Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies saanut perintona talon vanhemmiltaan seurustelusuhteemme aikana. Jalkeen pain olemme menneet naimisiin, muutama vuosi jo oltu. Talo on edelleen vain miehen nimissa. Onko

Vierailija
07.08.2006 |

minulla mitään oikeuksia taloon, jos eroamme. Lapsiakin on.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei, omaisuus lasketaan yhteen ja jaetaan puoliksi eron tai kuoleman sattuessa. Nythän talo on vain miehen.

Vierailija
2/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt avioliiton kestäessä sillä ei tietysti ole mitään merkitystä, mutta eron sattuessa kaikki omaisuus menee 50/50 ilman avioehtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et saa erotessanne mitään talostanne.

Vierailija
4/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa jolloin ihmiset oikeasti menivät naimisiin ilman avioehtoa HEHHHEH



Kyllä vaan, ellei ole avioehtoa, niin JOKAINEN pennin puolikas laitetaan puoliksi eron sattuessa......



M ikäli ei ole jonkun ulkopuolisen toimestya estetrty esim. ehdollinen testamentti

Vierailija
5/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehesi vanhemmat ovat voineet laittaa testamenttiinsa ehdon, että mahdollisen eron sattuessa talo jää avio-oikeuden ulkopuolelle, ja tuolloin sinulla ei ole mitään oikeutta taloon tai sen osaan.

Vierailija
6/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliiton aikana hankittu on yhteistä. Eli siis meidän ei tarvinnut tehdä avioehtoa koska mieheni yritys on perustettu ennen kuin mentiin naimisiin. Mulla ei ole siihen mitään osaa ei arpaa. Olisimme tehneet avioehdon yrityksen osalta mutta ei sitten tarvinnutkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko erosi neljän aviovuoden jälkeen niljakeukostaan, avioon mennessään systerillä ei ollut muuta vietävää kuin perse, nyt on rahaa kuin rantarosvolla ja hieno talo. miehen omaisuus kaikki jaettiin, se oli lähes kaikki hankittu jo ennen avioliittoa.

Vierailija
8/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Puolisoiden omaisuus



Avioliiton solmiminen ei aiheuta muutoksia puolisoiden omistussuhteisiin. Se omaisuus, joka puolisolle kuuluu avioliittoa solmittaessa, jää avioliiton solmimisen jälkeenkin hänen omaisuudekseen. Samoin omaisuus, jonka puoliso hankkii avioliiton aikana tai saa perintönä taikka lahjana, on yksin hänen omaisuuttaan.



Puolisot voivat kuitenkin hankkia omaisuutta myös yhteiseen omistukseen, esimerkiksi ostamalla yhteisesti asunto-osakkeet ja maksamalla kauppahinnan puoliksi omista varoistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


sanat " ennen avoiliittoa" ja " avioliiton aikana" kuuluvat ainoastaa avioehdon sanavarastoon EI normaaliin avioliittoon ilman ehtoja.....

Vierailija
10/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


laissa nimenomaan sanotaan, että kaikki omaisuus on avioliiton AIKANA sen henkilön jonka se on MUTTA eron sattuessa kaikki lasketaan ja laitetaan puoliksi....



Että silleen......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki avioliiton AIKANA omaisuus on hänen, kenen nimiin se on kirjattukin. Mutta jos tulisi AVIOERO, omaisuus arvotetaan ja molemmille jaetaan omaisuutta saman verran. Esim:



Mies omistaa talon (200 000 e), ja muuta omaisuutta hänellä on 300 000 eurolla. Nainen omistaa asunto-osakkeen (100 000 e) ja muuta omaisuutta hänellä on 50 000 edestä.

---> omaisuus yhteensä 650 000, ja jotta molemmat saisivat 325 000, mies maksaa naiselle tasinkona 175 000 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän