Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vihainen, koska masennusta ei osata vieläkään hoitaa.

Vierailija
18.02.2021 |

Minulla on ollut masennuskausia lapsesta asti ja on kokeiltu lääkkeitä ja terapioita. Niistä ei ole ollut minkään valtakunnan apua. Monta kertaa on joutunut vakuuttelemaan, että olen ihan oikeasti masentunut. Tuntuu, ettei mitään apua ole mistään, eikä ketään kiinnosta. Masennuslääkkeet on vihonviimeistä paskaa, ne pilaa elämän lopullisesti. Ei siinä sumussa ja sivuvaikutusten suossa olo koskaan parane. Terapia on ihan turhaa lässytystä.

Masennusta varmaan tutkitaan paljonkin, kun se on niin yleinen, mutta hoitoa ei todellisuudessa ole olemassakaan.

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos ratkaisu ei olekaan psykiatria

Entä jos sinun pitääkin itse toimia oman mielesi terveyden hyväksi?

Vierailija
2/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis pitäisi tehdä? Miten sitä pitäisi hoitaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentuneidenko se tutkimustyö pitäisi tehdä?

Vierailija
4/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukenut Eckhart Tollen Läsnäolon voima-kirjan? Jos et niin lue.

Vierailija
5/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Millä tavalla siinä puhutaan masennuksen hoidosta ja siitä, mitä pitäisi tehdä? 

Vierailija
6/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on seuraus, ei syy. Ensin on jokin asia pielessä ja sitten se kasvaa niin suureksi, että masennuksen suojaava tila asettuu päälle. Elämänhallintaa, itsetuntoa ja omaa hyvinvointia pitäisi pyrkiä edistämään. Lääkkeet(huumeet, pillerit, alkoholi) pitävät vain oireet poissa, eivät poista ongelmaa.

Vierailija
7/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on potutusta, jonka vallanpitäjät tuottavat esim. ryöstörahastuksella ja mammuttibyrokratialla.

Vierailija
8/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaikkea ei voi parantaa. Bipolaari ei parane koskaan, ei myöskään skitsofreenikko. Mutta lääkkeillä ja elämäntapojen säädöllä voi pitää oireet kurissa. Tai ainakin yrittää pitää.

Minullakin on ollut lapsesta saakka masennus, enkä usko, että se lähtee koskaan kokonaan pois. Lääkkeet ja vuosikausien terapiat on jo käyty läpi. Helpompi olisi hyväksyä tämä näin, mutta tulee huono ja syyllinen olo siitä kun yhteiskunta yrittää sitkeästi poistaa minun viat ja en vain onnistu olemaan oikein.

Vierailija
9/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-vuotias, koko aikuisikäni masennuskausia on tullut ja mennyt. Minulla on myös ahdistusta, bulimia ja pahimpina kausina vainoharhaisuutta. Olen ollut kolme kertaa myös osastohoidossa.

Itselleni suurin ahaa-elämys on ollut tajuta se, että masennus ei ole luonnonvoima, jonka vietävänä vain olen. Oikeasti pystyn itse tekemään paljon mielenterveyteni eteen. 1) syön lääkitystä pienellä annoksella koko ajan, tarvittaessa itsekin nostan sitä, jos alkaa turha tietynlaista irrationaalista ajattelua. 2) säännöllinen elämänrytmi, kuin pikkulapsilla. Eli nukkumaan aikaisin, ylös samaan aikaan, säännölliset terveelliset ruokailut. 3) päivittäinen ulkoilu 4) liikunta 5)alkoholin välttäminen 6) somettamisen ja netissä notkumisen tietoinen vähentäminen 7) sosiaalisten suhteiden tietoinen ylläpito jne. 8)oman voinnin tietoinen seuranta:mistä väsyn liikaa, mitä kannattaa välttää, mitä vähentää, säännöllinen uni tärkein

Näitä ei tietenkään pysty tekemään silloin, kun on masentunut. Idea onkin juuri siinä, että sitä työtä tehdään silloin, kun voidaan hyvin! Aidosti omalla toiminnalla suuri osa ihmisistä voi vähentää/lieventää masennuskausia. Olen hyväksynyt sen, että minulla on krooninen sairaus eli masennus. Mutta ei se mikään luonnonvoima ole, johon en itse voisi yhtään vaikuttaa.

Ja minulla ei siis todellakaan ole ollut lievää masennusta, vaan takana on ollut kolme osastojaksoa, joista pisin 6 kk. Olen ollut pitkiä aikoja täysin eristyksissä kotonani, maannut paskasissa lakanoissa, enkä ole peseytynyt ja asunnossa on ollut roskia ja homeisia astioita. Jne. Nykyisin olen täysaikaisessa työssä ja viimeisimmästä pahasta jaksosta on viitisen nelisen vuotta. Lieviä tulee muutama kerta vuodessa

Vierailija
10/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on terve reaktio suomalaiseen holhousvaltioon.

Vierailija
11/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Millä tavalla siinä puhutaan masennuksen hoidosta ja siitä, mitä pitäisi tehdä? 

Joskus masennukseen takertuminen estää masennuksen hoidon. Lue kirja, tule sitten kertomaan :)

Vierailija
12/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakulo kuuluu elämään, myös lapsella.

Ei aina voi olla huikeeta ja fantastista. Itseasiassa aika harvoin on.

Vierailija
13/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos olet masentunut niin raha auttaa. Jos olet jo rikas niin vaaralliset asiat.

Vierailija
14/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa että länsimaalainen lääketiede on aivan väärässä lähes kaikissa asioissa, liikaa kliinisyyttä, liikaa diagnooseja. Oletko miettinyt jos asuisit jossain heimossa vuoristolla tai viidakossa, olisitko silloin enää masentunut kun ympäristö, ajattelutavat olisivat aivan erilaisia?

Mielestäni länsimaalaisuus on pilannut ihmiset, tämä alkoi jo 1000 luvun jälkeen. Yhteiskunnat ovat meillä kehittyneet vain sodan, ylimielisyyden ja vallan halulla. Ei tee hyvä ihmisen luonnolliselle terveydelle.

Vierailija
15/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byäää. Miksi joku ei jotain MUN masennukselle?

Vierailija
16/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus on terve reaktio suomalaiseen holhousvaltioon.

Joo, oliskin varmaan kiva olla masentuneena kotona ilman sitä holhousta = ilmaista rahaa. 

Vierailija
17/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaikkea ei voi parantaa. Bipolaari ei parane koskaan, ei myöskään skitsofreenikko. Mutta lääkkeillä ja elämäntapojen säädöllä voi pitää oireet kurissa. Tai ainakin yrittää pitää.

Minullakin on ollut lapsesta saakka masennus, enkä usko, että se lähtee koskaan kokonaan pois. Lääkkeet ja vuosikausien terapiat on jo käyty läpi. Helpompi olisi hyväksyä tämä näin, mutta tulee huono ja syyllinen olo siitä kun yhteiskunta yrittää sitkeästi poistaa minun viat ja en vain onnistu olemaan oikein.

Skitsofreniasta kolmasosa paranee pitkällä terapialla. Toinen kolmannes saa merkittävää hyötyä terapiasta, mutta viimeinen kolmannes ei hyödy terapiasta kovinkaan paljon.

Vierailija
18/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivojen tulehdustabei osata hoitaa.

Paras yritys on sähkösokit joilla käristetään aivot ja samalla tapetaan joskus ne bakteerit/prionit tsi jotkin jotka sen tulehduksen aiheuttaa.

Keskiajan touhuja nykyajan puoskareilla.

Vierailija
19/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää itse haluta parantua, ei hoidosta muuten hyötyä ole, terapia ei ole turhaa lässytystä, vaan sinun pitää pystyä käsittelemään kaikki se paska mitä elämä on tuonut, jos sä itse olet terapiaa vastaan, ei ole edes mitään järkeä osallistua toimintaan. Mielialalääkkeet ei paranna, vaan helpottaa oloa.

Vierailija
20/135 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus masennukseen takertuminen estää masennuksen hoidon. Lue kirja, tule sitten kertomaan :)

No ei varmaan kummoisempi kirja ole, jos et osaa edes itse sitä lukeneena (?) selittää tarkemmin, mitä kirja käsittelee ja miten siellä voitaisiin hoitaa masennusta, jne. 

Taidan jättää hyllylle mokoman kirjan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan