Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset tekevät lapsia, jos eivät halua viettää aikaa heidän kanssaan?

Vierailija
18.02.2021 |

Esim viedään 1v virikehoitoon kun toinen lapsi syntyy, pidetään pieniä lapsia yli 8h hoidossa jne. En voi ymmärtää. Toki jos muuta vaihtoehtoa ei ole, se on asia erikseen, mutta monesti olisi vaihtoehtona viettää aikaa sen oman lapsen kanssa, mutta ei haluta.

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niitä pitää tehdä. Kaksi kappaletta.

Vierailija
82/154 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauvani ei nukkunut ekana vuonna kuin sylissä tai vaunuissa liikkeessä, niin ymmärsin, että taapero ei menisi siinä samassa ”jaloissa”. Siksi en koskaan tehnyt toista.

Ymmärrän täysin, että vauvan ja taaperon tarpeiden yhdistäminen voi olla mahdotonta, jos hankalat persoonat sattuu kohdille.

Nyt 3v on ollut jo melkein 2v hoidossa. Vieläkään en ole saanut omaa aikaa sen verta, että lukisin esim. kirjan, kun siitä ei tule mitään 2min välein keskeytettynä. Olen puhki ja poikki. Haaveilen avioerosta, että saisin joskus omaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siskoni sanoi pienenä, että niitä lapsia vaan tulee, kun sanoin etten halua. No sellainen sitten vain tuli. En halua viettää aikaa muiden paitsi puolison ja itseni kanssa.

Vierailija
84/154 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vauvani ei nukkunut ekana vuonna kuin sylissä tai vaunuissa liikkeessä, niin ymmärsin, että taapero ei menisi siinä samassa ”jaloissa”. Siksi en koskaan tehnyt toista.

Ymmärrän täysin, että vauvan ja taaperon tarpeiden yhdistäminen voi olla mahdotonta, jos hankalat persoonat sattuu kohdille.

Nyt 3v on ollut jo melkein 2v hoidossa. Vieläkään en ole saanut omaa aikaa sen verta, että lukisin esim. kirjan, kun siitä ei tule mitään 2min välein keskeytettynä. Olen puhki ja poikki. Haaveilen avioerosta, että saisin joskus omaa aikaa.

No jos hän on ollut siellä hoidossa, niin missä itse? Töissä aina? Ota nyt ensin vaikka saikkua ja katso eroa vasta sitten.

Vierailija
85/154 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä jotain on pielessä jos 3v ei pysty oli 2min puuhailemaan jotain itsekseen. Yleensä se on kasvatuksessa.

Vierailija
86/154 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä jotain on pielessä jos 3v ei pysty oli 2min puuhailemaan jotain itsekseen. Yleensä se on kasvatuksessa.

Tämäpä on se yleinen ongelma. Lapsille ei uskalleta sanoa ei, ei kestetä sitä lapsen hetkellistä kiukkua ja pettymystä. Miksi? Onko vanhempina nyt se kaikkihetimullenyt-sukupolvi? Samalla kaivetaan kokoajan itselle vaan syvempää kuoppaa. Nykyvanhemmat eivät monet jaksa pitkäjänteisesti kasvattaa lapsiaan, jolloin elämä olisi kuitenkin paljon helpompaa kaikille osapuolille.

Vierailija
87/154 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsi katso edes piirrettyjä 2 minuuttia pidempään? Vai liioittelitko kenties lapsen kanssa olemisen rankkuutta..

Vierailija
88/154 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska niitä pitää tehdä. Kaksi kappaletta.

Juu mutta vanhempi heti hoitoon ennen kuin vauva syntyy.

Vierailija
89/154 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vie vuosikkaan hoitoon vauvan tieltä ja kuka 10 tunniksi muuta kuin työn takia tai yleensä ollenkaan? Sä puhut nyt ihan huuhaata

Olisikin huuhaata. Minullakin lähipiirissä perhe, joka vie reilun vuosikkaan päiväkotiin, kun itse jää vauvan kanssa kotiin...

Voi näitä on vaikka kuinka paljon..Mitä verorahojen haaskausta!

No eikä se ole parempi niin kuin että olla kotona äidin kanssa joka ei jostain syystä jaksa? Yhteiskunnan kuuluu pitää heikoista huolta.

Vierailija
90/154 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketjuun kirjoittavien mielestä oikeasti parempi se, että lapsi on huonon vanhemman kanssa kotona mutta aistii ja kokee niin kuin lapset aina että vanhempi ei välitä/viitsi/halua olla hänen kanssaan?

Missä tällaisilla kommentoijilla on tieto kehityspsykologiasta ym? Lapselle todella vaurioittavaa.

Se ei tietenkään selitä miksi tällainen tyyppi on lisääntynyt, kun ei kerran lastaan rakasta.

Vierailija
91/154 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhempi on nykyään hieman keskenkasvuinen henkisesti.

Nykypäivänä ei saa sanoa, että vanhemmuus vaatii välillä itsensä taka-alalle sijoittamista ja asioiden ajattelua lapsen edun kannalta. Enkä tarkoita mitään yliampumista curlingin peluuta vaan sitä, että oikeasti mietitään minkälainen elämä lapselle halutaan antaa ja miten se tapahtuu.

Vierailija
92/154 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhempikin vähän pinnistellä voi.

Vierailija
93/154 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomessa voi viettää aikaa niiden kanssa kun pitää tehrä röitä. Yritäkin jäädä kotiin niin kohta alkaa työ kkäri kaipailemaan ja patistaa johonkin. Pitää olla vähintään jokin maa****jan status että kotona saa olla lasten kanssa ilman seuraamuksia ja tuet silti juoksee.

Vierailija
94/154 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nyt kamalasti ymmärrä tätäkään: Pystyn hyvin luomaan uraa, opiskelemaan, harrastamaan ja olemaan politiikassa ja perustamaan perheen Totuus: Lapsi on valveillaoloajastaan 95 % jonkun muun hoidossa, päiväkodissa, isovanhemmilla ja/tai muilla sukulaisilla. 

En yhtään ihmettele varakkaiden huonostivoivia lapsia. Jotkut heistä ovat vain rahalla kasvatettuja koriste-esineitä. 

Vierailija
95/154 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsi katso edes piirrettyjä 2 minuuttia pidempään? Vai liioittelitko kenties lapsen kanssa olemisen rankkuutta..

Ei pienet lapset saa katsoa telkkaria.

Siitäkin olet psk vanhempi koska muiden lapset tietysti leikkivät itsekseen olohuoneen lattialla.

Mulla on 2-vuotias joka menee virikehoitoon kun täyttää kolme. 3-5h muutamana päivänä viikossa. Koen, että se on lapsen etu kun pääsee leikkimään muiden lasten kanssa lasten leikkejä.

Meidän lapsi on tempperamentiltaan villi ja energinen. Me vanhemmat ollaan hiljaisia ja rauhallisia. Ja aivan loppu kun lasta pitäisi leikittää koko ajan kun on hereillä.

Vierailija
96/154 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% lapsista on vahinkoja

Olet ignorantti jos uskot toisin

Vierailija
97/154 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo Nyky lapsia ja niiden käytöstä niin em ymmärrä miksi jotkut viitsii lisääntyä.

Vierailija
98/154 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut edes viittii tässä keskustelussa väittää että yhteiskunnalta tulisi paineita että lapsi pitää laittaa hoitoon ihan pienenä?

No ei todellakaan tule, tekosyiden huippu!

Tolla yritetään vaan vierittää syy yhteiskunnan niskoille kun itse ei vaan jakseta lasta kotona hoitaa vaikka itse on kotona.

Ollaan haluttu lapsi vain omista itsekkäistä syistä eikä sitten jaksetakkaan siitä pitää huolta. Saatetaan jopa syyllistää muita kun ei ole tukijoukkoja jne. Kuitenkin lähtökohdat jo lasta tehdessä on ollu selvät.

Ainakaan tuohon tilanteeseen ei pidä tehdä lisää lapsia.

Vierailija
99/154 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ilkeitä kommentteja tässä ketjussa. Toisaalta on näköjää oikeasti niitä ketkä eivät HALUA olla lapsen kanssa ja se on todella surullista.

Mutta, itse sain toisen lapseni kun ensimmäinen oli neljävuotias. Kärsin raskausaikana unettomuudesta ja olin todella väsynyt jo valmiiksi. Puoliso oli yrittäjä eikä voinut pitää ollenkaan isyyslomaa (piti pelkän pojan syntymäpäivän vapaata). Meillä ei ollut ketään joka olisi auttanut hoitamisessa joten isompi poika kävi kolmena päivänä viikossa virikehoidossa että sain nukuttua päiväunet vauvan kanssa enkä olisi väsynyt liikaa. Ennaltaehkäisevää toimintaa siis. Mutta kesän hän sitten oli kokonaan kotona meidän kanssamme.

Syitä virikehoidolle voi olla monia, väsymys ja unettomuus olivat minun syyni, ei laiskuus tai se että en olisi halunnut olla lasteni kanssa.

Vierailija
100/154 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vie vuosikkaan hoitoon vauvan tieltä ja kuka 10 tunniksi muuta kuin työn takia tai yleensä ollenkaan? Sä puhut nyt ihan huuhaata

Olisikin huuhaata. Minullakin lähipiirissä perhe, joka vie reilun vuosikkaan päiväkotiin, kun itse jää vauvan kanssa kotiin...

Voi näitä on vaikka kuinka paljon..Mitä verorahojen haaskausta!

No eikä se ole parempi niin kuin että olla kotona äidin kanssa joka ei jostain syystä jaksa? Yhteiskunnan kuuluu pitää heikoista huolta.

Joka toinen vanhempi heikko? Miksi tehdään lisää lapsia jos jo yhden kanssa ollaan vaikeuksissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi