Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB-ryhmissä alettu avautua kouluaikaisista kiusaamisista jopa nimiä mainiten

Vierailija
16.02.2021 |

Täytyy sanoa että tunsin jopa mielihyvää kun yhden pahimman sontaläjän nimi loattiin julkisesti.
Tuossa ei ollut kyse mistään pikkulapsen kehittymättömyydestä vaan kiusaaminen jatkui aina lukion loppuun asti ja varmaan vielä sen jälkeenkin jossain muualla.

Kommentit (545)

Vierailija
181/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se oikeutta vaan että jos joku oli mulkku, se paljastuu. 

Eli kun saat itse syytteen yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä, sinusta on ihan oikeutettua, että joku kertoo sen potentiaaliselle työnantajallesi, potentiaaliselle elämänkumppanille, harrastustovereillesi jne? Mitä hyvää sellainen tuo kenenkään elämään?

Vierailija
182/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä mihinkään lähtisi omalla nimelläni kirjoittelemaan mitään tuollaista - hyvässä lykyssä siitä tulee kauaskantoisiakin seuraamuksia vain itselle. Aika moni taho työpaikoista mahdollisiin parisuhteisiin googlettaa uuden tyypin ja tarkistaa somet, ja jos sieltä löytyy somelynkkaamista ja epätasapainoista mesoamista moni toteaa että parempi jättää kyseinen tapaus väliin. Liikaa mt-ongelmia ja katkeruutta, liian vähän arvostelukykyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosi mulkun saa paljastaa. Pitääkin!

Vierailija
184/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön tämmöinen toiminta. 

Millä perusteella, jos väite on totta? Toki toteennäyttäminen voi olla vaikeaa. Mutta ei mun tietämät kiusaajat ainakaan kehtaisi moista kieltää, koko kouluhan sen näki.

Vierailija
185/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin suhtaudun tähän nyt niin tunteella, että toivoisin kaikille jäitä hattuun. Siis sillä tavalla, että itse laitetaan jäitä hattuun, ei niin että väkisin viskataan muiden pipot lumihankeen..

Olen vasta löytänyt yhden tubettajan josta tykkään kovasti. Löysin viime vuoden huhtikuulta hänen itkuisen avautumisensa (kyse ei ole suomalaisesta) kun erittäin suosittu tubettaja oli julkaissut hänestä valheellisen postauksen ja tämän jälkeen fanilaumat ja agressiiviset "canceloijat" olivat hyökänneet hänen someensa mm. uhaten hänen lapsiaan. Tubettaja itki ja selitti miten homma meni, eikä mikään pidä paikkaansa ja miten loukkaantunut hän oli väitteistä ja miten vihainen ja peloissaan lastensa uhkaamisesta.

Tämä draamahakuinen suosittu tubettaja oli sitten perunut puheensa myöhemmin, mutta järkyttävä tapaus silti ja se nousee nyt mun mieleen kun luen näitä teidän juttuja.

Ensin tutkitaan, sitten hutkitaan - jos edes hutkitaan. Ok?

Tässähän on nyt kyse OMAN elämän tapahtumista, ei siitä että aletaan jotain huhuja levittämään tuntemattomista ihmisistä.

Ei tämä eroa mitenkään tuosta esimerkistä. Jos sinua on kiusattu, tietysti se on silloin sinun kokemuksesi. Mutta kun joku kirjoittaa jotain julkisesti someen ja sen postauksen lukee satoja, ellei tuhansia ihmisiä niin väitätkö, että kyse on silloin jokaisen "oman elämän tapahtumista" eikä koskaan huhuista tai tuntemattomista ihmisistä? Joka päivähän täälläkin keskustellaan julkkisten eroista ja pettämisistä ja persoonista, ikäänkuin tutuista vaikka todellisuudessa vain aniharva meistä heitä ihmisinä tuntee.

Paikkakunnan oma suljettu palsta on todellakin eri asia kuin joku Youtube 🤦‍♀️

Vierailija
186/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella, jos väite on totta? Toki toteennäyttäminen voi olla vaikeaa. Mutta ei mun tietämät kiusaajat ainakaan kehtaisi moista kieltää, koko kouluhan sen näki.

Kunnianloukkaus = valheellisen tiedon levittäminen eli ei täytä kunnianloukkauksen määritelmää, mutta voi

täyttää Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisen tunnusmerkistön.

Vierailija
187/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisella on yleensä paljon todistajia, niin kouluissa kuin työpaikoillakin. Kiusaaja on siis heikoilla, jos ja kun oikeuteen aletaan nyt mennä. Ja sitä käydä.

Vierailija
188/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juma*auta. Kiusaajat sönköttävät täälläkin että kiusatun "pitää vain päästä elämässä eteenpäin". Ne kaikki eivät todellakaan päässeet. Osa ei kestänyt kiusaamista ja päättivät päivänsä. Onko hyvä mieli?

Kiusaajat palakoot helvetissä jo elämänsä aikana.

Vierailija
189/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnianloukkaus = valheellisen tiedon levittäminen eli ei täytä kunnianloukkauksen määritelmää, mutta voi

täyttää Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisen tunnusmerkistön.

Hmm, vähän epäilen tätä.  Itse olen esi. julkisesti ilmoittanut työpaikkaakiusaamisesta, vaikka nimiä en maininnutkaan, työnantajan kyllä. Työnantaja yritti estää tämän onnistumatta.

Vierailija
190/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kannata. Olen itsekin koulukiusattu, mutta tässä on liian suuri vaara, että viaton ihminen joutuu kärsimään perättömästä tiedosta. Kiitos ei somelynkkauksille.

Vierailija
191/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientähän tuo nyt on, jos nimi paiskataan näkyville somessa. Kiusaajathan hakevat huomiota, ja saavat sitä nyt vain lisää. On ne niin kovia...!

Vierailija
192/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielöestäni noissa FB-ryhmissä toteutetaan vain karman lakia eli syyn ja seurauksen lakia.

Vierailija
193/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pientähän tuo nyt on, jos nimi paiskataan näkyville somessa. Kiusaajathan hakevat huomiota, ja saavat sitä nyt vain lisää. On ne niin kovia...!

Höpö höpö.

Vierailija
194/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä mihinkään lähtisi omalla nimelläni kirjoittelemaan mitään tuollaista - hyvässä lykyssä siitä tulee kauaskantoisiakin seuraamuksia vain itselle. Aika moni taho työpaikoista mahdollisiin parisuhteisiin googlettaa uuden tyypin ja tarkistaa somet, ja jos sieltä löytyy somelynkkaamista ja epätasapainoista mesoamista moni toteaa että parempi jättää kyseinen tapaus väliin. Liikaa mt-ongelmia ja katkeruutta, liian vähän arvostelukykyä.

Mutta jos nimi löytyy kiusaajista, se on vain plussaa!

T. Kokoomuslainen

Kun ei näistä kuulopuheista ja emotionaalisesti värittyneistä kertomuksista voi tietää mitä todella tapahtui - parempi jättää ne omaan arvoonsa. Itse en ollut sen enempää kiusattu kuin kiusaajakaan, mutta useita vuosia peruskoulun jälkeen eräs omien sanojensa mukaan kiusattu yritti vetää minut myös kanssakiusatuksi ja todistajaksi erästä kolmatta henkilöä vastaan, vaikka ei hän minua ollut koskaan kiusannut eikä mielestäni ollut kiusannut ketään muutakaan. Kyseinen henkilö oli sellainen vitsailijaluonne jonka kanssa usein heitettiin hyvinkin naljailevaa läppää ja harrastettiin hevosenleikkiä, mutta kyllä se oli ihan molemminpuolista ja hyvässä hengessä. En tiedä mitä tuon "kiusatun" kanssa oli tapahtunut, mutta ainakin minun ja tämän syytetyn vuorovaikutuksen hän oli tulkinnut täysin pieleen.

Vierailija
195/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt nämä koulukiusaajat on ihan kusisukassa täällä pätemässä kuinka on rikollista toimintaa😂😂 ihan oikein tämmönen!! Kiusaajat pilaavat niin monen elämän, että oikein mukavaa, jos se joskus kostautuu, vaikka sitten aikuisena :)

Voi käydä niin, että kiusaaja kiusaa ilmoittamalla kiusatun kiusaajaksi.

Tämä on hyvin yleistä myös tällä hetkellä kiusaavien toiminnassa.

Vierailija
196/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin suhtaudun tähän nyt niin tunteella, että toivoisin kaikille jäitä hattuun. Siis sillä tavalla, että itse laitetaan jäitä hattuun, ei niin että väkisin viskataan muiden pipot lumihankeen..

Olen vasta löytänyt yhden tubettajan josta tykkään kovasti. Löysin viime vuoden huhtikuulta hänen itkuisen avautumisensa (kyse ei ole suomalaisesta) kun erittäin suosittu tubettaja oli julkaissut hänestä valheellisen postauksen ja tämän jälkeen fanilaumat ja agressiiviset "canceloijat" olivat hyökänneet hänen someensa mm. uhaten hänen lapsiaan. Tubettaja itki ja selitti miten homma meni, eikä mikään pidä paikkaansa ja miten loukkaantunut hän oli väitteistä ja miten vihainen ja peloissaan lastensa uhkaamisesta.

Tämä draamahakuinen suosittu tubettaja oli sitten perunut puheensa myöhemmin, mutta järkyttävä tapaus silti ja se nousee nyt mun mieleen kun luen näitä teidän juttuja.

Tässähän on nyt kyse OMAN elämän tapahtumista, ei siitä että aletaan jotain huhuja levittämään tuntemattomista ihmisistä.

Ei tämä eroa mitenkään tuosta esimerkistä. Jos sinua on kiusattu, tietysti se on silloin sinun kokemuksesi. Mutta kun joku kirjoittaa jotain julkisesti someen ja sen postauksen lukee satoja, ellei tuhansia ihmisiä niin väitätkö, että kyse on silloin jokaisen "oman elämän tapahtumista" eikä koskaan huhuista tai tuntemattomista ihmisistä? Joka päivähän täälläkin keskustellaan julkkisten eroista ja pettämisistä ja persoonista, ikäänkuin tutuista vaikka todellisuudessa vain aniharva meistä heitä ihmisinä tuntee.

Et voi oikeasti olla noin hyväuskoinen? Ihan kuin joku ompelukerho, jossa juorutaan ja "kukaan ei kerro mitään muille". JUST TÄSSÄ LUETAAN SIELTÄ VUOTANUTTA TIETOA

Vierailija
197/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos nimi löytyy kiusaajista, se on vain plussaa!

T. Kokoomuslainen

Kun ei näistä kuulopuheista ja emotionaalisesti värittyneistä kertomuksista voi tietää mitä todella tapahtui - parempi jättää ne omaan arvoonsa. Itse en ollut sen enempää kiusattu kuin kiusaajakaan, mutta useita vuosia peruskoulun jälkeen eräs omien sanojensa mukaan kiusattu yritti vetää minut myös kanssakiusatuksi ja todistajaksi erästä kolmatta henkilöä vastaan, vaikka ei hän minua ollut koskaan kiusannut eikä mielestäni ollut kiusannut ketään muutakaan. Kyseinen henkilö oli sellainen vitsailijaluonne jonka kanssa usein heitettiin hyvinkin naljailevaa läppää ja harrastettiin hevosenleikkiä, mutta kyllä se oli ihan molemminpuolista ja hyvässä hengessä. En tiedä mitä tuon "kiusatun" kanssa oli tapahtunut, mutta ainakin minun ja tämän syytetyn vuorovaikutuksen hän oli tulkinnut täysin pieleen.

So?

Vierailija
198/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Kyllä se on langan perusteella todettava että jos joku vielä aikuisenakin kiusaamisestaan avautuu on kysymys sen tason sekopäästä että parempi pysyä kaukana. Myrkyttää vielä koiran ja soittelee häirikkösoittoja työnantajalle jos joskus menee sukset ristiin.

Vierailija
199/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi oikeasti olla noin hyväuskoinen? Ihan kuin joku ompelukerho, jossa juorutaan ja "kukaan ei kerro mitään muille". JUST TÄSSÄ LUETAAN SIELTÄ VUOTANUTTA TIETOA

No eipä ole yhtään koulua nimineen mainittu tässä ketjussa...

Vierailija
200/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MISSÄ ON VUOTANUTTA TIETOA??? KEKSITKÖ OMIASI?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä