Lääkäri käski irtisanoutua
Olen ollut 3 vuotta samalla työnantajalla, joista nyt 4 kk saikulla. Lääkärin mielestä ainoa vaihtoehto on irtisanoutuminen, eikä lisää sairaslomaa tule koska se ei auta työkyvyn palautumiseen. Olen siis mt-syistä saikulla.
Muuten ottaisin loparit, mutta sitten en saisi rahaa mistään hetkeen. Toiseksi täällä maalla ei ole juuri vapaita paikkoja alallani, tähänkin työmatka 40 km ja sen pidemmälle ei oikein bussilla viitsi kulkea. Kolmannekseen, en ole ollenkaan työkykyinen ja tämän on julkinen psykiatri todennut.
Onko oikeus vaatia saada jatkaa sairauslomaa vai mitä pitää tehdä?
Kommentit (83)
Onko kyseessä työterveyslääkäri? Eikö työnantaja hyväksy psykiatrin lausuntoa?
Voithan sinä vaatia vaikka valkoisen ruusun ritarikunnan kunniamerkkiä, saikkusankarin ansioristiä ja sadan tonnin sairaseläkettä mutta ei aikuisten maailma niin toimi.
Työkaverini teki aluksi 2 päivästä työviikkoa, nyt on ollut jo melkein vuoden pois. On edelleen työantajan kirjoilla.
Eikö noissa yleensä tutkita työkyvyn taso yhteistyössä työnantajan kanssa.
Sano sille lääkärille, että laittaa työkyvyttömyyseläkkeen mahdollistavat diagnoosit paperihin.
Älä missään tapauksessa irtisanoudu itse.
Jos olisin työnantajasi tai lääkärisi niin minulla luultavasti kehittyisi mt-ongelma....
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan irtisanoudu. Olisiko ammattiliitosta apua?
Ammattiliitosta olisi apua, jos on liiton jäsen.
En kuulu liittoon. Psykiatrin lausunto ei riitä, vaan sairausloma pitää hakea aina nimetyltä lääkäriltä. Lääkärin mielestä työkykyä alalle ei ole ja olisi kaikkien kannalta parasta lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Sano sille lääkärille, että laittaa työkyvyttömyyseläkkeen mahdollistavat diagnoosit paperihin.
😂
Vierailija kirjoitti:
Sinä tai nettifoorumi ei voi diagnosoida sairauksia ja päättää sairaslomista. Sen tekee lääkäri. Miten vaikea konsepti tämä on tajuta?
Aika lähelle. Se on sairausloma, ei sairasloma. Vastoin yleistä käsitystä, lääkäri vain suosittelee sairauslomaa. Ei määrää. Työnantaja voi ilmoittaa että sairausloma podetaan työpaikalla. Tämä fakta ei muutu edes ahkeralla alapeukuttelulla.
Vierailija kirjoitti:
Mene eri lääkärille.
Vain tämä tietty lääkäri käy työnantajalle. Ap
Vierailija kirjoitti:
En kuulu liittoon. Psykiatrin lausunto ei riitä, vaan sairausloma pitää hakea aina nimetyltä lääkäriltä. Lääkärin mielestä työkykyä alalle ei ole ja olisi kaikkien kannalta parasta lopettaa.
Siinä tapauksessa lääkärin täytyy kirjoittaa lausunto työkyvyttömyydestäsi, että voit irtisanoutua ilman karenssia.
Eihän se nyt noin mene. Saikkua niin kauan että vakuutusyhtiö tarjoaa uudelleenkoulutusta. Jos irtisanoudut niin maksat itse opiskelusi.
Öö sehän ei mene nyt noin. Kukaan ei voi pakottaa sinua irtisanoutumaan. Etkä missään nimessä irtisanoudu.
Jos lääkäri toteaa ihmisen työkyvyttömäksi niin s-lomien jälkeen haetaan työkyvyttömyyseläkettä. Sinun pitäisi päästä psykiatrian poliklinikalle, missä moniammatillinen tiimi voi auttaa sinua (mm sosiaalityöntekijä).
Taitaa olla lääkäri työnantajan talutusnuorassa? Kun niin koittaa määrätä. Tietenkään et irtisanoudu. Kai nyt edes Loimaan kassaan kuulut, eikö sielläkin ole lakipalvelu?
Sitten kun työkyvyttömyyseläke on myönnetty ja rahat rapsahtaneet tilille, voit vasta irtisanoutua.
Sinä tai nettifoorumi ei voi diagnosoida sairauksia ja päättää sairaslomista. Sen tekee lääkäri. Miten vaikea konsepti tämä on tajuta?