Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FB-ryhmissä alettu avautua kouluaikaisista kiusaamisista jopa nimiä mainiten

Vierailija
16.02.2021 |

Täytyy sanoa että tunsin jopa mielihyvää kun yhden pahimman sontaläjän nimi loattiin julkisesti.
Tuossa ei ollut kyse mistään pikkulapsen kehittymättömyydestä vaan kiusaaminen jatkui aina lukion loppuun asti ja varmaan vielä sen jälkeenkin jossain muualla.

Kommentit (545)

Vierailija
501/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin yläasteella sellainen rääväsuu, oikea prsläpi. Kaduttaa vieläkin kärkevä kieleni, haukuin joitakin todella pahasti. Valitettavasti oli välillä fyysistäkin. Siinä 9-luokalla vihdoin jotenkin tokenin tuosta roolista ja käänsin kelkkani tyystin. Siitä alkaen olen lopettanut tuollaisen tykkänään ja ollut enemmänkin heikkojen ja kiusattujen puolella. Nykyään työskentelen lasten ja nuorten parissa ja olen erittäin herkkä puuttumaan jos huomaan vähänkin ulkopuolelle sulkemista tai mitä vain kiusaamisen muotoa.

Jos nimeni nousee esiin niin se on ihan ymmärrettävää, ei siinä ole sinänsä mitään väärää. Mutta kuinka oikeinkaan se sitten olisi. Olin tuolloin todella epävarma nuori/lapsi jolla todella huono itsetunto. Nuo ominaisuudet on minulla vieläkin, mutta en enää kompensoi niitä alistamalla muita.

Ei sinulla ole voinut olla todella huono itsetunto, mietipä tarkemmin. Rohkea rääväsuu joka käy käsiksi on ikäluokkansa vahvimpia. Epävarma on se joka ei uskalla muuta kuin ottaa vastaan. Ethän enää levitä tuota väärää käsitystä kiusaajista. Sillä ansaitaan vaan vääränlaista myötätuntoa aikuisilta ja sama meno jatkuu sukupolvesta toiseen. Muuten vaikutat kyllä hyväksi kääntyneeltä ja olet monelle pelastava enkeli.

Vierailija
502/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaajilla tuntuu olevan edelleen jokin lukitus päällä oman kamalan toimintansa käsittelemisessä? Onko ihminen todella noin sokea omille virheilleen ja kauheuksilleen?

Kun on kuitenkin ihan oikeasti viety toisia ihmisiä piinaamisella hulluuden partaallekin...

Ei ihmiseläintä oikein aina tajua...

On piinattu itsemurhaan asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön tämmöinen toiminta. 

Ei totuuden kertominen ole kunnianloukkaus. Todistajia on kymmeniä...

Mutta se on yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä, joka on myös RIKOS.

Kiusaaminen on myös rikos, josta voi tehdä rikosilmoituksen.

Vierailija
504/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin oikein, että kiusaajien nimiä julkaistaan! Samoin pitäisi tehdä raiskaa jolle, pedofiilelle ja lapsen tappajille!

Vierailija
505/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas ketju

Vierailija
506/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas ketju

Sairas maailma.

Vierailija
507/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kerto onmisella on väliä. Jokainen tervepäinen ihminen odottaa että entinen koulukiusaaja pyytää anteeksi uhriltaan jonka elämän on tuhonnut, jos on häntä kiusannut tyyliin halki koko peruskoulun. Jos tuollainen jostakusta poliitikosta paljastuisi, on itsestäänselvää että hänen täytyisi pyytää anteeksi ja jotenkin korvata tekonsa joka on kestänyt niin kauan. Koska miksi hän ei sitä voisi tehdä, jos on hyvä tyyppi?

No tästähän on kokemusta jo Stubbin kohdalla, eikä tuosta mitään ikäviä seuraamuksia hänelle ollut. Vähän tuossa googlettelin miten asiat menivätkään kun nousi ketjussa esiin aiemmin, eikä Stubb edes oikeasti myöntänyt olleensa kiusaaja. "Anteeksi jos olin m*lkku," ja myöhemmissä haastatteluissa täysi kiisto päällä. Eikä todellakaan mitään hyvittelyä kiusatuille. Että niin se vaikuttaa poliitikon elämään - käytännössä ei mitenkään. Ja kyllähän Stubb tuossa epäsuorasti on siis väittänyt kiusaamisesta kertoneita valehtelijoiksi.

Kerrottiinko hänestä julkisuuteen kunnolla? Ei erityisen suosiossa poliitikkona taida ollakaan... tuntuu et täyssuomalaisen poliitikon kans menis eri tavalla, suomalaisille rehellisyys on kumminkin niin tärkeä arvo...

Käsittääkseni hän on suomalainen.

Rehellisyys on tärkeä arvo muillekin kansoille.

Vierailija
508/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin yläasteella sellainen rääväsuu, oikea prsläpi. Kaduttaa vieläkin kärkevä kieleni, haukuin joitakin todella pahasti. Valitettavasti oli välillä fyysistäkin. Siinä 9-luokalla vihdoin jotenkin tokenin tuosta roolista ja käänsin kelkkani tyystin. Siitä alkaen olen lopettanut tuollaisen tykkänään ja ollut enemmänkin heikkojen ja kiusattujen puolella. Nykyään työskentelen lasten ja nuorten parissa ja olen erittäin herkkä puuttumaan jos huomaan vähänkin ulkopuolelle sulkemista tai mitä vain kiusaamisen muotoa.

Jos nimeni nousee esiin niin se on ihan ymmärrettävää, ei siinä ole sinänsä mitään väärää. Mutta kuinka oikeinkaan se sitten olisi. Olin tuolloin todella epävarma nuori/lapsi jolla todella huono itsetunto. Nuo ominaisuudet on minulla vieläkin, mutta en enää kompensoi niitä alistamalla muita.

Luuletko, ettei ne haavoittuvaiset nuoret ja lapset havaitse sussa noita piirteitä? Mulla oli järkyttävä lapsuus ja nuoruus ja mä tunnistin jo lapsena näistä ”hyväätekevistä” aikuisista ne psykopaattiset piirteet. Yrität kompensoida pahuuttasi jollain sairaalla taivalla, mutta se ei tule susta koskaan lähtemään. Lopeta lasten ja nuorien kanssa työskentely, ne joutuvat kouluissa kärsimään jo ihan tarpeeksi ilman, että joku empatiakyvytön ”auttaja” tuhoaa heitä vielä lisää. Psykopaateilla onkin aina tapana ottaa roolikseen hyväntekijän rooli, jotta pystyvät manipuloimaan ihmisiä puolelle ja saavat tuhottua kaikista heikoimmassa asemassa olevat ihmiset. Nämä sadistit menevät sitten Kelaan, mielenterveyspalveluihin ja nuorten/lasten eli kaikista heikoimpien pariin työskentelemään.

Sinä vaikutat itse olevasi se psykopaatti sadisti.

Eri

Ja sinä olet kiusaaja. Varmaan laitatit mun kommenttini poistoon. Suomessa vain kiusaajalla on oikeus puhua, kiusatut vaiennetaan.

Vierailija
509/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kävinkin kirjoittamassa oman tarinani ja ilmiannoin kiusaajat fb-profiileineen julki."

Hienoa! Rohkea teko! Yhtä rohkea kuin niillä ensimmäisillä amerikkalaisilla Me too -naisilla. Miten paljon maailma muuttuikaan heidän rohkean ulostulonsa jälkeen...!

argh.

- "metoo" kirjoitetaan yhteen ja yleensä häshtägillä näin #metoo Sitä ei kirjoiteta erikseen

-  metoo ei ole vain amerikkalainen juttu

- metoo ei koske vain naisia

- metoo ei liity tähän asiaan mitenkään, vaikka kuinka vänkäisit siitä

Vierailija
510/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajan kiusaaja on kiusaaja.

Näin minä tämän näen, vaikka tunnistan kivun ihmisten taustalla.

Vierailija
511/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt tätä vouhotusta Suomessa kiusaajista. Amerikassa kiusaaja on cool.

Esimerkkinä vaikkapa Onnen päivistä tuttu Fonzie.

Hauska ja cool muiden nälvijä.

Asetelma on myös poikinut paljon komedia elokuviakin.

Nörttien kostoa ja Kaasukuningasta tuskin tarvitsee erikseen mainita.

Miksi Suomessa ei osata ottaa kiusaamista huumorilla vaan uhriudutaan?

Jos vaan tekee ne punnerrukset Fonzielle kiltisti, niin elämä jatkuu. Tai käy kastelemassa etuhiukset vessassa, kun Fonzie niin käskee.

Tällaista tuli mieleen talla kertaa.

Vierailija
512/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 76 kirjoitti:

Täysin oikein, että kiusaajien nimiä julkaistaan! Samoin pitäisi tehdä raiskaa jolle, pedofiilelle ja lapsen tappajille!

Kiusaamista on ihan perheenkin sisällä.

Isoveli voi kiusata ja ottaa vangiksi ja piereä naamalle kavereiden kanssa. Tai muuta jäynää.

Ei se ole kivaa, mutta mitä hyötyä siitä on että nolaan veljeni facebookissa kaikkien kuullen?

Samalla paljastan perhesalaisuuksiakin.

Vaikka siitä kuinka veli aina läpsi ja nipisti automatkojen aikana kesälomalla pitkällä mökkimatkalla. Kun aloin huutamaan, niin minua toruttiin ja veli muka luki asiallisen näköisenä ruotsin sanakirjaa, korkeajännistystä tai mustanaamiota.

Vierailija
513/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kävinkin kirjoittamassa oman tarinani ja ilmiannoin kiusaajat fb-profiileineen julki."

Hienoa! Rohkea teko! Yhtä rohkea kuin niillä ensimmäisillä amerikkalaisilla Me too -naisilla. Miten paljon maailma muuttuikaan heidän rohkean ulostulonsa jälkeen...!

argh.

- "metoo" kirjoitetaan yhteen ja yleensä häshtägillä näin #metoo Sitä ei kirjoiteta erikseen

-  metoo ei ole vain amerikkalainen juttu

- metoo ei koske vain naisia

- metoo ei liity tähän asiaan mitenkään, vaikka kuinka vänkäisit siitä

Liittyy se siinä mielessä että kohtalainen osa #metoo mölinästäkin osoittautui suurimman kohun vaiettua silkaksi soopaksi ja syyttömiäkin syyteltiin surutta. Lisäksi mukana raivokkaimpina aktivisteina oli pari tyyppiä joiden olisi kannattanut pitää huolta omasta käytöksestään ennen muiden kovaäänistä syyttelyä.

Samasta riskistä tässäkin ketjussa puhutaan ja hyvästä syystä vieläpä sanoisin. t. eri

Vierailija
514/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme uhritumista aikuisilta ihmisiltä. LAPSUUS MENI JO!

Ei yhtään myötätuntoa teille ulizijoille.

Vierailija
515/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34791 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä34791 kirjoitti:

no

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä34791 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä myös sillä joka haastaa oikeuteen on suuri riski joutua maksumieheksi.

Sääntö numero 1 on, että perseaukisia ei kannata haastaa oikeuteen riita-asiassa. Vaikka voittaisit, niin ensin pitää kuitenkin maksaa oman asianajansa kulut. Tämän jälkeen voit yrittää periä niitä hävinneeltä. Jos hävinneellä ei ole rahaa, niin voitit, mutta hävisit (rahat).

Sääntö numero 2 jos nautit vallankäytöstä ja piinaamisesta eikä rahalla ole väliä, voit nostaa oikeusjuttuja, venyttää niitä ja uhkailla seuraamuksilla vastapuolta ihan vain omaksi sadistiseksi tyydytykseksesi.

Mutta tosiaan tehoaa pelotteena vain lähinnä tavallisiin ihmisiin, jolla raha-asiat ja elämä on kunnossa. Jollekin puliukolle tai taparikolliselle ihan sama.

Eli yritätkö nyt sanoa että tepsisi tosiaan oikein hyvin johonkin entiseen koulukiusattuun, vai väitätkö että entisistä koulukiusatuista on tullut lähinnä puliukkoja ja taparikollisia?

Oikeastaan voidaan lisätä listaan kaikki, joilta on "elämä pilalla". Jos elämä on pilalla, vaikka isot velat ulosotossa, niin yksi kunnianloukkaus ei siinä konkurssissa enää pilaa elämää enempää. Vähän samanlainen rikos ja seuraamus, kuin vastaavalle henkilölle myymälävarkaus. Eli ei käytännön tasolla mitään.

Oikeastaan tuossakin elämäsi on "pilalla" muttei kiusaamisen vuoksi vaan siksi ettet ole vuosikymmeniin päästänyt ja päässyt siitä yli vaan suorastaan paaponut sitä kiusatuksitulemiskokemustasi fantasioidessasi tulevaa kostoa. Samalla elämäsi jäi elämättä sillä välillä. 

Vierailija
516/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oma elämäni on mallillaan ja olen onnellinen vaikka minua kiusattiin.

En siis ainakaan toivo sellaista mahdollisuutta ettei minua olisi kiusattu. Voihan olla ettei elämäni olisi samalla tavalla mallillaan ja onnea täynnä.

En kuitenkaan kiitä kiusaajia, mutta varmasti kaikella on vaikutus kaikkeen.

Tai sitten kaikki on ihan valmista videopätkää ja en olisi voinut olla kirjoittamatta tätäkään viestiä.

Vierailija
517/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on ryssinyt elämänsä ihan itse, on 'kiva' etsiä syyllisiä vuosikymmenten takaa. Paisutella jotakin ihan normaalin elämän vastoinkäymistä, kuten sitä ettei kaikki tykkää kaikista jne.

Kaikki kokevat joskus epäreiluja, kurjia asioita. Niistä pitää vaan päästä yli ja keskittyä oman elämän rakentamiseen, ei märehtiä ikivanhoja juttuja.

Vierailija
518/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön tämmöinen toiminta. 

Ei totuuden kertominen ole kunnianloukkaus. Todistajia on kymmeniä...

Mutta se on yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä, joka on myös RIKOS.

Ei ole, älykääpiö, vaan erittäin suositeltavaa.

Vierailija
519/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt tätä vouhotusta Suomessa kiusaajista. Amerikassa kiusaaja on cool.

Esimerkkinä vaikkapa Onnen päivistä tuttu Fonzie.

Hauska ja cool muiden nälvijä.

Asetelma on myös poikinut paljon komedia elokuviakin.

Nörttien kostoa ja Kaasukuningasta tuskin tarvitsee erikseen mainita.

Miksi Suomessa ei osata ottaa kiusaamista huumorilla vaan uhriudutaan?

Jos vaan tekee ne punnerrukset Fonzielle kiltisti, niin elämä jatkuu. Tai käy kastelemassa etuhiukset vessassa, kun Fonzie niin käskee.

Tällaista tuli mieleen talla kertaa.

Koska meillä huumori on sitä että joku mies pukee itselleen naisen vaatteet ja koko kansa kaatuu keinutuoleissaan nauruun sormea osoittaen tv:n hassua mekkomiestä kohtaan.

Eräänlaista kiusaa sekin.

Sallitussa muodossa.

Vierailija
520/545 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehoita ketään levittämään tietoja joiden levittäminen voisi tuoda rikostuomion (siitä riippumatta pitävätkö ne paikkaansa vai ei). Mutta jos AP ei itse ole levittänyt tietoja vaan on yksinomaan lukenut ne netistä niin mikään ei estä häntä tuntemasta suurta mielihyvää tapahtuneesta