Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL tänään: ”Uudeltamaalta ei pitäisi lähteä hiihtolomalta matkustamaan muualle”

Vierailija
18.02.2021 |

Peruthan matkasi, jos olit lähdössä, kiitos.

Kommentit (682)

Vierailija
221/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malliesimerkki THL:n pelottelusta ja propagandasta. Nyt ei saisi enää edes matkustaa vaikka lomaa on vain pari kertaa vuodessa?

Ja samalla uskotellaan lampaille, että maskeista olisi jotain hyötyä.

Herätkää! Covid on pelkkä flunssa, mutta valtamedia ylläpitää agendaa. Tiedätte kyllä miksi, kun mietitte kuka tästä oikeasti hyötyy.

Vaaleissa tavataan. Totuus ei pala tulessakaan.

Onko sun tuttavia ollut taudissa? Minulla on. Yksi oli juuri sairaalassa hengityskoneessa. Toinen syö verenohennuslääkettä. Ei ole todellakaan tavallinen flunssa. Ehkä lapsille, mutta muille iso riski.

Yläpuolinen valehtelee, samaa porukkaa kuin keväällä. Olen suunnilleeen 100% varma että tässä ketjussa ei ole 5 000 000 ihmisen joukosta sellaista ihmistä, joka tuntisi parikin muutamasta kymmenestä juuri tehohoidetusta ihmisestä!

Itse en tunne ensimmäistäkään tehohoidettua ihmistä yleensäkään, enkä edes edellisiltä vuosilta, vaikka heitä on siis tänäkin vuonna vaikka kuinka paljon enemmän kuin koronasta!

Samoin influenssasta on näitä tehohoidettavia vaikka kuinka paljon aiemmilta vuosilta, mutta kuten sanoin en tunne yhtäkään mistään syystä tehohoidettua. Ei ainoatakaan sellaista tuttua minulla.

Herätkää näistä valehtelijoista!

Tunnen yhden tehohoidetun, jota hengityskonekaan ei pelastanut. Oli kuollessaan alle 40 vuotias. Muuta ?

Sinulla olisi huomattavasti suurempi todennäköisyys tuntea lottovoittaja kuin koronaan kuollut alle 40 vuotias.

En tunne lottovoittajaa, etenkään päävoiton voittajaa, mutta tämän koronan uhrin tunsin. Sinä voit jatkaa tilastotieteittesi parissa, mutta se ei muuta henkilösuhteitani millään tavalla.

Eri

Omasta porukasta tunnen vaikka kuinka monta koronaan kuollutta. Hopeakuun hoitokodista viisi, sitten olin myös Lauttasaaressa ja sieltä tunsin 9. Sitten myös entinen asiakkaani sai tartunnan Hus:ista vaikka oli pääsemässä juuri saattohoitoon. Tampereen tartunnoista minulla ei ole, että tuntisin.

Kuinka monta koronaan kuollutta sinä tunsit omasta porukasta, ja millä osastolla teidän porukka oli? Kertokaa kaikki.

Vierailija
222/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malliesimerkki THL:n pelottelusta ja propagandasta. Nyt ei saisi enää edes matkustaa vaikka lomaa on vain pari kertaa vuodessa?

Herätkää! Covid on pelkkä flunssa, mutta valtamedia ylläpitää agendaa. Tiedätte kyllä miksi, kun mietitte kuka tästä oikeasti hyötyy.

Onko sun tuttavia ollut taudissa? Minulla on. Yksi oli juuri sairaalassa hengityskoneessa. Toinen syö verenohennuslääkettä. Ei ole todellakaan tavallinen flunssa. Ehkä lapsille, mutta muille iso riski.

Yläpuolinen valehtelee, samaa porukkaa kuin keväällä. Olen suunnilleeen 100% varma että tässä ketjussa ei ole 5 000 000 ihmisen joukosta sellaista ihmistä, joka tuntisi parikin muutamasta kymmenestä juuri tehohoidetusta ihmisestä!

Itse en tunne ensimmäistäkään tehohoidettua ihmistä yleensäkään, enkä edes edellisiltä vuosilta, vaikka heitä on siis tänäkin vuonna vaikka kuinka paljon enemmän kuin koronasta!

Samoin influenssasta on näitä tehohoidettavia vaikka kuinka paljon aiemmilta vuosilta, mutta kuten sanoin en tunne yhtäkään mistään syystä tehohoidettua. Ei ainoatakaan sellaista tuttua minulla.

Tunnen yhden tehohoidetun, jota hengityskonekaan ei pelastanut. Oli kuollessaan alle 40 vuotias. Muuta ?

Sinulla olisi huomattavasti suurempi todennäköisyys tuntea lottovoittaja kuin koronaan kuollut alle 40 vuotias.

En tunne lottovoittajaa, etenkään päävoiton voittajaa, mutta tämän koronan uhrin tunsin. Sinä voit jatkaa tilastotieteittesi parissa, mutta se ei muuta henkilösuhteitani millään tavalla.

Eri

Omasta porukasta tunnen vaikka kuinka monta koronaan kuollutta. Hopeakuun hoitokodista viisi, sitten olin myös Lauttasaaressa ja sieltä tunsin 9. Sitten myös entinen asiakkaani sai tartunnan Hus:ista vaikka oli pääsemässä juuri saattohoitoon. Tampereen tartunnoista minulla ei ole, että tuntisin.

Kuinka monta koronaan kuollutta sinä tunsit omasta porukasta, ja millä osastolla teidän porukka oli? Kertokaa kaikki.

Meidän porukoista täältä Turusta en tunne kuin yhden koronan uhrin, oli osastohoidossa, ja minulla myös korona, mutta ei muilla meidän porukoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositusta voisi vähän tehostaa siten että jos kuitenkin on havaittavissa matkustusta, Uudellemaalle tulee ulkonaliikkumiskielto. Eli kansalaiset voisi itse päättää riikkooko nyt suosituksia ja kärsii seuraukset, vai noudattaako suositusta. Itse kannata Uudenmaan rajojen sulkemista koska oli viime keväänäkin erittäin tehokas keino saada koko maan tartunnat alas.

Mä myös toivoisin, että Helsingin kaupunginosat menisivät hiihtolomaksi kiinni. Kukin olkoon omassa kaupunginosassaan. En tykkää, että tänne meidän kaupunginosaan, jossa tartuntoja on 0, tulee muualta tyyppejä tartuttamaan.

Vierailija
224/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa nyt THL video! Meillä on mökki ja rekiajelu jo varattu, jouluna jo jouduttiin perumaan matka ja 7 v sydän särkyi. Nyt on luvattu, että hiihtolomalla mennään talven ihmemaahan ja sinne myös mennään!! Kuka maksaa lapsen pettymyksen?! 

No miksiköhän  helvetissä menitte lupaamaan? Järki sanoo, että nyt ei kannata kolmea päivää pidemmälle tehdä mitään matkustussuunnitelmia.

Vierailija
225/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin naurettavaa jälleen kerran Thl:tä. Hyvä se on tässä vaiheessa ruveta suosittelemaan kotiin jäämistä,kun totuus on että osa on jo lähtenyt matkaan ja loput lähtee parin päivän sisällä. No pääsevät taas myöhemmin sanomaan, että suositus annettiin.

Vierailija
226/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden ja palaan ja käytän maskia niin vähän kuin mahdollista.

Vierailija
227/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko vielä ne vanhat hyvät ajat, kun kaikki olivat huolissaan lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksista ja vaativat niiden aloittamista uudelleen? Ai niin, siitähän on vasta muutama viikko. Vapaavuori vaati lasten ja nuorten järjestettyjen harrastusten jatkumista Helsingissä, koska muutama kuukausi on ihan liian pitkä aika keksiä omatoimista liikuntaa perheen kesken.

Nyt:

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/38bca4e8-93e6-4d88-b30d-c062a222…

Vierailija
228/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ehdittiin ottaa varaslähtö Ylläkselle jo tiistaina.

Vierailija
229/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Meidän porukoista täältä Turusta en tunne kuin yhden koronan uhrin, oli osastohoidossa, ja minulla myös korona, mutta ei muilla meidän porukoista.

Meidän porukoista vähän tilastotiedettä: Ei yhtään koronauhria, ja olenkin sitä mieltä, että täällä Seinäjoella on parempi tilanne, koska olemme käyttäneet alusta asti oikeaoppisesti maskia, ja myös porrastaneet kahvitauot ja jokainen pitää kahvihuoneessa 2m välit toisiinsa. Minusta Markku Mäkijärvi on ollut tässä oikeassa, mutta on ko nyt niin, että Suutarin Lapsilla ei olekkaan kenkiä?

Kysyn minä vain!

Vierailija
230/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin naurettavaa jälleen kerran Thl:tä. Hyvä se on tässä vaiheessa ruveta suosittelemaan kotiin jäämistä,kun totuus on että osa on jo lähtenyt matkaan ja loput lähtee parin päivän sisällä. No pääsevät taas myöhemmin sanomaan, että suositus annettiin.

Joo, tämä tuli täysin naurettavaan aikaan. Kukaan ei päivää ennen hiihtolomansa alkua peru enää yhtään mitään.

Vierailija
231/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiihtoloma alkaa huomenna. Ja nyt sanotaan, että älkää matkustako. Tämä n yhtä pelleilyä.

Jos haluaisivat, että korona ei leviäisi, koulut olisi olleet 3 viikkoa ennen hiihtolomaa etäopetuksessa. Jos oikeasti haluaisivat, että ei matkustettaisi, se kiellettäisiin eikä vaan suositeltaisi.

THL yrittää vaan suojata selustansa. Että me kyllä varoitettiin, mutta kukaan ei kuunnellut

Ja sinä luulet, että THL voi antaa jotain määräyksiä? Kyllä se nyt on kiinni meidän johtoleideistä. Heillä olisi mahdollisuudet lyödä kaikki kiinni hetkeksi.

Vierailija
232/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän ne kaikki lähtee lappiin

Vierailija
233/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko vielä ne vanhat hyvät ajat, kun kaikki olivat huolissaan lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksista ja vaativat niiden aloittamista uudelleen? Ai niin, siitähän on vasta muutama viikko. Vapaavuori vaati lasten ja nuorten järjestettyjen harrastusten jatkumista Helsingissä, koska muutama kuukausi on ihan liian pitkä aika keksiä omatoimista liikuntaa perheen kesken.

Nyt:

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/38bca4e8-93e6-4d88-b30d-c062a222…

Ja suollat ihan puhdasta moskaa. Vasta tuli Vantaalta uutinen, että yhtään ainoaa tartuntaa ei ole jäljitetty lasten harrastuksiin. 

Ja joo, lajeja harrastavat teinit eivät ole kiinnostuneet siitä sinun tollon vähä-älyisestä pulkkahyppelystä perheen kesken. Joten keksi jotain parempaa ulistavaa. 

Vierailija
234/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, tänään starttaa auto ja suuntaamme mökille.

Vierailija
235/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin lähdetään.

Samaa vinkumista ja pelottelua oli jouluna ja mitä tapahtui?!

Ei yhtään mitään.

Vierailija
236/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräänkuulutan vastuuta!

Vierailija
237/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytän perjantaina keskaria suksiboksimatkaajille

Lahdentien alussa Koskelassa on hyvä silta, jolla heilutella keskaria pohjoiseen ajaville. 😀

No mutta oikeasti THL on myöhässä ja luvut olisi pitänyt saada alaspäin ennen lomakautta. Nousu taisi alkaa samantien kun lasten ja nuorten harrastuksia aloitettiin Helsingissä rajoitusten jälkeen. Lomille lähteminen ei automaattisesti lisää tartuntoja ja suoraan sanottuna se eniten tartuttava aines pysyy pääkaupunkiseudulla ja matkailee korkeintaan kotimaissaan.

Vierailija
238/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän suosituksilla ole mitään virkaa.

Kieltäkää matkat. Sulkekaa ravintolat. Pakottakaa ihmiset käyttämään maskeja. Ja vahtikaa sakon uhalla että noudatetaan. 

Porukat tuo coronaa ulkomailta, ei pakkotestausta, ei pakkokaranteenia.

Baarit on auki, mutta opiskelijat eivät pääse luennoille.

Ei ihmiset jaksa, kun on epäreilua.

Vierailija
239/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no baila baila kirjoitti:

..ja sitte kuitenki uutisoidaan ennätysruuhkista hiihtokeskuksissa ja varsinki baarimiljöössä....?

😫

No ne on sitten niitä muualta kuin Hesasta, eiköhän sitä lappiin matkusteta ympäri suomea.

Vierailija
240/682 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokramökki maksettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi