Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestuttiko sinua isompituloisena ryhtyä parisuhteeseen selvästi pienituloisemman kanssa?

Vierailija
18.02.2021 |

Itseäni huolestuttaa, kun hän on pienipalkkaisella alalla ja itse tienaan selkeästi enemmän. Haluaisin, että kumpikin jakaa taloudellista vastuuta.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tätä palstaa lukevat vain ne pienituloiset gold diggerit? Just joo. 😡

AP

Vierailija
2/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseasiassa juurikin mietityttää. Vielä kun kumppanilla suht huoleton rahankäyttötapa.

Vaan minkäs teet 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mietittyä siinä vaiheessa jonkin verran, kun oltiin laittamassa hynttyitä yhteen. Mutta ehkä olennaisempaa on miettiä onko toinen luonteeltaan lokki vai ei. Minun tapauksessani ei, vaan taloudellinen vastuu jakautuu. Eikä se minua haittaa, vaikka maksankin sitten suurimman osan yhteisistä mukavuuksista.

Vierailija
4/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tätä palstaa lukevat vain ne pienituloiset gold diggerit? Just joo. 😡

AP

Suurin osa palstan lukijoista on naisia + suurin osa tuloeropariskunnista on sellaisia että mies tienaa enemmän = et saa paljoa vastauksia.

Vierailija
5/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät tulot eivät ratkaise mitään. Voi olla hyvätuloinen, jolla on tili nollissa ennen palkkapäivää ilman, että rahoista jää mitään jäljelle. Voi olla pienituloinen, mutta jos on näppärä käsistään tai muuten osaava, niin silloin pystyy säästämään menoistaan paljon.

Vierailija
6/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolettanut seurustella, mutta sen syvempää en olisi aloittanut. Tykkään matkustella, enkä ole niin hyvätuloinen, että olisin voinut maksaa itseni ja lasteni lisäksi vielä hänet ja hänen lapsensa.

Vierailija
7/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Enempi huolestuttaisi jos kumppani olisi elämäntapatyötön palstatrolli, jonka kaikki päivät kuluu jatkuvassa negatiivisyydessä ja ihmisten vastakkainasetteluavausten tekemisissä. Semmoinen ihminen olisi totaalinen turn off.

Vierailija
8/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska pienituloisen puolison apu kotona on rahassa korvaamaton sekä henkinen tuki, huumori ja rakkaus välillämme.

Vierailija
9/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ei, koska käytän lapsia tekosyynä sille, että emme voi muuttaa yhteen, vaikka joka toinen viikko yhdessä elämme.

Vierailija
10/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menette naimisiin, niin parempituloinwn elättää lain mukaan huonompituloista.

Se on oikein.

Vierailija
11/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolestuta, koska parisuhteessa minulle on ehdotonta, että molemmilla on omat rahat ja kaikki jaetaan puoliksi. Olen ollut itseäni sekä isompi - että pienituloisemman kanssa. Ihan kauhistuttaa naiset, jotka elävät parempituloisen miehensä siivellä ja heistä se kuuluu heille yhteisen talouden, lasten tms myötä.

Menot, asuinkustannukset pitää suhteuttaa pienituloisemman mukaan ja isotuloisempi saa tehdä ylimääräisillä rahoillaan mitä haluaa.

Vierailija
12/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin pienituloisen ihmisen kanssa naimisiin. Nyt tienaa ihan hyvin ja edelleen rahaa ei jää yhtään säästöön. Aina jos rahaa jää niin keksii jonkun ihan pakollisen menoerän. Meidän tilejä ei voi yhdistää, koska sitten rahaa ei enää ole.

Vierailija
13/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menette naimisiin, niin parempituloinwn elättää lain mukaan huonompituloista.

Se on oikein.

Ja leskeneläke kilahtaa tilalle, kun aviopuoliso kuolee, että puolison tulojen menetys jotenkin kompensoidaan - se on oikein.

Vierailija
14/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, yrittäjä opiskelija pariskunta. Puolison arvostus tärkeintä.

Vierailija
15/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun löysi ihanan, rakkaan ihmisen rinnalleen, niin olisiko muka pitänyt vetää liinat kiinni ja jättää asia sikseen, kun tuleva puoliso oli matalasti koulutettu ja vähävarainen? Ei tullut mieleenkään jättää mahdollisuutta saada elinikäinen, uskollinen kumppani rinnalleen, kun sellainen kerta kaikenmaailman tyrkkyjen joukosta löytyi.

Vierailija
16/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on oikein.

Ei sellaista lakia ole olemassakaan. 

Vierailija
17/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällä hetkellä meistä pienituloisempi, mutta menot jaetaan silti tasan. Yfritän pitää menot pieninä, että itsellekin jäisi omaa rahaa mahdollisimman paljon. Tämä on minulle ok, koska oma raha on minulle niin tärkeää, että en edes suostuisi yhteisiin rahoihin.

Minua ärsyttää tässä se, että kaikki menojen kurissa pitäminen on minun varassa ja vaatii minulta paljon työtä. En voi ikinä hellittää edes sairaana, sillä se aiheuttaisi heti menojen kasvamisen. Mitä pienemmiksi saan menot painettua, sitä isompi hyöty siitä on myös puolisolle. Puoliso ei tunnu sitä oikein arvostavan eikä hän aina huomaa sitä, että omilla toimillaan hän voi sitä sabotoida. Ärsyttää, kun joudun jatkuvasti sanomaan samoista asioista yhä uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
18/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet parisuhteessa henkilön kanssa, jolla on pienenpi palkka?

Eroa.

Vierailija
19/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tällä hetkellä meistä pienituloisempi, mutta menot jaetaan silti tasan. Yfritän pitää menot pieninä, että itsellekin jäisi omaa rahaa mahdollisimman paljon. Tämä on minulle ok, koska oma raha on minulle niin tärkeää, että en edes suostuisi yhteisiin rahoihin.

Minua ärsyttää tässä se, että kaikki menojen kurissa pitäminen on minun varassa ja vaatii minulta paljon työtä. En voi ikinä hellittää edes sairaana, sillä se aiheuttaisi heti menojen kasvamisen. Mitä pienemmiksi saan menot painettua, sitä isompi hyöty siitä on myös puolisolle. Puoliso ei tunnu sitä oikein arvostavan eikä hän aina huomaa sitä, että omilla toimillaan hän voi sitä sabotoida. Ärsyttää, kun joudun jatkuvasti sanomaan samoista asioista yhä uudestaan ja uudestaan.

Rahan suhteen minulla sama ajattelutapa kuin sinulla. Siksi mieleeni nousee, onkohan ongelmanne nyt enemmän kiinni keskinäisestä kunnioituksesta kuin itse rahasta?

Vierailija
20/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oikein.

Ei sellaista lakia ole olemassakaan. 

Sitä sanotaan avioliittolaiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi