriin ja pyydä arvio lääkkeiden soveltuvuudesta sinulle ja sopivasta annostuksesta jne.
Pari viikkoa sitten rokote saatu, seuraavana päivänä oli pientä lämpöilyä, ei muuta.
Rokotuksen jälkeen on siis hetken työkyvytön, mutta sen jälkeen voi jatkaa normaalia simpanssin elämää.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä huono ketju, kun ihmiset hehkuttaa, että eilen otin ja vähän kuumetta jne.
Veritulppa tulee vasta n.10 päivän kuluttua rokotuksesta.
Ne ihmiset, kenelle se veritulppa tulee ja joutuvat sairaalaan, niin ne eivät taatusti ole täällä vauvapalstalla vastailemassa näihin ketjuihin.
Tämä "sinänsä huono ketju" aloitettu 18.2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja kirjoitti:
Sain kyseisen rokotteen. Tuli 1,5 vrk mittainen kova kuume, ylimmillään 39,5 ja keskimäärin yli 38 astetta. Kovat lihassäryt ja päänsärky. Pahoinvointia myös. Ovat kyseisen rokotteen normaaleja haittavaikutuksia, mutta kannattaa varautua petipotilaaksi vuorokaudeksi. Oma yksikkö rokotettiin kaikki kerralla ja 50-60% sai nämä samat reaktiot ja kukaan näitä kovia reaktioita saaneista ei ollut työkykyisiä rokotusta seuraavana päivänä. Mutta, se menee ohi ja kertoo puolustusjärjestelmän toiminnasta.
Ei kyllä mistään muusta rokotteesta ole tullut näin vahvoja reaktioita niin suurelle osalle. Joku tässä mättää.
Mun 92v mummo sanoi, että iät ja ajat on rokotteista tullut tuollaisia oireita. Kun kerroin hänelle olevani poissa töistä kun rokotuksen jälkeen nousi kuume.
Se on merkki, että rokote toimii kun elimistö alkaa siihen reagoimaan.
Olen saanut kaikki rokoteohjelman mukaiset rokotteet sekä hepatiitti B- ja 2 influenssarokotusta ja mikään niistä ei ole aiheuttanut tuollaisia oireita.
Tuttuni on nyt teholla astrarokotukseta pari viikkoa. Ei mitään vastaavia oireita aikaisemmin joten voisi ajatella että rokotuksesta johtui.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni on nyt teholla astrarokotukseta pari viikkoa. Ei mitään vastaavia oireita aikaisemmin joten voisi ajatella että rokotuksesta johtui.
Voitko kertoa, mikä tälle tuttavallesi tuli, että hän joutui teholle?
Kuinka pian rokotuksen jälkeen hän sairastui?
Kiitos vastauksesta jo etukäteen.
minuutilleen viikko sitten AZ, mitään mainittavaa ei tapahtunut. Peukaloissa hetken pientä kipua, pari juuri ja juuri havaittua vilunväristystä, hiukan, n. 15 min lievää päänsärkyä. Ei muuta minulla ja serkulla kädet ja jalat kylmät ekana yönä ja horkkamainen vilu vähän aikaa, ei muuta tuon jälkeen.
Serkun 94-ikäisellä isällä ei minkäänlaisia tuntemuksia, mutta sai Pfizer'in.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja kirjoitti:
Sain kyseisen rokotteen. Tuli 1,5 vrk mittainen kova kuume, ylimmillään 39,5 ja keskimäärin yli 38 astetta. Kovat lihassäryt ja päänsärky. Pahoinvointia myös. Ovat kyseisen rokotteen normaaleja haittavaikutuksia, mutta kannattaa varautua petipotilaaksi vuorokaudeksi. Oma yksikkö rokotettiin kaikki kerralla ja 50-60% sai nämä samat reaktiot ja kukaan näitä kovia reaktioita saaneista ei ollut työkykyisiä rokotusta seuraavana päivänä. Mutta, se menee ohi ja kertoo puolustusjärjestelmän toiminnasta.
Ei kyllä mistään muusta rokotteesta ole tullut näin vahvoja reaktioita niin suurelle osalle. Joku tässä mättää.
Mun 92v mummo sanoi, että iät ja ajat on rokotteista tullut tuollaisia oireita. Kun kerroin hänelle olevani poissa töistä kun rokotuksen jälkeen nousi kuume.
Se on merkki, että rokote toimii kun elimistö alkaa siihen reagoimaan.Olen saanut kaikki rokoteohjelman mukaiset rokotteet sekä hepatiitti B- ja 2 influenssarokotusta ja mikään niistä ei ole aiheuttanut tuollaisia oireita.
Tämä minuakin mietityttää kun en ole kuullut koskaan tälläisistä haittavaikutuksista rokotteilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellekään toiselle tullut outoja kipuja ja mustelmia n. 2 viikkoa rokotuksen jälkeen?
Joku lääkärihän amerikassa kuoli rokotuksen jälkeen. Hänen veriarvonsa oli ihan persiillään. Hävisiköhän häneltä valkosolut tai punasolut kokonaan.
Häneltä hävisi verihiutaleet Pfizerin rokotuksen jälkeen.