THL tänään: ”Uudeltamaalta ei pitäisi lähteä hiihtolomalta matkustamaan muualle”
Kommentit (682)
THL:n suositus on lähinnä vittumainen koska tietävät itsekin että sitä ei tulla noudattamaan jos rahoja ei saada takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Suomihan on jo täynnä Britanniavirusta. Tässä taas nähtiin mikä huijjaus korona kaikkiaankin on. Britanniavirus ei ole aiheuttanut täällä mitään ongelmia, vaan ihan selvästi on nähtävissä, että nykyisetkin rajoitukset ovat, ja ovat olleet liikaa.
On maita, kuin vaikka Irlanti, ja näissä terveydenhuollolla, ja heitä seuraavilla poliitikoilla viiraa todella todella pahasti. Irlanti on juuri perustanut karanteenihotelleja ulkomaalisille, vaikka Irlanti itse on ihan täynnä virusmuunnosta. Päästä kun viiraa, niin se mikä koettiin omaksi ongelmaksi, ja onkin, yritetään projisoida muihin!
Varmaan tuo brittiversio tarttuu helpommin, mutta noiden vaarallisuusarvioiden kanssa pitäisi olla tarkkana. Ylipaino on yksi isoimmista koronan riskitekijöistä ja britit on tunnetusti todella pulskaa kanssaa (myös lapset), joten se, että siellä jotain epäillään vaaralliseksi ei kyllä suoraan vertaudu muualle.
Vierailija kirjoitti:
Malliesimerkki THL:n pelottelusta ja propagandasta. Nyt ei saisi enää edes matkustaa vaikka lomaa on vain pari kertaa vuodessa?
Ja samalla uskotellaan lampaille, että maskeista olisi jotain hyötyä.
Herätkää! Covid on pelkkä flunssa, mutta valtamedia ylläpitää agendaa. Tiedätte kyllä miksi, kun mietitte kuka tästä oikeasti hyötyy.
Vaaleissa tavataan. Totuus ei pala tulessakaan.
Onko sun tuttavia ollut taudissa? Minulla on. Yksi oli juuri sairaalassa hengityskoneessa. Toinen syö verenohennuslääkettä. Ei ole todellakaan tavallinen flunssa. Ehkä lapsille, mutta muille iso riski.
En ole itse lähdössä mihinkään, mutta tällä hetkelläkin voisin kuvitella tekeväni matkan, jossa majoitus on oman perheen kesken mökkimajoituksessa, ruuat valmistetaan siellä, kaupassa käytetään maskia (kuten muutenkin paikoissa, joissa on muita ihmisiä!) ja pestään ja desinfioidaan käsiä. Emme siis kävisi "ihmisten ilmoilla" kuin pakolliset ja muuten omissa oloissa tai ulkona niin, että välimatkat säilyy helposti.
Ollaan tosin kotonakin aika pitkälti omissa oloissa, eli aika pieni todennäköisyys, että meistä mitään virusta leviäisikään.
Vierailija kirjoitti:
No niin hesalaiset. Siellä pysytte nyt missä olette.
Joo. Ei mitään ongelmaa. Lunta on riittävästi ja aurinkokin paistaa täydeltä terältä. Kaikkea löytyy yllin kyllin pääkaupungistamme ja rahatkin jää oman kaupungin yrittäjille.
Jk. Ettehän kaipaa meitä sittenkään, kun se viimeinenkin turistien varassa sinnittelevä kyläkauppa uhkaa lopettaa toimintansa ? Nimittäin pandemia ei ole "hesalaisten" synti, ja vaikka tiedostamme rajoitukset ja niitä noudatamme, niin "äänensävy" voisi olla vähän ystävällisempi. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuiset pullikoi suosituksia vastaan? Miksi aina pitää uhmata ohjeita?
Miksei voi nyt vaan noudattaa jokainen ohjeita?
Ohjeet tulevat pari myöhässä. On silkkaa tyhmyyttä antaa niitä päivää ennen lähtöä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomihan on jo täynnä Britanniavirusta. Tässä taas nähtiin mikä huijjaus korona kaikkiaankin on. Britanniavirus ei ole aiheuttanut täällä mitään ongelmia, vaan ihan selvästi on nähtävissä, että nykyisetkin rajoitukset ovat, ja ovat olleet liikaa.
On maita, kuin vaikka Irlanti, ja näissä terveydenhuollolla, ja heitä seuraavilla poliitikoilla viiraa todella todella pahasti. Irlanti on juuri perustanut karanteenihotelleja ulkomaalisille, vaikka Irlanti itse on ihan täynnä virusmuunnosta. Päästä kun viiraa, niin se mikä koettiin omaksi ongelmaksi, ja onkin, yritetään projisoida muihin!
Varmaan tuo brittiversio tarttuu helpommin, mutta noiden vaarallisuusarvioiden kanssa pitäisi olla tarkkana. Ylipaino on yksi isoimmista koronan riskitekijöistä ja britit on tunnetusti todella pulskaa kanssaa (myös lapset), joten se, että siellä jotain epäillään vaaralliseksi ei kyllä suoraan vertaudu muualle.
Jos katsot ympärillesi, niin kyllä ylipaino on myös suomalaisten ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos matkavakuutus korvaisi, voisin peruakin. Mutta kuka ottaa takkiin yli tuhat euroa? Mökki on varattu kesällä kun nimenomaan HALUTTIIN että suomalaiset pitäisivät kotimaanmatkailua pystyssä. Ajamme siis kohteeseen omalla autolla, syömme matkalla vain takeawayta ja vietämme talvilomaa vuokramökissä oman perheen kesken. Rinteisiin ei ole mitään hinkua. Maskeja käytämme kaupassa kuten aina normaalistikin. Jos hallitus olisi halunnut että ihmiset pysyvät kotona, he olisivat kieltäneet matkailun ja jo hyvissä ajoin. Silloin kaikki saisivat myös rahat takaisin.
Perut sen matkan ja lopetat selittelemisen!
Lomalle vaan, nauttikaa hiihtämisestä!
Vierailija kirjoitti:
Lunta taitaa löytyä ihan koko Suomesta tällä hetkellä. Turhia tekosyitä, jos joku väittää, että pitää päästä Lappiin laskettelemaan tai hiihtämään. Sitä voi harrastaa ihan omilla kotinurkillaankin nyt.
Missäs laskettelet vaik Pohjanmaalla 😂
Olen ollut etätöissä maaliskuusta lähtien, peruin kesän ulkomaanmatkan ja perheen nuoriso on ollut etäkoulussa yhteensä jo puoli vuotta. Koronaa ei ole saatu kuriin, koska hallitus ei osaa/halua laittaa rajakontrollia kuntoon eikä PK-seudulla saada vieraskielisiä yhteisöjä noudattamaan ohjeita.
Nyt mun pinna on täynnä. En noudata tätä THL:n suositusta vaan lähden perheen kanssa hiihtolomalle Lappiin.
Nyt kun näette somessa kuvia tai muuten tiedätte ketkä Uudeltamaalta lähtee reissuun, muistakaa tämä tulevaisuudessa että ne ihmiset ei piittaa pätkääkään toisten terveydestä ja todennäköisesti tappavat monen iäkkäät vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsot ympärillesi, niin kyllä ylipaino on myös suomalaisten ongelma.
Ei lähelläkään brittien tilannetta. Minkä voi ihan Suomen koronakuolemista suoraan nähdä. Onhan täällä kokonaiset 38 alle 70-vuotiasta kuollut. (Tehohoidetuista yli 90% on ollut ylipainoisia.)
Omat eväät pitkälle automatkalle vaan mukaan, ei tartte isoilla huoltoasemilla sitten kokoontua!
Mitä tuumaa Lintilä, tuleeko taas huutamaan että matkustakaa Levillle.
Totta helkutissa me emme. Hiihtoloma alkaa huomenna ja jouluna paruttiin myös. Koulut kiinni niin Targum at vähenee
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään tänään HUS:n alueella 410 tartuntaa ja määrä kasvaa päivittäin. Saastaisia on siis runsaasti lähdössä muulle maahan talvilomaa viettämään. Erityisesti tietenkin pohjoiseen ja siellä ei pelkoa että ravintolat lyötäisiin kokonaan kiinni joten mikä on lomasta nauttiessa.
Luuletko että Itä-Helsingin väestöllä, jolla koronaa eniten, on varaa matkustella Suomessa, varsinkaan Lappiin...
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut etätöissä maaliskuusta lähtien, peruin kesän ulkomaanmatkan ja perheen nuoriso on ollut etäkoulussa yhteensä jo puoli vuotta. Koronaa ei ole saatu kuriin, koska hallitus ei osaa/halua laittaa rajakontrollia kuntoon eikä PK-seudulla saada vieraskielisiä yhteisöjä noudattamaan ohjeita.
Nyt mun pinna on täynnä. En noudata tätä THL:n suositusta vaan lähden perheen kanssa hiihtolomalle Lappiin.
Minäkin lähden. Olen ope ja jos tietty väestö saa kouluissa mellastaa ilman maskeja niin mun mökkiloma on ihan yks hailee tässä kokonaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ja pitäisi, suositellaan ja toivotaan...
Juuri nämä suosittelut ("pitäkää maskia", "älkää menkö mökille", "pysykää kotona" jne.) ruokkivat kansalaisten välisiä vastakkainasetteluja ja riitoja. Päättäjät eivät halua ottaa vastuuta eivätkä käytä pakkoa toisin kuin useimmissa muissa maissa, Euroopassakin. Joten kansa riitelee keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malliesimerkki THL:n pelottelusta ja propagandasta. Nyt ei saisi enää edes matkustaa vaikka lomaa on vain pari kertaa vuodessa?
Ja samalla uskotellaan lampaille, että maskeista olisi jotain hyötyä.
Herätkää! Covid on pelkkä flunssa, mutta valtamedia ylläpitää agendaa. Tiedätte kyllä miksi, kun mietitte kuka tästä oikeasti hyötyy.
Vaaleissa tavataan. Totuus ei pala tulessakaan.
Onko sun tuttavia ollut taudissa? Minulla on. Yksi oli juuri sairaalassa hengityskoneessa. Toinen syö verenohennuslääkettä. Ei ole todellakaan tavallinen flunssa. Ehkä lapsille, mutta muille iso riski.
Maikkarilla kerrotaan, että Ruotsissa on paljon lapsia, joille jäi pitkäkestoinen korona. Osa käy koulussa, osa on täysin vuodepotilaina. Ei ole tavallinen flunssa lapsillekaan. Keskimäärin ehkä helpompi, mutta yhtään lasta en uhraisi.
Perut sen matkan ja lopetat selittelemisen!