THL tänään: ”Uudeltamaalta ei pitäisi lähteä hiihtolomalta matkustamaan muualle”
Kommentit (682)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malliesimerkki THL:n pelottelusta ja propagandasta. Nyt ei saisi enää edes matkustaa vaikka lomaa on vain pari kertaa vuodessa?
Ja samalla uskotellaan lampaille, että maskeista olisi jotain hyötyä.
Herätkää! Covid on pelkkä flunssa, mutta valtamedia ylläpitää agendaa. Tiedätte kyllä miksi, kun mietitte kuka tästä oikeasti hyötyy.
Vaaleissa tavataan. Totuus ei pala tulessakaan.
Onko sun tuttavia ollut taudissa? Minulla on. Yksi oli juuri sairaalassa hengityskoneessa. Toinen syö verenohennuslääkettä. Ei ole todellakaan tavallinen flunssa. Ehkä lapsille, mutta muille iso riski.
Yläpuolinen valehtelee, samaa porukkaa kuin keväällä. Olen suunnilleeen 100% varma että tässä ketjussa ei ole 5 000 000 ihmisen joukosta sellaista ihmistä, joka tuntisi parikin muutamasta kymmenestä juuri tehohoidetusta ihmisestä!
Itse en tunne ensimmäistäkään tehohoidettua ihmistä yleensäkään, enkä edes edellisiltä vuosilta, vaikka heitä on siis tänäkin vuonna vaikka kuinka paljon enemmän kuin koronasta!
Samoin influenssasta on näitä tehohoidettavia vaikka kuinka paljon aiemmilta vuosilta, mutta kuten sanoin en tunne yhtäkään mistään syystä tehohoidettua. Ei ainoatakaan sellaista tuttua minulla.
Herätkää näistä valehtelijoista!
Tunnen yhden tehohoidetun, jota hengityskonekaan ei pelastanut. Oli kuollessaan alle 40 vuotias. Muuta ?
Minä myös, oli terve, vielä työelämässä oleva, 60 vuotias mies. Kuoli keväällä nopeasti koronaan, silloin ei vielä osattu ennakoida veren hyytymistekijöitä. Nopea tilan paheneminen ja kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Rokotukset olemme molemmat saaneet puolisoni kanssa joten vakava sairastuminen epätodennäköistä
2. Pohjoisessa vähän tartuntoja jopa Levin kaltaisessa hiihtokeskuksessa turvallisempaa kuin Helsingissä
3. Muiden mahdollinen tartuntojen saaminen ei vain kiinmosta tippaakaan
Kohta 3 paljastikin sekä sen typeryyden että itsekeskeisyyden, joiden vuoksi homma jatkuu ja jatkuu. Mahtavaa.
"Kohta 3 paljastikin sekä sen typeryyden että itsekeskeisyyden, joiden vuoksi homma jatkuu ja jatkuu. Mahtavaa."
Tämä yläpuolinen on itse itsekäs rajoituksista nauttiva, paski*inen, joka lisäksi valehtelee ja huijjaa. Hän ei pysty kysyttäessä osoittamaan yhtään paikkaa maailmasta, josta olisi korona poistettu rajoituksilla, ja sitten saatu homma loppumaan. Päin vastoin, siellä missä koronaa on alettu rajoituksilla hävittämään, ne rajoitukset ovat vain kiristyneet jatkuvasti.
Se on juuri näin. He ovat eniten kierteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malliesimerkki THL:n pelottelusta ja propagandasta. Nyt ei saisi enää edes matkustaa vaikka lomaa on vain pari kertaa vuodessa?
Herätkää! Covid on pelkkä flunssa, mutta valtamedia ylläpitää agendaa. Tiedätte kyllä miksi, kun mietitte kuka tästä oikeasti hyötyy.
Onko sun tuttavia ollut taudissa? Minulla on. Yksi oli juuri sairaalassa hengityskoneessa. Toinen syö verenohennuslääkettä. Ei ole todellakaan tavallinen flunssa. Ehkä lapsille, mutta muille iso riski.
Yläpuolinen valehtelee, samaa porukkaa kuin keväällä. Olen suunnilleeen 100% varma että tässä ketjussa ei ole 5 000 000 ihmisen joukosta sellaista ihmistä, joka tuntisi parikin muutamasta kymmenestä juuri tehohoidetusta ihmisestä!
Itse en tunne ensimmäistäkään tehohoidettua ihmistä yleensäkään, enkä edes edellisiltä vuosilta, vaikka heitä on siis tänäkin vuonna vaikka kuinka paljon enemmän kuin koronasta!
Samoin influenssasta on näitä tehohoidettavia vaikka kuinka paljon aiemmilta vuosilta, mutta kuten sanoin en tunne yhtäkään mistään syystä tehohoidettua. Ei ainoatakaan sellaista tuttua minulla.
Tunnen yhden tehohoidetun, jota hengityskonekaan ei pelastanut. Oli kuollessaan alle 40 vuotias. Muuta ?
Minä myös, oli terve, vielä työelämässä oleva, 60 vuotias mies. Kuoli keväällä nopeasti koronaan, silloin ei vielä osattu ennakoida veren hyytymistekijöitä. Nopea tilan paheneminen ja kuolema.
No kumpia tunnet enemmän? Influenssaan kuolleita, vai koronaan kuolleita, kun näitä nyt on näiltä epidemiakausilta yhtä paljon. Jostain syystä sinä näyt tuntevan kaikki koronaan kuolleet, jota en kyllä edes usko, että tunnet.
Vierailija kirjoitti:
Omat eväät pitkälle automatkalle vaan mukaan, ei tartte isoilla huoltoasemilla sitten kokoontua!
Meinaatko tehdä kakan pakkiin vai bussipysäkille ja muut suksiboksimatkaajat heiluttavat vain kättä kun ajaa ohitse.
Vierailija kirjoitti:
Piti pääsiäisenä tartunnat räjähtää, piti jouluna jouluna tartunnat räjähtää, nyt hiihtolomalla pitäis taas tartunnat räjähtää.
Eikö kukaan ole ottanut huomioon sitä, että eivät ne muualta maahan tulleet asukkaat ja työmiehet, joilla tartuntoja on, niille Lapin lomille ole lähdössä vieläkään.
Mä odotan edelleen niitä viimekeväisiä ruumisrekkoja. Onkohan ne hyytyneet matkalle, vaikka ihan varmasti piti tännekin tulla, koska Italia?
Vierailija kirjoitti:
Hiihtoloma alkaa pääkaupunkiseudulla huomenna perjantaina ja tänään kehottavat pysymään kotona. Ymmärtävät varmasti itsekin, että näin ei tule käymään.
Jos nyt jotain, lapsiperheet, jotka nyt lähtevät lomille, eivät pääsääntöisesti ole niitä after-ski -paikkojen monotjalassapöydillätanssivaa porukkaa. Lapsettomat yleensä haluavat nimenomaan vältellä tätä koulujen talvilomaviikkoa.
Ja se että ajetaan omalla autolla mökille ja hiihdetään viikko, ei ole ehkä se suurin koronalinkokuvio.
Korona jyllännyt vuoden maassa ja vielä ei osata varautua epidemian pahenemisiin.
Onko se niin vaikea ymmärtää ettei paljon kannattaisi näitä reissuja varailla etukäteen, kun ei tiedä vaikka tulee jopa ilkonaliikkumiskielto hyvässä lykyssä sinun kaltaisten ihmisten takia.
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeksi ollut matkalla lokakuussa 2019. Nyt vielä pysyn kotona mutta toukokuussa lähden matkalle. Ei tämä corona enää väisty koskaan.
Olen ollut viimeksi matkalla v 1990 eikä ole aikomus lähteä mihinkään🐽
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomihan on jo täynnä Britanniavirusta. Tässä taas nähtiin mikä huijjaus korona kaikkiaankin on. Britanniavirus ei ole aiheuttanut täällä mitään ongelmia, vaan ihan selvästi on nähtävissä, että nykyisetkin rajoitukset ovat, ja ovat olleet liikaa.
On maita, kuin vaikka Irlanti, ja näissä terveydenhuollolla, ja heitä seuraavilla poliitikoilla viiraa todella todella pahasti. Irlanti on juuri perustanut karanteenihotelleja ulkomaalisille, vaikka Irlanti itse on ihan täynnä virusmuunnosta. Päästä kun viiraa, niin se mikä koettiin omaksi ongelmaksi, ja onkin, yritetään projisoida muihin!
Varmaan tuo brittiversio tarttuu helpommin, mutta noiden vaarallisuusarvioiden kanssa pitäisi olla tarkkana. Ylipaino on yksi isoimmista koronan riskitekijöistä ja britit on tunnetusti todella pulskaa kanssaa (myös lapset), joten se, että siellä jotain epäillään vaaralliseksi ei kyllä suoraan vertaudu muualle.
EI OLE. Ylipaino on pienimpiä koronan riskitekijöitä. Suurimpia riskitekijöitä ovat korkea verenpaine, korkea ikä, astma, diabetes, sydänsairaudet, miessukupuoli... Ylipaino alkaa olla riskitekijä vasta huomattavan suuren lihavuuden kohdalla, painoindeksi yli 40. Harva on niin lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö Uudenmaan rajoille laittaa pakolliseksi negatiivinen testitulos huomisesta lähtien? Ilman tuota ei olisi lupaa poistua Uudeltamaalta.
Aika huolestuttavaa kun tilanne räjähtänyt käsiin erityisesti Uudellamaalla, mistä ylivoimaisesti suurin väkimäärä nyt ensi viikolla suuntaa hiihtolomille ympäri maata....
Onneksi oma kotikaupunki ei sijaitse pääreittien varrella kun Uudeltamaalta suunnataan lappiin. Eikä täällä pohjanmaalla löydy juuri mäkiäkään missä lasketella.
Mutta silti suuri riski että täältäkin lähtevä lomailijat tuovat hiihtokeskuksista mukanaan uusimaalaisten tartuttamat virukset... En suosittelisi pohjalaisillekaan lähtemistä mihkään hiihtolomalle koska uusimaalaiset levittää virusta siellä.
Ai kukaan muu ei koronaa kanna kuin uusmaalaiset ?🤣
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/3722199
Ei hätää, 50 % pk-seudun tartunnoista on ulkomaalaisilla työläisillä ja uussuomalaisilla, joista kukaan ei lähde Lappiin lomalle.
Miettikää, miten hyvin meillä olisi Suomessa korona-asiat ilman tätä tuontitavaraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kumpia tunnet enemmän? Influenssaan kuolleita, vai koronaan kuolleita, kun näitä nyt on näiltä epidemiakausilta yhtä paljon. Jostain syystä sinä näyt tuntevan kaikki koronaan kuolleet, jota en kyllä edes usko, että tunnet.
En ole tuo jolta kyselet, mutta minä en ainakaan tiedä ketään influenssaan kuollutta mutta sen sijaan useampia koronaan menehtyneitä. Kuinka moni tuntee influenssaan kuolleen ei-vanhuksen? Ja tämä ei ole mitään kuittailua vaan kiinnostaisi oikeasti tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomihan on jo täynnä Britanniavirusta. Tässä taas nähtiin mikä huijjaus korona kaikkiaankin on. Britanniavirus ei ole aiheuttanut täällä mitään ongelmia, vaan ihan selvästi on nähtävissä, että nykyisetkin rajoitukset ovat, ja ovat olleet liikaa.
On maita, kuin vaikka Irlanti, ja näissä terveydenhuollolla, ja heitä seuraavilla poliitikoilla viiraa todella todella pahasti. Irlanti on juuri perustanut karanteenihotelleja ulkomaalisille, vaikka Irlanti itse on ihan täynnä virusmuunnosta. Päästä kun viiraa, niin se mikä koettiin omaksi ongelmaksi, ja onkin, yritetään projisoida muihin!
Varmaan tuo brittiversio tarttuu helpommin, mutta noiden vaarallisuusarvioiden kanssa pitäisi olla tarkkana. Ylipaino on yksi isoimmista koronan riskitekijöistä ja britit on tunnetusti todella pulskaa kanssaa (myös lapset), joten se, että siellä jotain epäillään vaaralliseksi ei kyllä suoraan vertaudu muualle.
Jos katsot ympärillesi, niin kyllä ylipaino on myös suomalaisten ongelma.
Ei lähelläkään brittien tilannetta. Minkä voi ihan Suomen koronakuolemista suoraan nähdä. Onhan täällä kokonaiset 38 alle 70-vuotiasta kuollut. (Tehohoidetuista yli 90% on ollut ylipainoisia.)
Mitenköhän ihmiset saisi viimeinkin ymmärtämään, että ei koronassa puhuta ainoastaan kuolleisuus ? Raportoidaan hyvinkin pitkäkestoisista terveysongelmista sairauden jälkeen kuten esim. hengityselimien kapasiteetin 30 % alentumisesta. Suurin ongelma liene se, että terveydenhuollon kapasiteetti ei riitä mikäli iso osa väestöä sairastaa vakavasti yhtä aikaa. Olisi enemmän kuin kurjaa, mikäli lääkärit joutuvat valitsemaan potilaat, jotka "pääsevät" hengityskoneeseen ja jättämään muut oman onnensa nojaan. Myös terveydenhoitohenkilöstön terveyttä olisi ihan aiheellista suojella meidän itse kunkin, sillä melko lirissä ollaan mikäli ko. ammattiryhmä sairastuu dramaattisesti sankoin joukoin.
Alkaa siinä vaiheessa kiinnostamaan myös "muiden" tartunnat. Etenkin jos omat läheiset sairastaa ja tarvitsevat apua. Äkkiä en keksi ketään, joka voisi kokea olevansa niin koronan ulottumattomissa, että täysin välinpitämättömään ja jopa ylimieliseen asenteeseen on millään mittarilla varaa. Tyhmyys on tietenkin asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Lapin matkailuyrittäjät anelevat asiakkaita.
Kyllä niille ja myös Lapin muuttotappiokunnille kelpaa pk-seudun avustukset
Entäs lapsen tapaamiset hiihtolomalla? Sallitaanko vaiko ei, ja jos niin mistä se lupalappu haetaan?? Jatkuvasti rajoitetaan tapaamisia ihan valtion taholta, tässä kajotaan aika syvälle jo! Laittakaa kaikki paikat kiinni, mutta antakaa mun tavata edes lastani!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapin matkailuyrittäjät anelevat asiakkaita.
Kyllä niille ja myös Lapin muuttotappiokunnille kelpaa pk-seudun avustukset
HElpointa koronan torjuntaa olis pistää Lapissa alkoholitarjoilu poikki hiihtoloman ajaksi.
Kiva kun jengi häipyy täältä Stadista landelle viikoksi. On ruuhkattomampaa liikkua sillä aikaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna en tunne ensimmäistäkään influenssaan kuollutta henkilöä 55 elinvuoteni aikana. Koronaan kuolleita tunsin yhden, hän oli työkaverini.
Se vielä sinulle, että täytyy olla "hiukan erikoinen" ajatusmaailma, että tulee edes mieleen jonkun valehtelevan, kun tämä kertoo tunteneensa menehtyneen ?
Eri
Lapset kuuluu nyt valtiolle kirjoitti:
Entäs lapsen tapaamiset hiihtolomalla? Sallitaanko vaiko ei, ja jos niin mistä se lupalappu haetaan?? Jatkuvasti rajoitetaan tapaamisia ihan valtion taholta, tässä kajotaan aika syvälle jo! Laittakaa kaikki paikat kiinni, mutta antakaa mun tavata edes lastani!
Voi teitä eronneita, oisko kannattanu kuitenkin elellä perheenä eikä rikkoa lapsilta kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En valehtele. Tunnen yhden, joka on ollut tällä viikolla hengityskoneessa Koronan vuoksi. Toivottavasti selviää. Ei ole läheinen ystävä, mutta tunnen ihmisen.
Missä kuplassa nämä kieltäjät oikein elävät?
Mutta eikös siellä pohjoisessa ole kaikki mummot ja vaarit jo rokotettu? Jos pelkäät tartuntaa, et varmaan mene tungokseen tulit sitten etelästä tai pohjoisesta.