THL tänään: ”Uudeltamaalta ei pitäisi lähteä hiihtolomalta matkustamaan muualle”
Kommentit (682)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin hesalaiset. Siellä pysytte nyt missä olette.
Älkää pysykö, teidän rahojanne kaivataan kipeästi täällä maakunnissa. Muutama lisätartunta on pieni hinta niistä miljoonista. Puolelle Suomelle etelän hiihtolomaviikko on tärkein viikko koko vuonna.
Tuo THL:n lausunto on täysin edesvastuuton.
Montako kuollutta on sinulle OK?
Onneksi useimmat monisairaat yli 80-v eli elämänsä kunnossa olevat ihmiset on ehditty rokottaa ennen kuin luonnollinen lähtö koittaa!
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa nyt THL video! Meillä on mökki ja rekiajelu jo varattu, jouluna jo jouduttiin perumaan matka ja 7 v sydän särkyi. Nyt on luvattu, että hiihtolomalla mennään talven ihmemaahan ja sinne myös mennään!! Kuka maksaa lapsen pettymyksen?!
Lapsen vanhempana se maksaja olet oletettavasti sinä. Pahempiakin pettymyksiä lapset valitettavasti joutuvat kokemaan ja niistä selviämään. Ja selviävät. Jopa omasta tai läheistensä vakavasta sairastumisesta.
Jk. Kukaan ei halua tuottaa lapsilleen pettymystä, se on selvä, mutta suhteellisuudentaju on hyvä pitää mukana, kun tasoitellaan lapsen tietä siihen malliin, että pettymyksiä ei kestetä myöhemmässäkään vaiheessa elämää. Silloinkaan, kun sinä et enää ole tasoittelemassa, kuten opiskelu-, työ-, tai parisuhde-elämässä. Nähnyt näitä "entisiä" lapsia, joilla on kovin vaikeata sopeutua.
Vierailija kirjoitti:
Koskee myös Dubaita.
Totta ja ei ainoastaan tätä yhtä pariskuntaa, vaan kaikkia sinne matkustavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lunta taitaa löytyä ihan koko Suomesta tällä hetkellä. Turhia tekosyitä, jos joku väittää, että pitää päästä Lappiin laskettelemaan tai hiihtämään. Sitä voi harrastaa ihan omilla kotinurkillaankin nyt.
Missäs laskettelet vaik Pohjanmaalla 😂
"Vaik" Jalasjärven rinteessä, Seinäjoella, Lapualla, Kauhajoella......
Hurjat ja pitkät on rinteet 😂 Lappikin aikas laiha lohtu kun ei Alpeille pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malliesimerkki THL:n pelottelusta ja propagandasta. Nyt ei saisi enää edes matkustaa vaikka lomaa on vain pari kertaa vuodessa?
Ja samalla uskotellaan lampaille, että maskeista olisi jotain hyötyä.
Herätkää! Covid on pelkkä flunssa, mutta valtamedia ylläpitää agendaa. Tiedätte kyllä miksi, kun mietitte kuka tästä oikeasti hyötyy.
Vaaleissa tavataan. Totuus ei pala tulessakaan.
Onko sun tuttavia ollut taudissa? Minulla on. Yksi oli juuri sairaalassa hengityskoneessa. Toinen syö verenohennuslääkettä. Ei ole todellakaan tavallinen flunssa. Ehkä lapsille, mutta muille iso riski.
Yläpuolinen valehtelee, samaa porukkaa kuin keväällä. Olen suunnilleeen 100% varma että tässä ketjussa ei ole 5 000 000 ihmisen joukosta sellaista ihmistä, joka tuntisi parikin muutamasta kymmenestä juuri tehohoidetusta ihmisestä!
Itse en tunne ensimmäistäkään tehohoidettua ihmistä yleensäkään, enkä edes edellisiltä vuosilta, vaikka heitä on siis tänäkin vuonna vaikka kuinka paljon enemmän kuin koronasta!
Samoin influenssasta on näitä tehohoidettavia vaikka kuinka paljon aiemmilta vuosilta, mutta kuten sanoin en tunne yhtäkään mistään syystä tehohoidettua. Ei ainoatakaan sellaista tuttua minulla.
Herätkää näistä valehtelijoista!
Tunnen yhden tehohoidetun, jota hengityskonekaan ei pelastanut. Oli kuollessaan alle 40 vuotias. Muuta ?
Sinulla olisi huomattavasti suurempi todennäköisyys tuntea lottovoittaja kuin koronaan kuollut alle 40 vuotias.
En tunne lottovoittajaa, etenkään päävoiton voittajaa, mutta tämän koronan uhrin tunsin. Sinä voit jatkaa tilastotieteittesi parissa, mutta se ei muuta henkilösuhteitani millään tavalla.
EriMinä tunsin tämän saman koronan uhrin. Hän sai tartunnan ollessaan sairaalassa, mutta on huolestuttavaa, että Brittivariantti on Suomessa!
Tuomas Aivelo, on ollut huolestunut Brittivariantista.
Emme puhu samasta henkilöstä.
Suurin osa ihmisistä käyttäytyy kuin yrittäisi paimentaa pussillista kirppuja, jotka jokainen on menossa omaan suuntaansa mistään mitään välittämättä. Tällä menolla koronasta ei päästä ikinä eroon. Vain täydellinen karanteeni auttaa, mitä itse noudatan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malliesimerkki THL:n pelottelusta ja propagandasta. Nyt ei saisi enää edes matkustaa vaikka lomaa on vain pari kertaa vuodessa?
Ja samalla uskotellaan lampaille, että maskeista olisi jotain hyötyä.
Herätkää! Covid on pelkkä flunssa, mutta valtamedia ylläpitää agendaa. Tiedätte kyllä miksi, kun mietitte kuka tästä oikeasti hyötyy.
Vaaleissa tavataan. Totuus ei pala tulessakaan.
Onko sun tuttavia ollut taudissa? Minulla on. Yksi oli juuri sairaalassa hengityskoneessa. Toinen syö verenohennuslääkettä. Ei ole todellakaan tavallinen flunssa. Ehkä lapsille, mutta muille iso riski.
Yläpuolinen valehtelee, samaa porukkaa kuin keväällä. Olen suunnilleeen 100% varma että tässä ketjussa ei ole 5 000 000 ihmisen joukosta sellaista ihmistä, joka tuntisi parikin muutamasta kymmenestä juuri tehohoidetusta ihmisestä!
Itse en tunne ensimmäistäkään tehohoidettua ihmistä yleensäkään, enkä edes edellisiltä vuosilta, vaikka heitä on siis tänäkin vuonna vaikka kuinka paljon enemmän kuin koronasta!
Samoin influenssasta on näitä tehohoidettavia vaikka kuinka paljon aiemmilta vuosilta, mutta kuten sanoin en tunne yhtäkään mistään syystä tehohoidettua. Ei ainoatakaan sellaista tuttua minulla.
Herätkää näistä valehtelijoista!
Kuulehan "yläpuolinen" viljelijä, ihmiset ajattelevat omilla aivoillaan ja seuraavat mitä maailmalla ja meillä tapahtuu. Sinulla on agenda, jota kiihkeästi puolustat. Me muut yritämme pitää myös sinut ja läheisesti terveinä. Koska joidenkin on pakko mennä järjellä.
No kuule minä paljastan sinulle jotakin, Minäkin tunnen koronaan kuolleita, ja näistä kaikki ovat saaneet tartunnan laitoksessa ollessaan.
10 kuolleista, jotka tunnen saivat tartunnan Helsinkiläisestä hoivakodista, ja 7 sai tartunnan sairaalaosastolta, joista 2. Syöpäosastolta Tampereelta, ja usea taas sitten geriatriselta osastolta. Millä osastolla nämä muut kuolleet olivat, joista tässä ketjussa keskustelaan??
Jos sinä et tunne yhtään tehohoidettua koronapotilasta, niin se tarkoita sitä, etteivät muut tuntisi. Tehohoidossa olevista osa paranee (onneksi). Toivottavasti myös oma tuttavani, jolla on nuori tytär. Vanhuksia ei edes laiteta hengityskoneeseen. Joten mitä täällä meuhkaat, ja syytät muita valehteljoiksi?
Huomasitko alkuviikolla uutisen, jossa kerrotaan koronapotilaiden määrän tuplaantuneen tehohoidossa? Vai onko sekin joku valeuutinen?
"Huomasitko alkuviikolla uutisen, jossa kerrotaan koronapotilaiden määrän tuplaantuneen tehohoidossa? Vai onko sekin joku valeuutinen"
Kyllä tunnen näitä tehohoitoon joutuneita. Tosin on ollut tapauksia, että korona todettiin vasta tehohoidossa ollessa, eikä voida olla varmoja missä vaiheessa se lupulta tuli. Näitä on oikeasti kovin vähän, mutta on kuitenkin. Maailmalla enemmän.
Nutta mitä tulee tuohon lainaamaani, niin valeuutinenhan se on että tehohoidettavat määrä olisi tuplaantunut, siinä ne ovat pyörineet 20-30 välillä tosi pitkään.
Turha revitellä niillä teho-osastoilla. Itse en ole aiheesta kiinnostunut, koen, että jos olen niin heikossa kunnossa, että tehooidosta apua, niin se on turha pitkitys. Tehohoidettavissa on jo miltei aina jokin vika, joka ei sillä tehohoidolla poistu. Usemmissa ainakin. Sanon tämän ihan aidosti, ja hyvällä mielellä, enkä toivo mitään ikävää kenellekään.
Ainakin Rukalla Kuusamossa ja Levillä on kaikki vuokrattavat mökit täynnä hiihtolomalaisia. Revi siitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa valtion omistama VR voisi perua autojunavuoroni.
Just näin, pitää olla joku linja. Ei peru, koska joutuisi maksamaan rahat takaisin.
Mä en ymmärrä, miksi ihmiset lähtee stadista jonnekin Lappiin? Täälläkin on lunta ja pakkasta ihan tarpeeksi, aurinkokin paistaa. On latuja ja hankia.
Jospa vain mennään maskien kanssa ja eletään rauhassa niin eiköhän se siitä suttaannu. Ei joulukaan räjähtänyt käsiin, kun oltiin pienimuotoisesti. Baariräkälöinti ei hyvä nyt.
Kyllä tämä rokotuksiin viimeistään loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää pysykö, teidän rahojanne kaivataan kipeästi täällä maakunnissa. Muutama lisätartunta on pieni hinta niistä miljoonista. Puolelle Suomelle etelän hiihtolomaviikko on tärkein viikko koko vuonna.
Tuo THL:n lausunto on täysin edesvastuuton.
Montako kuollutta on sinulle OK?
Onneksi useimmat monisairaat yli 80-v eli elämänsä kunnossa olevat ihmiset on ehditty rokottaa ennen kuin luonnollinen lähtö koittaa!
"Montako kuollutta on sinulle OK?"
Ilmeisesti tälle yläpuoliselle rajoittajalle rajoitus tekee hänestä kuolemattoman? Sika hän on. Todennäköisesti kerää sekä inhaa mielihyvää, että rahaa rajoituksistaan, eikä edes pientä hintaa. Elämän kurjistaja.
Vierailija kirjoitti:
Ikäänkuin ihmiset suunnittelisi muutamaa päivää ennen hiihtoloman alkua että mennäänkö jonnekin vai eikö mennä.
Tottakai suunnittelevat. Kaikilla helsinkiläisillä on omat vapaa-ajanasunnot, osalla tosin vain "mökkejä", Lapissa ja nyt vain täytyy tehdä päätös, ettei mene sinne viikolla 8, vaan esim. viikolla 10.
Onneksi ei tarvi pitää hiihtolomaa sillon kuin kaikki muutkin eli koulujen lomien aikaan.
T. Vela
Todellakin lähden reissuun. Rokotteet olen jo saanut.
Vierailija kirjoitti:
Sillähän tuo estetään, että Hesalaiset pysyvät kotona. Muualta saa tietty tulla, katospas vähän tarkemmin eri paikkakuntien lukuja ja pistä tarkkailuun mm. Ylivieskan porukat, etteivät vaan liiku minnekään.
UUDELLAMAALLA IHMISET KAATUVAT MAAHAN SEISAALTAAN KADUILLA KORONAAN KUOLLEINA!!!
Totuudessa niiskuttavat ja köhivät pari päivää kotona jos sattuvat saamaan tartunnan.
Laittaisivat mieluummin rajat kiinni eikä enää mitään näitä höpöhöpö-suosituksia joita kukaan ei noudata.
Niin kauan kuin puhutaan pelkästään suosituksista niin minä ainakin aion matkustaa normaalisti.