Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AstraZeneca-rokotteen saaneita?

Vierailija
18.02.2021 |

Kokemuksia, tuliko oireita ym. Itse odottelen kutsua rokotukseen ja mielellään juuri tuon Astran otan.

Kommentit (409)

Vierailija
161/409 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai tämän rokotteen maaliskuun alussa. Vähän oli kuulemma flunssainen ja väsynyt olo. Seuraavana aamuna taas ihan normaali olo.

Vierailija
162/409 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap haluaa DNA-rokotteen?

RNA-rokotteen.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/RNA

Mutta mitään kokemustahan ei ole vaikuttaako tämä perimään.

Astra ei ole rna rokote.

Lääkeinfon mukaan sen tiedot tässä:

Yksi annos sisältää: Simpanssin adenovirusta, joka koodaa SARS-CoV-2-viruksen piikkiglykoproteiinia (ChAdOx1-S*), vähintään 2,5 × 108 infektoivaa yksikköä

*Tuotettu muuntogeenisissä ihmisalkion munuaisten 293-soluissa (HEK293) yhdistelmä-DNA-tekniikalla.

Tämä valmiste sisältää muuntogeenisiä organismeja (GMO).”

Löytyy täältä enemmänkin tietoa siitä

https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=29829&i=ASTRAZENECA_COVID-19+VACCI…

Tämän kun lukee, ei ihmettele yhtään, miksi kyseinen rokote ei kelvannut saksalaisille tai monelle muullekaan. Ei kelpaa itseenikään. Jään odottamaan parempaa, laadukkaampaa, eettisempää ja tehokkaampaa tuotetta.

Etiikkasi ontuu.

Se kelpaa kyllä saksalaisille ja on siellä käytössä.

Saksassa oli  kysymys siitä, ettei Astra Zenegalla rokotetta yli 65 vuotiaita ihmisiä, koska sen teho saattaa olla vanhuksille liian alhainen.

Siis suojaus riitä heille.

Eilenhän uutisoitiin ettei kelpaa saksalaisille AstraZeneca.

Kas vain. Muistelen että saksalaisille ei kelvannut myöskään pandemrix.

Saksan hallinnolle ei kelvannut pandemrix, ainoastaan rahvas sai sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/409 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain pari päivää sitten. Ekana päivänä rokotuksen jälkeen pientä kuumetta ja väsymystä, seuraavana päivänä taas normaali hyvä olo.

Tiistaina AZ eka piikki, ei tullut kuin vähän vilunväreitä muutaman kerran, peukalot oli vähän kipeät ja kehräsluiden lähellä jaloissa oli hetken lievää kipua, päätä särki n. 15 min. ja tänään uudelleen hetken aikaa, mutta saattoi johtua toki muustakin tuo pään särky.

Pistokohta vähän aristaa jos pusertelee itse siitä kohtaa.

Sukulaisella kova vilu ja kylmät kädet ja jalat yöllä, ei kuumetta vaikka horkkamainen kylmä puolen yön ajan, ei muita haitakkeita.

Vierailija
164/409 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astralla rokotettu 5 miljoonaa ihmistä, 30 saanut rokotuksen jälkeen veritulpan. Ei ilmeisesti edes johdu rokotteesta.

Vierailija
165/409 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään menee rokotuksen jälkeen, että se jo suojaa. Jossain taisi olla, että 2-3 viikkoa rokotuksesta.

Vierailija
166/409 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kuulla rokotteen saaneiden ikä eli onko kaikki rokotuksen jälkeen oireita saaneet nuorempia ihmisiä. Kun tästähän on virallistakin tietoa. että nuoret ja hoikat oireilee. Itse olen 57-vuotias ja ei mitään jälkioireita.

Vierailija
167/409 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astran 60% rokotteet voisi lahjoittaa kehittyviin maihin.

Vierailija
168/409 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astran 60% rokotteet voisi lahjoittaa kehittyviin maihin.

Et ole nyt ihan ajantasalla.

Vierailija
169/409 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteesta aiheutuvat haitat jäävät potilaan maksettavaksi. Älkää hyvät ihmiset ottako Astraa, odottakaa parempaa rokotetta. Muualla on jo Astran käyttö kielletty. Parempi katsoa kuin katua.

Vierailija
170/409 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tilastointi laahaa jäljessä. Ajatellaan vaan että haitta jää pienemmäksi rokottamalla. Mutta entä ne potilaat jotka joutuvat elämään oireiden kanssa loppuelämänsä. Nyt ei kukaan ajattele heitä kun on niin kiire rokottaa.

Vierailija
171/409 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään ollut tietoa miten nopeasti rokotuksen jälkeen on tullut noita veritulppia?

Vierailija
172/409 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen astran piikin. Kuumetta 38, kovat lihaskivut. Piti keskellä yötäkin ottaa lisää särkylääkettä, muuten ei onnistunut nukkuminen ollenkaan. Vähän rajummat oireet kuin influenssapiikin jälkeen, saan siitäkin oireita joka vuosi.

Vierailija
173/409 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ekan rokotteen eilen aamupäivällä ja illalla nousi järjettömät vilunväreet, mittasin lämmön ja se oli 37.6 astetta. Otin Buranan, mutta se ei tuntunut auttavan. Nukahdin pariksi tunniksi ja herätessäni minulla oli aivan kamala olo ja palelu. Kuumetta oli 38 astetta. Otin tällä kertaa 800mg Panadolin ja 600mg Buranan ja niiden turvin sain loppuyön nukuttua. Nyt ei ole kuumetta, eikä lämpöä, vilunväristykset jatkuvat ja olen väsynyt, kun en saanut kunnolla nukuttua. Lisäksi päätä särkee hieman ja pistoskohta on kosketusarka, enkä pysty oikein käyttämään kättäni raskaiden asioiden nosteluun. Toivotaan, ettei kuume nouse uudestaan ja olo pikkuhiljaa helpottuisi. 

Teen päivitystä tähän, olen siis 21-vuotias ja en ole näin vahvasti ikinä rokotteisiin reagoinut, pientä väsymystä ollut vain rokotuspäivänä, siinä kaikki.

Olin siis eilen päivän ihan zombitilassa ja todella väsynyt. En jaksanut tehdä mitään, makasin vain sängyssä ja katsoin Netflixiä. Liikkuminen ei onnistunut, olin jotenkin voimaton, joten liikkumiseni rajoittuivat vessakäynteihin. Lisäksi lihakseni olivat kipeät. Vilunväristykset jatkuivat koko päivän, mutta lämpöä minulle ei enää noussut. Koin myös oudon aivosumun, unohtelin sanoja ja kirjoitin vähän niin ja näin. Särkylääke auttoi ja otin yöksi saman tujun annoksen parasetamolia ja ibuprofeenia.

Tänään olo on ollut virkeämpi, sillä nukuin 12h. Vähän väsyttää, mutta olo ei ole kuumeinen. Liikkuminenkin sujuu jo paremmin, pistoskohta on edelleen arka, ja siihen on noussut joku paukama. 

Vierailija
174/409 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa keskeytti Astra Zenecan korona­rokotteen käytön

Pääministeri joutui perumaan julkisen rokottamisensa.

Thaimaa ilmoitti perjantaina keskeyttävänsä toistaiseksi rokotukset Astra Zenecan koronarokotteella mahdollisen veritulppariskin vuoksi.

Torstaina Tanska, Norja, Islanti, Italia ja Romania keskeyttivät toistaiseksi rokotukset Astra Zenecalla kokonaan tai lopettivat nykyisen rokote-erän käytön veritulppariskin vuoksi. Jo aikaisemmin useat maat olivat toimineet samoin.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007855474.html

Vierailija
175/409 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen, toistaiseksi ei oireita.

Vierailija
176/409 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo samaiset maat eivät kuitenkaan ole keskeyttäneet e-pillerien pääsyä markkinoille, vaikka niiden käytössä on korkeampi veritulppailmaantuvuus.

Miksi eivät?

Vierailija
177/409 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kk sitte. Pistoskohta oli kipeä noin viikon, lievää ripulia oli.

En yleensäkään reagoi rokotteisiin voimakkaasti, tässä ei ollut mitään poikkeavaa.

Vierailija
178/409 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostavat ottamaan Astraa kun muuta ei ole kirjoitti:

Rokotteesta aiheutuvat haitat jäävät potilaan maksettavaksi. Älkää hyvät ihmiset ottako Astraa, odottakaa parempaa rokotetta. Muualla on jo Astran käyttö kielletty. Parempi katsoa kuin katua.

EI ole kielletty missään, on hetken tauolla, kunnes yhteys mahdollisinn veritulppiin tutkittu

Sama määrä niitä tulppia on , vaikka ei olisi rokotettu ainuttakaan millään rokotteella.

Vierailija
179/409 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko?

Vierailija
180/409 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo samaiset maat eivät kuitenkaan ole keskeyttäneet e-pillerien pääsyä markkinoille, vaikka niiden käytössä on korkeampi veritulppailmaantuvuus.

Miksi eivät?

Jotta miehet sais panna paljaalla. Riski koskee vain naisia, ei haittaa.