Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL tänään: ”Uudeltamaalta ei pitäisi lähteä hiihtolomalta matkustamaan muualle”

Vierailija
18.02.2021 |

Peruthan matkasi, jos olit lähdössä, kiitos.

Kommentit (682)

Vierailija
181/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken aikaa oli jotain ikään kuin että tulisi jotain älyä. mutta sitten nämä

Prophets of disaster tulivat lehtiin

Lasse Lehtonen, Markku mäkijärvi, Voipio-Pukki, Kiuru, Puumalainen, Tuomas Aivelo

He sanovat toimittaja Heidi Vaaliston suulla, että Brittimuunnoksesta paljastui...

Mutta he eivät halua paljastaa:

- Rauhanniemen tartuntoja

- Tays syöpäosastojen tartuntoja

- Jyväskylän kaupunginsairaalan tartuntoja

- Geriatristen sairaalaosastojen tartuntoja Suomessa

- 80 Helsinkiläisen hoivakodin tartuntoja 

- Ns. Kauhujn sairaalan tartuntoja Italiassa

- Lukemattomien ja satojen ja tuhansien sairaaloiden tartuntoja Britanniassa, NY:ssä ja ympäri maailmaa

He eivät halua kertoa, mutta mieluummin he haluavat kertoa, että se on Brittivariantti, ja että se on huolestuttavaa! He istuvat huoneissaan, ja sanovat, se on Brittivariantti, emme me!

Vierailija
182/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapin matkailuyrittäjät anelevat asiakkaita.

Kyllä niille ja myös Lapin muuttotappiokunnille kelpaa pk-seudun avustukset

Aika paßka tekosyy reissata Lappiin ja leikkiä pyhää pelastajaa. Jo teidän ravintoloissa olisi jo pelastamisen varaa. Kuinkas monta konkurssia onkaan uutisoitu Uudellamaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malliesimerkki THL:n pelottelusta ja propagandasta. Nyt ei saisi enää edes matkustaa vaikka lomaa on vain pari kertaa vuodessa?

Ja samalla uskotellaan lampaille, että maskeista olisi jotain hyötyä.

Herätkää! Covid on pelkkä flunssa, mutta valtamedia ylläpitää agendaa. Tiedätte kyllä miksi, kun mietitte kuka tästä oikeasti hyötyy.

Vaaleissa tavataan. Totuus ei pala tulessakaan.

Onko sun tuttavia ollut taudissa? Minulla on. Yksi oli juuri sairaalassa hengityskoneessa. Toinen syö verenohennuslääkettä. Ei ole todellakaan tavallinen flunssa. Ehkä lapsille, mutta muille iso riski.

Yläpuolinen valehtelee, samaa porukkaa kuin keväällä. Olen suunnilleeen 100% varma että tässä ketjussa ei ole 5 000 000 ihmisen joukosta sellaista ihmistä, joka tuntisi parikin muutamasta kymmenestä juuri tehohoidetusta ihmisestä!

Itse en tunne ensimmäistäkään tehohoidettua ihmistä yleensäkään, enkä edes edellisiltä vuosilta, vaikka heitä on siis tänäkin vuonna vaikka kuinka paljon enemmän kuin koronasta!

Samoin influenssasta on näitä tehohoidettavia vaikka kuinka paljon aiemmilta vuosilta, mutta kuten sanoin en tunne yhtäkään mistään syystä tehohoidettua. Ei ainoatakaan sellaista tuttua minulla.

Herätkää näistä valehtelijoista!

Kuulehan "yläpuolinen" viljelijä, ihmiset ajattelevat omilla aivoillaan ja seuraavat mitä maailmalla ja meillä tapahtuu. Sinulla on agenda, jota kiihkeästi puolustat. Me muut yritämme pitää myös sinut ja läheisesti terveinä. Koska joidenkin on pakko mennä järjellä.

Vierailija
184/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä korona kyllä aikamoinen kurimus.

Vierailija
185/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa nyt THL video! Meillä on mökki ja rekiajelu jo varattu, jouluna jo jouduttiin perumaan matka ja 7 v sydän särkyi. Nyt on luvattu, että hiihtolomalla mennään talven ihmemaahan ja sinne myös mennään!! Kuka maksaa lapsen pettymyksen?! 

Vierailija
186/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lunta taitaa löytyä ihan koko Suomesta tällä hetkellä. Turhia tekosyitä, jos joku väittää, että pitää päästä Lappiin laskettelemaan tai hiihtämään. Sitä voi harrastaa ihan omilla kotinurkillaankin nyt.

Missäs laskettelet vaik Pohjanmaalla 😂

"Vaik" Jalasjärven rinteessä, Seinäjoella, Lapualla, Kauhajoella......

Vierailija
187/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malliesimerkki THL:n pelottelusta ja propagandasta. Nyt ei saisi enää edes matkustaa vaikka lomaa on vain pari kertaa vuodessa?

Herätkää! Covid on pelkkä flunssa, mutta valtamedia ylläpitää agendaa. Tiedätte kyllä miksi, kun mietitte kuka tästä oikeasti hyötyy.

Onko sun tuttavia ollut taudissa? Minulla on. Yksi oli juuri sairaalassa hengityskoneessa. Toinen syö verenohennuslääkettä. Ei ole todellakaan tavallinen flunssa. Ehkä lapsille, mutta muille iso riski.

Yläpuolinen valehtelee, samaa porukkaa kuin keväällä. Olen suunnilleeen 100% varma että tässä ketjussa ei ole 5 000 000 ihmisen joukosta sellaista ihmistä, joka tuntisi parikin muutamasta kymmenestä juuri tehohoidetusta ihmisestä!

Itse en tunne ensimmäistäkään tehohoidettua ihmistä yleensäkään, enkä edes edellisiltä vuosilta, vaikka heitä on siis tänäkin vuonna vaikka kuinka paljon enemmän kuin koronasta!

Samoin influenssasta on näitä tehohoidettavia vaikka kuinka paljon aiemmilta vuosilta, mutta kuten sanoin en tunne yhtäkään mistään syystä tehohoidettua. Ei ainoatakaan sellaista tuttua minulla.

Tunnen yhden tehohoidetun, jota hengityskonekaan ei pelastanut. Oli kuollessaan alle 40 vuotias. Muuta ?

Sinulla olisi huomattavasti suurempi todennäköisyys tuntea lottovoittaja kuin koronaan kuollut alle 40 vuotias.

En tunne lottovoittajaa, etenkään päävoiton voittajaa, mutta tämän koronan uhrin tunsin. Sinä voit jatkaa tilastotieteittesi parissa, mutta se ei muuta henkilösuhteitani millään tavalla.

Eri

Vierailija
188/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain suositus eli omaa järkeä saa käyttää. Mökissä oman porukan parissa on turvallista. Sekä ulkoillessa. Baareihin eikä tungokseen pidä mennä.

Vierailija
189/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan "yläpuolinen" viljelijä, ihmiset ajattelevat omilla aivoillaan ja seuraavat mitä maailmalla ja meillä tapahtuu. Sinulla on agenda, jota kiihkeästi puolustat. Me muut yritämme pitää myös sinut ja läheisesti terveinä. Koska joidenkin on pakko mennä järjellä.

No kuule minä paljastan sinulle jotakin, Minäkin tunnen koronaan kuolleita, ja näistä kaikki ovat saaneet tartunnan laitoksessa ollessaan.

10 kuolleista, jotka tunnen saivat tartunnan Helsinkiläisestä hoivakodista, ja 7 sai tartunnan sairaalaosastolta, joista 2. Syöpäosastolta Tampereelta, ja usea taas sitten geriatriselta osastolta. Millä osastolla nämä muut kuolleet olivat, joista tässä ketjussa keskustelaan??

Vierailija
190/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa nyt THL video! Meillä on mökki ja rekiajelu jo varattu, jouluna jo jouduttiin perumaan matka ja 7 v sydän särkyi. Nyt on luvattu, että hiihtolomalla mennään talven ihmemaahan ja sinne myös mennään!! Kuka maksaa lapsen pettymyksen?! 

Peräänkuulutan vastuullisuutta!

Vierailija
191/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden tehohoidetun, jota hengityskonekaan ei pelastanut. Oli kuollessaan alle 40 vuotias. Muuta ?

Minä myös, oli terve, vielä työelämässä oleva, 60 vuotias mies. Kuoli keväällä nopeasti koronaan, silloin ei vielä osattu ennakoida veren hyytymistekijöitä. Nopea tilan paheneminen ja kuolema.

No kumpia tunnet enemmän? Influenssaan kuolleita, vai koronaan kuolleita, kun näitä nyt on näiltä epidemiakausilta yhtä paljon. Jostain syystä sinä näyt tuntevan kaikki koronaan kuolleet, jota en kyllä edes usko, että tunnet.

En ole tuo jolta kyselet, mutta minä en ainakaan tiedä ketään influenssaan kuollutta mutta sen sijaan useampia koronaan menehtyneitä. Kuinka moni tuntee influenssaan kuolleen ei-vanhuksen? Ja tämä ei ole mitään kuittailua vaan kiinnostaisi oikeasti tietää.

En tiedä yhtään koronaan kuollutta. Kaikki joiden tiedän sairastaneen, ovat olleet erittäin lieväoireisia. (Jopa se yksi, joka sai koronatartunnan sairaalassa, kun oli toipumassa aivoinfarktista). Yhden influenssaan kuolleen tiedän. Oli lukioikäinen kestävyysurheilija poika.

Vierailija
192/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain suositus eli omaa järkeä saa käyttää. Mökissä oman porukan parissa on turvallista. Sekä ulkoillessa. Baareihin eikä tungokseen pidä mennä.

Hais home. Oikeasti. Sinä et lähde minnekään.

Vierailija
193/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset kuuluu nyt valtiolle kirjoitti:

Entäs lapsen tapaamiset hiihtolomalla? Sallitaanko vaiko ei, ja jos niin mistä se lupalappu haetaan?? Jatkuvasti rajoitetaan tapaamisia ihan valtion taholta, tässä kajotaan aika syvälle jo! Laittakaa kaikki paikat kiinni, mutta antakaa mun tavata edes lastani!

Voi teitä eronneita, oisko kannattanu kuitenkin elellä perheenä eikä rikkoa lapsilta kotia.

Olipa typerä kommentti. Saattaa se ero olla tapahtuva tosiasia kenen tahansa elämässä, vaikka omalle kohdalle ei halutakaan kuvitella. Et voi myöskään tietää vieraiden ihmisten erojen syitä. Tekopyhää hurskastelua, joka voi kolahtaa jopa omaan nilkkaan.

Vierailija
194/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän aika moni pakkaile autoa parhaillaan. On Tupoksen ja Zeppeliinin vessajonot kohta täynnä. Ja lauantai-iltana ajellaan viimeiset muutama sata kilometriä jonossa toisiaan ohitellen kohti mökkejä ja rinnekeskusta. En tiedä, miten moni heistä aiheuttaa koronakuoleman, mutta liikenneonnettomuudessa kuolee luultavasti muutama.

Itsekin olen niin kyllästynyt koronaan, että taidan toivotella hyvää lomaa niille, kellä sitä nyt on.

Vierailija
195/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule minä paljastan sinulle jotakin, Minäkin tunnen koronaan kuolleita, ja näistä kaikki ovat saaneet tartunnan laitoksessa ollessaan.

10 kuolleista, jotka tunnen saivat tartunnan Helsinkiläisestä hoivakodista, ja 7 sai tartunnan sairaalaosastolta, joista 2. Syöpäosastolta Tampereelta, ja usea taas sitten geriatriselta osastolta. Millä osastolla nämä muut kuolleet olivat, joista tässä ketjussa keskustelaan??

Jos sinä et tunne yhtään tehohoidettua koronapotilasta, niin se tarkoita sitä, etteivät muut tuntisi. Tehohoidossa olevista osa paranee (onneksi). Toivottavasti myös oma tuttavani, jolla on nuori tytär. Vanhuksia ei edes laiteta hengityskoneeseen. Joten mitä täällä meuhkaat, ja syytät muita valehteljoiksi?

Huomasitko alkuviikolla uutisen, jossa kerrotaan koronapotilaiden määrän tuplaantuneen tehohoidossa? Vai onko sekin joku valeuutinen?

Vierailija
196/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa esittää syvää häpeää ja paheksuntaa heitä kohtaan, jotka uhmaavat THL:n suositusta.

Vierailija
197/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla olisi huomattavasti suurempi todennäköisyys tuntea lottovoittaja kuin koronaan kuollut alle 40 vuotias.

En tunne lottovoittajaa, etenkään päävoiton voittajaa, mutta tämän koronan uhrin tunsin. Sinä voit jatkaa tilastotieteittesi parissa, mutta se ei muuta henkilösuhteitani millään tavalla.

Eri

Minä tunsin tämän saman koronan uhrin. Hän sai tartunnan ollessaan sairaalassa, mutta on huolestuttavaa, että  Brittivariantti on Suomessa! 

Tuomas Aivelo, on ollut huolestunut Brittivariantista.

Vierailija
198/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään? THL on taas ajoissa tiedottamassa.

Kuulemma lomamökit on jo aika tarkkaan varattu. En näe siinä yhtään mitään pahaa, jos perhe lähtee omalla autolla vuokramökille ja tekee ostokset koko viikoksi omassa kunnassa matkan alussa. Ja vähän hiihtelee ja ulkoilee vuokramökin lähettyvillä. Tai jotain vastaavaa. Tungoksiin pakkautuminen ei olisi järkevää. En edes kommentoi ulkomaille matkustamista ilman välttämätöntä syytä.

Vierailija
199/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään? THL on taas ajoissa tiedottamassa.

Kuulemma lomamökit on jo aika tarkkaan varattu. En näe siinä yhtään mitään pahaa, jos perhe lähtee omalla autolla vuokramökille ja tekee ostokset koko viikoksi omassa kunnassa matkan alussa. Ja vähän hiihtelee ja ulkoilee vuokramökin lähettyvillä. Tai jotain vastaavaa. Tungoksiin pakkautuminen ei olisi järkevää. En edes kommentoi ulkomaille matkustamista ilman välttämätöntä syytä.

Huh tätä seli-selittelyä!

Vierailija
200/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lunta taitaa löytyä ihan koko Suomesta tällä hetkellä. Turhia tekosyitä, jos joku väittää, että pitää päästä Lappiin laskettelemaan tai hiihtämään. Sitä voi harrastaa ihan omilla kotinurkillaankin nyt.

Etelässä ei ole ainuttakaan siedettävän kokoista laskettelurinnettä. Tuskin sekään tilannetta edistää, että kaikki etelän hiihtolomalaiset tungeksivat samoilla Paloheinän laduilla. Lapin yrittäjät tarvitsevat nämä hiihtolomalaiset.

Pitäkää jumal#uta sitä maskia niin ei korona leviä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme