Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FB-ryhmissä alettu avautua kouluaikaisista kiusaamisista jopa nimiä mainiten

Vierailija
16.02.2021 |

Täytyy sanoa että tunsin jopa mielihyvää kun yhden pahimman sontaläjän nimi loattiin julkisesti.
Tuossa ei ollut kyse mistään pikkulapsen kehittymättömyydestä vaan kiusaaminen jatkui aina lukion loppuun asti ja varmaan vielä sen jälkeenkin jossain muualla.

Kommentit (545)

Vierailija
541/545 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin yläasteella sellainen rääväsuu, oikea prsläpi. Kaduttaa vieläkin kärkevä kieleni, haukuin joitakin todella pahasti. Valitettavasti oli välillä fyysistäkin. Siinä 9-luokalla vihdoin jotenkin tokenin tuosta roolista ja käänsin kelkkani tyystin. Siitä alkaen olen lopettanut tuollaisen tykkänään ja ollut enemmänkin heikkojen ja kiusattujen puolella. Nykyään työskentelen lasten ja nuorten parissa ja olen erittäin herkkä puuttumaan jos huomaan vähänkin ulkopuolelle sulkemista tai mitä vain kiusaamisen muotoa.

Jos nimeni nousee esiin niin se on ihan ymmärrettävää, ei siinä ole sinänsä mitään väärää. Mutta kuinka oikeinkaan se sitten olisi. Olin tuolloin todella epävarma nuori/lapsi jolla todella huono itsetunto. Nuo ominaisuudet on minulla vieläkin, mutta en enää kompensoi niitä alistamalla muita.

Ei sinulla ole voinut olla todella huono itsetunto, mietipä tarkemmin. Rohkea rääväsuu joka käy käsiksi on ikäluokkansa vahvimpia. Epävarma on se joka ei uskalla muuta kuin ottaa vastaan. Ethän enää levitä tuota väärää käsitystä kiusaajista. Sillä ansaitaan vaan vääränlaista myötätuntoa aikuisilta ja sama meno jatkuu sukupolvesta toiseen. Muuten vaikutat kyllä hyväksi kääntyneeltä ja olet monelle pelastava enkeli.

Hyvä mielipide! Kertoo paljon vauva-foorumista, että tällekin tulee pääasiassa alapeukkuja, mutta tämähän nyt on todellisuus, että foorumit, joilla voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä, keräävät juurikin näitä kiusaajatyyppejä paljon aukomaan päätään, eli tämä palsta ei nyt taaskaan tarjoa mitään realistista kuvaa suomalaisten keskimääräisestä mielipiteestä aiheesta.

Vierailija
542/545 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kiusatut eivät ole kostonhimoisia. Itseäni lähinnä pelottaa tuollaiset julkiset häpäisyryhmät, missä voi levittää verifioimattomia väittteitä ihmisistä. Tuollainen ryhmä voi antaa potentiaalisesti yhden lisätyökalun eräälle tietämälleni kiusaajalle mustamaalata.

Kiusaaja voi huonoa omaatuntoaan lievittääkseen levittää valheita kiusatusta, tai kuten ketjussa on todettu ihmiset voivat syyttää jotain perusteetta kiusaajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/545 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisen merkit täyttävän käytöksen tuomitseminen ja sellaisesta käytöksesta puhuminen julkisesti on hyvä asia. Lukiossa eräs ystäväksi luulemani aloitti jostain syystä kiusaamaan. Sai ryhmän mukaan, se oli sellaista naureskelua ja yhtäkkistä ryhmästä ulosjättämistä. Naureskelun syy saattoi olla mikä milloinkin, mitä milloinkin sanoin tai millaisia varusteita käytin urheilussa tai joskus ilmeisesti ihan vaan väärä tapa olla. Nuorena sitä ei aina tajua mikä on kiusaamista varsinkin jos se alkaa suhteellisen pienestä.

Tämä ryhmää manipuloiva oli sitä mieltä, että naiset ovat aina kateellisia toisilleen ja vain miehet voivat olla aidosti kavereita keskenään. Vasta myöhemmin nuorena aikuisena tajusin miten hän toimii, toisinaan osasi usuttaa kavereitaan huonoihin väleihin toistensa kanssa. Liukenin mahdollisimman huomaamattomasti pois, ja onneksi lopulta muutin pois vaikutuspiiristään.

Vierailija
544/545 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin yläasteella sellainen rääväsuu, oikea prsläpi. Kaduttaa vieläkin kärkevä kieleni, haukuin joitakin todella pahasti. Valitettavasti oli välillä fyysistäkin. Siinä 9-luokalla vihdoin jotenkin tokenin tuosta roolista ja käänsin kelkkani tyystin. Siitä alkaen olen lopettanut tuollaisen tykkänään ja ollut enemmänkin heikkojen ja kiusattujen puolella. Nykyään työskentelen lasten ja nuorten parissa ja olen erittäin herkkä puuttumaan jos huomaan vähänkin ulkopuolelle sulkemista tai mitä vain kiusaamisen muotoa.

Jos nimeni nousee esiin niin se on ihan ymmärrettävää, ei siinä ole sinänsä mitään väärää. Mutta kuinka oikeinkaan se sitten olisi. Olin tuolloin todella epävarma nuori/lapsi jolla todella huono itsetunto. Nuo ominaisuudet on minulla vieläkin, mutta en enää kompensoi niitä alistamalla muita.

Ei sinulla ole voinut olla todella huono itsetunto, mietipä tarkemmin. Rohkea rääväsuu joka käy käsiksi on ikäluokkansa vahvimpia. Epävarma on se joka ei uskalla muuta kuin ottaa vastaan. Ethän enää levitä tuota väärää käsitystä kiusaajista. Sillä ansaitaan vaan vääränlaista myötätuntoa aikuisilta ja sama meno jatkuu sukupolvesta toiseen. Muuten vaikutat kyllä hyväksi kääntyneeltä ja olet monelle pelastava enkeli.

Hyvä mielipide! Kertoo paljon vauva-foorumista, että tällekin tulee pääasiassa alapeukkuja, mutta tämähän nyt on todellisuus, että foorumit, joilla voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä, keräävät juurikin näitä kiusaajatyyppejä paljon aukomaan päätään, eli tämä palsta ei nyt taaskaan tarjoa mitään realistista kuvaa suomalaisten keskimääräisestä mielipiteestä aiheesta.

Ne kiusaajat ovat täällä niitä, jotka esiintyvät joko entisinä kiusattuina jotka haukkuvat täällä kiusattuja jotka haluavat kostaa tai sitten niitä, jotka puhuvat lakijutuista, jos kiusaajia aletaan paljastamaan.

Vierailija
545/545 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö nimiä tulee esiin?