Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset tekevät lapsia, jos eivät halua viettää aikaa heidän kanssaan?

Vierailija
18.02.2021 |

Esim viedään 1v virikehoitoon kun toinen lapsi syntyy, pidetään pieniä lapsia yli 8h hoidossa jne. En voi ymmärtää. Toki jos muuta vaihtoehtoa ei ole, se on asia erikseen, mutta monesti olisi vaihtoehtona viettää aikaa sen oman lapsen kanssa, mutta ei haluta.

Kommentit (154)

Vierailija
1/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska oma aika

Vierailija
2/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Molemmat vanhemmat saattavat myös lomailla ja samalla pieni taapero on pitkiä päiviä hoidossa...Niin surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vanhempia syyllistetään valtavasti jos he ei vie lasta ”varhaiskasvatukseen”. Ja kaikki yhteiskunnalliset uudistukset tehdään niin, että lapset vietäisiin varhain päivähoitoon.

Vierailija
4/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vanhempia syyllistetään valtavasti jos he ei vie lasta ”varhaiskasvatukseen”. Ja kaikki yhteiskunnalliset uudistukset tehdään niin, että lapset vietäisiin varhain päivähoitoon.

Hiukan eri asia olla hoidossa 4 tuntia päivässä kuin 10 tuntia.

Vierailija
5/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin niin paljon voida viettää enemmän aikaa lasten kanssa kun ovat pieniä. Nyt ei ole varaa ja työmatka on pitkä. Tiedän, että tulevaisuudessa on paljon enemmän aikaa, mutta harmittaa, että tämä aika ei enää palaa, harmittaa olla pois lasten luota kun ovat pieniä. Parisuhde meillä voi tosi hyvin vaikka miehenkin kanssa voisi olla enemmän yhteistä aikaa, mutta on sitä nyt kuitenkin. On ikävä kaikkia koko ajan. Ystäviä pääsee näkemään mielestäni sopivasti tällä hetkellä ja heitä ei sillälailla ikävöi koska eivät ole kadonneet elämästäni kuitenkaan ja tapaamme sen verran mitä tärkeimmiltä asioilta ehtii. Lasten kanssa haluaisin olla enemmän niin suhteesta tulisi tiiviimpi ja kyllä on tosi paljon tilanteita kun haluaisin lähteä 10000000 kertaa mieluummin ulos lasten kanssa kuin töihin tai haluaisin valua palaverista kotiin olemaan lasten kanssa. Yritämme vapaa-ajalla kulkea lasten kanssa ja tehdä paljon yhdessä ja yksittäin lasten kanssa. Parhaita muistoja ovat esimerkiksi kahdestaan tehdyt lyhyet matkat vanhimpien lasten kanssa. Onneksi noin vuoden sisällä pitäisi alkaa olla enemmän tunteja päivässä kun ei tarvitse kulkea tätä työmatkaa. En ota kantaa siihen miten ja miksi muut ei kaipaa lapsiaan jos ovat paljon hoidossa paitsi että ehkä he ovat aika uupuneita siinä oravanpyörässä sitten. Jonkin verran tuntuu myös olevan sellaista ajattelua, ettei ihminen saisi keskittyä tärkeimpänä asiana lapsiinsa vaan heti siitä nimitellään alkuperäisen itsensä hukkaamisesta. Ehkä joitain sitten pelottaa sekin sen verran, ettei itsestään haluta omalle lapselle antaa juuri mitään. Onneksi oman havainnoinnin mukaan useimmille ei tule tällaista ulkopuolelta-sisäistettyä identiteettikriisiä eikä haittaa jos jokainen ei ymmärrä mikä perheessä vie mennessään. Mulla oli pari sellaista kaveria ennen lapsia eikä menetetty toisissamme mitään. Kyllä lasten tekoon ajauduin juuri siksi, että saisin jotain ihan täysillä rakastaa ja yhteisen elämän rakentaa siksi hetkeksi kun muksut on pieniä.

Vierailija
6/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kaikkein älyttömintä, että vanhempi on vauvan kanssa kotona ja toinen pieni viedään päiväkotiin :( alle kolmivuotiaan kuuluisi ainakin olla kotona, jos vanhempikin on. Onhan nuita kerhoja, joissa lapsi voi käydä. Kannattaisi miettiä ennen lastentekoa jaksaako niiden kanssa olla sitten. Toki jos on jotain masennusta yms, niin silloin ymmärrän enemmän, mutta tuskin kaikki mammat on masentuneita. Tuntuu, että se toinen lapsi työnnetään vain tieltä pois, kun uusi syntyy.

Vierailija
7/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aivan sama keskutelu oli täällä pari viikkoa sitten. Käy lukemassa sieltä vastaukset. 

Vierailija
8/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta on saattanut kasvaa kuriton, eli lapsi on epämiellyttävää seuraa. Eikä sille kurittomuudelle välttämättä pysty tekemään mitään, kun joutuu pelkäämään lasuja.

Vierailija
9/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vie vuosikkaan hoitoon vauvan tieltä ja kuka 10 tunniksi muuta kuin työn takia tai yleensä ollenkaan? Sä puhut nyt ihan huuhaata

Vierailija
10/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako pientä lasta edes pitkäksi ajaksi päivähoitoon jos toinen vanhempi on kotona pienemmän lapsen kanssa? Meillä kaksi isompaa olivat aamupäivät päiväkodissa kolmannen vauvavuonna ja monina päivinä olivat kotona vaikka se aamupäivän hoitopaikka olikin. Kun isommat oli hoidossa käytiin vauvan kanssa lenkillä/kerhossa/laitettiin kotia kuntoon. Toinen vaihroehto mitä tarjottiin oli muistaakseni isommille kaksi kokonaista päiväkotipäivää viikossa, mutta se ei sopinut meidän arkeen eikä haluttu pitkiä päiviä. Mietin vaan jos jonkun lapset on pitkiä päiviä hoidossa vanhemman ollessa kotona niin eikö siihen vaadita jo jokin sosiaalin suositus tms? Tietysti jos vanhempi jotenkin onnistuu valehtelmaan työajoistaan niin ehkä silloin myös saa pienet lapset pitkiksi päiviksi hoitoon vaikka kotonakin voisi oikeasti olla. Mietin vaan, että aika harva varmaan pitää lapsia hoidossa pitkiä päiviä koska ei halua olla kotona lasten kanssa. Useimpien tällaisten lasten vanhemmat on varmaan juuri töistä koska haluavat tai koska on pakko olla.

/5

Vierailija
11/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasteni koko päiväkotiaikana siellä ryhmässä ei ollut ketään joka olisi ollut hoidossa 10 tunnin päiviä.

Mun lapsi oli 5-6 tuntia kello 11-17 välillä ja yleensä hain neljältä jolloin hän oli aina vika joka siellä pihalla nökyi.

Vierailija
12/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako pientä lasta edes pitkäksi ajaksi päivähoitoon jos toinen vanhempi on kotona pienemmän lapsen kanssa? Meillä kaksi isompaa olivat aamupäivät päiväkodissa kolmannen vauvavuonna ja monina päivinä olivat kotona vaikka se aamupäivän hoitopaikka olikin. Kun isommat oli hoidossa käytiin vauvan kanssa lenkillä/kerhossa/laitettiin kotia kuntoon. Toinen vaihroehto mitä tarjottiin oli muistaakseni isommille kaksi kokonaista päiväkotipäivää viikossa, mutta se ei sopinut meidän arkeen eikä haluttu pitkiä päiviä. Mietin vaan jos jonkun lapset on pitkiä päiviä hoidossa vanhemman ollessa kotona niin eikö siihen vaadita jo jokin sosiaalin suositus tms? Tietysti jos vanhempi jotenkin onnistuu valehtelmaan työajoistaan niin ehkä silloin myös saa pienet lapset pitkiksi päiviksi hoitoon vaikka kotonakin voisi oikeasti olla. Mietin vaan, että aika harva varmaan pitää lapsia hoidossa pitkiä päiviä koska ei halua olla kotona lasten kanssa. Useimpien tällaisten lasten vanhemmat on varmaan juuri töistä koska haluavat tai koska on pakko olla.

/5

Saa tietenkin.

Vierailija
13/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vie vuosikkaan hoitoon vauvan tieltä ja kuka 10 tunniksi muuta kuin työn takia tai yleensä ollenkaan? Sä puhut nyt ihan huuhaata

No kyllä moni vanhempi vie vuosienkaan hoitoon pois vauvan tieltä ja hakee lapset päivähoidosta vasta juuri ennen kuin se menee kiinni, vaikka työpäivä olisi loppunut jo tunti, pari aiemmin. Osa lojuu jopa työttömänä kotona! Näitä tällaisia perheitä olen tavannut monia työssäni. Perustelevat lasten pitkät hoitoajat sillä että pitävät huolta omasta jaksamisestaan. Kyllä jostain syystä otsikon kysymys tulee väkisin mieleen, jos ei omia lapsia jaksa muutamaa tuntia enempää päivässä.

Vierailija
14/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikin huuhaata. Minullakin lähipiirissä perhe, joka vie reilun vuosikkaan päiväkotiin, kun itse jää vauvan kanssa kotiin...

Vierailija
15/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikin huuhaata. Minullakin lähipiirissä perhe, joka vie reilun vuosikkaan päiväkotiin, kun itse jää vauvan kanssa kotiin...

Voi näitä on vaikka kuinka paljon..Mitä verorahojen haaskausta!

Vierailija
16/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ainakaan voi viedä lasta joka päivä hoitoon jos on itse kotona. Virikehoito on 2 kertaa viikossa ja 5h kerralla.

Vierailija
17/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka päiväkodissa kyselee mitään?

Vierailija
18/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ainakaan voi viedä lasta joka päivä hoitoon jos on itse kotona. Virikehoito on 2 kertaa viikossa ja 5h kerralla.

Missä oikein asut? Kyllä ainakin pääkaupunkiseudulla onnnistuu!

Vierailija
19/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä oikein asut? Kyllä ainakin pääkaupunkiseudulla onnnistuu!

No en ainakaan siellä pk-seudulla.

Vierailija
20/154 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi näitä on vaikka kuinka paljon..Mitä verorahojen haaskausta!

Tähänkö minun työllä ansaitsemani verorahat menevät...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi