Miten voidaan pakottaa ihminen maksamaan toisen lapsen elatusta?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3b0983ad-c65a-4ca7-915a-1dc805df97c9
Tää on ihan järkyttävää vääryyttä. Miten tää voi olla mahdollista?
Olen itse nainen ja äiti ja tää on musta maksimaalisen julmaa, tyhmää ja väärin. Ihminen pakotetaan maksamaan 18 vuotta siitä, että vaimo (totaalinen ku...pää) petti häntä.
Miten tuolla naisella ei ole mitään oikeudellista vastuuta? Eikö toi ole rikoksen tunnusmerkistön täyttämä petos tai joku? On huijannut miestään, vaikeuttanut oman lapsensa elämää.
Pahimmassa tapauksessa tuolla "Markolla" ei ole mahdollisuutta hankkia omaa lasta, kun rahat menevät tuohon. Puhumattakaan siitä tunnetason traumasta, minkä tuollainen k...settaminen on aiheuttanut. Miksei tuo akka ole voinut kertoa aiemmin, vaan on aiheuttanut tuollaisen trauman omalle lapselleen ja omalle miehelleen. Mun mielestä ko. nainen ei ole kelvollinen kenenkään huoltajaksi. Eihän häneen voi luottaa ollenkaan. Hirveä olento.
Tuo perustelu, että liian myöhään on Marko halunnut perua isyytensä, on todella ontuva ja ihan vain puhdasta vääryyttä. Miten hitossa hän olisi voinut sen aiemmin tehdä, kun eukko on seikkaperäisesti ja huolellisesti huijannut asiassa noin pitkään?
Tää päätös pitää purkaa ja naisen pitää maksaa kaikki takaisin.
Tää todella ei ole alkeellisimman oikeustajun mukaista. Tuo mies on syytön ihan kaikkeen.
Kommentit (50)
Isyystutkimus pitäisi aina olla vakio toimenpide kun lapsi syntyy.
Kiitos vihervassemistolaisen eduskunnan (yli puoluerajojen) ja sen nimittämien naisia hyysäävien virkanaisten.
Miehet on aina heikommassa asemassa mitä tulee lapsiin jne. Tämähän jo todistaa sen. Kunhan joku maksaa. Kun itse erosin, niin menin sinne lastenvalvojalle. Siellä oli 2 naista minä ja exä. Niin ne saneli mulle mitä maksan ja kuinka usein näen lapsiani. Toi oli lähtökohta. Kukaan ei kysynyt mitä minä haluan. Sanoin niille, että te ette päätä mitään. Minä haluan lapset minun luokse asumaan ja miksi oletatte, että automaattisesti lapset menee äidin luokse. Toinen vastaa. Lapsenetu. Olin ok, no jos niin on, niin minä asun omakotitalossa hyvällä alueella, lapset koulussa lähellä, minulla on oma firma ja hyvät tulot niinkun näette papereista. Tämä exäni tässä on työtön ja asuu Kontulassa jne. Kumpi paikka lapsille on parempi. Talo vai kaksio läävässä. Lapset ei edes halunnu muuttaa äitinsä luokse sinne. Eikä ne muuttaneet. Lapset asuvat luonani ja äiti juo kontulassa viinaa ja on työtön. Suomen systeemi on täysin naurettava ja lopettava se äitien automaattinen tukeminen, että joo lapset on sun luona jne ja mies maksaa kaiken. Kaikki miehet, jotka on käynyt tämän läpi niin tietävät mistä puhun. Mies on aina heikommassa asemassa, kun erotaan ja lapsia aletaan miettimään. Lähtökohta on valmiiksi äidille lapset jne.
Vierailija kirjoitti:
Isyys, vanhemmuus ja sitä kautta myös elatus on sopimusasia.
Ei ole, vaan biologinen tosiasia.
Sukupuolikaan ei ole sopimusasia vaan ihan biologinen tosiasia.
Onko ihmisiltä jäänyt bilsan tunnit peruskoulussa väliin?
🇺🇦🇮🇱
naisen etu > lapsen etu > yhteiskunnan etu > miehen etu
selitys ylempänä
En ymmärrä sitä lapsen biologista isää. Jos hän tosiaan elää julkisesti perheenä naisen ja lapsen kanssa, kuten väitetään, miten on pokkaa olla selvittämättä asiaa?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä lapsen biologista isää. Jos hän tosiaan elää julkisesti perheenä naisen ja lapsen kanssa, kuten väitetään, miten on pokkaa olla selvittämättä asiaa?
Oletkos joskus ymmärtänyt, eikä ole nyxän vallassa että mitä exä tekee tai jättää tekemättä.
Ei voidakaan.
Mutta jos ihan itse valitsee maksaa, se on eri asia. Yhdellä lomakkeentäytöllä olisi vapautunut maksamasta, mutta ei halunnut.
ja aikarajat menny joten mies maksaa :D
Ihan oikein