Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen suhtautuminen "sairasteluun", auttakaa!

Vierailija
18.02.2021 |

Mistä johtuu miehen vähättelevä asenne kaikkeen mikä liittyy minun terveyteeni. Olen vaihdevuosi-iässä kohta ja nyt ollut vähän vaivaa (ylimääräistä verenvuotoa) niin miehen suhtautuminen on niin nuivaa kun puhun että pitäisi mennä ehkä lääkäriin ja että on monia mahdollisuuksia tuolle häiriölle mutta voi pahimmillaan ollaan syöpä että pitää tutkituttaa jos jatkuu jne.
Miehen suhtautuminen on vähättelevää, ja katsoo epäuskoisesti ja luulee että liioittelen vaivojani tai niitä ei edes tyyliin ole. Mistä tämä asenne kumpuaa?

Hänellä itsellään oli mahavaivaa joskus taannoin niin oli aivan paniikissa ja heti juoksemassa lääkäriin johon varaili aikaa välittömästi. Eli hänen vaivansa ovat merkityksellisiä ja vaativat hoitoa ja minun vaivani ovat vähäpätöisiä ja liioittelen niitä tms.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja pulmia. Kannattaa tutkituttaa se vuotohäiriö, oli se mitä hyvänsä. Viimeksi se oli minulla kohtutulehdus ja tujut ab:t tarpeen. Ja tuollainen mieskin löytyi vielä vähän aikaa sitten. Viime vuosina on tullut sairasteltua ja miehen reaktio oli lähinnä häippäistä jonnekin, ettei tarvitsisi katsoa eikä katsoa perään. Hän ei myöskään koskaan oppinut, että en ole hänen äitinsä, vaikka olin asiaa alleviivannut usein. Miettisin myös, onko tuo ihminen sellainen, jonka kanssa uskaltaa jäädä ikääntymään ja onko tuo asenneongelma sellainen, että puhuminen auttaa, siis vakava puhuminen. Meillä valitettavasti ei auttanut.

Vierailija
62/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanoen, täällä moni ei osaa lukea eikä ymmärrä lukemaansa. Kunhan pääsee tylyttämään ap:ta syystä tai toisesta. Selkeästi tuodaan esiin täällä usein ilmennyt ongelma eli miesten asenne kumppanin sairastamiseen tai vaivoihin. Kyse on siis miesten asenneongelmista suhteessa omaan kumppaniinsa ja että mistä se voisi johtua. Tuonhan ap tuo selkeästi esiin jo alkukirjoituksessaan.

Ja AP:n suhtautuminen miehensä sairastamiseen kuulostaa mielestäsi oikealta? Kukaan ei voi tietää toisen oloa, ja jos mies on käynyt lääkärissä vatsavaivojen takia, on se hyvä asia. Vielä parempi mielestäni on, ettei ollut mitään vakavaa, mutta ei ilmeisesti AP:n mielestä, kun haukkuu puolisonsa aloituksessa. Rehellinen peiliin katsominen voisi tehdä AP:lle hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä!Tarvitseeko tollasta kysellä!!!Mene lääkäriin!!

Vierailija
64/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos niille jotka vastasi asiallisesti ja joilla oli samanlaisia kokemuksia! Mieheni tukena olen aina ollut niin hyvinä kuin huonoina hetkinä enkä koskaan vähätellyt häntä, päinvastoin arvostan kovasti. Lääkärissä olen käynyt viimeksi vuosi sitten kun tämä jotakin niin kovin tuntui kiinnostavan. Sen minkä opin niin tällä palstalla ei toiste kannata kysyä yhtään mitään eikä mielipiteitä mihinkään asiaan. Tsemppiä niille jotka elävät vastaavissa tilanteissa eivätkä saa aina tukea ja ymmärrystä kumppaneiltaan! -ap

On vaikeaa ottaa oikeastaan mihinkään asiaan kantaa lukiessaan vain yksipuolisen kertomuksen asiasta.

Jotkut ovat tajunneet tämän tosiasian ja päätyneet jo vuosia sitten vastaamaan kysymyksiin, mitä teen kun mieheni vähättelee minua, muija ei anna pildeä tai lapsi on kai päästänsä sekaisin, "jätä se sika" ja sen suurin osa tälle palstalle kirjoittavat haluavatkin kuulla.

Aloittajassa ei ole mitään vikaa ja puoliso on narsisti tai psykopaatti, lapsilla erilaisten kirjainyhdistelmien mahdollisuus´, mutta Ap. aina ja ikuisesti syytön tilanteeseen.

Jätä se vähättelevä sika, ota illalla Burana ja elleivät vaivat lakkaa, ota huomenna yhteyttä terveyskeskukseen.

Vierailija
65/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea ketju, ihmiset on ihan hirveitä tässä ketjussa! Älä välitä ap!

Se johtuu vain ja ainoastaan siitä että AP:sta tulee tavattoman rasittavan ja ärsyttävän ihmisen vaikutelma. Sellainen, että vaikka olen rauhaarakastava ja hellä ihminen, olisi kiusaus antaa hänelle avokämmenestä naamaan. Ehkä AP on miehelleen yhtä sietämätön.

Vierailija
66/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kumppanit tukevat toinen toisiaan hyvinä ja huonoina hetkinä, vai miten tylyttäjät itse elätte omaa parisuhdettanne? Yhtä tylysti kuin täällä kommentoitte? -ap

Sinulla on oireita, et jostain syystä varaa aikaa lääkäriin ja se on miehesi syy?

Onko teillä roolit niin päin, että mies menee pienestäkin vaivasta ja sinä et mene?

Vierailija
67/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsetko miehen luvan lääkärille menemiseen? Varaa aika ja lopeta kitinä!

Miehet ilmeisesti tulkitsevat kitinänä sen, kun nainen kertaalleen mainitsee oireesta ja että häntä huolettaa. Itse saattaisin tässä tapauksessa kaivata vaikkapa halausta tai jotakin merkkiä siitä, että toinen välittää.

Osaan ihan itse varata ajan lääkäriin ja se lääkäri kyllä hoitaa vaivani, miehen ei tarvitse sinne soittaa saati alkaa minulle hoitotoimenpiteitä suorittaa. Mutta voisi se mies vähän osoittaa empatiaa.

Vai odotetaanko minulta naisena vielä nykypäivänäkin sitä, että en vaivaa miestä ongelmillani, vaan hymyilen nätisti ja olen kuin ei mitään, vaikka kuinka sattuisi?

Vierailija
68/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ilmeisesti tulkitsevat kitinänä sen, kun nainen kertaalleen mainitsee oireesta ja että häntä huolettaa. Itse saattaisin tässä tapauksessa kaivata vaikkapa halausta tai jotakin merkkiä siitä, että toinen välittää.

Osaan ihan itse varata ajan lääkäriin ja se lääkäri kyllä hoitaa vaivani, miehen ei tarvitse sinne soittaa saati alkaa minulle hoitotoimenpiteitä suorittaa. Mutta voisi se mies vähän osoittaa empatiaa.

Vai odotetaanko minulta naisena vielä nykypäivänäkin sitä, että en vaivaa miestä ongelmillani, vaan hymyilen nätisti ja olen kuin ei mitään, vaikka kuinka sattuisi?

Ap ei varaa itse aikaa lääkäriin. Tukea tarvitaan siinä vaiheessa, kun tulokset tulevat, jos tarvitaan.

Tousaalta hän syyttelee miestään turhista lääkärikäynneistä.

Vierailija
69/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liitto tullut tiehensä päähän+

Jos minä valitan esim pääkipua, puoliso tuo särkylääkkeen ja peittelee nukkumaan.

Jos puoliso valittaa huimausta , pistän hänet heti lääkäriin.

Välittäminen on minimissä teillä..

Tai

Puolisosi  mielestä kuukautiset ym naisten vaivat ovat tabu ,josta ei sovi puhua.

Tzemppii joka tapauksessa

Vierailija
70/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei varaa itse aikaa lääkäriin. Tukea tarvitaan siinä vaiheessa, kun tulokset tulevat, jos tarvitaan.

Tousaalta hän syyttelee miestään turhista lääkärikäynneistä.

Tiedämme myös, että aika moni mies hankkii vauhdilla uuden terveen morsmaikun, kun puoliso sairastuu vakavasti.

Vierailija
71/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä valitan esim pääkipua, puoliso tuo särkylääkkeen ja peittelee nukkumaan.

Tai

Puolisosi  mielestä kuukautiset ym naisten vaivat ovat tabu ,josta ei sovi puhua.

Jos minulla tai puolisolla on pää kipeä, otamme itse särkylääkkeen.

Lääkäriajan varaamme itse. Olemme aikuisia.

Vierailija
72/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo ainakin kuukauden luulotellut syöpäänsä tämä aloittaja.

Ja aikoo vielä toisenkin. 

Vierailija
73/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai

Keeping up with Kardashians sarjassa:

Kim ei halunnut hakea miehelleen laastaria ,vaan sanoi: pyydä talouden hoitajaa tuomaan.

käyttäytyikö Kim aikuismaisesti?:)

Vierailija
74/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai

Eli ihan hiljaa meet lääkäriin ja

Lääkäri: tulokset tulivat

Sinä: niin onko se vakavaa+

Lääkäri: teiltä poistetaan kohtu,

Sinä: selvä...milloin leikataan

Kotona:

Miehesi: mites päivä meni

Sinä: ihan sitä samaa aina vaan., entäs sulla+

Mies: joo ihan normi päivä

Vierailija
75/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai

Keeping up with Kardashians sarjassa:

Kim ei halunnut hakea miehelleen laastaria ,vaan sanoi: pyydä talouden hoitajaa tuomaan.

käyttäytyikö Kim aikuismaisesti?:)

Yleensä haen itse laastarini, taloudenhoitajaa ei ole.

Toisaalta, jos haava vuotaa sen verran, että sotkee hakureitin... pyydän laastarin tai vien sen samassa tilanteessa olevalle.

Mutta kenenkään ei tarvitse tulla puhaltamaan pipiä pois 🙄

Vierailija
76/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai

Kotona:

Meillä toimii myös suhteellisuuden taju 🙄

Vierailija
77/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valittele oireitani mistään miehelleni, kun asenne on sama kuin ap:n miehellä. Usein oireet jostain menevät ohitse itsekseen,  t; myös vaihdevuosivaivainen.

Vierailija
78/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai

Kotona:

Meillä toimii myös suhteellisuuden taju 🙄

entäs empatia?

Vierailija
79/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö täällä tylysti kirjoittajat jaa puolisoidenne kanssa hyviä ja huonoja asioita. Jos teillä jollakin on pää kipeä niin ette mainitse siitä kumppanillenne, niinkö? Ette mainitse mistään terveyteenne liittyvistä tai muistakaan asioista. Puhutte vaan vallitsevista säätiloista tai olette hiljaa keskenänne? En ole kertaakaan vinkunut miehelleni, olen maininnut hänelle että minulla vaivaa ja että ymmärtää jos olen hieman mietteliäällä tuulella koska asia vaivaa mieltäni. Ja tottakai menen lääkäriin jos vaiva jatkuu mutta ajattelin että seuraan toisen kuukauden tilannetta jos menisi ohitse asia.

-ap

Lopetin, koska vaimolta ei herunut tukea tai ymmärrystä, lähinnä vittuilua ikäänkuin kannustukseksi.

Vierailija
80/90 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai

Ettekö täällä tylysti kirjoittajat jaa puolisoidenne kanssa hyviä ja huonoja asioita. Jos teillä jollakin on pää kipeä niin ette mainitse siitä kumppanillenne, niinkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme