Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri käski irtisanoutua

Vierailija
17.02.2021 |

Olen ollut 3 vuotta samalla työnantajalla, joista nyt 4 kk saikulla. Lääkärin mielestä ainoa vaihtoehto on irtisanoutuminen, eikä lisää sairaslomaa tule koska se ei auta työkyvyn palautumiseen. Olen siis mt-syistä saikulla.

Muuten ottaisin loparit, mutta sitten en saisi rahaa mistään hetkeen. Toiseksi täällä maalla ei ole juuri vapaita paikkoja alallani, tähänkin työmatka 40 km ja sen pidemmälle ei oikein bussilla viitsi kulkea. Kolmannekseen, en ole ollenkaan työkykyinen ja tämän on julkinen psykiatri todennut.

Onko oikeus vaatia saada jatkaa sairauslomaa vai mitä pitää tehdä?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuulu liittoon. Psykiatrin lausunto ei riitä, vaan sairausloma pitää hakea aina nimetyltä lääkäriltä. Lääkärin mielestä työkykyä alalle ei ole ja olisi kaikkien kannalta parasta lopettaa.

Siinä tapauksessa sinä pyydät lääkäriltä sellaisen lausunnon, että et enää pysty siihen työhön. Itse et tietenkään irtisanoudu, mutta sen todistuksen perusteella työnantaja voi irtisanoa sinut. Et saisi karenssia ja parhaassa tapauksessa uudelleenkoulutuksen toiseen työhön.

Työnantajalla on aina mahdollisuus tarjota korvaavaa työtä, jos ei sairauden vuoksi kykene entiseen.

Vierailija
82/83 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan lääkäril mahdollisuus kirjoittaa lausunto, ettei henkilö voi sairauden takia jatkaa töitään mut sen jälkeen piti työantajan jotenkin purkaa työsuhde sairauden takia tms. ja antaa työtodistus, jossa mainitaan sairauden takia purku ja tämä toimitetaan kelaan ja työvoimatoimistoon.

ihme lääkäri kyllä ollut tosi huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä tilanne?