Miehen suhtautuminen "sairasteluun", auttakaa!
Mistä johtuu miehen vähättelevä asenne kaikkeen mikä liittyy minun terveyteeni. Olen vaihdevuosi-iässä kohta ja nyt ollut vähän vaivaa (ylimääräistä verenvuotoa) niin miehen suhtautuminen on niin nuivaa kun puhun että pitäisi mennä ehkä lääkäriin ja että on monia mahdollisuuksia tuolle häiriölle mutta voi pahimmillaan ollaan syöpä että pitää tutkituttaa jos jatkuu jne.
Miehen suhtautuminen on vähättelevää, ja katsoo epäuskoisesti ja luulee että liioittelen vaivojani tai niitä ei edes tyyliin ole. Mistä tämä asenne kumpuaa?
Hänellä itsellään oli mahavaivaa joskus taannoin niin oli aivan paniikissa ja heti juoksemassa lääkäriin johon varaili aikaa välittömästi. Eli hänen vaivansa ovat merkityksellisiä ja vaativat hoitoa ja minun vaivani ovat vähäpätöisiä ja liioittelen niitä tms.
Kommentit (90)
BOYS DONT CRY kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko liitto tullut tiehensä päähän+
Jos minä valitan esim pääkipua, puoliso tuo särkylääkkeen ja peittelee nukkumaan.
Jos puoliso valittaa huimausta , pistän hänet heti lääkäriin.
Välittäminen on minimissä teillä..
Tai
Puolisosi mielestä kuukautiset ym naisten vaivat ovat tabu ,josta ei sovi puhua.
Tzemppii joka tapauksessa
Jos minulla tai puolisolla on pää kipeä, otamme itse särkylääkkeen.
Lääkäriajan varaamme itse. Olemme aikuisia.Eli ihan hiljaa meet lääkäriin ja
Lääkäri: tulokset tulivat
Sinä: niin onko se vakavaa+
Lääkäri: teiltä poistetaan kohtu,
Sinä: selvä...milloin leikataan
Kotona:
Miehesi: mites päivä meni
Sinä: ihan sitä samaa aina vaan., entäs sulla+
Mies: joo ihan normi päivä
Meillä toimii myös suhteellisuuden taju 🙄
entäs empatia?
Onko päänsärky ja pipi sormessa sellainen tilanne, että tarvitset erityistä tukea?
Meillä tuetaan niin, että tarvittaessa päänsärystä kärsivä voi mennä rauhassa nukkumaan, toinen aikuinen hoitaa lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko liitto tullut tiehensä päähän+
Jos minä valitan esim pääkipua, puoliso tuo särkylääkkeen ja peittelee nukkumaan.
Jos puoliso valittaa huimausta , pistän hänet heti lääkäriin.
Välittäminen on minimissä teillä..
Tai
Puolisosi mielestä kuukautiset ym naisten vaivat ovat tabu ,josta ei sovi puhua.
Tzemppii joka tapauksessa
Jos minulla tai puolisolla on pää kipeä, otamme itse särkylääkkeen.
Lääkäriajan varaamme itse. Olemme aikuisia.Eli ihan hiljaa meet lääkäriin ja
Lääkäri: tulokset tulivat
Sinä: niin onko se vakavaa+
Lääkäri: teiltä poistetaan kohtu,
Sinä: selvä...milloin leikataan
Kotona:
Miehesi: mites päivä meni
Sinä: ihan sitä samaa aina vaan., entäs sulla+
Mies: joo ihan normi päivä
Meillä toimii myös suhteellisuuden taju 🙄
Aha...eli ap ei saa valittaa verisestä vuodosta?
Sitäkö tarkoitat?
Valittaa saa vasta kun on s.yöpädiagnoosi?
Millainen on ihminen, joka valittaa kuukauden menemättä lääkäriin?
Väittää puolisonsa käyvän turhaan lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miehen äiti valitti kovaan ääneen kaikesta tai mies olettaa että naiset yleisesti valittaa turhasta.
Eli opittu asenne?
Äitinsä on "drama queen", mutta minä en ole hänen äitinsä! -ap
Meillä on vähän samaa. Miehen äiti on drama queen, jolla on koko ajan jotain pientä, ”joka voi olla vaikka syöpä”, mutta paranee mystisesti kun huomio on saatu ja kehotetaan lääkäriin.
Ilmeisesti sen takia mies olettaa, että minunkin oikeat rasitusvammat yms paranevat sillä että alentuvasti toteaa että voi sinua raukkaa, ja sitten eletään kuten ennenkin. Aina pitää vääntää, että kerron tämän sinulle siksi, että aion tänään levätä/en voi nostaa mitään painavaa pariin viikkoon/joudun perumaan jotain sovittua. Se voivottelupuoli ei kiinnosta.
Mistä nämä jutut kuukauden valittamisesta lääkäriin menemättä oikein tulivat?
Ap:han kertoi aloituksessaan, että kun mainitsee miehelleen terveysongelmista, mies reagoi apatialla ja epäkiinnostuksella. Itsekin kerron puolisolleni tällaiset asiat, ja mieheni on kiinnostunut, haluaa auttaa, jos voi, ja reagoi ainakin empatialla, jos ei muuta voikaan tehdä. Ratkaisen asiat pitkälti yksin, mutta toisen tuki ja välittäminen lämmittää. Sehän on parisuhteen ydin.
Tietenkään emme tiedä tästä(kään) suhteesta ja tilanteesta sen enempää, mutta miehen reaktio kuulostaa aika kylmältä ja epäempaattiselta. Oli syy mikä tahansa, itse en jaksaisi tulla kohdatuksi - tai pikemminkin kohtaamattomaksi - noin. Nostaisin asian esille, mutta jos kyse on kiinnostuksen ja empatian puutteesta, asia tuskin tulee muuttumaan.
Kauhein ketju ikinä. Moni ei ymmärrä pointtia ja tylyttää ap:ta edes ymmärtämättä mistä on kyse. Ei ole kyse vaivoista, eikä lääkäriin menemisestä tai menemättömyydestä vaan siitä ettei saa kumppaniltaan tukea ja häntä vähätellään. Oikeasti jos Suomessa ihmiset on tällaisiä kun tässä ketjussa niin huolestuttaa kyllä suuresti! Apta tahallaan väärintulkitaan ja vaikuttaa asialliselta ihmiseltä joka välittää puolisostaan. Kyllä yleensä kumppanin kanssa jaetaan asiat puolin ja toisin ja oli ne hyviä tai huonoja. Samoin on ystävien ja perheenjäsenten kanssa. Aivan järkyttävä ketju! Tsempit ap:lle, toivottavasti ei ole vakavaa!
Ei lueta loppuun asti ja tehdään omia tulkintoja mitkä sopii omaan pirtaan ja mielenmaisemaan. Törkeää.
Järkyttävää luettavaa. Täältä palstalta pitäisi olla suora ohjaus mielenterveyspalveluihin.
Toivon että tuo on yksi ja sama joka kirjoittaa noita kamalia kommentteja ja usealla osoitteella peukuttaa. En halua uskoa että noin moni täällä on noin ilkeä.
Ihmiskunnasta on hyvyys häviämässä.
Miehen terveys on tärkeä, naisen ei. Näinhän hoitohenkilökuntakin suhtautuu.
Vierailija kirjoitti:
Mistä nämä jutut kuukauden valittamisesta lääkäriin menemättä oikein tulivat?
Ap:han kertoi aloituksessaan, että kun mainitsee miehelleen terveysongelmista, mies reagoi apatialla ja epäkiinnostuksella. Itsekin kerron puolisolleni tällaiset asiat, ja mieheni on kiinnostunut, haluaa auttaa, jos voi, ja reagoi ainakin empatialla, jos ei muuta voikaan tehdä. Ratkaisen asiat pitkälti yksin, mutta toisen tuki ja välittäminen lämmittää. Sehän on parisuhteen ydin.
Tietenkään emme tiedä tästä(kään) suhteesta ja tilanteesta sen enempää, mutta miehen reaktio kuulostaa aika kylmältä ja epäempaattiselta. Oli syy mikä tahansa, itse en jaksaisi tulla kohdatuksi - tai pikemminkin kohtaamattomaksi - noin. Nostaisin asian esille, mutta jos kyse on kiinnostuksen ja empatian puutteesta, asia tuskin tulee muuttumaan.
Luepa kultapieni tämä ketju uudelleen
Aha...eli ap ei saa valittaa verisestä vuodosta?
Sitäkö tarkoitat?
Valittaa saa vasta kun on s.yöpädiagnoosi?