Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppani on lukenut mun viestejä

Vierailija
18.02.2021 |

Oon tosi vaikeassa elämäntilanteessa nyt. Hain tukea ystävältä, jonka elämä on tosi samankaltaista. Hän ymmärtää minua ja saan häneltä hyviä vinkkejä. Keskustelimme siis asiasta viestein. Osa ongelmasta ja keskustelunaiheesta koskee parisuhdettani ja kotielämääni. En jakanut mitään yksityiskohtia enkä haukkunut kumppaniani. Puhuin vain yleisellä tasolla ongelmista, joita meillä on. Tästä on jo yli kuukausi aikaa.

Viime yönä aloimme riitelemään, ja hän sanoi että hän tietää mitä olen puuhaillut hänen selän takanaan. Olin ihan hölmistynyt, että häh. Olen ollut nyt kuukausia kotona lähes 24/7. Ainoat kerrat kun olen käynyt ulkona ilman kumppaniani ovat olleet lääkärinaikoja tai muita välttämättömiä menoja, joista hän on ollut tietoinen. Mulla ei oo siis ollut edes aikaa (eikä haluakaan) puuhata mitään ihmeellistä ja salaista tai esimerkiksi pettää häntä. Sitten hän selitti, että hän tietää keskustelustamme ystäväni kanssa.

Ensinnäkin mä en ymmärrä, mikä siinä keskustelussa on väärää. Enkö mä saa kertoa mun huolista ja murheista muille? Mä en puhunut paskaa mun kummanista, vaan mä puhuin meidän yhteisistä ongelmista. Olen myös puhunut niistä ongelmista kumppanilleni, mutta keskustelu ei ole tuottanut tulosta.

Toisekseen jos kumppani kerran otti sen niin pahasti, niin miksi hän ei sanonut mitään aiemmin? Hän on ihan varmasti lukenut nuo viestit jo kauan sitten. Onpa kiva kun toinen pitää mua jonain petturina, mutta esittää että kaikki on normaalia.

Ja kolmanneksi miksi hän edes on lukenut niitä? Mä en lukitse mun puhelinta tai poista viestejä, koska mun mielestä parisuhteessa pitää sen verran hyvin pystyä luottaa toiseen. Jos se toinen lukee viestejä, niin se on sen oma häpeä.

Ja kaikille kiinnostuneille, olemme ystäväni kanssa samaa sukupuolta. Hän on myös parisuhteessa.

Onko muilla tällaisia kokemuksia? Tuliko myöhemmin muuta ikävää selville suhteessa? Mulla on todella kurja olo. Tuntuu, että mä en saa edes ajatella, tuntea tai hakea vertaistukea multa. Mun pitää vain olla tunteeton kone. Mulla ei oo mitään oikeutta yksityisyyteen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kaveri on samaa sukupuolta kuin miehesi ja puhuit tälle teidän parisuhteen ongelmista, niin tietysti teit väärin. Tästähän keskusteltiin täällä muutama päivä sitten pitkään.

Onko tämä sen keskustelun käänteis-provo?

Vierailija
2/7 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi lukea toisen viestejä.

Eikö sähköpostissasi ole salasanaa, ja kai omassa puhelimessasakin on pin koodi ja näppäinlukko?

Kyllä viestintä- ja kirjasalaisuus koskee myös pariskuntia ja samassa perheessä asuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kaveri on samaa sukupuolta kuin miehesi ja puhuit tälle teidän parisuhteen ongelmista, niin tietysti teit väärin. Tästähän keskusteltiin täällä muutama päivä sitten pitkään.

Onko tämä sen keskustelun käänteis-provo?

En ole nähnyt kyseistä keskustelua, niin en osaa vastata. Voitko selventää, mikä siinä on väärin?

Ilmeisesti et myöskään lukenut aloitustani, koska minä nimenomaan kirjoitin että ystävä ja minä ollaan samaa sukupuolta.

Vierailija
4/7 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi lukea toisen viestejä.

Eikö sähköpostissasi ole salasanaa, ja kai omassa puhelimessasakin on pin koodi ja näppäinlukko?

Kyllä viestintä- ja kirjasalaisuus koskee myös pariskuntia ja samassa perheessä asuvia.

Ei puhelimessa ole pakko lukita näyttöä.

Vierailija
5/7 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, on aivan oma mokasi, jos olet päästänyt jonkun tietokoneelle ja puhelimeesi lukemaan viestejä.

Nehän voi lukita ja käyttää salasanaa.

Yksityisyyttään voi varjella myös parisuhteessa, jos haluaa.

Vierailija
6/7 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on törkeää lukea toisen viestit.

Vierailija
7/7 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, on aivan oma mokasi, jos olet päästänyt jonkun tietokoneelle ja puhelimeesi lukemaan viestejä.

Nehän voi lukita ja käyttää salasanaa.

Yksityisyyttään voi varjella myös parisuhteessa, jos haluaa.

Miksi se on oma vika? Kaikki kyllä tietää, että toisen viestien lukeminen on väärin.

Olisiko siis myös oma vikani, jos muutan yhteen kumppanin kanssa joka myöhemmin paljastuu väkivaltaiseksi? Kun itsehän olen päästänyt sen ihmisen kotiin.

Onko myös oma vika, jos tulee raiskatuksi humalassa? Itsehän on itsensä päihdyttänyt voimattomaan tilaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä